Hop til indhold

Staby-blanding...

Amocca
 Share

Recommended Posts

Det har jeg aldrig set før, troede egentlig at folk med "sjældne" racer, havde taget et bevidst valg og ønskede at bevare racen?

Men her er staby-blandingshvalpe til salg... så det gælder nok ikke alle ;-)

Blanding af racer Staby/labradorblanding - HundeGalleri.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

De dukker op i ny og næ, men det er ikke mit indtryk at der er SÅ mange af dem fordi klubben og opdrætterne gør et stort arbejde for at informere omkring racen, mulighederne ved avl osv.

Forestiller mig at man gør den slags, hvis ens hund er blevet dømt "ude" af avlsudvalget, enten pga. sundhed eller udseende. Det er jo ikke nogen hemmelighed at man skal igennem et par instanser inden man kan få lov til at gennemføre en parring :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har bestemt ikke noget med, ikke at turde købe sådan en hvalp, men når man nu brænder for en race, er det ærgeligt at se hvordan der bliver "smasket" allle mulige racer sammen, jeg har en smuk race, så hvorfor ikke beholde dens særpræg, hvorfor skal alt ligne noget udefinérbart.

Hvis jeg skal have noget mad, vil jeg da også gerne kunne se, hvad der ligger på tallerkenen, vide at ærterne ser sådan ud, og de smager på den måde som ærter nu skal, og at de ikke smager lidt af gulerødder, eller måske af chili.

Ja jeg bliver ærgelig, når folk bare tænker med pengepungen, og ødelægger et godt arbejde, fra opdrætternes side. Jeg ville da tale med meget store bogstaver, hvis jeg opdagede at én af "mine" hunde, blev brugt på den måde, ikke at jeg kunne gøre noget ved det, men øv.

• Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Det har bestemt ikke noget med, ikke at turde købe sådan en hvalp, men når man nu brænder for en race, er det ærgeligt at se hvordan der bliver "smasket" allle mulige racer sammen, jeg har en smuk race, så hvorfor ikke beholde dens særpræg, hvorfor skal alt ligne noget udefinérbart.

Hvis jeg skal have noget mad, vil jeg da også gerne kunne se, hvad der ligger på tallerkenen, vide at ærterne ser sådan ud, og de smager på den måde som ærter nu skal, og at de ikke smager lidt af gulerødder, eller måske af chili.

Ja jeg bliver ærgelig, når folk bare tænker med pengepungen, og ødelægger et godt arbejde, fra opdrætternes side. Jeg ville da tale med meget store bogstaver, hvis jeg opdagede at én af "mine" hunde, blev brugt på den måde, ikke at jeg kunne gøre noget ved det, men øv.

Men der er jo folk der helst vil have blandingshunde :vedikke: specielt noget der ikke ligner en lab, så der er nok et marked for et kuld som det vi taler om her. Og en pris på 3000,- synes jeg ikke lugter af ren pengeinteresse. Det synes jeg heller ikke et besøg på hjemmesiden gør.

Jeg kan ikke se hvordan man ødelægger noget for racen ved at lægge hanhund til. Og egentlig er alle racer jo opstået ved at man har "smasket" forskellige hunderacer sammen.

Jeg kan godt se sagen fra den anden side, men det er måske fordi jeg f.eks. aldrig nogensinde ville købe en collie, men er helt syg for at få en collieblanding, hvis den anden forældre passer til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du siger det så fint, så jeg behøver ikke gentage :mrgreen:

Jeg ville i øvrigt også eksplodere hvis en af mine (kommende) blev brugt på den måde, men har også svært ved at gennemskue hvordan man skulle kunne forhindre det. Jeg vil gøre mit til at oplyse, holde løbende kontakt og informere informere informere, i håbet om at de ikke bliver brugt til at lave blandings-kuld.

Link til indlæg
Del på andre sites

^Og så vil du naturligvis i din købskontrakt smække en ordentlig bod på, såfremt hunden bliver benyttet til avl uden om DKK og staby klubben...

Sjovt at folk kan gå så meget op i den slags, at man vil kræve erstatning hvis een af ens afkom bliver brugt til at lave blandingshunde. Var det ikke mere relevant at kræve bod hvis hunden ikke blev behandlet ordentligt,... hvis man altså partout vil ud i sådan noget.

Jeg kan stadig ikke forstå hvad det er der er så slemt ved at lave blandingshunde, men kan forstå at det er den generelle holdning herinde. :vedikke: Tænker også nogle gange på hvor forskellige holdninger der er, alt afhængig af om vi taler hunde, heste eller katte. :???: Ting som er rutine i den ene verden er fy-fy i den anden. Det er da lidt mærkeligt. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites