Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Tak for kl 1 - nr 7 er det posen? Synes klart den ser bedre ud :klap: bortset fra at 20 cm hund på knap 3 kg har det lidt svært med den der pose

 

nr 7 i den første bane er blot en tunnel. posen er med i bane 2 jeg har tegnet AG1

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

:shock: Damm, jeg syntes godt nok lige at sværhedsgraden ser ud til at være øget en gang eller to, siden sidst jeg løb AG! :scared:

 

Jeg prøvede at forstille mig hvordan jeg skulle placere mig på den bane, men min hjerne brændte simpelthen sammen inden for de første 4 forhindringer :genert::lol:

 

de andre sagde også, at dette var en meget svær åben klasse bane...

Link til indlæg
Del på andre sites

Spring klasse1 - og igen, tror jeg det er en af de mest "handlertunge" klasse 1 spring baner jeg har løbet... det afhænger SÅ meget af dommeren hvordan banerne er... ham her hedder Morten Hansen.

 

Til sammenligning havde Hans Peter tegnet vores agility klasse 1 bane, den var noget nemmere at gå til ;-) den kommer også lige på

[ATTACH]30527[/ATTACH]

 

[ATTACH]30528[/ATTACH]

 

Ahh, det var jo straks en hel del nemmere at have med at gøre :mrgreen:

 

Men alligevel en lille note to self; Meld aldrig til åbenklasse ved en hr. Morten Hansen ;-)

 

Edit: Hans Peter's bane ser nu også meget tilforladelig ud :-) Bortset fra at jeg nok ville falde over tunnelen når hunden skal over ballancen :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

nej Karla og jeg er også på 2 hold om ugen (hvis vores nr 2 hold altså nogensinde materialiserer! Jeg hører desværre rygter ude i verden om, at der ikke bliver oprettet hold pga trænermangel... men jeg har ikke fået noget fra klubben :vedikke:)

 

Jeh plejede at gå 2 gange - 1 gang hos Sanne og 1 gang hos DKK Horsens. Men DKK træningen er simpelthen så ringe, at den hopper jeg over denne sæson. Har derfor meldt mig hos DCH i byen... men skal man tro på hvad man hører, ja så opretter de ikke hold... hvad med at lade jeres kursister det vide? enten det ene eller det andet? :evil:

 

Hvis der ikke bliver oprettet hold hos DCH - så tror jeg, at jeg laver en aftale med Sanne om at leje en bane en gang om ugen... Hvis jeg kan finde nogen at dele den med...

 

Det vil jeg måske gerne være med til, hvis altså huset nogensinde bliver solgt så jeg kan flytte til Vejle :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vil jeg måske gerne være med til, hvis altså huset nogensinde bliver solgt så jeg kan flytte til Vejle :roll:

 

årh cool! Sig til hvis det bliver aktuelt... hvis man er kursist på centeret kan man leje en bane for næsten ingenting, så længe den ikke skal bruges til træning på det tidspunkt selvfølgelig...

Link til indlæg
Del på andre sites

årh cool! Sig til hvis det bliver aktuelt... hvis man er kursist på centeret kan man leje en bane for næsten ingenting, så længe den ikke skal bruges til træning på det tidspunkt selvfølgelig...

 

Kender også to andre, som garanteret gerne vil være med.

 

Hyggeligt at møde dig og Karla i dag, hun er da aldeles bedårende :lun: Og hurtig :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kender også to andre, som garanteret gerne vil være med.

 

Hyggeligt at møde dig og Karla i dag, hun er da aldeles bedårende :lun: Og hurtig :shock:

 

tak i lige måde :-D jeg tror også hun synes du (og hvis i særdeleshed din niece) var vældigt søde :mrgreen: der blev ihvertfald delt en del kysser ud...

 

Har oprettet en konkurrencetråd også - vi endte jo med 2 pokaler ;-) så du så vores eneste fejlfri løb på dagen :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

tak i lige måde :-D jeg tror også hun synes du (og hvis i særdeleshed din niece) var vældigt søde :mrgreen: der blev ihvertfald delt en del kysser ud...

 

Har oprettet en konkurrencetråd også - vi endte jo med 2 pokaler ;-) så du så vores eneste fejlfri løb på dagen :5up:

 

Min niece havde vist gerne hapset Kysse-Karla med hjem under jakken - og det havde jeg da også :blink:

 

I er da altså bare for seje, den bane var altså voldsomt svær!

Link til indlæg
Del på andre sites

Dagens SP1 bane - som var en drøm af en bane for mig... :mrgreen: løbe løbe løbe og så et par kryds hist og pist, men ikke noget alt for svært handlermæssigt :-D

 

[ATTACH]30606[/ATTACH]

 

Ja det ligner en fin bane :-D

 

Bortset fra at Flica med ca. 98% garanti ville have været røget i tunnelen når hun kom over spring 11 :genert::mrgreen:

Men den slags tendenser tillægger Chivas sig naturligvis ikke :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Nana og jeg starter igen på næste tirsdag og jeg glæder mig helt vildt :mrgreen:

 

Forstår godt at du glæder dig. Jeg glæder mig altså også rigtig meget til at det bliver vores tur snart! Er spændt på om min blå tøs vil elske det :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er jeg gået i krig med at forsøge at lære Chivas lidt slalom, Flica lærte det i sin tid via den oldgamledags lokning, hvilket faktisk fungerede super godt på hende, hun havde en ganske sikker slalom, ok indgange og en helt fin fart hendes store korpus taget i betragtning :cool:

 

Men man må jo nok hellere følge lidt med tiden og da jeg aldrig har haft så meget fidus til allé metoden og buer, så kan det jeg nu forsøger med Chivas nok bedst beskrives som '2x2 rimeliget meget ala Anne' ;-)

Da jeg ikke lige syntes at jeg har så mange penge at bruge på en DVD som Susan Garret's koster, har jeg måtte prøve og se om jeg kunne danne mig en idé om metoden udfra de træningsblogs osv. jeg har fundet på nettet og i dag gik træningen så igang.

 

Vi startede i eftermiddags, bare med de to pinde og forskellige vinkler, og det gik helt fint, både fra højre og venstre, selv om højrehandling ellers helt klart er noget vi skal have trænet på, da Chivas jo som udpræget lydighedshund er meget plads fikseret :genert:

 

Her til aften repiterede vi så lige de to pinde fra forskellige vinkler et par gange og satte så et sæt mere op, det gik også rigtig fint og jeg prøvede også at rykke dem en smule tættere sammen, hvilket også gik ret godt, uden at have holdt helt tal på det (hvilket jeg nok burde :oops: ) vil jeg mene at succesraten lå på 80-90 % :-D

Og Chivas er helt klar over at det har noget med pindene at gøre, det ses tydeligt når han endelig laver en fejl, hvor han så stiller sig ved en pind og danser lidt rundt om den, eller skraber lidt på den for at se hvad der kan udløse belønningen :mrgreen:

 

Så ind til videre syntes jeg egentlig at vi er meget godt på vej, så nu må vi så bare se hvordan det kommer til at gå, efterhånden som det kommer til at ligne en rigtig slalom..

Problemet er så bare at jeg ikke har mere end de 4 slalompinde :cry: De sidste 3 år har jeg haft 12 pinde liggende som jeg havde lånt, men aldrig fik brug for da Chivas og jeg jo aldrig kom i gang med agilitytræningen, så i april mdr. afleverede jeg de 8 af dem til ejeren da hun skulle bruge dem, og NU står jeg selvfølgelig og har brug for dem :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

så længe han ikke er alt for "voldsom" i sin slalom, så fungerer havemikado pinde ganske udemærket...

 

Jeg har trænet med dem i lang tid, men kan godt se nu, hvor hun er ved at være stabil og hurtig, at de er lidt for ustabile til hendes fart... hun skubber dem simpelthen ud af position når hun smyger sig om den i fart...

 

Man kan leje en rigtig slalom med skinne og hele moletjavsen ude hos Sanne til en god pris, men jeg har bare ikke pladsen til at have den stående desværre :evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

så længe han ikke er alt for "voldsom" i sin slalom, så fungerer havemikado pinde ganske udemærket...

 

Jeg har trænet med dem i lang tid, men kan godt se nu, hvor hun er ved at være stabil og hurtig, at de er lidt for ustabile til hendes fart... hun skubber dem simpelthen ud af position når hun smyger sig om den i fart...

 

Man kan leje en rigtig slalom med skinne og hele moletjavsen ude hos Sanne til en god pris, men jeg har bare ikke pladsen til at have den stående desværre :evil:

 

Voldsom tror jeg ikke at han bliver lige forløbig, og det ligner jo heller ikke rigtig slalom endnu, det vare nok liiige et par dage eller 3 :mrgreen:

 

Jeg skal ud til min far på torsdag, så tænker jeg at jeg lige vil høre om de evt. har nogle slalompinde stående, det er ikke helt utænkeligt. og ellers ja, så må jeg bare finde et eller andet der kan stikkes i jorden :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
BAnanna og jeg starter til soft agility her imorgen, og vi glæder os rigtig meget.

Bananna har gået til det før, men vi har haft holdt en pause på 1 ½ år, så det bliver godt at komme igang igen.

 

Bantus

 

Ihhhh hvor dejligt at i kan komme igang igen. Forstår godt at I glæder jer helt enormt meget :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...