Hop til indhold

Vigtig information - læs venligst!


Administrator
 Share

Recommended Posts

Jeg må sige jeg er skuffet og ærgerlig over den seneste tids adfærd her på forum blandt medlemmerne.

 

Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på at blande mig i tråde, som burde være oprettet/besvaret af voksne mennesker, som ender i ren slåskamp. Dette betyder, at fremover er det total udelukkelse fra forum, hvis der bliver kørt hetz mod sin med-debattør, og det er UDEN forudgående advarsel!

 

Samtidig er det også surt at se, at al den tid, energi og penge jeg bruger på at opbygge et hyggeligt forum, hvor der burde være plads til ALLE, kan blive ødelagt på ganske få dage, at ganske få personer - dette kan jeg ikke tillade!

 

En sidste ting. TAK funktionen har aldrig - og vil ikke blive det - en funktion der er tiltænkt at benytte fordi man holder med en af parterne hvor to med-debattører er oppe at tottes :shock: dette stoppes omgående, ellers fjernes funktionen igen, da den mister sin værdi fuldstændigt!

 

Hvor sjovt er det lige at søge på tråde der har fået TAK, og kun ende op med ligegyldige hadetråde der ikke burde være her :confused:

 

Kan man ikke leve med reglerne her på forum, skal man blive væk!

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 166
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Malene Nielsen
Jeg må sige jeg er skuffet og ærgerlig over den seneste tids adfærd her på forum blandt medlemmerne.

 

Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på at blande mig i tråde, som burde være oprettet/besvaret af voksne mennesker, som ender i ren slåskamp. Dette betyder, at fremover er det total udelukkelse fra forum, hvis der bliver kørt hetz mod sin med-debattør, og det er UDEN forudgående advarsel!

 

Samtidig er det også surt at se, at al den tid, energi og penge jeg bruger på at opbygge et hyggeligt forum, hvor der burde være plads til ALLE, kan blive ødelagt på ganske få dage, at ganske få personer - dette kan jeg ikke tillade!

 

En sidste ting. TAK funktionen har aldrig - og vil ikke blive det - en funktion der er tiltænkt at benytte fordi man holder med en af parterne hvor to med-debattører er oppe at tottes :shock: dette stoppes omgående, ellers fjernes funktionen igen, da den mister sin værdi fuldstændigt!

 

Hvor sjovt er det lige at søge på tråde der har fået TAK, og kun ende op med ligegyldige hadetråde der ikke burde være her :confused:

 

Kan man ikke leve med reglerne her på forum, skal man blive væk!

 

Ærgerligt at der måske kan blive brug for sådanne tiltag, såsom at udelukke nogle brugere - dog kan jeg kun give dig ret i at tonen i et par tråde har været træls.

 

Jeg har selv brugt 'tak' knappen - og jeg har ikke brugt den for at vise, at jeg 'holder med' en bestemt debattør, men jeg har brugt den for at erklære mig enig/at det var et indlæg jeg selv kunne have skrevet.

At have muligheden for at bruge takkeknappen på den måde, har jeg set som positivt, da jeg på den måde ikke har skullet skabe endnu mere røre i 'andedammen' ved at skrive et lignende indlæg - da det jo også vil kunne opfattes forkert.

 

Jeg er selv en meget lykkelig og tilfreds hundeforum-bruger og syntes egentlig at tonen i 99,9% af trådene er venlig og saglig, at der så er enkelte 'udsving' af og til, anser jeg egentlig bare som en del af folks forskelligheder - et debatforum afspejler jo ofte virkeligheden.

 

At du er led og ked af det, kan jeg godt forstå og hvis min deltagelse med mine 'takker' har været med til, at bidrage til det, kan jeg kun undskylde.....

Link til indlæg
Del på andre sites

Ærgerligt at der måske kan blive brug for sådanne tiltag, såsom at udelukke nogle brugere - dog kan jeg kun give dig ret i at tonen i et par tråde har været træls.

 

Jeg har selv brugt 'tak' knappen - og jeg har ikke brugt den for at vise, at jeg 'holder med' en bestemt debattør, men jeg har brugt den for at erklære mig enig/at det var et indlæg jeg selv kunne have skrevet.

At have muligheden for at bruge takkeknappen på den måde, har jeg set som positivt, da jeg på den måde ikke har skullet skabe endnu mere røre i 'andedammen' ved at skrive et lignende indlæg - da det jo også vil kunne opfattes forkert.

 

Jeg er selv en meget lykkelig og tilfreds hundeforum-bruger og syntes egentlig at tonen i 99,9% af trådene er venlig og saglig, at der så er enkelte 'udsving' af og til, anser jeg egentlig bare som en del af folks forskelligheder - et debatforum afspejler jo ofte virkeligheden.

 

At du er led og ked af det, kan jeg godt forstå og hvis min deltagelse med mine 'takker' har været med til, at bidrage til det, kan jeg kun undskylde.....

 

Nu undlader jeg så at bruge tak-knappen, men jeg er fuldstændig enig med Malene :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak knappen kan jo også være en god ting, nu kan jeg jo ikke edit endnu, så da jeg glemte at skrive tak for godt råd i min post, kunne jeg jo smide en tak på tak dimsen :mrgreen: (man skal vel ikke kun bruge den når man syntes at indlæggets indhold er helt vildt godt og meningsfyldt....vel, eller?)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Tak knappen kan jo også være en god ting, nu kan jeg jo ikke edit endnu, så da jeg glemte at skrive tak for godt råd i min post, kunne jeg jo smide en tak på tak dimsen :mrgreen: (man skal vel ikke kun bruge den når man syntes at indlæggets indhold er helt vildt godt og meningsfyldt....vel, eller?)

 

Jeg tror der er mange opfattelser af hvordan takknappen kan bruges.

 

Jeg selv bruger den, når jeg er enig i noget, syntes et indlæg er godt skrevet, når indlægget giver mig noget positivt eller hvis der er en der har hjulpet mig osv :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er glad for tak-knappen. :-)

 

Jeg synes det er god måde at takke for noget hjælp jeg har fået, for et godt indlæg, eller fordi jeg er enig i det én har skrevet. - Jeg håber ikke jeg er kommet til at bruge tak-knappen forkert så min tak er blevet en del af noget skænderi-halløj, i så fald undskylder jeg.

 

Nu kan jeg ikke helt finde ud af om jeg bør lade være med at bruge den, jeg kan jo selvfølgelig altid begynde at dele en masse karma ud istedet. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nu kan jeg ikke helt finde ud af om jeg bør lade være med at bruge den, jeg kan jo selvfølgelig altid begynde at dele en masse karma ud istedet. :-D

 

Så længe den er på dette forum, tror jeg bare vi skal bruge den :engel:

Og så kan dem der ikke har lyst til det, lade være :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst anne-marie
Jeg må sige jeg er skuffet og ærgerlig over den seneste tids adfærd her på forum blandt medlemmerne.

 

Jeg gider simpelthen ikke bruge min tid på at blande mig i tråde, som burde være oprettet/besvaret af voksne mennesker, som ender i ren slåskamp. Dette betyder, at fremover er det total udelukkelse fra forum, hvis der bliver kørt hetz mod sin med-debattør, og det er UDEN forudgående advarsel!

 

Samtidig er det også surt at se, at al den tid, energi og penge jeg bruger på at opbygge et hyggeligt forum, hvor der burde være plads til ALLE, kan blive ødelagt på ganske få dage, at ganske få personer - dette kan jeg ikke tillade!

 

En sidste ting. TAK funktionen har aldrig - og vil ikke blive det - en funktion der er tiltænkt at benytte fordi man holder med en af parterne hvor to med-debattører er oppe at tottes :shock: dette stoppes omgående, ellers fjernes funktionen igen, da den mister sin værdi fuldstændigt!

 

Hvor sjovt er det lige at søge på tråde der har fået TAK, og kun ende op med ligegyldige hadetråde der ikke burde være her :confused:

 

Kan man ikke leve med reglerne her på forum, skal man blive væk!

 

Jeg er helt enig, vi skal passe på vores rare forum, skrive ordentligt til hinanden og hvis vi ikke kan lade være med at skrive personligt på en negativ måde, så lad være med at skrive.

 

Vi skal debatere her (og det gør man med argumenter, ikke med personlige angreb), og vi kan hyggesnakke, blogge m.m., vi har så mange gode muligheder her, og det synes jeg vi skal takke for ved at opføre os på den voksne måde vi her bliver bedt om :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Dejlig at du trådte i karakter Admin.

 

Jeg kom hjem her i aften, da jeg læste tråden. Hvad syntes du. Fik jeg bare for meget. Men da havde jeg ikke set denne tråd.

 

Nu håber jeg at vi alle har taget ved lære og kan sætte et kryds i sandet og komme videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

En ganske væsentlig grund til at den famøse tråd tilsyneladende bliver ved med at havne i ubehageligheder synes at være, at folk ikke læser tråden til ende før de går 'skriftligt amok'... forklaring:

 

En tråd kan starte hyggeligt og køre fint de første to sider

på side 3 opstår der krig

på side 5 manes der til besindighed

på side 6 sluttes der fred og man synger 'sku gammel venskab rejn forgo'

 

Nu kommer der en til og begynder at læse. Vedkommende når til side 3 og går så amok, skriver et rødglødende indlæg, som nu dukker op på side 7, og så ruller lavinen igen.

 

Jeg ved det er svært at lave regler om, men hvor ville mange konflikter dog kunne undgås, hvis man altid læste - specielt tråde man bliver voldsomt ophidset over - til ende INDEN man tager til (rasende) genmæle. Måske har man misforstået noget som senere bliver belyst, måske har 'synderen' undskyldt, måske har admin beordret fred, måske er synderen slet ikke tilstede mere - der kan være sket rigtigt meget siden det famøse indlæg man farer op over, så måske falder blodtrykket helt af sig selv inden man når til afslutningen? Og - måske endnu mere vigtigt - man undgår at komme til at grave en begravet stridsøkse op og få en (måske udmærket) tråd til at gå i smadder endnu engang.

 

Jeg skriver selv af og til 'midt' i en tråd, men ikke når det drejer sig om 'sprængfarlige emner' hvor bølgerne går højt. Det er knap så risikabelt at skrive man har læst en omtalt bog, som at øhm... ja, I ved selv, hvad jeg mener.

 

Bare et lille forslag herfra: læs 'krigstrådene' til ende inden der svares.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg anvender ikke "tak" knappen til at vise jeg er enig i et indlæg.

 

Hvis mange er enige "mod" en debattør kan mange "tak" godt virke langt mere overvældende end hvis "takkerne" skrev og argumenterede.

Jeg siger ikke den BLIVER brugt som, men at den godt KAN blive opfattet, som en rygklapperknap.

 

Thomas, jeg tror du har ret i dine iagttagelser, du er da også altid så skarp :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Jeg tror der er mange opfattelser af hvordan takknappen kan bruges.

 

Jeg selv bruger den, når jeg er enig i noget, syntes et indlæg er godt skrevet, når indlægget giver mig noget positivt eller hvis der er en der har hjulpet mig osv :-)

Det er også sådan jeg bruger den. :-)

 

Man tør jo snart ikke bruge nogen funktioner, i frygt for at de bliver misforstået :(

Link til indlæg
Del på andre sites

En ganske væsentlig grund til at den famøse tråd tilsyneladende bliver ved med at havne i ubehageligheder synes at være, at folk ikke læser tråden til ende før de går 'skriftligt amok'... forklaring:

 

En tråd kan starte hyggeligt og køre fint de første to sider

på side 3 opstår der krig

på side 5 manes der til besindighed

på side 6 sluttes der fred og man synger 'sku gammel venskab rejn forgo'

 

Nu kommer der en til og begynder at læse. Vedkommende når til side 3 og går så amok, skriver et rødglødende indlæg, som nu dukker op på side 7, og så ruller lavinen igen.

 

Jeg ved det er svært at lave regler om, men hvor ville mange konflikter dog kunne undgås, hvis man altid læste - specielt tråde man bliver voldsomt ophidset over - til ende INDEN man tager til (rasende) genmæle. Måske har man misforstået noget som senere bliver belyst, måske har 'synderen' undskyldt, måske har admin beordret fred, måske er synderen slet ikke tilstede mere - der kan være sket rigtigt meget siden det famøse indlæg man farer op over, så måske falder blodtrykket helt af sig selv inden man når til afslutningen? Og - måske endnu mere vigtigt - man undgår at komme til at grave en begravet stridsøkse op og få en (måske udmærket) tråd til at gå i smadder endnu engang.

 

Jeg skriver selv af og til 'midt' i en tråd, men ikke når det drejer sig om 'sprængfarlige emner' hvor bølgerne går højt. Det er knap så risikabelt at skrive man har læst en omtalt bog, som at øhm... ja, I ved selv, hvad jeg mener.

 

Bare et lille forslag herfra: læs 'krigstrådene' til ende inden der svares.

 

:5up::5up::5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Det er også sådan jeg bruger den. :-)

 

Man tør jo snart ikke bruge nogen funktioner, i frygt for at de bliver misforstået :(

 

Næh jeg tør snart heller ikke vifte med en finger, men vil du give mig ret i, at "tak" KAN opfattes sådan?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen
Næh jeg tør snart heller ikke vifte med en finger, men vil du give mig ret i, at "tak" KAN opfattes sådan?

Jeg ved ikke hvad der er værst, at folk siger tak eller giver et :5up: og skriver enig med... Det er nok lige fedt, tror jeg :-)

 

Jeg kan godt se, hvad du mener det er slet ikke det, men jeg tror også det kan virke voldsomt, hvis dem der nu giver tak, går ind og siger enig bom bom bom i stedet.

 

Jeg synes det er svært. Nogle synes det er værst med indlæg, andre synes det er værst med TAK. Hvad er bedst? Det er individuelt, så man kan jo ikke gøre andet end det man selv synes er det bedste.

 

Jeg betragter TAK som at personen er enig, siger tak for et godt råd eller bare et godt indlæg.

Nogen vil så måske mene, at "enig" er det samme som at rygklappe, sådan ser jeg det ikke.

Jo hvis en person bruger TAK eller skriver enig i en stor del, af de indlæg én bestemt anden part laver, så vil jeg se det som rygklapperi.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 5 months later...
Gæst Jørgen Larsen
Jeg ved ikke hvad der er værst, at folk siger tak eller giver et :5up: og skriver enig med... Det er nok lige fedt, tror jeg :-)

 

Hej er nu ret ny på tråden, synes der er mange gode indlæg her og kan godt lide at debatere med jer og hvis der er nogle indlæg jeg synes er storslået bruger jeg :5up: op i den grad jeg vurdere enmet nogle gange kan jeg godt give 5 med tomelen op men en tak ville jeg kun give i yderste tilfælde som et supert råd som kan medfører store forbedre forhold for hunden i og uden for hjemmet

Ikonerne kan jo også fortælle rimelig meget om jeres indlæg

MVH

 

Jørgen

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...