Hop til indhold

Hvilke dyr har I haft?

Recommended Posts

Frigga skrev:
Altså var det tam, som i at man kunne kæle den?

Jeg er helt vild bange for dem :genert: Jeg har hørt, at de er vildt aggressive og angriber...er det rigtigt?

Ja, den var kæletam og kom når man kaldte og sådan. De andre kalkuner var foder-fra-hånden tamme og vildt fredelige, og så var der lige kalkunfar, han var så også ret sur på mig. Han fik hovedet af da han hakkede min mors kæreste i hånden :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

• Svar 81
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Gæst WhoLetTheDogsOut
  Buddha skrev:
Ja, den var kæletam og kom når man kaldte og sådan. De andre kalkuner var foder-fra-hånden tamme og vildt fredelige, og så var der lige kalkunfar, han var så også ret sur på mig. Han fik hovedet af da han hakkede min mors kæreste i hånden :mrgreen:

:shock:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha skrev:

Uh... vi havde en kalkun på rideskolen da jeg var barn - kalle kalkun - og de kan altså være mean!!:shock: Altså virkelig!!

Når Kalle var ude, så var vi dødsensræd!

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:
:shock:

Ja og så spiste vi den, han smagte virkelig godt :lol:

Siri skrev:
Uh... vi havde en kalkun på rideskolen da jeg var barn - kalle kalkun - og de kan altså være mean!!:shock: Altså virkelig!!

Når Kalle var ude, så var vi dødsensræd!

Jooh, har da også siddet et par gange i et træ med en sur kalkun spankulerende rundt om, helt blå i hovedet :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej hvor har i haft mange dyr :shock:

Nå som barn havde jeg en guldhamster Valde, han var totalt udbryderkonge, min mor vågnede engang om natten ved at det rumsterede og så fandt hun ham i min søsters barbiehus :lol:

Min søster og jeg havde også hver vores kanin. Både de og Valde endte deres dage hos vores mormor fordi de ikke var så interessante længere :oops: Der havde de det heldigvis godt :-D

Ellers havde vi først Max (labrador/schæfer/berner sennen blanding) han blev aflivet pga adfærdsproblemer. Nu hvor jeg ved mere om hunde tænker jeg at han har haft smerter for det kom meget pludseligt.

Og så fik vi Balder (labrador/engelsk setter) som stadig lever. 10½ år gammel og stadig frisk nok til at tage en brydekamp med Skipper :lun:

Ja og Skipper er så mit første kæledyr efter jeg er flyttet hjemmefra :mrgreen:

Lige et billede af Balder og Skipper sammen :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:
Han har da bare at smage godt. Dyreplager!! :fornaermet:

:mrgreen:

Hvad er mest dyrplager - lev dit liv i et minibur, slås med dine naboer fordi i ikke har andet at lave, gro for hurtigt så du ikke kan gå tilsidst, bliv fragtet helt fladmast i lastbil, stress i 2 døgn, bliv hængt op i fødderne og kørt med hovedet nedaf ind i noget vand der giver dig stød - så du burde besvime og derefter blive slagtet...

Vs. lev dit liv på en grøn eng, gå ind og sov i halmen i stalden om natten, spis regnorm dagen lang, få et klap på hovedet og ups - så var du død?

:bigsmile:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
  Buddha skrev:
Hvad er mest dyrplager - lev dit liv i et minibur, slås med dine naboer fordi i ikke har andet at lave, gro for hurtigt så du ikke kan gå tilsidst, bliv fragtet helt fladmast i lastbil, stress i 2 døgn, bliv hængt op i fødderne og kørt med hovedet nedaf ind i noget vand der giver dig stød - så du burde besvime og derefter blive slagtet...

Vs. lev dit liv på en grøn eng, gå ind og sov i halmen i stalden om natten, spis regnorm dagen lang, få et klap på hovedet og ups - så var du død?

:bigsmile:

Ja okay, got your point. Men nu var det også kun ironisk. :lol:

Jeg har faktisk aldrig smagt kalkun. :genert: Smager det ligesom kylling? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Buddha skrev:

Det er helt rigtigt, Buddha. Jeg tror ikke selv, at jeg kunne slagte mine dyr, men tanken er i hvert fald rigtig god. Det er ligesom de der anpartskøer, der er begyndt at komme en del af rundt omkring.

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:
Ja okay, got your point. Men nu var det også kun ironisk. :lol:

Jeg har faktisk aldrig smagt kalkun. :genert: Smager det ligesom kylling? :slem:

Nah, kanin smager mere som kylling. Lidt fyldigere smag, kødet er lidt mørkere så vidt jeg husker.

Frigga skrev:
Det er helt rigtigt, Buddha. Jeg tror ikke selv, at jeg kunne slagte mine dyr, men tanken er i hvert fald rigtig god. Det er ligesom de der anpartskøer, der er begyndt at komme en del af rundt omkring.

Næh, man skal selvfølgelig lige vænne sig til tanken (og bruge penge på en hjemmeslagter til større dyr), men mad er jo mad, og det går så hurtigt at de ikke når at hverken stresse eller blive bange.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
  DaniellaJ skrev:
Mnnh er du klar til en lang liste

5 hunde.

1000 katte.

2 undulater.

10000 fisk.

2 marsvin.

5 kaniner.

2 dværghamstre.

en skildpadde i en uge.

Men har altid godt kunne tænke mig et jordegern :lun:

Har jeg faktisk også. :mrgreen:

Er bare bange for at enten katten eller hunden synes at den er så sjov at de lige vil prøve at smage på den. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist haft mange dyr, når jeg begynder at tænke over det.

Som barn havde vi:

Dingo: Scchæfer/collie som mine forældre havde da jeg blev født. Han blev 11 år. En smuk langhåret bamse.

Gammelmis, kat: Hende havde de også da jeg blev født. Ved ikke hvor gammel hun blev, men hun blev syg og måtte aflives.

Trine: Oftest kaldet tykke eller Gøjen, som vi fik effter Gammelmis

Emil, kat: Fulde navn var Emil Madsen Ma'kassen som var Trines killing.

Tykke og Madseren er indbegrebet af min barndom. Tykke fik vi da jeg var 4 og Madseren blev født et år efter.

Min mor fik dem begge aflivet sammen i forbindelse med en flytning da jeg var 20.

Lupus: Langhåret schæfer som vi fik efter Dingo. Rigtig skøn og rar familiehund. Desværre fik han en mavedrejning da han var 4 og døde på operationsbordet.

Bianco: Alm. schæfer. havde desværre et vanskeligt temperamt og nåede at bide mig flere gange. Min mor solgte ham til en mand der nok mente han kunne magte ham, da Bianco var 2 år. Desværre angreb hunden manden en nat. Det blev hundens endeligt.

Nickie: Efter Bianco var vi færdige med schæfere, og ham der købte Bianco rådede os til at prøve med en golden retriever. Det blev Nickie, som vi fik 12 dårlige år sammen med. Han var en fantastisk hund. Jeg får stadig tårer i øjnene, når jeg tænker tilbage til april i år, hvor vi grædende tog afsked med ham på dyrlægens terasse.

Frenja: islandsk fårehund/belgisk hyrdehund, min første hund efter jeg flyttede hjemmefra. Fik hende da hun var 16 uger gammel fra en familie der alligevel ikke havde tid til hende. Desværre havde hun alene hjemmeproblemer, som jeg ikke kunne hjælpe hende af med, så hun flyttede til en familie på landet, hvor der altid var ngen hjemme.

Det var den bedste løsning for os begge, men et stort nederlag til sig som hundeejer.

Siden jeg kom af med Frenja i 2004, har jeg brændende ønsket mig min egen hund igen, men har ikke haft modet til det af frygt for at ende i samme situation igen. Men jeg havde for langre siden besluttet at jeg ville have min egen hund, imens Nickie stadig levede. Men det nåede jeg bare ikke.

Så da Nickie blev aflivet, gik jagten for alvor ind, og jeg fik Gracie. Hun har i den grad gjort min usikkerhed omkring mine egne evner som hundeejer til skamme. Hun er min stjerne.

Udover Grackie, har jeg 2 katte og 2 isslandske heste.

Kattene Felix (røvballemanden, flæskefelix) og Duchess (Sessemissen, Skidtput) Felix fik jeg i 2003, da Tykke og madseren blev aflivet, og Duchess kom til et års tid senere.

Min første Islænder hed Assa. Hende fik jeg i 2005, men byttede hende i vinters for Tjaldur, og så har jeg Litli Ras som jeg købte sidste forår.

Og udover alle de katte, hunde og heste, havde jeg som barn også ørkenrotter og hamstere. Jeg kan ikke forestille mig en tilværelse uden dyr.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
  DaniellaJ skrev:
Ja helt præcis :shock:. Tror også sådan et jordegeren skal have meget opmærksomhed for at blive tam :lol:

Ja sikkert nok. :lol:

Åh ja, så må man jo vente til man bliver gammel. Så kan man tænke på at have huset fuld af dem. :genert:

Nu hvor vi snakker om egern - så da jeg var i London sidste år, der var vi i en park (kan sgu ikke huske navnet), og der var egerne så tamme derovre at man kunne have mad i hånden og så tog de det. :shock:

Jeg var SÅ tæt på at tage en med hjem, tror bare ikke at de havde godkendt det i lufthavnen. :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:

Åh ja, så må man jo vente til man bliver gammel. Så kan man tænke på at have huset fuld af dem. :genert:

Nu hvor vi snakker om egern - så da jeg var i London sidste år, der var vi i en park (kan sgu ikke huske navnet), og der var egerne så tamme derovre at man kunne have mad i hånden og så tog de det. :shock:

Jeg var SÅ tæt på at tage en med hjem, tror bare ikke at de havde godkendt det i lufthavnen. :genert:

Ej hvor fedt :-D.

Det gad jeg godt at opleve :lol:.

Og nej de havde nok ikke tilladt at tage det med til danmark :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst WhoLetTheDogsOut
  DaniellaJ skrev:
Ej hvor fedt :-D.

Det gad jeg godt at opleve :lol:.

Og nej de havde nok ikke tilladt at tage det med til danmark :vedikke:

Nej præcis. For det første er den jo vild, for det andet skal den sikkert have pas til at kunne rejse til Danmark. :genert:

Kunne lige se det for mig, man åbner passet og så er der sådan et lille egern-hoved på billedet. :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:
Nej præcis. For det første er den jo vild, for det andet skal den sikkert have pas til at kunne rejse til Danmark. :genert:

Kunne lige se det for mig, man åbner passet og så er der sådan et lille egern-hoved på billedet. :lol:

åårh :lun:, det kunne være sødt :klap:. Nu vil jeg ud i naturen og finde et egern :blink: - vi ses om nogle år :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hos mig har der boet

Billy - dejlig langhåret kattemis.

Baby - hamster :lun:

Albus, Aberforth, Sirius, Dobby, + en overgang Ariana, Ginny, Ron, Freddy, George, Percy, Bill og Charlie :engel: - alle som én tamrotter :hjerte:

Arnold - jordegern

Ringo - blåpandet amazone gøje :mrsgreen:

Freddy - skrigende nymfeparakit der hurtigt fandt et andet hjem :blink:

Flora og Fauna + 10 hvide unger - mus (som kom tilbage til dyrehandleren :stupid: )

Izzie - mit et og alt :lun:

og rosinen i cocktailpølse enden, Chaplin - møgkatten over alle møgkatte :slem:

Det er så kun de dyr jeg har haft siden jeg flyttede hjemmefra :genert: da jeg boede hjemme havde jeg:

Raphael og Michaelangelo - sumpskildpadder (min mor syntes de stank og solgte dem)

Et akvarie fuld af fisk :blink:

Gysepjokket - kanin (som fik 3 unger, Romeo, Valdemar Peter og Phalin - lillebror fik Vælte Peter) :engel:

Sylvester - undulat (som jeg ikke kunne gøre tam. Mormor ville gøre den tam. Mormor forelskede sig i den og den blev hos hende :lol: )

Chili - dejligste bearded collie i verden :lun:

Felix - sort ulykkes kat.

Link til indlæg
Del på andre sites

WhoLetTheDogsOut skrev:

Kensington Gardens :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige inden vi fik Dumle havde vi Kira. En løvehoved kanin. Det var ikke meningen vi skulle have hende længe, havde hende kun fordi en veninde ikke kunne have hende mere, men vi endte alligevel med at have hende et par måneder og blev faktisk ret glade for hende. Tror ikke jeg har mødt så social en kanin før.

[ATTACH]32088[/ATTACH]

[ATTACH]32089[/ATTACH]

[ATTACH]32090[/ATTACH]

Lidt efter vi havde fået Dumle fik vi Mis. Den dejligste kat på hele jorden. Ret speciel og troede vist ofte hun var en hund, magen til kat finder man altså ikke. Det var meningen hun skulle have været hos os for evigt og evigt, men efter at have boet med os på landet kunne hun altså ikke affinde sig med ikke at kunne gå ind og ud som det passede hende længere. Jeg savner hende meget, men ved hun har det godt og har fået en sød schæfertæve til ven :lun:

[ATTACH]32091[/ATTACH]

dm.JPG

Da vi boede i vores første lejlighed fandt vi Psyko. En lille og meget medtaget hittekilling. Vi tog ham ind til han var 12uger gammel og gav ham så videre til et godt hjem. Mis gad ham ikke rigtig, men Dumle var en god legeonkel for ham. I dag passer han stadig godt til sit navn, han kan finde på de mærkeligste sager :lol:

[ATTACH]32093[/ATTACH]

cs-dumle-albums-dumle-og-kattene-picture14725-dumle-med-hittekillingen-psyko.jpg

Da vi boede i hus på landet fandt vi endnu en hittekilling. Luckie som var endnu yngre end Psyko var da vi fandt ham. Veninden vi delte hus med havde en kat der lige havde fået killinger og her fik Luckie lov til at die. Hende havde vi også til hun var 12uger inden hun blev sendt videre til et godt hjem. Hvis vi troede Psyko var slem så havde vi aldrig haft en Luckie :lol: Hun var over det hele, hele tiden og slet ikke sådan en puttekat som de andre vi havde haft med at gøre, men hun knuselskede Dumle og drillede ham ofte. Dumle fandt sig som sædvanlig i det :roll::lun: Mis kunne ikke fordrage hende :lol:

[ATTACH]32094[/ATTACH]

[ATTACH]32095[/ATTACH]

Link til indlæg
Del på andre sites