Gæst Elkjær Skrevet August 27, 2010 Rapporter Share Skrevet August 27, 2010 Hej, Jeg synes det kunne være interessant at høre, hvordan jeres morgenrutiner er? Fra I står op, til I går på job Venlig hilsen Trine Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Mine egne, eller Luna's :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Nu arbejder jeg ikke pt, men kan da fortælle, hvad jeg gjorde, da jeg havde arbejde:-D Uret ringer, jeg hopper ud af sengen og tager joggingdragt på (skibukser også om vinteren). Ud med Luna på runden, der varer 10-12 minutter. Op i bad, gøre mig klar. Kaster en håndfuld guffer til Luna og siger: "vi ses senere" og ud af døren Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst DixZie Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Står op imellem kl. 7-8:30 sætter kaffe over, og Ozzie løber ud i haven og laver det han nu skal lave. Kl. 10 ca når vi er vågen, da Ozzie sover videre bagefter går vi en tur på en 30 minutter med leg i. Det var den morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
sonja77 Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Når Tyson ikke skal med på arbejde, ringer vækkeuret kl. 6. Vi ligger og nusser i 5-10 minutter, og så går jeg i bad. Ca. kl. 6.30 går vi en tur på en times tid. Nogle gange inkluderer jeg et fodersøg (med hakket, brunet kød) på 25-30 minutter i turen, så tager turen ca. 1 1/2 time. Hjemme igen træner vi eller laver problemløsning i ca. 15 minutter. Bagefter får Tyson en frossen kong med hjemmelavet mad, mens jeg laver morgenmad. Han bliver færdig med den, mens jeg spiser morgenmad, og så ligger han og slapper af bagefter. Jeg vasker op, siger "bliv", tager overtøj på og går. Når Tyson skal med på arbejde, ringer vækkeuret kl. 6.45. Rutinen ser ud som ovenstående med undtagelse af, at vi kun går en tur på 15 minutter. Og når jeg har vasket op og er klar til at gå, siger jeg "skal med mor på arbejde", og så bliver Tyson lykkelig og springer rundt ude i gangen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elkjær Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Mine egne, eller Luna's :blink: Mest Lunas, men du er også velkommen til at fortælle om dine egne Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst stenshoej Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Først står jeg op, 6.45, lukker robin ud i haven, smutter i bad og gør mig klar.. spiser morgenmad, og smutter så ud at løbe med ham i 20 min. og så tager jeg så cyklen fat, og smutter i skole Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bamseida Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Jeg bliver som regel vækket kl.6.30 af Nana, som vil op og nusse. Vi nusser og sover videre ca 30 min og så ringer uret. Begge hunde har på det her tidspunkt været ude i gården og Bamse ligger tit og sover videre derude (har hundelem!) Jeg "vågner" til kl.8.00 (checker mail og er lidt på HF). Fra 8-9 går vi tur. 9.00 -9.30 spiser vi ( 1/1 portion, ) og hundene (1/2 portion). Kl. ca 10.00 går vi i haven og laver "lektier" (træner) og leger. Så går jeg i bad og gør mig klar. Kl. ca. 11.30 kører jeg på arbejde og de får resten af morgenmaden som fodersøg. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
a9 Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Vækkeuret ringer 05:35 Vækkeuret kvæles Vækkeruret ringer 05:50 - mig modvilligt op Radioen tændes, Jackis nusses - mig vaskes og i hundevenligt tøj Morgenmad kl. 06:20 Morgentur kl. 06:30-07:10 Pipperne fodres, Jacki nusses, Jackis morgenmad forberedes - mig i "kontortøjet" Jacki i hundegård m/morgenmaden :mums: - og mig afsted - kl. 07:35 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Buddha Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Motor kommer med min mand på arbejde, men rutinen er egentlig den samme som da han skulle være alene hjemme. Vi står op mellem 8 og 9, en af os går en lille runde med hunden så han kan komme af med sagerne. Hjemme igen spiser vi morgenmad og drikker kaffe, nogle gange øver vi lidt tricks med Motor, og så plejer vi at tage ham op i parken hvor han leger med hunde, ellers går vi en tur på en times tid, vi plejer at ende et sted hvor vi leger lidt, øver lidt eller han graver et hul eller andet hundesjåw. Da han skulle være alene hjemme, smed vi nogle godbidder på gulvet og sagde "bliv hjemme", men vi gik ikke med det samme, vi ventede lige en kop kaffes tid, så han var rolig Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 6.00 - 6.30 - jeg begynder at få øjne. Vinnie sover. ca. 6.30 - jeg går på toilettet. 6.35 - jeg kommer tilbage. Vinnie har stjålet min hovedpude. Hun sover. Jeg tænder computeren og sætter mig der i stedet. 7.00 - min søn står op, vi spiser morgenmad, tager tøj på osv. Vinnie sover. 7.45 - jeg smører madpakke og min søn går til bussen. Vinnie sover. 8.10 - jeg spørger Vinnie om hun skal ud og tisse. Hun går meget modstræbende udenfor og ordner det hun skal. 8.15 - Vinnie får noget guf - griseøre, franskbrød, rugbrød el. alm. hundemad. Jeg siger farvel og cykler på arbejde. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
BassilBerner Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Kærestens ur ringer 6.30 (Bassil og jeg sover...) Kæresten står op, vand i ansigtet, laver kaffe, rister sin krydderbolle Jeg bliver vækket kl. 7.00 (Bassil sover..) Jeg trækker i træningsdragt (hundetøj) og vakler ned og får min kaffe og morgensmøg Bassil går med ned og lægger sig i kurven eller på tæppet Vi går tur fra 7.10 - ca. 20 min.. (kæresten i bad) Han får morgenmad og jeg går i bad og gør mig færdig.. Endnu en kop kaffe fra 7.50 og til kæresten er færdig :stupid::damn::damn: Smider en håndfuld guffer i kurven, går ud af døren med et 'Farvel, hund' Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Ina Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Til hverdag: Vores hvalp Darwin er i haven kl. 7:30 for at lave stort og småt. Kl. 8:00 alle 3 beagler er i haven - jeg tager min insulin/medicin. Derefter spiser beaglerne og jeg morgenmad. 8:30 Den yngste søn kommer ned og tager sig af beaglerne - i mens gør jeg klar til dagens første gå tur. ved 9-9:30 tiden går med den ene beagle 1 times tid. Derefter går jeg med den anden beagle 1 times tid hver anden dag er Darwin hvalpen med på turen. Resten af formiddagen går beaglerne til og fra haven - sover eller hvad de nu vil. Jeg går hjemme hver dag - er førtidspensioneret - så beaglerne er ikke så tit alene. Over middag sover alle beagler et par timer. Og så leger vi i haven eller går en tur på fodboldbanen og løber lidt rundt - træner mv. Dette indlæg gælder nok ikke helt da jeg jo ikke arbejder!! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 6.00 vi står op, jeg går på toilettet og Luna bliver lukket ud i haven 06.10 jeg sidder i sofaen med smøg og morgenkaffe, Luna ligger under sit tæppe lige ved siden af mig, og sover 06.15 - 07.15 Jeg drikker kaffe, ryger og surfer internet, Luna sover 07.15 Vi går en lille morgentur på ca. 20 minutter 07.35 tilbage i sofaen og surfe internet imens Luna sover 08.05 Forbereder Luna's kong og giver hende frisk vand 08.10 Luna sendes ud for at tisse den sidste tår inden jeg går på arbejde 08.15 Luna får sin Kong og et stykke leverposteg, jeg siger "vi ses lige om lidt", og så går jeg ellers på arbejde. Så vores morgener er ikke særlig produktive Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Må hellere lige have med, at jeg brugte 1 time på ovenstående.. Ikke noget vildt og voldsomt.. Men det var også fordi jeg mødte tidligt.. Og jeg nægter at stå op før kl 5:mrgreen: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Elkjær Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Til hverdag: Vores hvalp Darwin er i haven kl. 7:30 for at lave stort og småt. Kl. 8:00 alle 3 beagler er i haven - jeg tager min insulin/medicin. Derefter spiser beaglerne og jeg morgenmad. 8:30 Den yngste søn kommer ned og tager sig af beaglerne - i mens gør jeg klar til dagens første gå tur. ved 9-9:30 tiden går med den ene beagle 1 times tid. Derefter går jeg med den anden beagle 1 times tid hver anden dag er Darwin hvalpen med på turen. Resten af formiddagen går beaglerne til og fra haven - sover eller hvad de nu vil. Jeg går hjemme hver dag - er førtidspensioneret - så beaglerne er ikke så tit alene. Over middag sover alle beagler et par timer. Og så leger vi i haven eller går en tur på fodboldbanen og løber lidt rundt - træner mv. Dette indlæg gælder nok ikke helt da jeg jo ikke arbejder!! Synes godt, du må være med alligevel Måske var det også forkert af mig at skrive "til I går på job" - det var ikke min mening at lukke nogen udenfor Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 6.30: skipper vågner og hopper op i fodenden af sengen og sover lidt videre 6.50: nu gider han ikke sove længere så han begynder at hoppe rundt på maven af os og bide os i ørene 7.00: Fodersøg i haven 7.20: Ned i sengen og sove lidt videre ca. kl 8: Kæresten smutter på arbejde mens skipper og jeg tager 25-30 minutters gåtur Ja og jeg går hjemme så skipper lægger sig til at sove herefter og jeg sidder på hunde-forum, søger jobs m.m. Men ellers ville jeg tage afsted mens skipper fik noget at tygge på. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst WhoLetTheDogsOut Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 6.00 - Vi vågner og sidder lige og ryger en smøg imens vi begynder at tage et eller andet på. I mens begynder Basse så småt at vågne. 6.15 - Vi skynder os hurtigt ned, ellers tisser han på gulvet her hjemme da han stadig er hvalp. 6.30 - Basse får sin morgenmad i mens kæresten går i bad og jeg sidder stadig og kan ikke vågne. 7.00 - Basse ligger og sover i mens vi er i gang med at lave vores morgenmad. 7.30 - Vi gør os alle sammen klar. Og Basse ligger stadig og er lidt groggy. 8.00 - Vi giver Basse et lille griseører, leverstykke et eller andet og så får mor et kys og så smutter vi ud af døren. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
DaniellaJ Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Puha, nu har vi haft De luxe i 2 uger hvor vi har haft ferie. Men fra på mandag starter den hårde hverdag igen, og den næste uge bliver hård! Da min kæreste er på kursusophold i Nordjylland. Så det bliver noget med: Op kl 04:30 Lign et menneske (så godt det er muligt) Gå en tur med De luxe Give mad. Nå toget kl 05:15 - og møde på job kl. 06:00 (Glæder mig til kæresten kommer hjem, for så bliver det hans projekt alt det med De luxe om morgenen - da han altid skal møde meeeget senere end jeg skal ) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Bagge Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 De dage hvor Molly ikke kommer med på job: 7.15 ringer vækkeuret, neeeej, vi står op 7.45 når kæresten tager afsted. Eller jeg står op og hun gemmer sig under dynen. Jeg ordner lige hurtigt mig selv og rusker lidt liv i hende.. Prøver at lokke hende med på tur, men det gider hun sjældent. Prøver at lokke hende med mad, hun vil hellere sove. Tager hende med på tur, det skal hun altså inden jeg tager afsted. Turen varer ca 20-30 min. Hjem i haven og lave lidt fodersøg, hendes kurv trækker nogengange mere end mad Jeg tager afsted ca 9.30, der er hun stadig søvnig. For det meste skal hun ud og passes, medmindre kæresten kommer tidligt hjem. Jeg ville ønske hun var mere vågen om morgenen så vi ku lave sjov sammen, men det er lissom om hun først rigtig vågner ved 11-11.30 tiden, eller hvis vi er så heldige at møde en anden hund på turen kan der også godt komme lidt gang i hende Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Chili Con Caia Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Her hjemme: Kæresten går med Chili hver morgen, jeg går med Caia. Min morgen rutine med Caia: Hun står klar ved min side når alarmen går i gang (5.45), jeg hopper i et par gummistøvler, jakke, (Har stadig nattøj på for det meste) hiver vores træningsbold/træktorv/klikker/godbidder(En del af hendes mad med) med. Og så drager vi på morgen eventyr - Primært i mosen som jo er STOR Turen er på ca. 45-60 min. Vi træner lidt HTM da der er MASSER af plads, leger, fra tid til anden får hun søge opgaver osv. Det er meget forskelligt hvad der sker. Jeg træner også kontakt, lidt tricks, HTM positioner når vi er på vej ned til mosen/hjem igen ( Her er hun så i snor) Når vi kommer hjem, står den på afslapning for både Chili og Caia. De plejer at putte/sove på altanen, eller inde i stuen - Imens render jeg rundt og gør mig klar. Efter en halv times tid ca. er jeg klar til at cykle på arbejde. De får deres konger, og jeg går Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Når nu min sommerferie slutter og arbejdet starter på mandag ser vores morgen således ud: 5:30 Vækkeuret ringer 5:45 Vi står op 6:00 Jeg er kommet i hundetøjet og vi går vores morgentur 6:30 Hjemme igen får Liva sin morgenmad og jeg går i bad 6:45 Der er ro på Liva, mens jeg spiser morgenmad og gør mig klar til at tage på arbejde 7:10 Liva får sin kong/okseøre e.l. og jeg kører på arbejde Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Når nu min sommerferie slutter og arbejdet starter på mandag Speaking of.. fik du ringet til ham i går? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dorte Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Speaking of.. fik du ringet til ham i går? Jeg har lige talt med HR-afdelingen. De har sendt min kontrakt i dag, så jeg burde have den i morgen. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Louise_J Besvaret August 27, 2010 Rapporter Share Besvaret August 27, 2010 Jeg står op omkring 05.30 og går i bad, mens hundene sover videre. Mens jeg gør mig klar på et andet badeværelse, står de som regel op og går ud og sover videre på gulvet hos mig, efter en lille krammetur. Cirka kl. 06.30 går vi en tur på mellem 20-25 min. Når vi kommer hjem er det madtid, og jeg gør mig helt færdig mens de spiser. Når jeg går ud ad døren, får de hver deres tyggeting, og signalet "Hej hej, Basser" Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts