Hop til indhold

Bare fordi jeg er en skovl...


Amocca
 Share

Recommended Posts

Nu sad jeg jo hele natten og googlede mini-aussier... og når man sådan pludselig begynder at overveje hyrdehunde alligevel, så falder man fx ovre sådan en blanding her :lun: som man kunne blive lidt lun på...

 

http://www.dba.dk/shetland-sheepdog-border/id-70800583/

 

Overvejer dog lidt stress-niveauet (og vov-niveauet) i sådan et kræ med sheltie, dsg og border blandet sammen... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 96
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Nu sad jeg jo hele natten og googlede mini-aussier... og når man sådan pludselig begynder at overveje hyrdehunde alligevel, så falder man fx ovre sådan en blanding her :lun: som man kunne blive lidt lun på...

 

Shetland Sheepdog/Border – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Overvejer dog lidt stress-niveauet (og vov-niveauet) i sådan et kræ med sheltie, dsg og border blandet sammen... :hmm:

 

de er godt nok uimodståelige :lun: - aner intet om stress- og vovniveau på den slags, men lyder da til at kunne blive nogle små agilitystjerner!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nu sad jeg jo hele natten og googlede mini-aussier... og når man sådan pludselig begynder at overveje hyrdehunde alligevel, så falder man fx ovre sådan en blanding her :lun: som man kunne blive lidt lun på...

 

Shetland Sheepdog/Border – dba.dk – Køb og Salg af Nyt og Brugt

 

Overvejer dog lidt stress-niveauet (og vov-niveauet) i sådan et kræ med sheltie, dsg og border blandet sammen... :hmm:

 

Udfra det du har skrevet i annoncen kunne det godt se ud til, at du vil avle med evt hvalp og Karla ... det tror jeg dog ikke er din plan eller hvad :mrgreen:

 

Jeg ville være bekymret for sygdomme, hvis forældrene ikke er testet - sheltierne døjer vist en del med CEA og det findes jo også hos borderne + en hel masse andet.. :vedikke:

 

Men virkelig nuttede :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Udfra det du har skrevet i annoncen kunne det godt se ud til, at du vil avle med evt hvalp og Karla ... det tror jeg dog ikke er din plan eller hvad :mrgreen:

 

Jeg ville være bekymret for sygdomme, hvis forældrene ikke er testet - sheltierne døjer vist en del med CEA og det findes jo også hos borderne + en hel masse andet.. :vedikke:

 

Men virkelig nuttede :hjerte:

 

ups, nej det var absolut ikke min plan... det var da lidt uheldigt, hvis det lyder sådan... det var mere et spørgsmål om at de skulle passe sammen - så den ene ikke tromler den anden ;-)

 

Eftersom jeg søger en tæve mere, så er dte med avl ligesom heller ikke et emne :mrgreen:

 

CEA? øjensygdom?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
ups, nej det var absolut ikke min plan... det var da lidt uheldigt, hvis det lyder sådan... det var mere et spørgsmål om at de skulle passe sammen - så den ene ikke tromler den anden ;-)

 

Eftersom jeg søger en tæve mere, så er dte med avl ligesom heller ikke et emne :mrgreen:

 

CEA? øjensygdom?

 

Har du læst igennem hvad du har skrevet :lol:

Kendte jeg dig ikke, sååå :genert:

 

Nå nok om det - ja CEA er en øjensygdom og så er der en del flere ting, som sheltie/border collie deler :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har du læst igennem hvad du har skrevet :lol:

Kendte jeg dig ikke, sååå :genert:

 

Nå nok om det - ja CEA er en øjensygdom og så er der en del flere ting, som sheltie/border collie deler :-)

 

ha, nu har jeg lige læst det igen, du har ret, det lyder som om jeg søger en han til at avle på min nuværende tæve... :rolleyes: jeg ville personligt nok ikke sælge til mig :lol:;-)

 

nå, men jeg skal heller ikke have hvalp nu, så disse hvalpe er ikke relevante... det var vist mere bare sådan... du ved, en ny blanding fordi at hyrdehundene måske er inde i billedet alligevel... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Har du ringet ?;-)

 

:lol: nej... og jeg gør det heller ikke... Det passer helt elendigt lige nu. Min mand rejser på lørdag og er væk i 4 uger, jeg rejser til Budapest i en uge d. 24ende feb, og derefter har jeg ikke mulighed for mere ferie inden efter 1. maj....

 

Mindre vigtigt, men stadig ting der kunne blive irritationsmomenter: de lover bitter kulde og sne fra weekenden (renlighedstræning er altså "sjovere" om sommeren ;-) ) og Karla er på vej i løbetid (PMS mokke!)

Link til indlæg
Del på andre sites

:lol: nej... og jeg gør det heller ikke... Det passer helt elendigt lige nu. Min mand rejser på lørdag og er væk i 4 uger, jeg rejser til Budapest i en uge d. 24ende feb, og derefter har jeg ikke mulighed for mere ferie inden efter 1. maj....

 

Mindre vigtigt, men stadig ting der kunne blive irritationsmomenter: de lover bitter kulde og sne fra weekenden (renlighedstræning er altså "sjovere" om sommeren ;-) ) og Karla er på vej i løbetid (PMS mokke!)

 

Fornuftig!

 

Skulle ellers lige til at spørge om du var kørt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
og så er man fristet igen :genert:

 

Blanding af racer Maya - HundeGalleri.dk

 

Uhhh, hun ser fin ud. :lun:

 

meeen der er spidshund i hende.... og det var jo egentlig et ufravigeligt krav, at der ikke måtte være spidshund i kræet... :hmm:

 

Men japansk spids er jo meget lærenemme og vil typisk gerne samarbejde. De er ikke så "spidsagtige" som mange andre spidser. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...