Hop til indhold

De sjoveste blandinger, I har set...

Gæst Frigga
 Share

Recommended Posts

Jeg synes, at det vrimler med mystiske blandingshunde i Odense, og jeg støder på en ny hver eneste dag.

Mine favoritter er:

• Blanding af gravhund og fransk bulldog (ligner en meget lang amstaff-hvalp :mrgreen:)
  • DSG + pomaranier (ligner en lillebitte korthåret ræv)

Og så den mest mærkværdige:

tsih tzu...og husky! Ja, den kan jeg ikke lige beskrive :hmm:

Hvilke mystiske blandinger har I mødt?

Link til indlæg
Del på andre sites

Der var dengang Dumle var hvalp og vi var ude at gå... hvor en labrador pludselig stak hovedet ud fra den anden side af hækken til en legeplads... jeg forventede at en meget stor hund nu kom ud af busken, men efter hovedet fulgte altså en gravhundekrop :shock: Det er den mest mærkværdige hund jeg nogensinde har set :lol: men ejeren fortalte dog også at det desværre ikke var uden sundhedsproblemer med de to racer i en :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Hvordan I alverden så den ud :genert:

Som en forvokset corgi! MEGET stor krop (næsten helt berner-stor) og meget, meget korte ben. Og pembroke-farver!

Men søde er de :-D Både af udseende og sind!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Camilla Sjelhøj

jeg har set en en gravhund / ruhåret hønsehund blanding. den var på højde med en gravhund med havde hønsehundens længde, pels og farve :-D meget sød men desværre med ryg probs. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Jeg ved ikke, om det er den sjoveste blanding jeg har set, men speciel var han, Didi (Bandit), en blanding af minipudel og schäfer som jeg giftede mig til.

Pelsen sort med en anelse hvide nister, ca 5 cm lang, luftig og strittende til alle sider.

Han lignede, bortset fra farven og en lidt mere spids snude, Disneys Vagabond.

Han var på størrelse med en labrador.

Utrolig charmerende og så fræk at man tror det er løgn :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved ikke, om det er den sjoveste blanding jeg har set, men speciel var han, Didi (Bandit), en blanding af minipudel og schäfer som jeg giftede mig til.

Pelsen sort med en anelse hvide nister, ca 5 cm lang, luftig og strittende til alle sider.

Han lignede, bortset fra farven og en lidt mere spids snude, Disneys Vagabond.

Han var på størrelse med en labrador.

Utrolig charmerende og så fræk at man tror det er løgn :-D

vi havde en pudel/doberman blanding i pension for et par mdr siden, herlig hund :mrgreen: sort strid pels, doberman form, men lidt slankere/mindre/mere sporty. Og herlig humor :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst bombastic

Skulle hjælpe vores venner med at finde en hund, de ville gerne have en blanding.

Fandt en blanding af en lab. en gravhund og en border collie.

Jeg forventede det ville blive en mellem hund. Men det blev en lille pjusket sort hund, den er mega sød.

Desvære er den flyttet til island sammen med vennerne så den er ikke i vores liv mere, den er savnet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Welsh Corgi Pembroke / Berner Sennen :klap:

dem har vi også en af her i parken.

Derudover har vi en corgi papillon blandning, som ligner en lang tyk, kommodeagtig papillon samt en fransk bulldog / pekingneser blanding som jeg ikke rigtigt kan bestemme mig til om ligner en glathåret pekingeser eller en meget lang fransk bulldog :hmm:

I USA mødte jeg en pitt / gravhundeblanding. Hun lignede en MEGET muskuløs gravhund med pitthoved. Og den anden dag i parken mødte jeg en border / amstaff blanding, som vitterligt lignede at man havde taget bagenden af en border og sat sammen med forenden af en amstaff. Hovedet lignede en amstaff, brystet var bredt og muskuløst. Den havde rosenører og glat pels. Bagenden var spinklere, med borderhale og faner på hale og bagen... meget sært udseende hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero
Sådan en har jeg også mødt. :mrgreen:

Vi har også 2-3 stykker i mine forældres lokale park :-D Som er søskende.

Gad vide om der er blevet lavet flere kuld fra samme forældre? Kunne godt forestille mig det, for alle synes de er så søde. Og med al den omtale må der næsten have været efterspørgsel på flere...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er den blanding nævnt flere gange, men den sjoveste blanding jeg har set, var en gravhund/lab. blanding..

Den lignede en laborador med gravhundeben, men det som slog mig mest var, at jeg så den en varm sommerdag, og når laboradortungen hang ud, for at afkøle den, slæbte tungen konstant hen af græsset:mrgreen: Det så nærmest ud som om, at hunden kunne falde i sin egen tunge, hvornår det skulle være..:shock:

Det så altså sjovt ud!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har også 2-3 stykker i mine forældres lokale park :-D Som er søskende.

Gad vide om der er blevet lavet flere kuld fra samme forældre? Kunne godt forestille mig det, for alle synes de er så søde. Og med al den omtale må der næsten have været efterspørgsel på flere...

Jeg tror, at den jeg mødte, er en af dem, du "kender". Det var på et kursus, og den kom fra Jylland. Jeg mener at huske, at vi snakkede om det dengang, og blev enige om, at det var den samme, som du havde mødt? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Derudover har vi en corgi papillon blandning, som ligner en lang tyk, kommodeagtig papillon samt en fransk bulldog / pekingneser blanding som jeg ikke rigtigt kan bestemme mig til om ligner en glathåret pekingeser eller en meget lang fransk bulldog :hmm:

I USA mødte jeg en pitt / gravhundeblanding. Hun lignede en MEGET muskuløs gravhund med pitthoved. Og den anden dag i parken mødte jeg en border / amstaff blanding, som vitterligt lignede at man havde taget bagenden af en border og sat sammen med forenden af en amstaff. Hovedet lignede en amstaff, brystet var bredt og muskuløst. Den havde rosenører og glat pels. Bagenden var spinklere, med borderhale og faner på hale og bagen... meget sært udseende hund

Sidstenævnte blanding har jeg også mødt... Vil næsten kalde den grim:genert: Lignede lidt noget fra en tegnefilm hvor proportionerne ikke passer sammen!

Link til indlæg
Del på andre sites