Hop til indhold

Agilitytræning (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Så har moar her en god periode på arbejde foran sig - mht. hundetræning... ;-) Så jeg satser på at Iso og jeg får gjort noget seriøst ved slalomindlæringen. Jeg bruger 2x2, som jeg har haft rigtigt gode resultater med til Frostie, da hun skulle omlære sin slalom.

 

Vi startede egentlig for en måneds tid siden, og nåede lige 5 sessions før jeg fik en dårlig skulder OG slem forkølelse... :damn: Og så har vi altså holdt pause indtil i dag.

 

Jeg satte grejet op, og startede hvor vi slap sidst - meget spændt på om hun ville huske... Og det gjorde hun sq! Det så rigtig fint ud, så jeg gik videre til næste step, hvilket var at sætte 2 pinde mere på. Og søreme om ikke det også gik! På et tidspunkt fik hun problemer, med en ret skrap indgang fra den svære side, og kom på en ordentlig tænker. Men den opgave løste hun sq, og endte med at ta' den svære indgang fint.

 

Jeg videofilmer hver session, analyserer bagefter, og skriver træningslog. Filmede også alle Frosties 2x2-sessions, og det er lidt skægt at ha'og kigge tilbage på!

 

Nu glæder jeg mig bare rigtig meget til at komme videre, regner med at nå i hvert fald 2 sessions i morgen!

 

MVH Korvis

 

Har du lyst til at dele bare en enkelt video eller to, af jeres træning? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Det ser da godt ud, kan godt lide hendes tålmodighed / arbejdsglæde... hun forsøger igen og igen, selvom det går galt, men uden at tabe gejsten! :5up:

 

Tak! Ja, hun arbejder rigtig godt og fokuseret. Jeg glemmer indimellem at hun faktisk kun er 13 måneder, og lidt inde i "én af de perioder"! De der "tænkere" er jo vigtige, det er som regel der de rykker. Og hun kommer rigtig fint igennem den, synes jeg. Glæder mig virkelig til at komme rigtig igang med hende!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Det ser da rigtig godt ud :5up:

 

Hun har lige det jeg mangler i Nana - hurtighed og ikke at miste gejsten efter menge forkerte forsøg :-D

 

Dygtig, Iso :-D

 

Tak! Ja, hun er sateme hurtig, hvilket kan bli' et problem for mig... For det er jeg nemlig ikke!!! :shock: Arbejdsglæden, og det med at bli' ved og ved, skulle jo gerne ligge naturligt i en BC, men der findes også dem der ikke gider, desværre... Men Iso vil genre arbejde, altid og hele tiden, og om og omg igen! ;-) Nu skal vi snart ud at træne et pas mere!

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja, selvfølgelig... :oops:

 

Okay, så kommer her et link til gårsdagens træning!

 

MVH Korvis

 

Tak for video, det er skønt at lære af andres træning :5up:

 

Jeg er meget imponeret af hendes vedholdenhed - Mingus begynder som regel at gø frustreret efter par fejl, og så er vi nødt til at lave noget andet før vi prøver igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jaaa, det kunne jeg også godt tænke mig at se.

 

Jeg bruger nemlig også 2x2 metoden til at lære Nana det og det kunne være sjovt at se hvordan andre gør det.

Jeg har desværre ikke et video kamera, så jeg kan ikke gi' igen :cry:

 

Jeg har faktisk (stort set...) hele Frosties omindlæring af slalom liggende på min blog, hvis det kunne ha' interesse? Og Iso's kommer også derop, efterhånd som vi får trænet...

 

Min blog ligger her, og ude i højre side finder du de kategorier der hedder "Frostie 2x2" og "Iso 2x2" eller noget lignende...), så kommer de samlet.

 

Et videokamera må på ønskelisten til jul, så! :-D Jeg synes video er uundværligt i hundetræningen, jeg er nemlig en spade til at holde overblikket, og frem for alt til at huske alt bagefter... I dag kan man jo heldigvis få noget brugbart til næsten ingen penge, både bitte små videokameraer, men også alm. småkameraer med videofunktion.

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for video, det er skønt at lære af andres træning :5up:

 

Jeg er meget imponeret af hendes vedholdenhed - Mingus begynder som regel at gø frustreret efter par fejl, og så er vi nødt til at lave noget andet før vi prøver igen.

 

Tak! Ja, sådan reagerede min første hund, Daiwa, også. For hendes del kom det sig af, at hun ikke fra start af havde lært at lære på den måde. Hun blev trænet på "traditionel vis", godt nok bløde metoder, men hun lærte ikke at "løse opgaven" ved at tænke selv, da hun fik "hjælp og guidning" hele vejen igennem. Iso er klikket fra hvalp af, og har fra begyndelsen lært at ikke miste modet når hun laver fejl, men prøver glad igen indtil hun finder ud af at løse opgaven. Min gamle Daiwa lærte det dog til sidst, og jeg fik da shapet en del ting med hende - mest tricks dog, men det hyggde vi os nu meget med! :hjerte:

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak! Ja, sådan reagerede min første hund, Daiwa, også. For hendes del kom det sig af, at hun ikke fra start af havde lært at lære på den måde. Hun blev trænet på "traditionel vis", godt nok bløde metoder, men hun lærte ikke at "løse opgaven" ved at tænke selv, da hun fik "hjælp og guidning" hele vejen igennem. Iso er klikket fra hvalp af, og har fra begyndelsen lært at ikke miste modet når hun laver fejl, men prøver glad igen indtil hun finder ud af at løse opgaven. Min gamle Daiwa lærte det dog til sidst, og jeg fik da shapet en del ting med hende - mest tricks dog, men det hyggde vi os nu meget med! :hjerte:

 

MVH Korvis

 

hehe, Mingus er også klikkertrænet, men den adfærd han tilbyder oftest, er at gø :mrgreen: Når han så ikke har fået gevinst, prøver han som regel at dutte sig ud ad det :engel:

 

Mingus er sådan lidt autistisk i sin tilgang til træning, og han er f.eks. ikke ret god til at generalisere. Men sjov, det er han altså :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

hehe, Mingus er også klikkertrænet, men den adfærd han tilbyder oftest, er at gø :mrgreen: Når han så ikke har fået gevinst, prøver han som regel at dutte sig ud ad det :engel:

 

Mingus er sådan lidt autistisk i sin tilgang til træning, og han er f.eks. ikke ret god til at generalisere. Men sjov, det er han altså :lol:

 

Jamen "gø" og "dutte" er da også nogle gode ting at tilbyde! :mrgreen: Jeg startede både Frostie og Iso op med at klikke for 117 ting de kunne lave med en papkasse, den synes jeg er guld værd. Så synes jeg at de får det ind helt fra start af, at de kun får noget ud af at tilbyde ting, og at det kan være vidt forskellige ting. Men ingen tvivl om at de "lidt alternative" hunde er sjove at træne, sådan er min Frostie også... ;-)

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen "gø" og "dutte" er da også nogle gode ting at tilbyde! :mrgreen: Jeg startede både Frostie og Iso op med at klikke for 117 ting de kunne lave med en papkasse, den synes jeg er guld værd. Så synes jeg at de får det ind helt fra start af, at de kun får noget ud af at tilbyde ting, og at det kan være vidt forskellige ting. Men ingen tvivl om at de "lidt alternative" hunde er sjove at træne, sådan er min Frostie også... ;-)

 

MVH Korvis

 

Åh ja, "Kasse på 117 måder" leger vi ofte, Mingus synes det er så hyggeligt, og han bliver simpelthen så stolt hver gang :lol:

Det har jeg egentlig aldrig prøvet med Cajsa, men hendes repetoire er heller ikke så stort. Jeg kæmper lidt med den operante indlæring med hende, man skal virkelig være tålmodig. Men hun er bestemt blevet bedre til at tilbyde adfærd, den anden aften lærte hun at stille sig mellem mine ben, helt og aldeles uden nogen form for lokning - der var jeg stolt :banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Åh ja, "Kasse på 117 måder" leger vi ofte, Mingus synes det er så hyggeligt, og han bliver simpelthen så stolt hver gang :lol:

Det har jeg egentlig aldrig prøvet med Cajsa, men hendes repetoire er heller ikke så stort. Jeg kæmper lidt med den operante indlæring med hende, man skal virkelig være tålmodig. Men hun er bestemt blevet bedre til at tilbyde adfærd, den anden aften lærte hun at stille sig mellem mine ben, helt og aldeles uden nogen form for lokning - der var jeg stolt :banan:

Wee, det er fedt når det sker! Jeg synes netop den med kassen er super til at udvide repertoiret, så Cajsa skal da på kassen! ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Wee, det er fedt når det sker! Jeg synes netop den med kassen er super til at udvide repertoiret, så Cajsa skal da på kassen! ;-)

Det må jeg prøve. Dutte er ved at være helt på plads (uden slikken, da jeg er kommet til at klikke for det :genert:) og hun er også ved at have god forståelse af touch på target. Så måske kassen skal frem i aften :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det må jeg prøve. Dutte er ved at være helt på plads (uden slikken, da jeg er kommet til at klikke for det :genert:) og hun er også ved at have god forståelse af touch på target. Så måske kassen skal frem i aften :-D

 

Hellere slikken end biden/tyggen/løften....! :mrgreen: Eller vildkrattenmedforpoterne, det kæmper jeg med hos Iso-fisen... :damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Caia skal med mig til AG træning idag ( Jeg er føl om tirsdagen)

 

Hun er ikke vant til at blive bundet af som sådan, og vil mest af alt, være LIGE ved siden af mig. Men vi er gået i gang med at træne det at hun forholde sig i ro, og det går da fremad.. Men der er lang vej...

 

Jeg har gjort en masse godbidder klar...og så håber jeg at det kommer til at gå okay:blink:

 

Jeg skal jo starte et sted... Ikke helt så meget AG relevant, men alligevel!

 

Hvis vi er heldige, er der måske også lidt tid til at hun kan løbe igennem en tunnel, tage et spring osv.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Caia skal med mig til AG træning idag ( Jeg er føl om tirsdagen)

 

Hun er ikke vant til at blive bundet af som sådan, og vil mest af alt, være LIGE ved siden af mig. Men vi er gået i gang med at træne det at hun forholde sig i ro, og det går da fremad.. Men der er lang vej...

 

Jeg har gjort en masse godbidder klar...og så håber jeg at det kommer til at gå okay:blink:

 

Jeg skal jo starte et sted... Ikke helt så meget AG relevant, men alligevel!

 

Hvis vi er heldige, er der måske også lidt tid til at hun kan løbe igennem en tunnel, tage et spring osv.:5up:

Det kan jeg slet ikke med Cajsa, hvilket er ret besværligt når man sætter bane op.

Gør jeg, stresser hun helt vildt når jeg kommer tilbage til hende, og parrer, napper og hopper op ad mig. Til gengæld kan jeg sagtens gå fra hende andre steder, men til træning og konkurrencer, er der for mange hunde og så bliver hun utryg.

 

Held og lykke med det :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Caia skal med mig til AG træning idag ( Jeg er føl om tirsdagen)

 

Hun er ikke vant til at blive bundet af som sådan, og vil mest af alt, være LIGE ved siden af mig. Men vi er gået i gang med at træne det at hun forholde sig i ro, og det går da fremad.. Men der er lang vej...

 

Jeg har gjort en masse godbidder klar...og så håber jeg at det kommer til at gå okay:blink:

 

Jeg skal jo starte et sted... Ikke helt så meget AG relevant, men alligevel!

 

Hvis vi er heldige, er der måske også lidt tid til at hun kan løbe igennem en tunnel, tage et spring osv.:5up:

 

Jeg stemmer for at det er lidt agility-relevant alligevel! For jeg har også problemer når jeg har hundene med til agility... De er sådan set ligeglade med mig - men de tænder op på de hunde der løber. Sååå frustrerende! Frostie ligger og piver igennem en heeeel time til træning, og til stævner det samme. Iso går bananas og vuffer så snart vi begynder at ta' forhindringerne frem. Til gengæld er hun bedre til stævner, ja også til træning - hun har faktisk mest problemet når hun sidder i buret og kigger på... Iso kan jeg stoppe i det, men Frostie bli'r fuldstændig ukontaktbar. Og de andre griner ad os... Onde, onde træningskammesjukker - og instruktør... :megaked:

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Min vuf var så dygtig til AG træningen idag...:klap:

 

Jeg er jo føl på tirsdagsholdet, så det er 2½ time jeg skal være på.. Jeg havde taget Caia med mig, og som skrevet længere oppe, var jeg spændt på hvordan hun ville reagere..

 

Nøøøj, hun var dygtig! Hun tog det i stiv pote, da vi ankom. Her var et par af de andre hunde kommet, og der var en del stress på.. Hun hverken gøede eller noget. Hun var rolig.. :lun:

 

Jeg stod meget med ryggen til hende, og snakkede, og tog tid... og her var hun altså super dygtig. Et par gange sagde hun vov, og det var mest hvis jeg bevægede mig MEGEt langt væk..

 

Da de andre løb, gøede hun ikke, hun peb ikke, og hun var i det hele taget utrolig rolig... Mors pige:engel:

 

Da der var hold skifte, tog vi lige lidt vippe træning, tunnel og spring.. Så hun kunne komme ud at røre sig! Hun var overhovedet ikke dårlig. Vippe var hun ikke spor bange for, og tunnel fik hun hurtigt styr på.. ( Caia er nybegynder i AG) :-)

 

Så jeg er en glad hundemoar, og Caia er gået i seng for idag. Hun er træt efter at ha været "på" i så mange timer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...