Hop til indhold

hvid labrador hvalp?


Gæst pietras
 Share

Recommended Posts

Gæst pietras

jeg ved ikk om dette er det rigtige sted for dette.. :rolleyes:

 

jeg har længe ønsket mig en hvid labrador hvalp.. men jeg syns ikk at kunne finde nogen..

 

er der nogen der kan hjælpe mig??

 

kærlig hilsen

 

pietras.. :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst pietras
Velkommen.

 

Du vil hvis du ser de lyse sammen med en hel hvid hund, kunne se at de ikke er hvide.

 

De findes som sagt kun i sort, brun og gul. Ellers er det ikke en labrador.

 

 

oki mange tak.

Link til indlæg
Del på andre sites

Racen findes ikke i hvid, men i gul, brun og sort.

Helt hvid burde ikke forekomme.

 

De findes også i sølv :-D Men vidst nok ikke i Danmark endnu... Fandt ud af det på dogbreedinfo og søgte så på det på google, det ser godt nok mystisk ud, når man ikke er vant til det - men stadig flot :-)

 

Men ok, det er måske lidt urelevant, for det er stadig ikke hvid, og kan ikke spores i DK så vidt vides...:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Humankind
Det kan ikke være en golden retriever du tænker på? De fås i hvide :-D

 

Ja det må man sige:lol:

 

Der er i øvrigt labber der også er avlet så lyse at man næsten ikke kan se de er gule, så det må være sådan en...

 

Personligt kan jeg nu godt li' når de har noget pigment!:oops: Samtidig kan jeg godt se hvor imponerende nogen af de store "hvide" udstillings-goldes de er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja det må man sige:lol:

 

Der er i øvrigt labber der også er avlet så lyse at man næsten ikke kan se de er gule, så det må være sådan en...

 

Personligt kan jeg nu godt li' når de har noget pigment!:oops: Samtidig kan jeg godt se hvor imponerende nogen af de store "hvide" udstillings-goldes de er.

 

Jeg var faktisk ikke klar over at der også er labber der er så lyse :-D

 

De er super flotte de hvide goldens, det var sådan en jeg gerne ville have, men det fik jeg så ikke :lol: Faktisk viste Noomi sig at være den mørkeste af tæverne da vi var til hvalpetræf :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Gæst Krummeline

Hej.. Ved ikke om det har interesse, men har lige fået labrador hvalpr og der er 4 lyse imellem, de to er meget, meget lyse, jeg syntes faktisk de nærmest er hvide ;0)

Redigeret af Krummeline
Link til indlæg
Del på andre sites

De findes også i sølv :-D Men vidst nok ikke i Danmark endnu... Fandt ud af det på dogbreedinfo og søgte så på det på google, det ser godt nok mystisk ud, når man ikke er vant til det - men stadig flot :-)

 

Arh. Det gør de nu ikke. De er alle registreret som gul eller brun lab.

 

Dogbreedinfo er iøvrigt ikke en troværdig kilde til info. De ahr adskillige graverende fejl i deres database ;)

 

Du fandt sikekrt kennel Silverlabs. Om dem kan jeg tilføje at de er under stærk mistanke for at blande weimaraner i deres linjer. Deraf komemr sølvfarven. Labber har nemlig ikke genet for sølv.

 

Men som bekendt kan man ikke dna-teste for racesammenhørighed, hvilket vil sige, at alene det at de har formået at få en stamtavle på deres hunde, så vil farven være der i racen, og man har ingen mulighed for at finde ud af om de rent faktisk er blandinger. Man kan så helelr ikke bevise det modsatte.

 

Standarden siger brun, sort eller gul, som de eneste farver. Alt andet er fejlfarver, og uønskede i avlen.

 

Håber det besvarede et par åbne spørgsmål :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Arh. Det gør de nu ikke. De er alle registreret som gul eller brun lab.

 

Dogbreedinfo er iøvrigt ikke en troværdig kilde til info. De ahr adskillige graverende fejl i deres database ;)

 

Du fandt sikekrt kennel Silverlabs. Om dem kan jeg tilføje at de er under stærk mistanke for at blande weimaraner i deres linjer. Deraf komemr sølvfarven. Labber har nemlig ikke genet for sølv.

 

Men som bekendt kan man ikke dna-teste for racesammenhørighed, hvilket vil sige, at alene det at de har formået at få en stamtavle på deres hunde, så vil farven være der i racen, og man har ingen mulighed for at finde ud af om de rent faktisk er blandinger. Man kan så helelr ikke bevise det modsatte.

 

Standarden siger brun, sort eller gul, som de eneste farver. Alt andet er fejlfarver, og uønskede i avlen.

 

Håber det besvarede et par åbne spørgsmål :)

 

Tjah, checkede godt nok ikke F.C.I's racestandard inden jeg skrev det, hehe - men sjovt nok overrasker det mig ikke :-) Jeg ved ikke om det kun er den du refererer til? Sølvudgaven kan jo (måske) være godkendt andetsteds, ligesom den amerikanske bulldog. Og ellers er det nok bare nogle, der prøver at få et nyt aspekt i labradorracen, nok for pengenes skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sølvudgaven kan jo (måske) være godkendt andetsteds
Den farve er overhovedet ikke godkendt, nogetsteds ;-)

 

Avlerne af dem påstår hårdnakket at det er en brun fejlfarve man har avlet videre på, lidt ligesom vi ser næsten hvide Golden retirvere idag. (mig uforståeligt, da brugsegenskaberne derved er blevet nedprioriteret i en grad der praktisk set gør dem ubrugbare på markprøver)

 

Ligeledes påstår avlerne af "sølv" labber, at man da bare kan prøve at bevise at det ikek er rene labber. Problemet heri er så, at det med vore dages teknologi og viden slet ikke er muligt ved nogen racer overhovedet.

 

Genetisk viden og undersøgelser peger dog på at sølv-genet slet ikek findes i labrador-linjerne, og det må derfor være kommet ind udefra. Weimaraner er den oplagte "synder" i det spil, da den er en af de få racer der har et dominant sølv-gen.

 

Sådan meget groft forenklet :-)

 

Hvis jeg ikke husker helt forkert er alle sølvlabber ikke blot registreret som brune labber (dét er et faktum), de er, så hut jeg hvisker, også registreret ved CKC.

 

For at beskrive hvad CKC tillader, kan jeg nævne at min 4 dobbelte gadekryds af en køter har fået en CKC tavle, med racenavnet "bastard", som jeg for den ringe sum af 15 dollars har fået anerkendt ved dem, via nettet. Dvs ingen face to face kontrol eller andet. Ikek engang en opringning.

 

Håber det besvarede et måske åbent spørgsmål?

:-D

Redigeret af DKWiechert
  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nu blev jeg altså vældigt interesseret i det her sølv-labrador noget :-) for det havde jge da godt nok aldrig hørt om før...

 

DKWiechert har ihvertfald ret i, at den sølvfarvede ikke er godkendt og at den blandt retrieverklubberne ikke er anerkendt som en labrador overhovedet...

 

http://www.thelabradorclub.com/subpages/show_contents.php?page=Silver

 

Hvis man giver sig til at læse lidt rundt på amerikanske fora, så ser man folk har ret mange "problemer" med deres sølv-labradorer... sygdom, pelsproblemer, temperament osv...

 

men kønne det er de - og jeg tror helt sikkert at I har ret i, at det må være Weimaraner der er blandet i dem...

Redigeret af Amocca
Link til indlæg
Del på andre sites

nu blev jeg altså vældigt interesseret i det her sølv-labrador noget :-) for det havde jge da godt nok aldrig hørt om før...

 

DKWiechert har ihvertfald ret i, at den sølvfarvede ikke er godkendt og at den blandt retrieverklubberne ikke er anerkendt som en labrador overhovedet...

 

http://www.thelabradorclub.com/subpages/show_contents.php?page=Silver

 

Hvis man giver sig til at læse lidt rundt på amerikanske fora, så ser man folk har ret mange "problemer" med deres sølv-labradorer... sygdom, pelsproblemer, temperament osv...

 

men kønne det er de - og jeg tror helt sikkert at I har ret i, at det må være Weimaraner der er blandet i dem...

 

Ja, det virker egentlig temmelig tydeligt på det billede, du har taget frem. Den øjenfarve har jeg altså aldrig set en labrador have - ved selvfølgelig ikke om det kan være sølvgenet, der både koder for pels og øjenfarve.. :hmm:

 

Men smukke ser de ud - smelte :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

nu blev jeg altså vældigt interesseret i det her sølv-labrador noget :-) for det havde jge da godt nok aldrig hørt om før...

 

DKWiechert har ihvertfald ret i, at den sølvfarvede ikke er godkendt og at den blandt retrieverklubberne ikke er anerkendt som en labrador overhovedet...

 

http://www.thelabradorclub.com/subpages/show_contents.php?page=Silver

 

Hvis man giver sig til at læse lidt rundt på amerikanske fora, så ser man folk har ret mange "problemer" med deres sølv-labradorer... sygdom, pelsproblemer, temperament osv...

 

men kønne det er de - og jeg tror helt sikkert at I har ret i, at det må være Weimaraner der er blandet i dem...

 

:shock: Den er flot! :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

De findes også i sølv :-D Men vidst nok ikke i Danmark endnu... Fandt ud af det på dogbreedinfo og søgte så på det på google, det ser godt nok mystisk ud, når man ikke er vant til det - men stadig flot :-)

 

Men ok, det er måske lidt urelevant, for det er stadig ikke hvid, og kan ikke spores i DK så vidt vides...:roll:

 

Labben findes ikke i hvid, nej.

 

Og den der silver lab er et kryds af Weimeraner og brun lab.. Ikke særlig køn og en kedelig ting de amerikanere er begyndt på:(

Link til indlæg
Del på andre sites

Labben findes ikke i hvid, nej.

 

Og den der silver lab er et kryds af Weimeraner og brun lab.. Ikke særlig køn og en kedelig ting de amerikanere er begyndt på:(

 

synes du ikke den køn? :shock: jeg synes den er utroligt smuk... Men nu synes jeg så også at Weimaraneren er en af de smukkeste hunde der findes...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej det synes jeg ikke.. Jo Weimeren og labben er kønne hver for sig..

 

Men hvorfor blande to racer?? det forstår jeg ikke..

 

Synd og skam..

 

hvis man vil være pedantisk ;-) så er det jo sådan de fleste af nutidens racer er opstået oprindeligt...

 

Det ser så ud til at dette ikke er heldigt mix - hvis man giver sig til at læse om den, og jeg synes det er korrekt at den ikke kan anerkendes som labrador... Men jeg kan ikke som sådan se noget galt i at blande racer....

 

 

 

Men det ville også være sært andet, da min er en blandingshund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...