Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Malene Nielsen
så længe han ikke er alt for "voldsom" i sin slalom, så fungerer havemikado pinde ganske udemærket...

 

Jeg har trænet med dem i lang tid, men kan godt se nu, hvor hun er ved at være stabil og hurtig, at de er lidt for ustabile til hendes fart... hun skubber dem simpelthen ud af position når hun smyger sig om den i fart...

 

Man kan leje en rigtig slalom med skinne og hele moletjavsen ude hos Sanne til en god pris, men jeg har bare ikke pladsen til at have den stående desværre :evil:

 

Af ren nysgerrighed, hvad tager hun så for leje af slalom? :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Så har vi været til første agility træning efter lidt over et års pause, og Bananna hun kunne bare det hele....Juhhuu...hun er godt nok ikk ligefrem verdens hurtigste, det ville være synd og skam at sige, men hun er sikker i det. Vi havde det dejligt, sjovt og hyggeligt, og det var det vigtigste for os:-)

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har vi været til første agility træning efter lidt over et års pause, og Bananna hun kunne bare det hele....Juhhuu...hun er godt nok ikk ligefrem verdens hurtigste, det ville være synd og skam at sige, men hun er sikker i det. Vi havde det dejligt, sjovt og hyggeligt, og det var det vigtigste for os:-)

 

Bantus

 

åh hvor fedt! Der er ikke noget bedre end sådan en træningstime hvor hunden bare kan alt :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

nåh, vi kommer vist til kun at have en enkelt agilitytræning om ugen i denne sæson, DCHs hold ligger onsdag og torsdag.... begge dage der ikke duer for mig :evil:

 

nå... må enten se om jeg kan finde et weekendhold eller også lave noget seriøs selvtræning med lån af en bane et eller andet sted...

 

eller - den tredie mulighed: sige ok, vi går rally 1 gang om ugen og ag 1 gang om ugen og det er ok nok... når man også selv underviser en gang om ugen :vedikke: :hmm:

 

hmmm tænke tænke

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft alletiders træningstime - på trods af regnvejret... Min hund er så! sej til slalom efterhånden - det er en fryd! :klap:

 

Super indgange, god fart og alle 12 pinde... sådan Karla! Og der var ellers godt med spændende indgange og udgange i banen... så er SÅ stolt af hende :banan:

 

Spring, tunnel, slalom, tunnel slalom, spring spring, tunnel, tunnel, slalom, spring, spring.... Sådan skal den skæres - for fuld hammer! :5up:

 

Indsat til inspiration, da jeg synes det var en super træningsbane :-D 8'eren er en lige tunnel

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har lige haft alletiders træningstime - på trods af regnvejret... Min hund er så! sej til slalom efterhånden - det er en fryd! :klap:

 

Super indgange, god fart og alle 12 pinde... sådan Karla! Og der var ellers godt med spændende indgange og udgange i banen... så er SÅ stolt af hende :banan:

 

Spring, tunnel, slalom, tunnel slalom, spring spring, tunnel, tunnel, slalom, spring, spring.... Sådan skal den skæres - for fuld hammer! :5up:

 

Indsat til inspiration, da jeg synes det var en super træningsbane :-D 8'eren er en lige tunnel

 

Hvor I seje begge to :5up:

 

Vi havde opvisning i går aftes for kommende hundeførere, og eftersom Mingus først er hentet hjem i dag, måtte jeg jo have Cajsa med.

 

I kan tro tilskuerne fik underholdning for alle pengene :mrgreen:

 

Der er sat en helt bane op, kan ikke huske om det var fra klasse 1 eller 2, men svær var den. Cajsa har kun trænet siden foråret, så vi skulle egentlig bare hygge os med det - og det gjorde hun så. De første 4 forhindringer tog hun pænt, men så bestemte hun sig ellers for at nu måtte det da være tid til en tunnel, en balance og et A, på trods af at det altså ikke lige var sådan banen skulle løbes :engel:

Behøver jeg nævne at der blev grinet en hel del af Cajsa, der bare løb rundt på må og få i super tempo og var jublende lykkelig? De fik i hvert fald en ide om, at agility er noget hunde kan lide :klap:

Resten af banen løb hun upåklageligt, men vi sprang over slalom og vippen, da hun ikke har lært det endnu.

 

Selvom det lyder som lidt af en fiasko, var jeg bare så glad for at se hende så glad, ivrig og selvstændig. Hun har jo altid været en lidt stille og forsigtig hund, men det bliver bedre og bedre efter vi er startet til agility. Hvem ved hvor det dog skal ende :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Selvom det lyder som lidt af en fiasko, var jeg bare så glad for at se hende så glad, ivrig og selvstændig. Hun har jo altid været en lidt stille og forsigtig hund, men det bliver bedre og bedre efter vi er startet til agility. Hvem ved hvor det dog skal ende :banan:

 

Overhovedet ikke en fiasko! Vores første stævne, lod jeg hende jo også bare løbe ud af slalom - uden at rette - for det galdt jo bare om at vise hende, at det der stævne noget - det er bare det fedeste i hele verden, selvom der står en million mennesker og stirrer på dig :5up:

 

Så jeg synes det lyder som om du gjorde det helt rigtige og at Cajsa havde en fest :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever

Jeg er efterhånden blevet så bidt af agility at jeg egentlig godt kunne tænke mig at træne det hjemme. Desværre er økonomien bare ikke til kram lige i øjeblikket, men da røvertøsen allerede er ved at være tunnel og feltspasser, tænkte jeg om man ikke kunne klare sig med lidt "små ting" så som spring, slalom - og en vippe.

Jeg har set lidt på denne vippe, men kan ikke greje om den er virkelig skod er eller OK. Synes selv den ser lidt kort ud :confused:

 

Køb Agility vippe hos Mypets.dk

 

Tænkte måske også at købe en pap tunnel og ligge som "fælde", dvs. omlagte steder, hvor hun IKKE skal løbe igennem den.

 

Lyder det som en dårlig idé

Link til indlæg
Del på andre sites

Hmmm ... det må åbenbart have været så dårlig en idé at ingen gider svare på det :???:

 

:lol: tror nu ikke det er derfor der ikke er nogen der svarer... vi har jo nok bare været ude og løbe stævner hele weekenden ;-)

 

Jeg ville ønske jeg havde pladsen til en god træningsbane... men ak. Mht vippen. Jeg kender den ikke, så jeg tør ikke udtale mig om kvaliteten af den... generelt synes jeg dog ikke specielt godt om kvaliteten på Trixies "agilityprodukter"... synes det er noget "flimsy" noget... men om det også gælder vippen tør jeg simpelthen ikke sige...

 

Mht til "paptunnel" ideen, så er jeg ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener... hvad er en paptunnel? :oops::vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Aussies for ever
Mht til "paptunnel" ideen, så er jeg ikke sikker på, at jeg forstår hvad du mener... hvad er en paptunnel? :oops::vedikke:

En som ikke er noget værd :blink:

 

Jeg har en - og meget snart to :roll: - hunde som er tunnel spassere, så jeg tænkte at det måske kunne være en god idé at have en tunnel liggende til træning som en oplagt "fælde" og på den måde træne at de skal/godt kan løbe lige forbi den uden at skal knalde igennem den.

 

Anden gang min hasselnød var til hvalpe AG og så tunnel "træk" hun mig hen mod den og træneren stod "slip hende slip hende" - og ja så knaldede hun lige igennem :shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

En som ikke er noget værd :blink:

 

Jeg har en - og meget snart to :roll: - hunde som er tunnel spassere, så jeg tænkte at det måske kunne være en god idé at have en tunnel liggende til træning som en oplagt "fælde" og på den måde træne at de skal/godt kan løbe lige forbi den uden at skal knalde igennem den.

 

Anden gang min hasselnød var til hvalpe AG og så tunnel "træk" hun mig hen mod den og træneren stod "slip hende slip hende" - og ja så knaldede hun lige igennem :shock:

 

Man kan nogle gange købe nogle legesæt til børn, hvor der er telt og tunnel til i sådan noget glat stof. Det har har jeg haft, men den er så let at den ikke duer til hunde der suser igennem. Og så ved jeg egentlig heller ikke om en stor hund kan komme igennem, brugte den kun da Cajsa var en lille sød hvalp.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man kan nogle gange købe nogle legesæt til børn, hvor der er telt og tunnel til i sådan noget glat stof. Det har har jeg haft, men den er så let at den ikke duer til hunde der suser igennem. Og så ved jeg egentlig heller ikke om en stor hund kan komme igennem, brugte den kun da Cajsa var en lille sød hvalp.

 

Sådan en legetunnel har vi, jeg sætter den fast med teltpløkker, så går det ok... men Karla vejer altså også kun 9 kg. Tror ikke den vil holde til en stor hund der fræser igennem

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Idag starter Caia og jeg op på vores kommende AG karrier eller noget:blink:

 

Dog bliver det uden Caia da hun er i løb og derfor ikke må være med - Hvilket betyder at vi faktisk stort set ikke kommer til at løbe AG i det næste stykke tid pga. løbetid, HTM konkurrence som selvf. er på en mandag, og så liiiige noget ferie som hendes mor og far skal på.

 

Så tja, vi bliver ikke de bedste på holdet, vi kommer til at miste meget.. Men tænkte at det ville være en god ide at jeg kom og kiggede med så vi ikke er helt lost...

 

Jeg glæder mig til at vi kommer i gang for alvor.. Tror vi får mange sjove oplevelser sammen på den bane:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Sådan en legetunnel har vi, jeg sætter den fast med teltpløkker, så går det ok... men Karla vejer altså også kun 9 kg. Tror ikke den vil holde til en stor hund der fræser igennem

 

Nope, de dutter ikke rigtigt til de store hunde :-) De er lidt for små:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Idag starter Caia og jeg op på vores kommende AG karrier eller noget:blink:

 

Dog bliver det uden Caia da hun er i løb og derfor ikke må være med - Hvilket betyder at vi faktisk stort set ikke kommer til at løbe AG i det næste stykke tid pga. løbetid, HTM konkurrence som selvf. er på en mandag, og så liiiige noget ferie som hendes mor og far skal på.

 

Så tja, vi bliver ikke de bedste på holdet, vi kommer til at miste meget.. Men tænkte at det ville være en god ide at jeg kom og kiggede med så vi ikke er helt lost...

 

Jeg glæder mig til at vi kommer i gang for alvor.. Tror vi får mange sjove oplevelser sammen på den bane:mrgreen:

 

Vi kan tage ned i klubben og træne lørdag eller søndag (så skal det bare være tidligt på dagen, vi skal jo ud til Randi senere ;-)), hvis du kan? Alternativt fredag eftermiddag? Så kan du lave de ting med Caia, som de andre laver i aften.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Vi kan tage ned i klubben og træne lørdag eller søndag (så skal det bare være tidligt på dagen, vi skal jo ud til Randi senere ;-)), hvis du kan? Alternativt fredag eftermiddag? Så kan du lave de ting med Caia, som de andre laver i aften.

 

Nååå ja jeg glemmer hele tiden at vi jo har mulighed for at selvtræne:5up:

 

Vi kan hverken fredag eller lørdag, men vi vil MEGET gerne lege på søndag inden vi skal hjem til Randi. Så hvad med at vi ses søndag formiddag og træner lidt? Så kan vi også begge lige nå hjem inden turen går ind til Randi... Hmm. forhøre du dig lige mht. hvornår hun vil have at vi kommer på søndag når du ser hende til AG? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nååå ja jeg glemmer hele tiden at vi jo har mulighed for at selvtræne:5up:

 

Vi kan hverken fredag eller lørdag, men vi vil MEGET gerne lege på søndag inden vi skal hjem til Randi. Så hvad med at vi ses søndag formiddag og træner lidt? Så kan vi også begge lige nå hjem inden turen går ind til Randi... Hmm. forhøre du dig lige mht. hvornår hun vil have at vi kommer på søndag når du ser hende til AG? :blink:

 

Skal nok spørge hende på torsdag, det kvindemenneske er jo håbløs til at svare på mails. :roll:

 

Skal vi sige selvtræning kl. 11 på søndag?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Jeg er efterhånden blevet så bidt af agility at jeg egentlig godt kunne tænke mig at træne det hjemme. Desværre er økonomien bare ikke til kram lige i øjeblikket, men da røvertøsen allerede er ved at være tunnel og feltspasser, tænkte jeg om man ikke kunne klare sig med lidt "små ting" så som spring, slalom - og en vippe.

Jeg har set lidt på denne vippe, men kan ikke greje om den er virkelig skod er eller OK. Synes selv den ser lidt kort ud :confused:

 

Køb Agility vippe hos Mypets.dk

 

Tænkte måske også at købe en pap tunnel og ligge som "fælde", dvs. omlagte steder, hvor hun IKKE skal løbe igennem den.

 

Lyder det som en dårlig idé

 

Nu kender jeg ikke selv vippen, men jeg har hørt, at man skal passe noget på med den model, da der skulle være et par metalbeslag, som sidder, så de kan skære poterne på hunden :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Skal nok spørge hende på torsdag, det kvindemenneske er jo håbløs til at svare på mails. :roll:

 

Skal vi sige selvtræning kl. 11 på søndag?

 

 

Lad os sige det:5up:

 

Det var MEGET underligt at være til AG uden ens hund - Men det giver utrolig meget at se andre med deres hunde. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Lad os sige det:5up:

 

Det var MEGET underligt at være til AG uden ens hund - Men det giver utrolig meget at se andre med deres hunde. :-D

 

hvorfor må i ikke komme til træning når hun er i løb? eller er det fordi hun ikke gider arbejde når hun er i løb?

 

Til konkurrencer må løbske tæver jo gerne stille op - og der ændres ikke i startrækkefølgen - så hanhundene kan jo ligeså godt lære det først som sidst :vedikke:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...