Gæst Pia J Skrevet Juli 19, 2010 Rapporter Share Skrevet Juli 19, 2010 Zackos sår som jeg jo opdagede på hans ryg i torsdags er blevet rigtig fine, han er blevet lidt tynd i pelsen på ryggen, men sår og sår skorper er væk Han er helt ovre på RC allergi foder nu, (synes det er svært at han ikke må få noget andet men det går) han synes det smager godt, og fungere fint på det endnu. Så er han jo kommet på 14 dages prednisolon, fordi vi ikke har fået hans kløe stoppet med al det vaskeri, og jeg synes det var synd for ham. Og ja så skal han om et 2 dage have Advocate, så er vi sikkre på han ikke har skab, mider eller nowet andet møg. puha det var vist det som er sket med Zacko drengen, og ja så mangler vi jo resultat på de sidste test, og en melding om hvad dyrlægen så mener vi skal. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Held og lykke med ham - håber alt vil gå godt i enden. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aslan Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Held og lykke med de hele :5up: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Ja så har jeg talt med dyrlægen 3 x støvmider 1 x lagemide Ja det er så det han er overfølsom overfor så nu skal vi så finde udaf hvad vi vil/gør vi talte om 3 muligheder (giv gerne jeres mening er nemlig meget forvirret) Vacine mod de 4 ting, lyder godt, men jeg tror ikke vi spriger på, fordi Zacko er 6 år, og der kan jo gå mdr før vi ved om det virker, og hvis det ikke virker ender vi på prednisolon alligevel, ja jeg synes nok bare han er for gammel og at udsigten er for usikker Atopica kender det ikke så meget, men ifølge dyrlæge er det langt bedre (altså bivirknings mæssig) end predinisolon, men igen det er piller 2 gange i ugen hvis vi kan holde det så lavt resten af livet. Allergi foder, vask i shampoo, stor opmærksomhed på hud pleje, og meget obs på foder, og så håbe på vi kan holde ham kløefri, så han måske kan nøjes med 14 dages kur prednisolon ca 4 gange årligt. Ja det er så det som jeg skal bestemme nu Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Kan ikke andet end ønske held og lykke. Det er synd at han skal rammes af det nu, når han har nået så "moden" en alder. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Jeg kan ikke se, hvorfor I ikke vil vaccinere pga hans alder.. Så gammel er han da heller ikke.. Han kan da have mange gode år endnu.. Men hvad du skal gøre, ved jeg ikke.. Jeg ville dog ikke afskrive vaccinen.. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Jeg kan ikke se, hvorfor I ikke vil vaccinere pga hans alder.. Så gammel er han da heller ikke.. Han kan da have mange gode år endnu.. Men hvad du skal gøre, ved jeg ikke.. Jeg ville dog ikke afskrive vaccinen.. der er flere ting i det mad vacinen, både det med risikoen for at det ikke hjælper, og så tror jeg ikke vi kan stikke ham selv, og ja så udsigten til at der går eller kan gå flere mdr inden vi ser noget resultat. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Prøv at tage en snak med Karina med Misja.. De har været igennem vaccineprogrammet. Men ja ellers ved jeg ikke, hvad I skal gøre Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 19, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 19, 2010 Prøv at tage en snak med Karina med Misja.. De har været igennem vaccineprogrammet. Men ja ellers ved jeg ikke, hvad I skal gøre Ja hun har haft stor succes med det, hun har skrevet en del når jeg har skrevet om Zacko, ja jeg ved heller ikke helt selv hvor vi lander, der er lige så meget at tage stilling til synes jeg Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Og ja så skal han om et 2 dage have Advocate, så er vi sikkre på han ikke har skab, mider eller nowet andet møg. Altså Advocate kurerer jo ikke skab - især ikke hvis han har haft det længe. Fik i taget en blodprøve for skab? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Altså Advocate kurerer jo ikke skab - især ikke hvis han har haft det længe. Fik i taget en blodprøve for skab? Nej vi fik ikke nogen ny blod prøve :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
linda-hvid Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Ja så har jeg talt med dyrlægen 3 x støvmider 1 x lagemide Ja det er så det han er overfølsom overfor så nu skal vi så finde udaf hvad vi vil/gør vi talte om 3 muligheder (giv gerne jeres mening er nemlig meget forvirret) Vacine mod de 4 ting, lyder godt, men jeg tror ikke vi spriger på, fordi Zacko er 6 år, og der kan jo gå mdr før vi ved om det virker, og hvis det ikke virker ender vi på prednisolon alligevel, ja jeg synes nok bare han er for gammel og at udsigten er for usikker Atopica kender det ikke så meget, men ifølge dyrlæge er det langt bedre (altså bivirknings mæssig) end predinisolon, men igen det er piller 2 gange i ugen hvis vi kan holde det så lavt resten af livet. Allergi foder, vask i shampoo, stor opmærksomhed på hud pleje, og meget obs på foder, og så håbe på vi kan holde ham kløefri, så han måske kan nøjes med 14 dages kur prednisolon ca 4 gange årligt. Ja det er så det som jeg skal bestemme nu Tacco har de samme allergier, vi så fremskridt efter 1. besøg hos Gudrun. Vi behøver ikke gøre ekstra rent, vi tager kun hensyn til foderet nu og der er han begyndt at kunne få nogle flere ting. Synes bare jeg ville nævne det som en 4. mulighed. Den er uden bivirkninger, eller det har det i hvert fald været for os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Buju Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Nej vi fik ikke nogen ny blod prøve :hmm: Nu skal jeg jo ikke bestemme hvilke prøver i skal tage, og det kan jo også sagtens være allergi, men vil jo blot nævne, at det også kun var mider Samson slog ud på og som i stedet viste sig at være skab. Han fik også et stort, mærkeligt sår i panden fra den ene dag til den anden - først derefter fik vi stillet den rigtige diagnose. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Nu skal jeg jo ikke bestemme hvilke prøver i skal tage, og det kan jo også sagtens være allergi, men vil jo blot nævne, at det også kun var mider Samson slog ud på og som i stedet viste sig at være skab. Han fik også et stort, mærkeligt sår i panden fra den ene dag til den anden - først derefter fik vi stillet den rigtige diagnose. Dyrlægen sagde at den ene mide han slog ud på var den som krydser på skab men de andre 2 helt sikkeret var allergi og udslaget var så højt at hun ikke var i tvivl om at han har allergi Men nu er det så ved at blive rigtig sjovt, Zacko skider aldrig i haven, men igår var han ude og lave der og idag har han også gjort det og idag var det helt vand agtig, han er jo på Rc allergi foder, og altså for nogle år siden fik han alm RC og det tålte han slet ikke så nu er jeg altså bange for han heller ikke tåler allergi udgaven Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Dyrlægen sagde at den ene mide han slog ud på var den som krydser på skab men de andre 2 helt sikkeret var allergi og udslaget var så højt at hun ikke var i tvivl om at han har allergi Men nu er det så ved at blive rigtig sjovt, Zacko skider aldrig i haven, men igår var han ude og lave der og idag har han også gjort det og idag var det helt vand agtig, han er jo på Rc allergi foder, og altså for nogle år siden fik han alm RC og det tålte han slet ikke så nu er jeg altså bange for han heller ikke tåler allergi udgaven Æv, sikke noget. Men hvorfor skal han også have allergifoder hvis det er støv-/ og lagermider han ikke kan tåle?. Er der da ingen lagermider i allergitørfoder?. Jeg ville give ham noget hjemmelavet mad (undgå alt hvad der hedder korn pga. lagermider) og opsøge en alternativ dyrlæge. De bygger hundens immunforsvar op istedet for at undertrykke det og det synes jeg lyder mere fornuftigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Æv, sikke noget. Men hvorfor skal han også have allergifoder hvis det er støv-/ og lagermider han ikke kan tåle?. Er der da ingen lagermider i allergitørfoder?. Jeg ville give ham noget hjemmelavet mad (undgå alt hvad der hedder korn pga. lagermider) og opsøge en alternativ dyrlæge. De bygger hundens immunforsvar op istedet for at undertrykke det og det synes jeg lyder mere fornuftigt. Det med allergi foder er jeg også sådan lidt undrende over, for jo der kan da være lagermider i allergi foder, det de siger er at det er lavet under forhold som minimere det mere end andet tør foder, men feks wolfsblut som vi jo ellers har brugt reklamere jo også med lagermide frit foder, men kan ikke se at det kan garenteres for noget af det man køber Men helt sikkeret han skal da ikke gå med dårlig mave fordi han skal være på allergi foder Jeg tror så ikke rigtig at kærsten er til det der med Gudrun så min tanke lige nu er at vi er nødtil at gå den mere almindelige vej Og ja hvis man læser hvad der er i allergi foder så er der ris og korn i det meste, og som jeg har forstået skal der meget omega 3 og 6 til og jeg tror faktisk at indholdet af det er større i det vi brugte før, ja jeg fatter altså ikke det hele af det, men puha bliver jo helt svedt af alt det info Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Maria84 Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Jeg tror også jeg ville overveje vaccination. Hvis det virker, så synes jeg det er det der lyder nemmest og rarest for både hund og ejer. Men det er svært :hmm: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Altså indrømmet, er lidt ked af at i ikke synes vaccination er en mulighed pga. alder, jeg tænker at goldens sagtens kan blive 10-12 år og mere og så er han jo kun omkring halv-vejs! Men det er så bare mig der ikke synes 6 år er "andet" end en voksen-hund i sin bedste alder - også selv om den har allergi Mht. allergi foder er det spaltet på en sådan måde, at hundens immunforsvar ikke genkender ingredienserne, derfor kan en hund med foder intolerance spise tørfoder. Mht. lagermide allergi og tørfoder, kan Misja som sagt tåle det fint FORDI hun har været igennem vaccine programmet på netop lagermider (bland andet). Jeg ved at nogle med lagermide allergi hunde fryser foderet ned i potions poser, på den måde kommer der ikke lagermider i da det kræver at fodret udsættes for luft. Men det kræver også, at man potter al fodret fra posen over i potions poser med det samme - og at man har fryse plads nok :blink: Mht. hans mave, så giv det 1-2 uger for det kan jo være at det bare kræver lidt tilvænning - eller måske er det simpelthen en slags udrensels proces der er i gang. Men jeg ville i hvertfald give det nogle uge og ikke give op, efter så kort tid Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Birgitta Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Der er ikke lagermider i allergifoderet når man får det....... Men så snart posen er lukket op, er der risiko for at der smutter et par parringsvillige mider derned.. Så man skal SELV sørge for at allergifoderet er opbevaret forsvarligt. Ideen med at fryse det ned i passende portioner lyder rigtig godt. Men det kræver jo meget fryserplads fordi hele posen skal fryses ned så snart den bliver lukket op. Man kunne måske få rabat på at købe flere små poser med foder på én gang, i stedet for at købe en hel sæk.. --Lufttæt opbevaring i en REN og tør plasticspand hjælper osse. Især hvis man vasker hænder og kun bruger rene redskaber når man tager mad op af spanden. Vaccination er mest succesfuld på yngre hunde... Og jeg er slet ikke sikker på, at der kan vaccineres mod fødevareallergi.. det er noget møj...:ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Trine Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Nej da hvor surt, jeg har en veninde der har været igennem det samme med foder og støv mider + en eller anden svampespore. Hun gik over til barf fodring og holder ellers rent, rent der hvor hunden sover mest. Efter 1½ måneder på Barf, Hokamix, lakseolie og hyben pulver er det minimalt hvad gener hunden har. Og hun har ikke brugt noget medicin siden hun skiftede over. Hvis du sender mig en pb kan jeg give dig hendes tlf. nr. hun vil gerne fortælle hvordan hun fandt vej ud af allergi helvede. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 20, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 20, 2010 Altså indrømmet, er lidt ked af at i ikke synes vaccination er en mulighed pga. alder, jeg tænker at goldens sagtens kan blive 10-12 år og mere og så er han jo kun omkring halv-vejs! Men det er så bare mig der ikke synes 6 år er "andet" end en voksen-hund i sin bedste alder - også selv om den har allergi Mht. allergi foder er det spaltet på en sådan måde, at hundens immunforsvar ikke genkender ingredienserne, derfor kan en hund med foder intolerance spise tørfoder. Mht. lagermide allergi og tørfoder, kan Misja som sagt tåle det fint FORDI hun har været igennem vaccine programmet på netop lagermider (bland andet). Jeg ved at nogle med lagermide allergi hunde fryser foderet ned i potions poser, på den måde kommer der ikke lagermider i da det kræver at fodret udsættes for luft. Men det kræver også, at man potter al fodret fra posen over i potions poser med det samme - og at man har fryse plads nok :blink: Mht. hans mave, så giv det 1-2 uger for det kan jo være at det bare kræver lidt tilvænning - eller måske er det simpelthen en slags udrensels proces der er i gang. Men jeg ville i hvertfald give det nogle uge og ikke give op, efter så kort tid Jamen jeg håber da også han bliver ca ligeså gammel endnu jamen hvorfor tøver jeg så med vacine, jamen der er flere grunde, den med at der kan gå flere mdr før han har noget gavn og at det måske slet ikke virker. og så er jeg nok også bare lidt afventende fordi jeg synes der har været så mange udefra ting, altså hans svamp i poter hans sår osv som jeg nok bare gerne vil se hvordan han har det når han har været på allergi foder noget tid og vi har behandlet de ting udenpå, og ja i det hele taget lige se hvordan det hele er når nu han endelig har fået behandlet de ting, som jeg tror han har gået med længe fordi vores alm dyrlæge ikke har gjort en skid og så er jeg nok bare ikke så forskrækket over at han måske skal have medicin nogle få uger om året, hvis det kan holdes på det, nu efter vi har fået den rigtige info og de rigtige ting:genert: Ja så er jeg nok der at det vil give ham mindre genre end Atopica og vacine Ang hans dårlige mave så har vi ladet være at give ham mad til aften, så maven lige får ro og så ser vi lige, men store bekymring er jo fordi jeg husker med gru da vi gav ham Rc for nogle år siden Der er ikke lagermider i allergifoderet når man får det....... Men så snart posen er lukket op, er der risiko for at der smutter et par parringsvillige mider derned.. Så man skal SELV sørge for at allergifoderet er opbevaret forsvarligt. Ideen med at fryse det ned i passende portioner lyder rigtig godt. Men det kræver jo meget fryserplads fordi hele posen skal fryses ned så snart den bliver lukket op. Man kunne måske få rabat på at købe flere små poser med foder på én gang, i stedet for at købe en hel sæk.. --Lufttæt opbevaring i en REN og tør plasticspand hjælper osse. Især hvis man vasker hænder og kun bruger rene redskaber når man tager mad op af spanden. Vaccination er mest succesfuld på yngre hunde... Og jeg er slet ikke sikker på, at der kan vaccineres mod fødevareallergi.. det er noget møj...:ae: Vi har ikke fryse plads til en hel sæk, men har snakket meget om at købe mindre poser, og har jo også nu fået "lært" at opbevare det bedre, og har flyttet det osv. Vi har jo ikke testet for foder allergi det skulle jo vise sig med at give allergi foder om det virker for ham, så vi ved jo slet ikke om bare det at han får allergi foder måske kan hjælpe ham, så vi ved ikke om han har fødevare allergi egentlig. så grunden til allergi foder er mest det med lagermider. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Flaffy,Zozo,Luna Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Har du overvejet at tage til Gudrun ? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Jamen jeg håber da også han bliver ca ligeså gammel endnu jamen hvorfor tøver jeg så med vacine, jamen der er flere grunde, den med at der kan gå flere mdr før han har noget gavn og at det måske slet ikke virker. og så er jeg nok også bare lidt afventende fordi jeg synes der har været så mange udefra ting, altså hans svamp i poter hans sår osv som jeg nok bare gerne vil se hvordan han har det når han har været på allergi foder noget tid og vi har behandlet de ting udenpå, og ja i det hele taget lige se hvordan det hele er når nu han endelig har fået behandlet de ting, som jeg tror han har gået med længe fordi vores alm dyrlæge ikke har gjort en skid og så er jeg nok bare ikke så forskrækket over at han måske skal have medicin nogle få uger om året, hvis det kan holdes på det, nu efter vi har fået den rigtige info og de rigtige ting:genert: Ja så er jeg nok der at det vil give ham mindre genre end Atopica og vacine Ang hans dårlige mave så har vi ladet være at give ham mad til aften, så maven lige får ro og så ser vi lige, men store bekymring er jo fordi jeg husker med gru da vi gav ham Rc for nogle år siden Vi har ikke fryse plads til en hel sæk, men har snakket meget om at købe mindre poser, og har jo også nu fået "lært" at opbevare det bedre, og har flyttet det osv. Vi har jo ikke testet for foder allergi det skulle jo vise sig med at give allergi foder om det virker for ham, så vi ved jo slet ikke om bare det at han får allergi foder måske kan hjælpe ham, så vi ved ikke om han har fødevare allergi egentlig. så grunden til allergi foder er mest det med lagermider. Jeg tror godt at jeg kan følge dig og dine tanker Grunden til at jeg bliver lidt ved med vaccinen nu, er pga at han har lagermide allergi og jeg kan godt frygte at det så heletiden bliver i modvind for jer og ham uden vaccine Men jeg ved det ikke og jeg håber sørme at alt det i gør nu, er nok Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Jane Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Det med allergi foder er jeg også sådan lidt undrende over, for jo der kan da være lagermider i allergi foder, det de siger er at det er lavet under forhold som minimere det mere end andet tør foder, men feks wolfsblut som vi jo ellers har brugt reklamere jo også med lagermide frit foder, men kan ikke se at det kan garenteres for noget af det man køber Men helt sikkeret han skal da ikke gå med dårlig mave fordi han skal være på allergi foder Jeg tror så ikke rigtig at kærsten er til det der med Gudrun så min tanke lige nu er at vi er nødtil at gå den mere almindelige vej Og ja hvis man læser hvad der er i allergi foder så er der ris og korn i det meste, og som jeg har forstået skal der meget omega 3 og 6 til og jeg tror faktisk at indholdet af det er større i det vi brugte før, ja jeg fatter altså ikke det hele af det, men puha bliver jo helt svedt af alt det info Mænd er ofte alt for konservative. Men der gør jeg nu lige hvad der passer mig, når det gælder mine hunde. Jeg kan hellere ikke lade være med at tænke på om Wolfblut ikke er et bedre foder, der er ingen lagermidler i og hellere ikke andre tilsætningsstoffer. Jeg håber i finder ud af det. Forstår godt det må være svær. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Pia J Besvaret Juli 21, 2010 Rapporter Share Besvaret Juli 21, 2010 Jeg tror godt at jeg kan følge dig og dine tanker Grunden til at jeg bliver lidt ved med vaccinen nu, er pga at han har lagermide allergi og jeg kan godt frygte at det så heletiden bliver i modvind for jer og ham uden vaccine Men jeg ved det ikke og jeg håber sørme at alt det i gør nu, er nok Tak fordi du forstår lidt af hvad jeg tænker Men en ting jeg har tænkt meget over ( ja jeg ved godt jeg tænker meget over alt) nå men altså de der allergier tænker jeg jo han må have haft længe, så hvorfor er det lige nu det bliver slemt Mænd er ofte alt for konservative. Men der gør jeg nu lige hvad der passer mig, når det gælder mine hunde. Jeg kan hellere ikke lade være med at tænke på om Wolfblut ikke er et bedre foder, der er ingen lagermidler i og hellere ikke andre tilsætningsstoffer. Jeg håber i finder ud af det. Forstår godt det må være svær. He he ja jeg ved godt at hvis det var dig havde du bare sat ham i bilen og kørt til Gudrun :klap: men Zacko er nok bare et mere fælles projekt herhjemme, så vi skal være ret enige om hvad vi gør. Altså jeg tænker jo også meget på om vi ikke er ligegodt hjulpet af Wolfsblut måske den med mindre protein og færre ting i Og ja det er lidt svært når min Zacko dreng ikke bare er tip top, og når jeg ikke ved hvad der er bedst for ham Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts