Hop til indhold

brud på hundeloven.. hvad tænker andre?


Gæst minmilo
 Share

Recommended Posts

Her i juli har jeg set fire hunde, som jeg vil mene skal have mundkurv på. De to af hundene har jeg set flere gange - de er altid løse, og er det stadigvæk - de har ingen mundkurv på og det har de to andre hunde heller ikke.

 

En af hundene ville jeg virkelig ønske havde mundkurv på, for den er rasende, når den ser en anden hund og ligner én, der prøver at komme hen og æde den, og ejeren ligner én, der ikke er sikker på at han kan holde den. Det skal så også siges at der er eksemplarer af andre racer, som ikke er på listen, som jeg også helst så med mundkurv på.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 112
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har set nogen med mundkurve i Århus og Randers :hmm: Et par hist og pist med haltier hvor jeg tænker at de har misforstået et eller andet, men også en del uden noget.

Amstaffen på mit prøvehold kommer til træning uden, men har den med hvis nu tror jeg :-) Vi kræver ikke mundkurv på vores plads, så det er nu ikke nødvendigt.

 

Jeg mener folk der undlader mundkurven skyder sig selv og deres ligsindede i foden. Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at den lov bliver endnu strammere hvis nuværende tiltag ikke fungerer.

 

Kunne jeg finde på at melde dem? Well, det kommer nok an på situationen.

Jeg tror muligvis menneskerne i huset henne af vejen har aflivet den Amstaff de havde og som ofte rendte løs. Det er i hvert fald længe siden Gator og jeg er blevet hold fanget herhjemme af den.

Lever den stadig og jeg ser den gå rundt uden mundkurv, så melder jeg dem uden at blinke.

 

Folk jeg møder på gader og stræder uden, har jeg ingen intentioner om at gøre noget ved - andet end at tænke idiot :engel:

 

Den amstaff vi plejer at frygte har vi heller ikke set i evigheder, men efter at den gjorde udfald mod mig, hvor jeg gik alene, har jeg absolut heller ikke lyst til at møde den.. kommer de trampende med den i lang snor som den hiver og slider i (eller får prygl med) så vil jeg da heller ikke tøve et sekund med at melde dem... kan ikke umiddelbart forestille mig at den kommer til at bruge mundkurv og kort snor...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Lol - den med mundkurven er altså fin ;) Utroligt så kreative folk kan være når det kommer til at lege med lovens grænser. Herligt.

 

Jeg har i øvrigt mødt flere mullehunde på gaden og i toget med Hektor og flere af dem har haft mundkurve med. Ingen af dem havde dem på... men der burde sgu også være en varmeundtagelsesregel. Stakkels hunde. De dør da af hede hvis de skal have sådan en dum anordning på i denne varme...

 

Og så burde der være en regnvejrsundtagelsesregel.... og en sne-undtagelsesregel.... og en overskyet-undtagelsesregel... og en visne-blade-på-gaden-undtagelsesregel... og en usandsynlig-dum-lovgivning-undtagelsesregel... og og og...

 

Lige en undtagelsesregel mere, hvis hunden har alle de fine DKK papirer, fordi så har vi jo en ejer der har købt hund af opdrættere der har styr på hvad man avler, og det kan aldrig være farligt!

 

Jeg ved udmærket hvem der vil modsige mig, Kim C har nok en komentar, som den første, nok fordi han er klogere end mig, og det må jeg som ikke har nogen hund jo bøje mig for, hi hi.:stupid::engel::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg har endnu ikke set nogen med mundkurv på.

 

F.eks. forleden da jeg var i Hillerød så jeg 6 hunde, 4 af dem muskelhunde og 2 af disse endda rednoses og i fredags så jeg to knægte i Fr.værk med 4 stk. en af dem red nose.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvad med jer andre ser i hunde med mundkurv?

og er der nogen der overhoved ved om politiet vil gøre noget hvis de ser en hund uden kurv? eller folk melder det?

 

Har ikke set en eneste med mundkurv - der er mange af de slemme racer heromkring

Nej, politiet gør intet, de har pt øget patruljering og er konstant til stede, de har ikke kunnet undgå at se hundene, men de gør intet.

Jep, jeg har anmeldt en, først telefonisk og nu også troppet op og afleveret anmeldelse skriftligt.

 

...nej, jeg synes ikke loven er god og har ikke ondt i bagdelen, men den jeg har anmeldt ER farlig og burde allerede efter den gamle lov, have været dømt til mundkurv, jeg har ikke lyst til at vente til den gnaver i nogen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg her endnu ikke set en eneste med mundkurv :vedikke:

 

Så længe de er i snor, så er jeg ligeglad med mundkurven.

 

 

Jeg har det lige omvendt, hvis bare de har mundkurv på, så synes jeg at det er ligegyldigt med snoren. Den mest uskadelige hund er da en hund med mundkurv og i mine øjne er snoren en større begrænsning for listehundenes frihed end mundkurven er + at det samtidig er som at gå med seler og livrem. Så jeg synes at man kan nøjes med mundkurven :5up:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Har ikke set en eneste med mundkurv - der er mange af de slemme racer heromkring

Nej, politiet gør intet, de har pt øget patruljering og er konstant til stede, de har ikke kunnet undgå at se hundene, men de gør intet.

Jep, jeg har anmeldt en, først telefonisk og nu også troppet op og afleveret anmeldelse skriftligt.

 

...nej, jeg synes ikke loven er god og har ikke ondt i bagdelen, men den jeg har anmeldt ER farlig og burde allerede efter den gamle lov, have været dømt til mundkurv, jeg har ikke lyst til at vente til den gnaver i nogen :engel:

 

Smart at anmelde skriftligt, så skal du have et skriftligt svar, det får du så nok i 2011, glæd dig!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst minmilo

jeg syntes simpelhen det er til grin at politiet intet gør... har overvejet om jeg skal ringe til dem herude, og brokkke mig. for vi har os en ret kampglad hanhund herude der ikke kan klare synet af andre hunde, og den får godt nok trukket lidt rundt med ejeren, og må ærligt indrømme at når min er med kurv på er jeg godt nok bange for hvad der sker hvis den slipper løs..:confused:

og har set op til flere inde på nørrebrogade gå løs uden kurv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg undrer mig også..

 

Bor i en del af landet med MANGE listehunde, og bor i et boligområde med rigtig rigtig mange.. Her i i hvert fald ti amstaff/ambull/lign. blandinger..

 

Og indtil videre har jeg ikke set en eneste hund med mundkurv på nogle som helst steder.. Kun mig selv..

 

Jeg undrer mig rigtig meget..

 

Jeg synes ikke den er fed, og jeg synes ikke at loven er gennemtænkt. Men altså? Jeg holder også for rødt lys selvom der ikke er nogle andre biler..

 

En lov er en lov, og skal vi som ejere vise omverdenen at vi er ansvarlige voksne, må vi gøre det ved at følge loven, og så argumentere for hvorfor den bør ændres..

 

Og så indrømmer jeg at jeg har brudt den en enkelt gang :oops:

Kom hjem fra en veninde kl. 2 om natten, og det var så skønt vejr at jeg altså fandt flexlinen frem og lod kurven blive hjemme.. Men udover det har jeg brugt den konsekvent de sidste to uger..

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Loven har jo allerede virket, hvornår er det sidst at BT eller Ekstrabladet har skrevet om en muskelhund der har bidt, og at det er sket her i DK. :stupid:

En lille historie der viser hvor meget befolkningen og andre hundeejere der ikke har muskelhunde ved om emnet. Jeg var ved dyrlægen med min AB, vi sad og ventede og en dame kom ud fra undersøgelse med sin Dalmatiner. Hendes hund ville gerne hilse på min og det fik den lov til, ingen problemer og begge hunde logrede vildt med halen. Efterfølgende spørgen damen dyrlægen om hun må stille ham et spørgsmål, ja gerne. Hun siger " Hvordan er psyken på de der dræberhunde, min veninde og jeg gik tur i skoven sidste weekend og der sad en på en bænk med en dræberhund, den logrede med halen, så min veninde lod sin hund gå hen til dræberhunden som så bed den" Dyrlægen svarede han ikke havde kendskab til at muskelhunde bed mere end andre hunde, hans schæfer var lige blevet bidt af en labrador. Da det blev min tur morede både jeg og dyrlægen os over at hun lige havde ladet sin hund snakke med en dræberhund, og at hun åbenlyst ikke kender forskel på de forskellige hunderacer.

Mundkurv får min hund ikke på før alle andre holder op med at tale i mobiltelefon når de kører bil, de unge holder op med at køre på ulovlige knallerter, at ingen kører spritkørsel, osv. osv. listen af daglige lovbrud er så lang som et ondt år. :damn: MEN min hund er altid i snor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Loven har jo allerede virket, hvornår er det sidst at BT eller Ekstrabladet har skrevet om en muskelhund der har bidt, og at det er sket her i DK. :stupid:

.

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Kunne ikke finde en tråd hvor den passede ind...men jeg har lavet min egen menneskelov, som skal stoppe alt kriminalitet...:5up:..Lars Barfoed bliver grøn af misundelse, for han kan umuligt komme op med noget mere tåbeligt:

 

§xx stk.1: den som har valgt at udsmykke sin krop med tatoveringer eller ved at lade sig kronrage skal, når han færdes uden for egen matrikel, bære håndjern og må på intet tidspunkt færdes ude i tidsrummet 22-06. Overtrædes dette straffes med fængsel eller dødsdom.

Stk.2 Det samme gælder personer af anden etnisk oprindelse end dansk....

 

Grundlaget for loven er selvfølgelig, at ekstrabladet har sagt at skaldede tatoverede mænd og udlændinge er stærkt overrepræsenterede blandt kriminelle.

Så er det mindre væsentlig om Henrik, der lige har fået tatoveret sin søns navn på brystet, arbejder som cykelsmed om dagen og som frivillig i folkekøkkenet om aftenen. Han er jo altså tatoveret, og dermed farlig. Og vi er ret sikre på han ikke kan tage vare på sig selv...

Link til indlæg
Del på andre sites

Lol - den med mundkurven er altså fin ;) Utroligt så kreative folk kan være når det kommer til at lege med lovens grænser. Herligt.

 

Jeg har i øvrigt mødt flere mullehunde på gaden og i toget med Hektor og flere af dem har haft mundkurve med. Ingen af dem havde dem på... men der burde sgu også være en varmeundtagelsesregel. Stakkels hunde. De dør da af hede hvis de skal have sådan en dum anordning på i denne varme...

 

Og så burde der være en regnvejrsundtagelsesregel.... og en sne-undtagelsesregel.... og en overskyet-undtagelsesregel... og en visne-blade-på-gaden-undtagelsesregel... og en usandsynlig-dum-lovgivning-undtagelsesregel... og og og...

Altså, jeg hader den lov lige så meget som jer andre, men vil gerne lige pointere, at en korrekt tilpasset mundkurv tillader hunden fuld frihed til at drikke og gispe, og bør under ingen omstændigheder føre til overophedning. Hvis hunden ikke kan gispe i varmen, er mundkurven for lille/stram/ukorrekt tilpasset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kunne ikke finde en tråd hvor den passede ind...men jeg har lavet min egen menneskelov, som skal stoppe alt kriminalitet...:5up:..Lars Barfoed bliver grøn af misundelse, for han kan umuligt komme op med noget mere tåbeligt:

 

§xx stk.1: den som har valgt at udsmykke sin krop med tatoveringer eller ved at lade sig kronrage skal, når han færdes uden for egen matrikel, bære håndjern og må på intet tidspunkt færdes ude i tidsrummet 22-06. Overtrædes dette straffes med fængsel eller dødsdom.

Stk.2 Det samme gælder personer af anden etnisk oprindelse end dansk....

 

Grundlaget for loven er selvfølgelig, at ekstrabladet har sagt at skaldede tatoverede mænd og udlændinge er stærkt overrepræsenterede blandt kriminelle.

Så er det mindre væsentlig om Henrik, der lige har fået tatoveret sin søns navn på brystet, arbejder som cykelsmed om dagen og som frivillig i folkekøkkenet om aftenen. Han er jo altså tatoveret, og dermed farlig. Og vi er ret sikre på han ikke kan tage vare på sig selv...

Du skulle da stille op til folketingsvalget. :klap: Der er da ikke den store forskel på dèt,... og så på at arbejde i en børnehave eller fritidshjem. Og lønnen er pænt meget højere, altså en win-win situation. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Du skulle da stille op til folketingsvalget. :klap: Der er da ikke den store forskel på dèt,... og så på at arbejde i en børnehave eller fritidshjem. Og lønnen er pænt meget højere, altså en win-win situation. :blink:

 

 

Lars Barfoed ville sørge for jeg fik sparket...i ren og skær jalousi over at jeg kan finde på så gode lovforslag....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Balderbasse

Nu er jeg ny her inde bor på Frederiksberg og har endnu ikke set en af listehundene. Men da jeg boede i sydhavnen så jeg en del. Tror ikke der er mange af dem der har mundkurv på...

 

Jeg er heller ikke så meget inde i den nye hundlov.

men er lige blevet tilbudt en blanding af amr bulldog og amstff.. Hvordan er det lige det er.. Er det noget med at de ikke må viderformidles eller hva er det lige loven siger...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
hej allesammen, jeg var ude og gå en lang tur med hunden idag og kunne ikke lade være at tænke på at jeg faktisk ikke har set en eneste listehund med mundkurv på udover min egen self, og kan ikke lade være med at blive lidt sur, da jeg selv går med den i håb om at politikerne ser vi ikke alle er brian typer der ikke kan overholde loven.

hvad med jer andre ser i hunde med mundkurv?

og er der nogen der overhoved ved om politiet vil gøre noget hvis de ser en hund uden kurv? eller folk melder det?

 

og vil gerne lige sige det er ikke en tudetråd:)

Jeg har faktisk ikke set nogen listehunde i meget, meget lang tid på vores gåture :hmm:Min underbo har dog én, og hun har været oppe hos os og spørge om vi vil melde hende for ikke at gå med mundkurv, hvilket vi selvfølgelig har sagt nej til. Det gider jeg ikke gå op i, men jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt risikabelt af hende lige her i starten, hvor der måske skal statueres eksempler.

 

Jeg har dog foreslået hende, at hun i det mindste bør købe sig en mundkurv og have den med sig på turene, hvis politiet kommer. Jeg tvivler på, at politiet gider rykke ud af sig selv, hvis nogen ringer og siger, at de har set hende gå med hunden uden mundkurv. Det er jo bare ord mod ord.

 

Balderbasse, de må ikke formidles pr. 17.3, så det kommer an på datoen i købsaftalen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Balderbasse
Jeg har faktisk ikke set nogen listehunde i meget, meget lang tid på vores gåture :hmm:Min underbo har dog én, og hun har været oppe hos os og spørge om vi vil melde hende for ikke at gå med mundkurv, hvilket vi selvfølgelig har sagt nej til. Det gider jeg ikke gå op i, men jeg må indrømme, at jeg synes det er lidt risikabelt af hende lige her i starten, hvor der måske skal statueres eksempler.

 

Jeg har dog foreslået hende, at hun i det mindste bør købe sig en mundkurv og have den med sig på turene, hvis politiet kommer. Jeg tvivler på, at politiet gider rykke ud af sig selv, hvis nogen ringer og siger, at de har set hende gå med hunden uden mundkurv. Det er jo bare ord mod ord.

 

Balderbasse, de må ikke formidles pr. 17.3, så det kommer an på datoen i købsaftalen.

 

 

Oki jamen så ville det jo være ulovligt det de ville gøre.. Jeg har lige fået den tilbudt i søndags. Så jeg havde jo ikke kunnet få den registreret i mit navn... SÅ det var altså det rigtige at sige nej til denne hund???

Link til indlæg
Del på andre sites

Mundkurv får min hund ikke på før alle andre holder op med at tale i mobiltelefon når de kører bil, de unge holder op med at køre på ulovlige knallerter, at ingen kører spritkørsel, osv. osv. listen af daglige lovbrud er så lang som et ondt år. :damn:

Nå ja, fordi andre bryder loven så er det også helt ok at du gør det samme :roll: Det er simpelthen den ældste og dummeste undskyldning der findes i bogen. Hvordan kan nogen over 3 års alderen mene at det er ligitimt at bruge den!?

 

Undskyld, men jeg håber virkeligt at du bliver stoppet af politiet og jeg glæder mig til at høre deres kommentarer til din "jamen, de andre gjorde det først"-tale :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, fordi andre bryder loven så er det også helt ok at du gør det samme :roll: Det er simpelthen den ældste og dummeste undskyldning der findes i bogen. Hvordan kan nogen over 3 års alderen mene at det er ligitimt at bruge den!?

 

Undskyld, men jeg håber virkeligt at du bliver stoppet af politiet og jeg glæder mig til at høre deres kommentarer til din "jamen, de andre gjorde det først"-tale :lol:

 

Helt enig, det er en total hjernelam undskyldning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Frigga
Oki jamen så ville det jo være ulovligt det de ville gøre.. Jeg har lige fået den tilbudt i søndags. Så jeg havde jo ikke kunnet få den registreret i mit navn... SÅ det var altså det rigtige at sige nej til denne hund???

Tja :-D Hvis du ikke var interesseret i hunden, så var det det rigtige at gøre i hvert fald.

 

Men ja, det ville have været ulovligt. Jeg vil stadig tro, at du ville have kunne få den registreret i dit navn, hvis du blot havde meddelt DHR, at du har været lidt lang tid om at få den registeret og der i købskontrakten stod en overtagelsesdato før 17.3. Men jeg ved det virkelig ikke, da det ikke lige er noget, jeg har undersøgt, og det kræver jo helt sikkert at man har lyst til at rode sig ud i den slags. Men registreringen i DHR kan du jo ud fra mange tråde herinde se i virkeligheden ikke betyder noget og er ret omsonst.

 

Personligt tror jeg ikke, at der ville ske noget som helst ved at købe sådan en hund. Se bare hvor mange, der stadig lufter deres hunde uden snor - folk er ligeglade, og der er ikke ressourcer til at opretholde hundeloven.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...