Hop til indhold

Agility/Rally O Landstræf

Louise_J
 Share

Recommended Posts

Der har været lidt om den i agility-tråden, som efterhånden er overmåde lang. Så nu får emnet en seperat tråd :-D

Hvem kommer til stævnet herfra??

Jeg overvejer kraftigt at melde til, men der er SÅ mange ukendte faktorer, så jeg ved snart ikke...

-Mingus er måske omplaceret til den tid, så dumt at melde til med ham.

-Cajsa er efter 3 måneders træning hverken fugl eller fisk udi agilityens kunst, så melder jeg hende til, bliver kun for at underholde tilskuerne med vores tossestreger :mrgreen:

-Jeg aner ikke om andre fra klubben melde til, og gider da ikke tilbringe en helt weekend selv

-Tanken om mig og Cajsa i et telt, er noget foruroligende. Jeg vil med garanti ikke kunne efterlade hende, og skal dermed have hende med til ALT hele weekenden. Alternativt kan jeg selvfølgelig sove bagi min gulpladebil :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 53
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Vi skal med (det er det i Viby du tænker på, ikke?) og frk. Smilla kommer vist også... Jeg regner dog ikke med at overnatte... Det er jo kun lige i Århus :-D

Altså DGI begynder-klasse er for hunde der "har løbet agility i nogle måneder og aldrig har startet en konkurrence"... så der tror jeg da sagtens du kunne have Cajsa med...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi skal med (det er det i Viby du tænker på, ikke?) og frk. Smilla kommer vist også... Jeg regner dog ikke med at overnatte... Det er jo kun lige i Århus :-D

Altså DGI begynder-klasse er for hunde der "har løbet agility i nogle måneder og aldrig har startet en konkurrence"... så der tror jeg da sagtens du kunne have Cajsa med...

Jeg synes bare det er lidt hårdt at køre sent hjem lørdag aften, og så være der tidligt søndag igen. Men det kan jo blive løsningen, så er det også lidt nemmere at lokke nogen med som ikke selv skal løbe.

Vi trænede mandag aften, og Cajsa var bedre end jeg huskede hende. Så jeg kan da melde til med nogenlunde sindsro :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Nå piger, jeg har nu et stævnetelt - det er dog en gammel model, og ikke en af de nye smarte pop-up modeller...

så hvis nogen vil hjælpe med at stille op, så har de selvfølgelig en plads ved ringsiden til bur, stol og grej :mrgreen:

Jeg hjælper gerne, selvom jeg er lidt af en spasser til det. Jeg har selv telt med, det kan være vi kan være naboer :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

• 2 weeks later...
hehe ja :mrgreen: jeg regner med at være der mellem 7 og halv 8 lørdag morgen... hvornår ankommer du? Og har du set, at der er kommet program nu

Udøver - Agility - Nyheder - Landstræf 2010

Det er godt nok tidligt :shock:

Jeg vil prøve at være der kl. 7.30, det tager jo lidt tid at slå telt op. Det er i øvrigt første gang jeg skal prøve det, så det bliver lidt spændende...

Er lidt træt af det der holdstafet, jeg har da ikke brug for at være endnu mere nervøs! Havde troet det var noget man kunne melde sig til på dagen, men nej.

De har præsteret at lave fejl i både mit og Cajsas navn, hun hedder fremover Casja :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt nok tidligt :shock:

Jeg vil prøve at være der kl. 7.30, det tager jo lidt tid at slå telt op. Det er i øvrigt første gang jeg skal prøve det, så det bliver lidt spændende...

Er lidt træt af det der holdstafet, jeg har da ikke brug for at være endnu mere nervøs! Havde troet det var noget man kunne melde sig til på dagen, men nej.

De har præsteret at lave fejl i både mit og Cajsas navn, hun hedder fremover Casja :klap:

jeg havde heller ikke lige luret, at holdstaffetten var noget man automatisk deltog i... men det ser sådan ud jo... Men altså tror godt du kan melde fra, hvis du ikke har lyst :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Iiih hvor jeg glæder mig til imorgen :mrgreen: håber vejret bliver ligesom idag... :x: men det ser ud til at der er rimelig god chance for ok vejr...

[ATTACH]31847[/ATTACH]

Jeg glæder mig næsten endnu mere til at heppe på jer andre, end til at løbe selv :klap: og så er jeg meget spændt på, om Karla mentalt orker en rally-konkurrence midt i det hele :vedikke: vi får se...

Er så træt af, at kameraet der kunne optage video er kaput :( men det er der jo ikke noget at gøre ved...

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har bare haft en helt fantastisk dag til DGI landsstævne :5up: Vejret var godt nok lidt sært - med bagende sol det ene øjeblik og vanvittig øsregn det næste :vedikke: men det gik, uden at vi blev ALT for våde...

Vi havde super naboer i Louise og Jens, som både delte chokoladekiks, kaffe og ostetern med os :mrgreen:

Karla løb godt, men synes vippen var bizar med sit nubrede underlag, så den hoppede hun desværre af i ag-klassen. Derudover lavede hun lige en smutter på nedgangsfeltet på balancebommen :oops: ups! Så i ag let-øvet endte vi på en 8ende plads med 10 fejl.

I spring fik hendes tåbelige mor hende disket :stupid: ved at få hende til at tage den forkerte tunnelindgang... :roll: men udover det, så løb hun også godt i dette løb :5up:

Holdkonkurrencen kagede vi desværre totalt i slalom, og måtte genstarte den 3 gange, hvilket kostede en del tid. Den bliver først afgjort imorgen, men der har vi ingen chance for placering, så vidt jeg kunne bedømme efter dagens tider...

For sjov konkurrencen, som var "tunnel-kaos tema" løb hun rigtigt flot i og tog en 2. plads :klap: (bane indsat herunder)

[ATTACH]31876[/ATTACH] [ATTACH]31874[/ATTACH]

Men bedst af alt, så gik vi også rally begynder klasse. To gennemgange fik hver ekvipage. Og så blev resultaterne lagt sammen og den med bedst samlede score vandt. Og det var sørme Karla! :banan: Med en samlet score på 197 (henholdsvis 98 og 99) - jeg er så stolt jeg er lige ved at revne :mrgreen:

Jeg vidste godt, at det var gået godt - fik vist også nævnt det et PAR gange til Louise og Jens, hvor stolt jeg var af hendes rally-baner :oops: - men at det var gået SÅ godt vidste jeg ikke!

[ATTACH]31875[/ATTACH]

Efter 4 ag løb, 2 rally-baner og næsten 12 timer på pladsen har jeg en meget meget meget træt hund :gab:

Der var andre HF'ere til stede, men dem vil jeg selv lade fortælle om deres dag :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Endnu en dejlig dag i Viby til DGI Landstræf. Louise J havde desværre fået det dårligt og måtte blive hjemme :ae: men Jens (hendes kammerat) og jeg havde en vældig hyggelig dag... Jens havde kaffen og jeg havde kiks og boller :mrgreen:

Nå ja, og så løb vi da også lidt konkurrencer :blink: hvor Karla blev den bedste sammenlagte let øvet mellem hund i agility og spring - og tog dermed endnu en guldmedalje med hjem!

Det kom som en rimelig stor overraskelse for mig, da vi havde løbet ret skidt i ag... feltfejl, slalomfejl og en vægring :oops: - hvilket rakte til en 6. plads. Tilgengæld vandt vi springklassen suverænt, med fejlfri runde og god tid ned til nr 2... så det må jo have trukket os ekstra op :vedikke:

[ATTACH]31903[/ATTACH]

Jens løb SÅ godt i stor begynder, med sin omplacerings schæfer Honey, som han kun har haft i 4 måneder! De blev nr 3 bedste sammenlagte :banan: det var bare SÅ flot!

Rally idag gik også super - hunden gik som en drøm. Desværre valgte mor her, at blive helt svimmel i nr 2 spiral på banen :oops: så vi missede den sidste runde omkring sidste kegle :stupid: Det "skældte" dommeren mig ud for, for det blev han jo nødt til at trække for - og når jeg nu havde sådan en dygtig hund :lol:

Så første rallybane fik vi altså "kun" 90 point. Tilgengæld tog vi rent 100 i 2. bane, hvor jeg skulle arbejde rigtigt hårdt, fordi Karla tydeligt var ved at være træt... Alt i alt blev det altså til 190 point, som rakte til en 5. plads...

Men vi er SÅ klar til en officiel rally-prøve nu :klap:det gjorde overhovedet ikke ondt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvor er dig og Karla altså fantastisk gode! Dejlige billeder af Vinder-Karla :lun:

Og tak for godt naboskab, det var super hyggeligt :-D Næste år kommer vi forhåbentlig ud til flere konkurrencer, så det kan gentages :mrgreen:

Har du meldt til for sjov konkurrencen i Give? Jeg håber jeg få lov at tilmelde Mingus også.

Link til indlæg
Del på andre sites