Hop til indhold

I dag-i går- sidste uge og i morgen - valg af hunde race!


KarinaG
 Share

Recommended Posts

Ja, hvad var det lige jeg reklamerede for?. :engel: .... en flatcoated retriever. :mrgreen:

AIIEE er det rigtigt!!! :ivrig: :hjerte::yeah::klovn::klap2::vinder:

 

Altsåå.....den ligger mig nok nærmest, når jeg lister op hvad det er som gør mig gladest for en hund med de ting og det miljø jeg kan tilbyde.

 

Jeg er bare i tvivl pga. pelsen, hvad sker der fx. hvis jeg nu ender med at skulle sterilisere pga. sygdom el.lig. ligesom med Misja?

 

Hendes pels er blevet helt ødelagt og hun fryser nu så meget om vinteren, at jeg er nødtil at købe dækken. Hvad hvis hun har længere pels, er jeg så ude i at skulle børste og klippe hver uge som med min gamle kastreret Golden ?

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 103
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Uha.. Kender godt denne problematik...

 

Jeg havde lige nogle år, hvor jeg gik og drømte om hund, inden jeg fik mulighed for at få en. Og jeg blev nærmest lidt små-besat af at kigge på hunde, for at finde den race, som passede bedst til kæresten og mig.

 

Og jeg har ikke kunnet lægge mig fast på en speciel type hunde.

Men tror at problemet lidt ligger i, som Lonny tidligere nævnte, at man har flere forskellige aspekter af sin personlighed, hvor det er forskellige hunderacer, der passer til.

 

Så jeg er forelsket i mange racer:

Gran Danois -Synes virkelig at den er fantastisk, men tror aldrig at jeg ville have plads til sådan en. En hund med det mest perfekte udseende.

 

Basset Hound- Elsker dens sjove udseende og afslappede attitude.

--Men den gider ikke samarbejde.

 

Whippet -Er totalt forelsket i dens udseende og adfærd.

--Men den dur ikke rigtig til almindelig lydighedstræning.

 

Kongepuddel -Fantastisk trænbar hund. Og så smuk

 

Boston terrier- Havde et crush på den race i adskillige år.

 

 

Men jeg endte med en fantastisk Löwchen:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Sikke en dejlig tråd :lun:.

 

Jeg er helt i samme båd for hvor er der dog mange dejlige hunde der ude. Og når man, som jeg, forelsker mig i små finurlige personlighedstræk, så er det svært ikke at kunne finde noget herligt ved hver enkelte hund :hjerte: Af praktiske årsager som plads og tidsmangel, bliver næste hund nu alligevel en kone til Andersand, så jeg må nok vælge en Boston terrier til ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har vist haft pænt mange hunde-chrushs, taget i betragtning af, at jeg kun har haft interessen for hunde, i omkring to år :oops:

 

Før jeg fik hund drømte jeg om en Sibirisk Husky, hovedsageligt på grund af dens skønhed. Men så blev jeg klogere :mrgreen:

 

Så har der jo også været Pembroke Welsh Corgi'en. Det var egentlig også mest på grund af udseendet, for dens sind tiltaler mig ikke så meget, ud fra hvad jeg har læst :-D Så det er nok ikke just realistisk.

 

Så drømte jeg i en periode også om en glathåret kromfohrländer. Tror af sind den passer ret godt til mig, men har aldrig mødt én.

 

Og hvis vi så putter 'whippet' ind mellem alle de andre, og her til slut :mrgreen: Er så dybt forelsket i den race! Egentlig lidt sjovt, for i starten syntes jeg den var grim. Ikke efter jeg læste om den! Tror seriøst at jeg ender med sådan én, når jeg er flyttet hjemmefra, og klar på hund :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Hahaha godt så:-D De er nu også dejlige:-D Selvom jeg synes de mangler stop:lol::lol: Men Tino vi møder herude er dejlig (han er alt for stor for racen, men lækker er han:lun:)

Du kunne ikke lige dy dig, hva`?. :lol:

 

.... Men som sagt,.. racerbiler, du ved!!!!. :blink:

 

AIIEE er det rigtigt!!! :ivrig: :hjerte::yeah::klovn::klap2::vinder:

Jep. :-D Og er egentlig helt lettet over at jeg har truffet valget. Det har holdt hårdt. :lol:

 

Altsåå.....den ligger mig nok nærmest, når jeg lister op hvad det er som gør mig gladest for en hund med de ting og det miljø jeg kan tilbyde.

 

Jeg er bare i tvivl pga. pelsen, hvad sker der fx. hvis jeg nu ender med at skulle sterilisere pga. sygdom el.lig. ligesom med Misja?

 

Hendes pels er blevet helt ødelagt og hun fryser nu så meget om vinteren, at jeg er nødtil at købe dækken. Hvad hvis hun har længere pels, er jeg så ude i at skulle børste og klippe hver uge som med min gamle kastreret Golden ?

Der vil ske pelsforandringer, men jo tidligere man neutraliserer, jo mindre forandringer kommer der,... sigen man. :vedikke:

 

Min gamle tæve havde ualmindelig meget og lang pels fra naturens hånd (blev steriliseret som 4-årig) og fik nok så ødelagt pels som man kan komme ud for, men hun frøs aldrig. Det var bare at hun skulle klippes hver 4. måned, da hun ellers kom til at ligne en newfoundlænder. Hun skulle have børstet bukser og pelsen bag ørerne hver uge (hvis hun var langhåret), for ikke at filtre.

 

Kender flere med neutraliserede flatcoats hvor pelsforandringerne blot består af, at der kommer lidt dunet pels ved lår/ knæ samt overarmen og det er lige til at plukke af (tager 10 min. hver anden måned).

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne ikke lige dy dig, hva`?. :lol:

 

.... Men som sagt,.. racerbiler, du ved!!!!. :blink:

 

 

Jep. :-D Og er egentlig helt lettet over at jeg har truffet valget. Det har holdt hårdt. :lol:

 

 

Der vil ske pelsforandringer, men jo tidligere man neutraliserer, jo mindre forandringer kommer der,... sigen man. :vedikke:

 

Min gamle tæve havde ualmindelig meget og lang pels fra naturens hånd (blev steriliseret som 4-årig) og fik nok så ødelagt pels som man kan komme ud for, men hun frøs aldrig. Det var bare at hun skulle klippes hver 4. måned, da hun ellers kom til at ligne en newfoundlænder. Hun skulle have børstet bukser og pelsen bag ørerne hver uge (hvis hun var langhåret), for ikke at filtre.

 

Kender flere med neutraliserede flatcoats hvor pelsforandringerne blot består af, at der kommer lidt dunet pels ved lår/ knæ samt overarmen og det er lige til at plukke af (tager 10 min. hver anden måned).

Er det ikke mere end det, kan jeg sagtens leve med det. Mit skræk- senarie er min gamle Golden der havde pels som en Berner - helt uden overdrivelse :cry:

 

Han skulle børstes helt igennem 1 gang om ugen og have taget filter fra øre, albuer og bukser 2-3 gange om ugen og så skulle han klippes ca. hver 2-3. måned.

 

Ikke om jeg gider det igen, min ryg kan slet ikke holde til det (bare det at rede min seng, giver voldsomme problemer pga. smerter i lænd) og jeg kan ikke ligge på mine knæ mere end et par sek. ad gangen - så ingen stor klippe-børste-trimme hund til mig ;-)

 

Men en der lige skal gåes igennem 1 gang om ugen, hvor jeg kan sidde på en stol eller taburet er ikke noget problem :banan:

 

Så gad vide om jeg allerede nu burde skrive mig op, eller bliver der lavet nok flattere under DKK herhjemme til at jeg kan forvente at kunne få en hvalp inden for max ½ år??? :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det ikke mere end det, kan jeg sagtens leve med det. Mit skræk- senarie er min gamle Golden der havde pels som en Berner - helt uden overdrivelse :cry:

 

Han skulle børstes helt igennem 1 gang om ugen og have taget filter fra øre, albuer og bukser 2-3 gange om ugen og så skulle han klippes ca. hver 2-3. måned.

 

Ikke om jeg gider det igen, min ryg kan slet ikke holde til det (bare det at rede min seng, giver voldsomme problemer pga. smerter i lænd) og jeg kan ikke ligge på mine knæ mere end et par sek. ad gangen - så ingen stor klippe-børste-trimme hund til mig ;-)

 

Men en der lige skal gåes igennem 1 gang om ugen, hvor jeg kan sidde på en stol eller taburet er ikke noget problem :banan:

Altså,.. jeg vil ikke være den der siger oooork nej, det er ingen sag, for jeg sendte jo min flatter til trimmer, fordi jeg ikke kunne finde ud af at faconklippe og hvordan din ryg har det vil jeg helst heller ikke vurdere. Kan bare sige at jeg ikke syntes det var ret voldsomt. Det var slet, slet ikke som med min springer, som faktisk egentlig ikke har ret meget pels. :vedikke:

 

Så gad vide om jeg allerede nu burde skrive mig op, eller bliver der lavet nok flattere under DKK herhjemme til at jeg kan forvente at kunne få en hvalp inden for max ½ år??? :hmm:

Jeg går efter noget helt specielt og derfor har jeg skrevet mig op, men ellers er det ikke ret vanskelligt at få fat i en flatter. Man skal bare se sig for, for nogle opdrættere sætter altså en ære i at opdrætte hunde der er ret meget krudt i numsen på. Desuden er der linier hvor der florerer cancer og spondylose, så det skal man jo også helst udenom. :???:

 

Men altså,... anskaffer du dig sådan en,... så er du altså pisket til at lade mig se og røre. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Altså,.. jeg vil ikke være den der siger oooork nej, det er ingen sag, for jeg sendte jo min flatter til trimmer, fordi jeg ikke kunne finde ud af at faconklippe og hvordan din ryg har det vil jeg helst heller ikke vurdere. Kan bare sige at jeg ikke syntes det var ret voldsomt. Det var slet, slet ikke som med min springer, som faktisk egentlig ikke har ret meget pels. :vedikke:

Fair nok :-D

 

Jeg går efter noget helt specielt og derfor har jeg skrevet mig op, men ellers er det ikke ret vanskelligt at få fat i en flatter. Man skal bare se sig for, for nogle opdrættere sætter altså en ære i at opdrætte hunde der er ret meget krudt i numsen på. Desuden er der linier hvor der florerer cancer og spondylose, så det skal man jo også helst udenom. :???:

Okay det var jeg ikke klar over racen kunne have, æv jeg vil ikke "støtte" sygdomme i avlen, men hvordan pokker finder jeg ud af hvilke linjer jeg skal undgå herhjemme i DK ? :vedikke:

 

Men altså,... anskaffer du dig sådan en,... så er du altså pisket til at lade mig se og røre. :mrgreen:

Jaah det er en aftale, men nu er der jo - i bedste fald - nogle år til :-D

 

Jeg ved bare at jeg ikke dur til at sove roligt og tro på, at alt forbliver godt med 100% sikkerhed. Dertil har jeg mistet for mange elskede kæledyr, alt for tidligt :cry: og derfor bruger jeg nu, krudt på næste hund og næste race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay det var jeg ikke klar over racen kunne have, æv jeg vil ikke "støtte" sygdomme i avlen, men hvordan pokker finder jeg ud af hvilke linjer jeg skal undgå herhjemme i DK ? :vedikke:

Cancer har været kendt i rigtig mange år og det er desværre ret unge dyr der ofte får det, spondylose er noget nyt, der heldigvis ikke er så udbredt endnu, men som man skal være opmærksom på.

 

Hvordan du undgår det?,... du tager da en snak med mig. :lol: På en gåtur med hundene. :5up: Ja, ellers bare over telefonen, hvis du hellere vil det. Kender jo nogle opdrættere og en del til racen.

 

Jaah det er en aftale, men nu er der jo - i bedste fald - nogle år til :-D

Alligevel,... og når det drejer sig om hunde husker jeg som en elefant!!!. :blink:

 

Der går forhåbentlig også mange år til jeg skal have ny hund og selvom jeg egentlig har lidt dårlig samvittighed over at spekulere over Thailos efterfølger, så er det imo en nødvendighed at undersøge mulighederne i god tid.

 

Jeg ved bare at jeg ikke dur til at sove roligt og tro på, at alt forbliver godt med 100% sikkerhed. Dertil har jeg mistet for mange elskede kæledyr, alt for tidligt :cry: og derfor bruger jeg nu, krudt på næste hund og næste race.

Kan godt følge dig, for man hører så meget. :cry: Nogle ting kan man ikke gardere sig imod, men ved at undersøge tingene grundigt kan man ihvertfald minimere risikoen for at få et sygt dyr. Synes det er godt at du tænker så meget over det, det er en god start. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Du kunne ikke lige dy dig, hva`?. :lol:

 

.... Men som sagt,.. racerbiler, du ved!!!!. :blink:

 

Hehe men du ka ta det:mrgreen:

 

Er det ikke mere end det, kan jeg sagtens leve med det. Mit skræk- senarie er min gamle Golden der havde pels som en Berner - helt uden overdrivelse :cry:

 

Han skulle børstes helt igennem 1 gang om ugen og have taget filter fra øre, albuer og bukser 2-3 gange om ugen og så skulle han klippes ca. hver 2-3. måned.

 

Ikke om jeg gider det igen, min ryg kan slet ikke holde til det (bare det at rede min seng, giver voldsomme problemer pga. smerter i lænd) og jeg kan ikke ligge på mine knæ mere end et par sek. ad gangen - så ingen stor klippe-børste-trimme hund til mig ;-)

 

Men en der lige skal gåes igennem 1 gang om ugen, hvor jeg kan sidde på en stol eller taburet er ikke noget problem :banan:

 

Så gad vide om jeg allerede nu burde skrive mig op, eller bliver der lavet nok flattere under DKK herhjemme til at jeg kan forvente at kunne få en hvalp inden for max ½ år??? :hmm:

 

Men var han ikke blevet klippet hele sit liv? Så kan du jo ikke rigtig bruge ham som sammenligning.. Ville jeg mene

 

Ellers er der også Gitte inde på HG... Hun avler da vist også sunde flattere, af hvad jeg ved ihvertfald.. Og har også en udstationeret golden af jagtlinier:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap:Sikke en skøn tråd. Her gik jeg og troede, at jeg var den eneste der hele tiden skiftede mening om hvilken race der er dejligst og passer bedst til det jeg vil.:mrgreen:

 

Jeg har jo en Golden og han er super dejlig, men jeg ville gerne have lidt mere arbejdsiver, så jeg startede med, at blive forelsket i jagt goldens, så flatteren, så tolleren og så tilbage igen. Men det sidste år er det gået helt galt. For nu er jeg også blevet helt vild med border collien og aussien.

 

Jeg skal så ikke have en hund mere før om et par år, så jeg håber jeg til den tid ved hvad jeg vil.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er også en af dem, der har svært ved at finde fodfæstet :genert:

Jeg har efterhånden fået sporet mig ind på at Mastiff-racerne er dem, der passer bedst til mig - men skal det være en GD igen, eller en Eng. Mastiff eller en Cane Corso eller tør jeg en DdB igen, eller måske en blanding af et par stykker eller 3 :hmm:

Og så er der jo mynderne - Galgo, Borzoi, Azawakh, Whippet :vedikke:

Samtidig har jeg også lyst til at have en hund, jeg kan gå til træning med - måske agility, som jeg altid har haft lyst til. Men så er vi jo ovre i noget helt andet :???:

Og endelig hullet i hjertet efter den perfekte blandingshund - det er der stadig :cry:

Tror den bedste beslutning er slet ikke at få hund igen.

 

Jeg har set cane Corso'er til AG, og er du vimmer de var gode :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, jeg er så en af dem der overhoved ikke er i tvivl :-D

 

Min næste hund SKAL være en border collie :banan:

 

Jeg har taget tilløb i over 10 år, men var for usikker på om jeg egnede mig til sådan en slags hund. Nana, min lab.blanding, er min "prøve" hund, hvad angår træning/mental stimulering mm. = gider jeg blive ved også efter flere år, synes jeg det er sjovt at øve/træne/stimulere, når det regner eller er død koldt osv.

 

Og svaret er: ja - det er stadig sjovt.

 

Så nu skal det være.

 

Men, men , men............ det betyder ikke at jeg KUN drømmer om bordere, næ nej, jeg er jo også forelsket i spidshunde.

 

Hver gang jeg ser en Alaskan malamute, bliver jeg helt ør i hoved - det er sq da en rigtig hund :lun:. Jeg gider bare ikke en hund der ikke kan gå løs eller stikker af - det har jeg prøvet med Bamse og det er nok.

Jeg fortryder at jeg ikke var lidt klogere for år tilbage og startede til noget "træk" med ham - han ville have været suveræn til det og nu er han for gammel :megaked:

 

Og så er der jo en Keralsk bjørnehund - den er bare så smuk, så smuk :hjerte:, men kender ikke nogen der har en, så jeg ved ikke så meget om dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

He he.... there is only one :lun:

 

Finder nok aldrig en race, der passer bedre til mig end Border Collien..... selv om mit hjerte stadig råber på en sød, sød lille Parson Russell tæve :hjerte:

 

Andre racer? Narj, egentlig ikke.... har alt, hvad jeg kan ønske mig i mine tøser; de er altid på, når jeg vil lave noget, er nogen søde, sjove, vilde strigler og rigtig, rigtig gode til at affinde sig med, at der er dage med fuld knald på aktiviteterne afbrudt af dage i haven og på sofaen. De kan bruges til alt, min fantasi kan komme op med, men de kan også bare være mine hyggetøser :mrgreen:

 

Meeeeen.... mon ikke de kan affinde sig med at dele sofaen med en parson igen engang?

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har også store problemer med at finde min næste race.

 

På en side så elsker jeg den korrekte avlede springers sind, men jeg ved ikke om jeg orker den børnehave, som Spanielklubben har udviklet sig til og jeg vil egentlig også gerne have en klub, som er mere social.

 

Jeg har kigget på det sidste kigget på flg. racer:

 

- Sussex Spaniel; her er der et problem med mine sundhedskrav, fordi racen er så lille.

- Lagotto'en; manden derhjemme er ikke helt solgt på udseendet.

- Petit Basset Griffon Vendeen; her er der også et problem med mine sundhedskrav på grund af racens størrelse samt kan jeg med den selvstændige støver?

- Grand Basset Griffon Vendeen; igen mine sundhedskrav og det der med selvstændigheden.

- Aussien; gider jeg pelsplejen og en klub, der tegner til at være lige så slem som Spanielklubben? Og egner jeg mig til hyrdehunde?

- Welsh Corgien; egner jeg mig til hyrdehunde?

- Clumber Spaniel; den er for stor og tung og udelukkende blevet overvejet på grund af den ser sød ud.

- Labradoren; jeg bryder mig ikke om tyngden i den traditionelle type og jeg ved ikke om jeg kan honorere en Formel 1. Derudover er den lige på den forkerte side af min størrelsesgrænse.

- Beaglen; kan jeg forlige mig med en selvstændig støver?

 

Jeg lander nok på en engelsk springer igen, hvis jeg kan finde de rigtige linier og den rigtige opdrætter; der er efterhånden meget få danske opdrættere jeg kigger på.

 

Der er forhåbentligt en del år til jeg skal ud og vælge for alvor, da jeg ikke skal have en ny hund, før Mollie er væk.

Link til indlæg
Del på andre sites

På en side så elsker jeg den korrekte avlede springers sind, men jeg ved ikke om jeg orker den børnehave, som Spanielklubben har udviklet sig til og jeg vil egentlig også gerne have en klub, som er mere social..

 

Det er sjovt nok også en af de overvejelser jeg har med når jeg tænker på min kommende hund, altså ikke hvordan selve hunden er, men hvorledes specialklubberne er og om der er mange sociale aktiveteter, så man kan danne sig et netværk omkring ens race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uhhh jeg er også lidt i tvivl, men så er det jo heldigt at der er mindst halvandet år til jeg skal ha' en mere...

 

Jeg er ret vild med FT cockeren og FT springer :lun:, men efter at ha' mødt flere og flere dejlige Border Colliere og opdagede hyrdning og LP er den klart inde i mine overvejelser... Mega lækker hund :hjerte:

 

 

Kooikeren er også en dejlig race, men jeg er bange for jeg ikke har så dejlig en hund igen, som jeg har i Pajko...

 

 

Men hvis min plan om en fåreflok bliver virkelighed bliver den næste hund helt sikkert en Border Collie :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sjovt, jeg tænker slet ikke på specialklub når jeg overvejer racehund. Måske fordi jeg aldrig har haft mulighed for sådan en, pga. at alle mine hunde har været papirløse :hmm:

 

Jeg bruger mit eksisterende netværk, når og hvis jeg har brug for hjælp og-eller mere viden og det har opfyldt mine behov igennem de sidste snart 10 år :-D

 

Det er super fedt at læse alle jeres indlæg, tanker og overvejelser og så er jeg altså stadig en smule misundelig på jer, der bare ved hvad jeres næste hund/e skal være :genert: - gid det var mig der havde det så "let" lige på det område :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh jeg vil have ALLE hunde.. sådan næsten. Er træt af at indfange shibaer på træningsbanen.

 

Jeg eeelsker mine chi'er - fantastisk sjove hunde, og sjovest i flok! Men den næste hund vil jeg gerne kunne træne uden at få ondt i ryggen! Tror jeg er klar til sådan en "rigtig" størrelse hund ;-)

 

Jeg er så der at jeg overhovedet ikke ved hvad jeg skal have længere - men det er jo fint, så kan jeg jo kigge på dem ALLE sammen :-D

Ikke for meget pelspleje.. dog.

 

Tilgengæld er jeg lykkelig for at jeg sådan kan kigge på semi store hunde, for et par år tilbage var det utænkeligt at Bitten kunne gå med en stor hund.. Ja faktisk bare andre hunde generelt..

Men nu kan jeg vælge helt frit! Så.. nu.. skal jeg bare ligesom finde en race? En adræt, mellemstørrelses, arbejdsvillig hund, som ikke har medfødt tendens til egetkøns agression.. Yes. Tak!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Er det ikke sådan rimeligt kendt, at shibaer ikke nødvendigvis kommer første (eller anden eller tredie) gang, man kalder? De fleste shibaer, that is... selvfølgelig er der undtagelser!

 

Min veninde har en Shiba som render løs når vi er i skoven... MEN, det er en utrolig selvstændig race, og det kan tydeligt ses og mærkes på hende.. Hun er i den grad sin egen:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvad mener du med det? :genert:

 

Er jo syg efter en Shiba, så vil gerne have så mange oplysninger som muligt :mrgreen::engel:

 

Jeg gik til hvalpetræning med min Shiba hos DKK- Sabroe og han tog sørme også nogle ture rundt på banen på egen hånd. Han var kold i røven over at han var en lille skid på 9 uger og ikke kendte stederne. Sådan tror jeg de fleste Shiba'er opfører sig.

 

Jeg gik fri med ham, men kun på udvalgte steder. Det vil sige, stier uden for byen hvor du kunne se langt frem og marker jeg havde fået lov at gå. Hans indkald blev rigtig godt, og fungerede også 9 ud af 10 gange når der var vildt tæt på (harer på markerne). Jeg fortsatte på unghunde og derefter LP og Rally og vi forsøgte også AG, men stoppede efter en sæson. Han synes det var fedest at stå på A brættet eller rende igennem tunnelen, så var han ligegald med om der var andre hunde på vej igennem også :oops:

 

Sidst gik jeg også til kaninslæb med ham, og dte var fedt. Det er altså noget de kan de Shiba'er.

 

Hvis du virkelig gerne vil have en Shiba, så synes jeg da du skal have en. Det er en super hund og du kan træne mange ting med dem, men ubetinget lydighedshund får du aldrig med en Shiba, men det er bare en lækker hund :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...