Hop til indhold

Beslutningen skal træffes


Umulia
 Share

Recommended Posts

Gæst Buddha

Neeej! :cry:

 

Rigtig øv besked at få fra Landbohøjskolen? Hvis du vil ringe til andre, så igen, jeg synes Kbh Dyrehospital er virkelig søde og forstående.

 

Du må gerne sove i vores gæsterum hvis du skal være i Kbh med ham, der er godt nok 1000 grader varmt, men vi kan vel finde en blæser.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 182
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Neeej! :cry:

 

Rigtig øv besked at få fra Landbohøjskolen? Hvis du vil ringe til andre, så igen, jeg synes Kbh Dyrehospital er virkelig søde og forstående.

 

 

Ja, jeg synes også at beskeden fra Landbohøjskolen retfærdiggør at der skal prøves nogen andre.

 

Efter hvad jeg kan læse af de seneste opdateringer giver Leroys nuværende tilstand trods alt en frist hvor der er tid til at undersøge de alternativer der er.

 

Og hvis det kommer til at knibe med noget praktisk tror jeg viljen til at finde løsninger er der rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg synes også at beskeden fra Landbohøjskolen retfærdiggør at der skal prøves nogen andre.

 

Efter hvad jeg kan læse af de seneste opdateringer giver Leroys nuværende tilstand trods alt en frist hvor der er tid til at undersøge de alternativer der er.

 

Og hvis det kommer til at knibe med noget praktisk tror jeg viljen til at finde løsninger er der rundt omkring.

 

Selvfølgelig er der det :5up:

 

Jeg har såmænd også et ledigt værelse hvis det skal være

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er bare så forfærdeligt, godt at høre at hverken Leroy og dig er parate til at give op.

 

Den stakkels bette-mand... Jeg føler med jer, og vores hus står også altid til jeres rådighed, Vinnie og sønnike er også velkommen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen kunne heldigvis godt se forskel fra i går :banan:

 

Jeg undskylder hvis mine indlæg virker forvirrende, men jeg svinger hele tiden mellem dyb sorg og vild glæde, efter hvordan Leroy har det :oops:

 

I går var han virkelig skidt tilpas og havde feber. I dag over middag har han det bedre end nogensinde - forhåbentlig fordi dyrlægen endelig har fået gravet de stærke sager frem!

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige fundet dette: Sidste nyt - som er lidt deja-vu agtigt, i hvert fald i begyndelsen. Håber ikke det ender sådan for os.

 

Nu tager vi til Dr. Dyr igen. Leroy er livet gevaldigt op her over middag, så jeg håber at dyrlægen kan se det og tager det som fremskridt.

 

Ej, altså... det var da en skrækkelig historie du har fundet...

SÅ galt er det da forhåbentlig ikke? :hmm:

 

Jeg har ikke helt fulgt med i Leroys sygehistorie...

Men han er blevet testet for borreliose, ikke?

 

Som regel bliver hunde ikke syge, men det KAN altså ske.

 

Og kuren er netop antibiotika... men i en længere periode. Mindst 14 dage og helst 30 dage. Alligevel kan der komme tilbagefald, så der må gives antibiotika i endnu længere tid...

 

Lyme Disease (Borreliosis) in Dogs

 

Mest almindelige symptomer er feber, halthed, hævede led og lymfeknuder, træthed og manglende appetit..

Senfølger kan være nyresvigt, hjerteproblemer og neuroligske problemer...

 

Så det er næsten altmulig forskelligt af symptomer, der kan være tegn på borreliose..

 

Ifølge denne side er det især unge hanhunde, der bliver syge:shock:.

 

Dyrlægehuset Kolding

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen kunne heldigvis godt se forskel fra i går :banan:

 

Jeg undskylder hvis mine indlæg virker forvirrende, men jeg svinger hele tiden mellem dyb sorg og vild glæde, efter hvordan Leroy har det :oops:

 

I går var han virkelig skidt tilpas og havde feber. I dag over middag har han det bedre end nogensinde - forhåbentlig fordi dyrlægen endelig har fået gravet de stærke sager frem!

 

Jeg sidder lige og læser det du har linket til... Den diagnose som Mercer fik stillet - er det en der har været oppe at vende i forhold til Leroy? Men Leroy kunne ikke tåle binyrebarkhormon eller hvordan?

 

Jeg håber virkelig på fremskridt, og jeg synes det er helt okay du svinger i dine indlæg. Vil dog foretrække glædesindlæg :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... det var da en skrækkelig historie du har fundet...

SÅ galt er det da forhåbentlig ikke? :hmm:

 

Jeg har ikke helt fulgt med i Leroys sygehistorie...

Men han er blevet testet for borreliose, ikke?

 

Som regel bliver hunde ikke syge, men det KAN altså ske.

 

Og kuren er netop antibiotika... men i en længere periode. Mindst 14 dage og helst 30 dage. Alligevel kan der komme tilbagefald, så der må gives antibiotika i endnu længere tid...

 

Lyme Disease (Borreliosis) in Dogs

 

Mest almindelige symptomer er feber, halthed, hævede led og lymfeknuder, træthed og manglende appetit..

Senfølger kan være nyresvigt, hjerteproblemer og neuroligske problemer...

 

Så det er næsten altmulig forskelligt af symptomer, der kan være tegn på borreliose..

 

Ifølge denne side er det især unge hanhunde, der bliver syge:shock:.

 

Dyrlægehuset Kolding

 

Han er tjekket for borreliose...

Link til indlæg
Del på andre sites

Umulia - Er han behandlet med andre betændelsesdæmpende midler end binyrebarkhormon (som han ikke kunne tåle eller er det noget jeg bilder mig ind?)

 

Der er jo alternativer til binyrebarkhormon til os tobenede - er der ikke det til hunde?

 

Det er rigtigt, han kunne ikke tåle det. Han fik vejrtrækningsbesvær og høj feber efter at have fået det. Der er ikke forsøgt alternativer, for de største fremskridt er gjort medens han har været på bredsprektret antibiotika, så det fortsætter vi med.

 

Når jeg ser tilbage på forløbet synes jeg at der har været eksperimenteret lidt for meget med forskellige antibiotika, men det er ikke første gang jeg har oplevet at dyrlæger tøver lidt med at bruge det mest effektive. Det skal de vist, af hensyn til risikoen for at opbygge resistens.

 

Vi har lagt en plan for næste uge, forudsat at Leroy også har det godt i morgen.

 

Dejlig at høre at det trods alt går bedre med Leroy. Han er en stærk dreng :-)

 

Har du prøvet Odense dyrehospital? Jeg kender det ikke men det er på fyn så der er noget tættere på end Sjælland...

 

Jeg har ringet rigtig mange steder hen nu, og ingen havde ret meget positivt at sige til mig. De vil gerne have Leroy indlagt, men de vil ikke gøre andet end det der allerede bliver gjort. Derfor har jeg besluttet at gennemføre den næste uges behandling, som aftalt med min dyrlæge. På nuværende tidspunkt ser det positivt ud, men hvis Leroy igen får tilbagefald, skal han ikke udsættes for mere.

 

Uanset så, rigtig god bedring til søde Leroy :ae::x:

 

Mange tak :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må ærligt indrømme at jeg overvejer også at lade ham leve med det. Men jeg ved ikke om det ville være fair. Han kan nogle gange have det tåleligt og andre gange rigtig skidt - men aldrig rigtig godt. Ville det være i orden? Jeg synes jeg kan mærke at det føles forkert.

 

De vil have ham indlagt, og jeg kan jo ikke være der. Vi bor i en anden landsdel, har ingen bil, og jeg skal også passe min søn og min anden hund. Måske en dårlig undskyldning, jeg ved det ikke :vedikke:

 

Det håber jeg også.

Hvor gør det mig ondt for dig, familien og Leroy :cry:

 

Jeg ved fra mig selv hvor hård og svær en beslutning sådan noget er, hvor mange tanker for og i mod og hvor meget tvivl og ikke tvivl der køre rundt i en...

 

Men jeg synes du i det første fremhævede svare selv....og til det sidste, jeg synes ikke der er tale om dårlige undskyldninger..

 

:ae:

 

Men SKU, jeg håber og beder også for fremgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...