Hop til indhold

Han tager min hund..


Gæst trunte--musen
 Share

Recommended Posts

Gæst trunte--musen

Jeg har en rigtig dejlig berner sennen prinsesse på 1 år..

boede sammen med min nu eks kæreste, men jeg har købt hunden og betalt 6000 kr. for hende, men hun er Chippet i hans navn.. Nu er vi så gået hen og blevet uvenner så nu kræver han at få hunden, selvom hun har boet hos mig i de 2 måneder vi ikke har været sammen, og da vi var sammen var det mig der passede hende, gik ture med hende, gik til hundetræning osv..

Hun er forsikret i mit navn..

:megaked:

 

Men er der slet ikk noget jeg kan gøre for ikk at miste min lille skat? hun betyder jo alt for mig, selvom nogen sir det er jo bare en hund, men hun er altså alt for mig.. :hjerte:

 

Håber på hjælp..

Link til indlæg
Del på andre sites

Puha, sikke en situation :ae:

 

Min første tanke er om han overhovedet er interesseret i hunden, eller om han bare truer med det fordi han ved det er der han kan ramme dig?

Hvis det er det sidste, så er det spørgsmålet om du ikke bare skal have is i maven og afvente.

 

Alternativt, ovre i nødløsninger, kunne du prøve at omregistrere hunden til dit eget navn uden hans kendskab. Det er vist lettere end man skulle tro.

Det er dog ulovligt og ikke umiddelbart noget jeg vil anbefale. Omvendt så tror jeg personligt jeg ville gå langt for at beholde min hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt gemt kvitteringer eller lignende der beviser at det er dig der har gået til træning? Altså hvis det skulle komme så vidt som en retsag vil du nok stå stærkere hvis du kan bevise at det er dig der har taget dig af hunden...

 

Og som en anden nævner, hvis navn står på købskontrakten?

 

Men puh en skidt situation at stå i. Jeg regner bestemt med at være sammen med min kæreste resten af livet og jeg har alligevel sørget for at alt med hunden står i mit navn bare for en sikkerheds skyld. Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu :genert:

 

Held og lykke med det!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Et godt råd, du udleverer under ingen omstændigheder hunden til ham idioten, eller til nogen anden, for når hunden er ved dig er du besidderen, og besidderen er ikke dårligt stillet juridisk!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Maustique
Et godt råd, du udleverer under ingen omstændigheder hunden til ham idioten, eller til nogen anden, for når hunden er ved dig er du besidderen, og besidderen er ikke dårligt stillet juridisk!:cool:

 

Bingo.. Og skift låsen så han ikke selv kan hente hunden!

 

Og til alle os andre er det endnu en reminder om at man ALTID skal have en afklaret ejer på en hund i et forhold. Dvs. én person i hunderegistret, den samme der betaler dyrlægeregninger og forsikringer og den samme hunden er chippet til...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren

Tillykke du behøver ikke være nervøs, hvis ikke fyren er rig og kan betale meget dyre advokater til en retsag, at han står som ejer/besidder på papiret fra DHR er næsten betydningsløst, eller rettere uden betydning, jeg taler af erfaring bare spørg DHR :mrgreen::klap::klap::klap::klap::klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gå ind på Vi med HUND

Mener de bruger advokat Henrik HOLM og skriv dit forløb til ham.

Hvis du er medlem af DKK og din hund er en DKK hund kan du måske også benytte deres advokat. Og find ud af om du bor , hvor der er retshjælp. måske også gennem en husstandsforsikring.

 

Altså saml alle oplysnionger.

Skriv til Henrik Holm

Evt DKK advokaten

Kommunenes gratis retsshjælp

Ring til dine forsikringer og spørg.

 

Og brug de par 100 kr på ny lås og nøgler.

Du er desværre ikke den 1 ste i den situation.

 

Held og lykke og giv ikke op.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Nej han er heldigvis ikk ansat i politiet eller noget som ved noget om det.. pt. er han arbejdsløs såh.. :slem:

 

Du har heldet med dig, han har ingen chancer, han får nemlig ikke fri proces til en retsag, har har ingen mulighed!:slem: trygt ikke!:cool:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du evt gemt kvitteringer eller lignende der beviser at det er dig der har gået til træning? Altså hvis det skulle komme så vidt som en retsag vil du nok stå stærkere hvis du kan bevise at det er dig der har taget dig af hunden...

 

Og som en anden nævner, hvis navn står på købskontrakten?

 

Men puh en skidt situation at stå i. Jeg regner bestemt med at være sammen med min kæreste resten af livet og jeg har alligevel sørget for at alt med hunden står i mit navn bare for en sikkerheds skyld. Men det kan du selvfølgelig ikke bruge til noget nu :genert:

 

Held og lykke med det!

:5up:

Hvis navn står forsikringen i, og hvis navn står på kvitteringer fra dyrlægen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst snuseren
Var det her jeg mente... :)

 

Du har heldet med dig, han har ingen chancer, han får nemlig ikke fri proces til en retsag, har har ingen mulighed

 

Når man skal søge fri proces, er det Civilstyrelsen der behandler sagen, og jeg har prøvet turen også ved advokat, afgørelsen lyder hver gang, at for at der kan ydes fri proces skal man have udsigt til at vinde sagen, og det er der ingen udsigt til, selv om man er registreret som ejer/besidder af hunden i DHR, og vi ved jo alle at det har man pligt til at være i henhold til loven!:vinken:

 

Altså der er ingen hjælp til den der har sin hund registreret, som loven kræver, det kan man jo tænke over hvorfor, men det er fakta at besidderen, dig ikke behøver at frygte at din kæreste står med en lovpligtig registrering, der giver nogen rettigheder, og desuden besidderen er den der har pligt til at have hunden forsikret ifølge loven, og det har du jo, så bare rolig du står stærkt, også ifølge afgørelser fra Dyrevelfærdskontoret, Justitsministeriet, ingen kan påstå at eje den hund de har registreret, det skal de bevise og have Rettens ord for, og det er ikke let, og for egen regning!:lol::klap::klap::klap::klap::klap::klap:

 

Besidder har en mere heldig Retsstilling, i den sag jeg kender og har skrevet om mange gange, kunne besidderen (og det var ikke noget med en tidligere kæreste) besidde hunden flere år, med politiet Justitsminister, retssystemet og DHRs vidende, uden problemer, så jeg kan ikke se at du som besidder har noget at frygte, intet end ikke en bøde, hunden er jo lovpligtigt registreret, så ingen problemer!:banan::banan::banan::banan::banan:

 

Man får jo ikke mere ud af lovgivning om hunde, end JUSTITSEN kræver,

og det er ikke det helt store, ikke mere end registreringsflop og tom tale:lol::lol::lol::lol::cool::slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...