Hop til indhold

Billeder fra Fyensmesterskaberne i LP og rally


LilleBali
 Share

Recommended Posts

Såååå der sørme billeder :klap: MennskeKarina, KarinaHund og jeg var sørme til Fyensmesterskaberne i LP og rally i dag :engel: MenneskeKarina og Gracie som deltager, KarinaHund og jeg som heppekor :banan:Nøøøj hvor var det koldt, men vi hyggede os vældigt ;-)

 

Jeg kommenterer altså ikke alle billederne da jeg ikke er sikker på hvad alle øvelserne hedder :oops:

 

DSC00029.jpg

 

De er dybt koncentrerede :5up:

DSC00031.jpg

 

Sikken god kontakt :)

DSC00033.jpg

 

DSC00036.jpg

 

'Du skal den vej Karina' :mrgreen:

DSC00037.jpg

 

DSC00039.jpg

 

:5up:

DSC00040.jpg

 

Karina går fra Gracie :mrgreen: (beklager den ringe kvalitet)

DSC00041.jpg

 

Karina kommer tilbage, Gracie klarede det flot :mrgreen:

DSC00043.jpg

 

Døøøøøøøøgtiiiiii' :klap:

DSC00045.jpg

 

Dommeren bygger springet :5up:

DSC00047.jpg

 

Men der var vist noget Gracie misforstod :hmm:

DSC00049.jpg

 

'Sit'

DSC00053.jpg

 

'Dæk'

DSC00054.jpg

 

Dommeren har nu taget Gracie :shock: (man kan godt høre jeg ikke helt har forstand på LP, ikke? :genert:)

DSC00057.jpg

 

Den første gruppe har nu fællesdæk

DSC00062.jpg

 

DSC00063.jpg

 

Dog er der en enkelt der misforstår og tror at det er fælles-sit :mrgreen:

DSC00067.jpg

 

Så er det Karina og Gracies tur :x:

DSC00069.jpg

 

Hov, der mangler da en? Igen en der liiige misforstod 'dæk' lidt :engel:

DSC00071.jpg

 

Men den sidder jo så fint ved sin fører... DSC00073.jpg

 

... mens de andre ligger fællesdæk i den anden ende :mrgreen:

DSC00074.jpg

 

'Nåmen så gider jeg da heller ikke ligge her' (Gad vide om ikke Karina tænker 'åh Gracie bliv nu liggende :x2:')

DSC00076.jpg

 

Og Gracie blev liggende, weeee, døøøgtiiiii :banan:

DSC00078.jpg

 

Stolte fører og hund med deres 3.præmie :vinder:

DSC00086.jpg

 

Jeg håber I nød billederne :vuf: Tak til Karina og Gracie for en dejlig dag :kys:

KarinaHund har ligget på sofaen hele dagen, godt træt :sove:

DSC00088.jpg

Link til indlæg
Del på andre sites

Deeejlige billeder - og guldkommentarer!!! :banan: Du skulle være LP-kommentator, så blev de lange LP-dage en del sjovere! ;-)

 

Tillykke til Karina (jamen det er jo dig med den søde aussiepige!), det ser jo ud til det er gået fint!

 

Jeg bli'r helt ærgerlig over at jeg valgte at gå til træning, ville gerne ha' været der for at kigge...

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke gode billeder.:5up:

Fedt du fik fanget vores fællesdæk.

Det var godt nok en nervepirrende LP debut, men vi er mere end glade for vores 130 points.

Vi fik 0 både i spring og næsesøg, men det er øvelser vi ikke rigtig har kunnet træne her hjemme, så det er okay. Vi fik jo heldigvis gode points i alt det andet.

Så vi kommer da igen, når Gracie har fundet ud af at bruge sin næse, og vi har fået trænet noget mere på et rigtigt LP spring. Hegnet vi plejer at bruge er åbenbart ikke helt godt nok.

Link til indlæg
Del på andre sites

Deeejlige billeder - og guldkommentarer!!! :banan: Du skulle være LP-kommentator, så blev de lange LP-dage en del sjovere! ;-)

 

Tillykke til Karina (jamen det er jo dig med den søde aussiepige!), det ser jo ud til det er gået fint!

 

Jeg bli'r helt ærgerlig over at jeg valgte at gå til træning, ville gerne ha' været der for at kigge...

 

MVH Korvis

heheh tak skal du have :mrgreen: Jeg morede mig vældig, selvom jeg ikke anede hvad det var jeg kiggede på :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke gode billeder.:5up:

Fedt du fik fanget vores fællesdæk.

Det var godt nok en nervepirrende LP debut, men vi er mere end glade for vores 130 points.

Vi fik 0 både i spring og næsesøg, men det er øvelser vi ikke rigtig har kunnet træne her hjemme, så det er okay. Vi fik jo heldigvis gode points i alt det andet.

Så vi kommer da igen, når Gracie har fundet ud af at bruge sin næse, og vi har fået trænet noget mere på et rigtigt LP spring. Hegnet vi plejer at bruge er åbenbart ikke helt godt nok.

Jaaa, I var simpelthen så rockerseje I to :5up: Jeg synes virkelig godt du kan være stolt af hende (og det ved jeg du er) og bestemt også af dig selv :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak alle sammen. Jeg er også stolt af min lille stjerne. Hun skal nok blive en god LP hund. Kan næsten ikke fatte at hun kun lystrede sit, da jeg fik hende for knap 5 måneder siden. dengang overvejede jeg om de overhovedet ville have os på et unghundehold til træning.

Jeg ærgrer mig lidt over at hun ikke sprang. Havde hun gjort det til 20 p. var hun blevet godkendt LP1 hund. Jeg kunne også have forsøgt at redde den med et par ekstrakommandoer, men jeg begyndte at gå udenom i stedet.

Men skidt pyt. Bali fik et pletskud af Gracies sidespring, og nogle søde billeder af cavalieren Trisse, der sødt trissede efter sin ejer til fællesdæk;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke med jeres MEGET flotte debut i LP 1 :-)

 

Bare rolig, spring og næseprøven skal i nok få i hus næste gang i stiller op!!!

 

Super flot klaret synes jeg:klap:

 

ja dem skal vi have styr på inden vi stiller op næste gang, men det er ting vi ikke rigtig har kunnet træne selv.

Næseprøven har jeg svært ved at indlære, og hun er lidt mærket af at jeg bliver frustreret, når hun gang på gang kommer med den forkerte pind.

LP springet har vi ikke til rådighed. Har lige søgt på nettet for at finde ud af om man kan købe det nogen steder, men uden held.

 

Men nu tager vi lige en slapper med det LP, og bruger krudtet på klikkertræningen og agiliy, det har vi forsømt lidt de sidste par uger.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
ja dem skal vi have styr på inden vi stiller op næste gang, men det er ting vi ikke rigtig har kunnet træne selv.

Næseprøven har jeg svært ved at indlære, og hun er lidt mærket af at jeg bliver frustreret, når hun gang på gang kommer med den forkerte pind.

LP springet har vi ikke til rådighed. Har lige søgt på nettet for at finde ud af om man kan købe det nogen steder, men uden held.

 

Men nu tager vi lige en slapper med det LP, og bruger krudtet på klikkertræningen og agiliy, det har vi forsømt lidt de sidste par uger.

 

Jeg husker TYDELIGT indlæringen af næseprøven med Caia!!! Puha, det har kostet, blod, sved og tåre.... Men wow hvor var jeg stolt af hende da hun for alvor begyndte at rykke i øvelsen.

 

I starten ville hun slet slet ikke holde på den, hun vidste jo at der snart kom et klik, så hun smed den med det samme..:lun:

Men, altså på en eller anden måde begyndte vi sammen at blive bedre. Så mit problem var at hun ikke ville holde på den.

 

Jeg trænede det meget oppe i vores stue, og når hun begyndte at blive stærk i at tage den rigtige, rykkede vi uden for, hvor vi trænede det på vores morgenture bl.a.

 

 

Måske du kunne få lov til at låne springet med hjem fra jeres træning evt.?

 

Det fik jeg lov til, så vi kunne træne der hjemme :-)

 

Men ja, der er altså ingen grund til at presse citronen for meget. Det skal også komme naturligt. :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg husker TYDELIGT indlæringen af næseprøven med Caia!!! Puha, det har kostet, blod, sved og tåre.... Men wow hvor var jeg stolt af hende da hun for alvor begyndte at rykke i øvelsen.

 

I starten ville hun slet slet ikke holde på den, hun vidste jo at der snart kom et klik, så hun smed den med det samme..:lun:

Men, altså på en eller anden måde begyndte vi sammen at blive bedre. Så mit problem var at hun ikke ville holde på den.

 

Jeg trænede det meget oppe i vores stue, og når hun begyndte at blive stærk i at tage den rigtige, rykkede vi uden for, hvor vi trænede det på vores morgenture bl.a.

 

 

Måske du kunne få lov til at låne springet med hjem fra jeres træning evt.?

 

Det fik jeg lov til, så vi kunne træne der hjemme :-)

 

Men ja, der er altså ingen grund til at presse citronen for meget. Det skal også komme naturligt. :5up:

 

Jeg har også hardt store problemer med at få Gracie til at beholde den i munden, så jeg droppede at træne det med klikkeren. Er sikker på at min timing har været forkert, altså at jeg har klikket hende for at slippe den.

Hun ville faktisk ikke have noget som helt i munden, og har aldrig villet hente pinde og legetøh når jeg kasttede det.

men da jeg begyndte at kaste næsepinden ind i noget højt græs, ville hun pludselig gerne hente den.

Mit mål med næseprøven var sådan set bare at hun i det mindste skulle markere den rigtige, men i stedet tager hun bare en tilfældig pind og kommer med, i hvert fald de første gange vi træner det. Efter 5-6 forsøg begynder hun at fatte det, men der har vii begge også haft fat i pinden med fært på mange gange.

Hvad har du trænet det med? Rigtige næsepinde?

 

Nå ja, det er da en mulighed at låne springet. Hvis jeg bare vidste hvordan jeg får det hjem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Jeg har også hardt store problemer med at få Gracie til at beholde den i munden, så jeg droppede at træne det med klikkeren. Er sikker på at min timing har været forkert, altså at jeg har klikket hende for at slippe den.

Hun ville faktisk ikke have noget som helt i munden, og har aldrig villet hente pinde og legetøh når jeg kasttede det.

men da jeg begyndte at kaste næsepinden ind i noget højt græs, ville hun pludselig gerne hente den.

Mit mål med næseprøven var sådan set bare at hun i det mindste skulle markere den rigtige, men i stedet tager hun bare en tilfældig pind og kommer med, i hvert fald de første gange vi træner det. Efter 5-6 forsøg begynder hun at fatte det, men der har vii begge også haft fat i pinden med fært på mange gange.

Hvad har du trænet det med? Rigtige næsepinde?

 

Nå ja, det er da en mulighed at låne springet. Hvis jeg bare vidste hvordan jeg får det hjem.

 

Nu har vi ikke trænet det i 100 år, faktisk flere måneder faktisk.

Men ja, med rigtige næsepinde :-) Brugte en pølsetang, til de der ikke måtte komme fært på...

 

Vi startede jo allerede på det fra hun var 3-4 måneder gammel.

Da hun ligesom begyndte at ville holde på den, var næste store problem at hun bed i den, men på en eller anden måde fik jeg trænet det væk.

 

Det at gemme dem i noget højt græs, eller under et tæppe der hjemme gjorde virkelig meget for Caia. Så var hun mere end i hopla..

 

Da hun begyndte at holde på den uden at bide i den, trænede jeg meget at vi bare gik rundt, hende på plads siden, og så gik vi.... Sådan så vi trænede det moment at holde på den i bevægelse. Det virkede super super godt for os.

 

Jeg kunne også finde på at lægge næsepinden ud ( Her var det så kun på, begynder, begynder stadie) og så sende hende fremad, og så gå op på siden af hende og gå med hende...

 

Det at finde frem til den rigtige kom meget naturligt for os i træningen, så det har jeg aldrig skulle kæmpe med som sådan... Nu når jeg tænker over det.

 

Og selve plads positionen kom faktisk først på til sidst....

 

Men det tager tid :-) Men da næseprøven sad i skabet, kom apport øvelsen HELT af sig selv.... :banan:

 

Måske en fra træningen kan hjælpe dig med at få det hjem? Vores træner havde altid spring med til træningen, og så kunne man selv træne det i løbet af undervisningen.... Hvilket jeg synes var super super godt :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har vi ikke trænet det i 100 år, faktisk flere måneder faktisk.

Men ja, med rigtige næsepinde :-) Brugte en pølsetang, til de der ikke måtte komme fært på...

 

Vi startede jo allerede på det fra hun var 3-4 måneder gammel.

Da hun ligesom begyndte at ville holde på den, var næste store problem at hun bed i den, men på en eller anden måde fik jeg trænet det væk.

 

Det at gemme dem i noget højt græs, eller under et tæppe der hjemme gjorde virkelig meget for Caia. Så var hun mere end i hopla..

 

Da hun begyndte at holde på den uden at bide i den, trænede jeg meget at vi bare gik rundt, hende på plads siden, og så gik vi.... Sådan så vi trænede det moment at holde på den i bevægelse. Det virkede super super godt for os.

 

Jeg kunne også finde på at lægge næsepinden ud ( Her var det så kun på, begynder, begynder stadie) og så sende hende fremad, og så gå op på siden af hende og gå med hende...

 

Det at finde frem til den rigtige kom meget naturligt for os i træningen, så det har jeg aldrig skulle kæmpe med som sådan... Nu når jeg tænker over det.

 

Og selve plads positionen kom faktisk først på til sidst....

 

Men det tager tid :-) Men da næseprøven sad i skabet, kom apport øvelsen HELT af sig selv.... :banan:

 

Måske en fra træningen kan hjælpe dig med at få det hjem? Vores træner havde altid spring med til træningen, og så kunne man selv træne det i løbet af undervisningen.... Hvilket jeg synes var super super godt :-)

 

Tak, der var lige lidt træningstips at hente der.:5up:

Jeg vil arbejde mere på at gemme dem, så hun lærer at bruge sin næse. Hun kan heller ikke finde ud af at have den i munden når hun går på plads. De to ting kan hun ikke kæde sammen, selvom hun er ved at finde ud af at den skal afleveres i min hund.

Men det kommer nok. Da jeg fik hende, var der aldrig blevet trænet apportering med hende, så det er nok naturligt det tager lidt længere tid, når hunden først skal lære det i en alder af knap 2 år.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Tak, der var lige lidt træningstips at hente der.:5up:

Jeg vil arbejde mere på at gemme dem, så hun lærer at bruge sin næse. Hun kan heller ikke finde ud af at have den i munden når hun går på plads. De to ting kan hun ikke kæde sammen, selvom hun er ved at finde ud af at den skal afleveres i min hund.

Men det kommer nok. Da jeg fik hende, var der aldrig blevet trænet apportering med hende, så det er nok naturligt det tager lidt længere tid, når hunden først skal lære det i en alder af knap 2 år.

 

Tja, det er altid godt at dele ud af ens erfaringer :-)

Især med denne øvelse tror jeg det er vigtigt at dele den op i små momenter... Når tingene sidder i skabet, vil hun begynde at kunne kæde det sammen:5up:

 

Får helt lyst til at træne LP øvelserne igen.. Hehe!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tja, det er altid godt at dele ud af ens erfaringer :-)

Især med denne øvelse tror jeg det er vigtigt at dele den op i små momenter... Når tingene sidder i skabet, vil hun begynde at kunne kæde det sammen:5up:

 

Får helt lyst til at træne LP øvelserne igen.. Hehe!

 

Ja det er helv klart bedst at dele øvelserne op i små bidder. Vi tager ikke til flere prøver i år, så vi skulle nok kunne nå at få styr på næseprøven til foråret, håber jeg.

 

Jeg troede du var færdig med LP, efter du har fået smag for HTM?;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Ja det er helv klart bedst at dele øvelserne op i små bidder. Vi tager ikke til flere prøver i år, så vi skulle nok kunne nå at få styr på næseprøven til foråret, håber jeg.

 

Jeg troede du var færdig med LP, efter du har fået smag for HTM?;-)

 

Neeej, I kommer ikke til at se min lille blå og jeg til en LP prøve... I hvert fald ikke som tingene ser ud nu.

 

Vi elsker at træne HTM begge to, så vi fortsætter med dansen.. og så sideløbende Rally, nu da hun er så SEJ til det... Haha

 

Fornuftigt at holde pause, selvom det at gå til prøver giver super erfaringer. I skal nok nå til tops...:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, hvor gik det godt! Tillykke med det. I er superdygtige og så med den korte tid, du har haft til det. Der er en stor stjerne gemt i dig og Gracie...jeg ved, at det må have været meget, meget svært for hende at ligge dér til fællesdæk, når der var så mange mennesker omkring hende, hun jo kunne blive kælet af :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Neeej, I kommer ikke til at se min lille blå og jeg til en LP prøve... I hvert fald ikke som tingene ser ud nu.

 

Vi elsker at træne HTM begge to, så vi fortsætter med dansen.. og så sideløbende Rally, nu da hun er så SEJ til det... Haha

 

Fornuftigt at holde pause, selvom det at gå til prøver giver super erfaringer. I skal nok nå til tops...:5up:

 

har I ikke været til prøve i LP?

 

Jeg kan godt forstå I hellere vil træne HTM. Det var virkelig en god film med jer du delte med os for leden. Caia ser bare SÅ glad ud.

 

Jeg synes også det lyder sjovt, men vi holder os til LP og AG lige nu. Graci har lært så meget i den tid jeg har haft hende, og jeg vil nødigt forvirre hende med flere nye ting.

Jeg tror så heller ikke man kan træne HTM her.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tillykke til Karina og Gracie, hvor er I seje :klap:

 

Og tak til HundensVen for de fine billeder og ikke mindst kommentarer.

 

I øvrigt overrasker det mig ikke at den søde cavalier da meget hellere vil være hos sin ejer :engel:

 

Taaak!:genert:

 

Vi går faktisk til træning med cavalieren der fulgte efter sin ejer. Den er ikke så glad for det fællesdæk.

Men ejeren har også 2 andre cavaliere, hvor dene ene havde sin debut i klasse 3 i søndags. Den var altså dygtig.:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
har I ikke været til prøve i LP?

 

Jeg kan godt forstå I hellere vil træne HTM. Det var virkelig en god film med jer du delte med os for leden. Caia ser bare SÅ glad ud.

 

Jeg synes også det lyder sjovt, men vi holder os til LP og AG lige nu. Graci har lært så meget i den tid jeg har haft hende, og jeg vil nødigt forvirre hende med flere nye ting.

Jeg tror så heller ikke man kan træne HTM her.

 

Jo, vi har været til 2 LP1 prøver, begge gange blev det til en 3 plads:mrgreen:

 

Men da vi havde været afsted på et endags kursus i HTM, var jeg solgt, og jeg begyndte at bruge mere og mere tid på det.. Og da sæson træningen gik igang, valgte jeg at sige stop med lydigheden. Grunden var mest at vi også var kommet på AG holdet, at jeg skulle starte som træner føl, og at vi sideløbende skulle træne HTM.. Så det ville blive for meget for Caia, og hun er jo en ung hund stadig.. :-)

 

Meeen, det var et svært valg, for elsker lydighed. Synes det er fantastisk at træne...

 

Og tak for de søde ord om vores HTM video :-) Hun elsker at træne HTM, og det er en fornøjelse at arbejde med hende:klap:

 

Og vi har jo et par unge Aussie piger, så der er jo masser af tid til alverdens træning med dem.. Det hele skal jo ikke gøres på den halve tid:-)

 

Så forstår godt at du satser på LP og AG :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...