Hop til indhold

Rallytræningstråden (fælles)


Amocca
 Share

Recommended Posts

Hej alle,

 

Nala og jeg er endelige begyndt til Rally igen, så jeg skynder mig lige at melde mig med i tråden her, så jeg måske kan få nogle fif!

 

Jeg gik første gang med hende da hun var 9-10 mdr. gammel - hun var dygtig hjemme på stuegulvet, men teenagehunden drillede mig meget til træning. Nu er Nala så 2 år, og vi er begyndt igen. Det er skønt :mrgreen: Vi har holdt øvelserne ved lige og har derfor godt styr på de fleste, men snusehunden kommer stadig op i hende engang i mellem - ofte går det dog helt fint og hun kan rigtig godt lide det. Jeg havde egentlig tænkt mig at gå til første konkurrence på søndag i Ølstykke, men nåede ikke tilmeldingsfristen - jeg regner med at tage en prøve lidt senere på året eller først i næste år.

 

Vi har dog et aktuelt problem, med en øvelse jeg helt havde glemt fra første gang jeg gik - det er "dæk fra gang". Jeg har oprettet en tråd for sig selv til mit spørgsmål - hvis i har nogle gode råd vil jeg gerne høre fra jer: http://www.hunde-forum.dk/traening/34432-hjaelp-til-omkodning-af-indlaert-daek.html

 

Jeg glæder mig til at høre om alle jeres dygtige vuffere!!

 

:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 2,6k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Har et spørgsmål, lige nu øver vi at sende frem til keglen (ved ikke hvad øvelsen lige hedder, men der hvor hunden skal frem og stå i en radius af 1 m mener jeg) Har øvet det ved at sende frem til target og på vej tilbage be hende stå når hun var ved keglen.. Men må man til rally gi 2 kommandoer, altså må jeg sende frem og så sige stå?

Link til indlæg
Del på andre sites

Maggie er altså bare supersej :lun:

 

Vi er startet op på indendørs træning - i ridehal med dertilhørende hestepærer :shock:

 

Der skulle lige lidt ekstra godbidder og opmærksomhed på fra mig i starten, men så gik hun så fint og kom fint rundt på den begynderbane, som træneren havde sat op til os.

 

Jeg glæder mig ligefrem til at komme til konkurrence med hende på søndag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men iiiih Dorte... ses vi på søndag i Vejen? Vi gik rally i lørdags, for lige at træne inden Vejen... Det skulle jeg vist aldrig have gjort :roll: begge hunde gik så ringe som nogensinde. Johna bestod lige præcis ikke sin begynderbane, fordi hun insistsrede på at næsedutte mindst 10 skilte :roll: når man så samtidig smider 2 hele øvelser, så er det godt nok op af bakke....

 

Karla gik en øvet bane, for at træne til Åben klasse... Hun hoppede og gøede nærmest hele bane rundt :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh, men iiiih Dorte... ses vi på søndag i Vejen? Vi gik rally i lørdags, for lige at træne inden Vejen... Det skulle jeg vist aldrig have gjort :roll: begge hunde gik så ringe som nogensinde. Johna bestod lige præcis ikke sin begynderbane, fordi hun insistsrede på at næsedutte mindst 10 skilte :roll: når man så samtidig smider 2 hele øvelser, så er det godt nok op af bakke....

 

Karla gik en øvet bane, for at træne til Åben klasse... Hun hoppede og gøede nærmest hele bane rundt :roll:

 

Det gør vi da.

Maggie er meldt til i begynder og Liva i ekspert og åben.

 

Jeg snakkede med Majken (som skal dømme begynder og ekspert). Hun fortalte, at der er 54 tilmeldte og 96 gennemløb ialt - helt vildt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Katla og jeg har været til aen prøvetime i Rally hos DcH i dag. Det gik supergodt! :5up:

Der var stillet en begynderbane op og vi gik den igennem 3 gange. 2 gange med snor og én gang uden. Ved godt at begynderklassen ér med snor, men den driller både hende og jeg, og hun kan gå den meget bedre uden snor. Så så længe det stadig er under indlæring, så bliver det også uden snor til tider.

 

Men hun kan alle øvelserne, der skal fnpudses her og der. overvejer allerede at tjekke hvrnår vi kan komme til prøve, men ved ikke om jeg er for høj i hatten :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Katla og jeg har været til aen prøvetime i Rally hos DcH i dag. Det gik supergodt! :5up:

Der var stillet en begynderbane op og vi gik den igennem 3 gange. 2 gange med snor og én gang uden. Ved godt at begynderklassen ér med snor, men den driller både hende og jeg, og hun kan gå den meget bedre uden snor. Så så længe det stadig er under indlæring, så bliver det også uden snor til tider.

 

Men hun kan alle øvelserne, der skal fnpudses her og der. overvejer allerede at tjekke hvrnår vi kan komme til prøve, men ved ikke om jeg er for høj i hatten :genert:

 

Velkommen i tråden :klap:

 

Hvis hun er stabil uden snor, ville jeg skynde mig at få de tre beståede begynderprøver, så I kan komme i øvet og få snoren af.

 

DCH-prøverne kan du finde på DcH Online tilmelding. Der er julerally i Skive.

Hos DCH skal du have bogen fra din egen DCH.

 

Hos DKK kan du finde dem på Hundeweb under aktiviteter og så rally.

Bogen bestiller du bare i DKK shoppen eller køber den i DKK's bod, når I kommer til Herning.

 

Glæder mig til at vi bliver fire Labrandere ude på banerne :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Velkommen i tråden :klap:

 

Hvis hun er stabil uden snor, ville jeg skynde mig at få de tre beståede begynderprøver, så I kan komme i øvet og få snoren af.

 

DCH-prøverne kan du finde på DcH Online tilmelding. Der er julerally i Skive.

Hos DCH skal du have bogen fra din egen DCH.

 

Hos DKK kan du finde dem på Hundeweb under aktiviteter og så rally.

Bogen bestiller du bare i DKK shoppen eller køber den i DKK's bod, når I kommer til Herning.

 

Glæder mig til at vi bliver fire Labrandere ude på banerne :mrgreen:

 

 

Tak :kys:

Du skal snart herp af, så du evt kan se en gennemgang g vurderer om v ier klar? :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak :kys:

Du skal snart herp af, så du evt kan se en gennemgang g vurderer om v ier klar? :genert:

 

Jeg har ferie i uge 45 (ugen efter Herning) og havde lidt overvejet, om vi skulle en tur til No i den uge.

 

Hvis I kan øvelser hjemme, er I tæt på at være klar. Det at kunne øvelser ude og holde fokus ude i en konkurrencesituation ved man først, når man går forbi målskiltet ved første konkurrence.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har ferie i uge 45 (ugen efter Herning) og havde lidt overvejet, om vi skulle en tur til No i den uge.

 

Hvis I kan øvelser hjemme, er I tæt på at være klar. Det at kunne øvelser ude og holde fokus ude i en konkurrencesituation ved man først, når man går forbi målskiltet ved første konkurrence.

 

:5up:

 

Øvelserne kan v. Den eneste der ikke bliver udført 100 hver gang er 360 grader & 270 grader, hun kan sætte sg ved....

Link til indlæg
Del på andre sites

:5up:

 

Øvelserne kan v. Den eneste der ikke bliver udført 100 hver gang er 360 grader & 270 grader, hun kan sætte sg ved....

 

Prøv at gøre jeres vendinger en lille smule større og lidt mere fart på, så hun ikke misforstår det for en opstandsning. Når hun så har fundet ud af, at man går rundt og ikke sætter sig, kan du snævre den ind igen.

Link til indlæg
Del på andre sites

God rally-vuffi i dag. Gik to baner.

De nye elementer var sit-dæk-sit, sit-stå-gå-rundt, sidestep, sit-90gr-sit begge veje og sit-180g-sit begge veje, . Vi er ikke helt sikre i stå endnu, men det gik langt over forventning og hun blev stående i langt de fleste tilfælde. Vi skal træne det herhjemme, men jeg var godt nok glad for udgangspunktet uden at have øvet det :mrgreen:

 

Vi fik også brug for dæk fra gang - den har vi kæmpet meget med, da hun altid markerer en sit først. Vi har trænet lidt "smækdæk" herhjemme, og det havde hjulpet. Den er stadig ikke sikker hver gang, men det ser ud til det går fremad, så vi fortsætter bare :genert:

 

Jeg var ond mor og havde sultet Nala hjemmefra (sprang morgenmaden over) - hjalp gevaldigt på motivationen. Desuden var der heller ikke søde agility-vuffere igang ved siden af, og det hjalp nok også lidt. Hun var ihvertfald dygtig i dag og gik nogle super baner!

 

SKØN TRÆNING!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 3 weeks later...
Glæder mig super meget til at se Petrine og Sonja d. 11/11. Har lige fået programmet og kan se jer begge derpå :-D

 

Det bliver super hyggeligt - men måske jeg burde overveje rent faktisk at træne lidt rally med Spot... eller som minimum få indlært den der "foran" og tyskervending!

 

Bliver hyggeligt at se dig. :vinke: Jeg må også hellere genopfriske et par rallyskilte i næste uge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bliver en lang dag, hva'? Især hvis man risikerer også at skulle i holdfinalen om aftenen (it could happen, you never know :mrgreen:), den starter jo først kl. 18. Jeg overvejer lidt, om jeg skal vente med at komme til øvet klasse for at spare lidt på Tysons kræfter. På den anden side vil jeg gerne heppe på dem, jeg kender i champion og ekspert. :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Glæder mig super meget til at se Petrine og Sonja d. 11/11. Har lige fået programmet og kan se jer begge derpå :-D

 

Det bliver super hyggeligt - men måske jeg burde overveje rent faktisk at træne lidt rally med Spot... eller som minimum få indlært den der "foran" og tyskervending!

 

Har du fået det pr. post? Jeg har intet modtaget endnu.. Men kan heller ikke huske om vi skal op den 10 eller 11 :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...