Hop til indhold

Gulv-hunden der blev til senge-hunden.


Hewlett
 Share

Recommended Posts

Ja ... Min kæreste og jeg havde jo på forhånd aftalt at hunden IKKE skulle have lov til at komme op i sengen. Som hvalp ville det jo være noget af det dejligste, men når man har valgt en hund der bliver forholdsvis stor, kan det der først var dejligt, gå hen og blive et problem (vores seng er kun 140cm :slem:)

 

Dog skete det en dag, da kæresten kom til at vække Ninja der lå i sin EGEN seng ved siden af vores, fordi han skulle på arbejde, at hun røg op under dynen hos mig. Af den enkle årsag at jeg bestemt ikke mente at 7.30 var tidspunktet at stå op, når man nu endelig havde fri.

 

...vi sov til kl. 11.30 :engel:

 

Siden hen blev det en morgenrutine, at når kæresten tog på arbejde, sneg jeg Ninja op i sengen.

 

Desværre blev vi opdaget af kæresten, og vi diskuterede lidt frem og tilbage. Jamen, når der nu alligevel VAR kommet hundehår i sengen, kunne hun vel få lov indtil sengetøjet alligevel skulle skiftes ??? :genert:

 

Og Ninja var altid så sød, og endnu for lille til selv at kunne kravle op. Og desuden fandt hun sig uden videre i at blive lagt på plads nede i sin egen seng hvis hendes fægtende poter, eller prutter, blev lidt for voldsomme. Hun lagde sig endda altid først i sin egen seng når det var sovetid, så faktisk gjorde hun OS til forbryderne, ved uskyldigt at lade som om at hun da slet ikke var interesseret i at komme op og putte sammen med os:fornaermet:

 

Således kom dagen (i forgårs) hvor sengetøjet simpelthen var blevet FOR klamt, og derfor blev skiftet ud - med mørkeblåt lagen og sort dynebetræk. Meget strategisk af mig, i og med Ninja's pels er brun, og altså er løse hår ikke lige til at spotte på de to farver :blink:

 

Men jeg nåede slet ikke at gå bag min kærestes ryg, for hvad sker der mandag morgen da min kæreste kommer ind og kysser farvel ? HAN smider Ninja op til mig, som straks ser muligheden for at krybe ind under min dyne og lægge sig helt tæt til mig, med hovedet på min hals :lun:

 

 

.....Og således blev Ninja en deltids-sengehund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Var også sådan det skete her. Nu har vi en fuldtids senge hund, hun er ikke så stor, men det er ikke løgn, hun fylder mere end mig!

Hun ligger midt i sengen under min dyne, med strakte ben og hovedet på hovedpuden. Prøver jeg at bøffe hende lidt væk mens hun sover, sukker hun dybt og møffer sig tilbage til hovedpuden:mrgreen:

Ja her har hunden overtaget magten :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg startede faktisk også med en ingen-hund-i-sengen-politik. Et par måneder senere sov Tyson i sengen. Yderligere et par måneder senere købte jeg en større seng, så der var bedre plads til ham. :mrgreen:

 

Hehe.. Jeg er så ved at overveje en større dyne, for når Dexter ligger ovenpå dynen, mister man egentlig ret meget af den.. Specielt, når han absolut skal bygge rede i den og ligge midt på den..!:roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Haha, sikke en sød historie!

 

Herhjemme er det gået endnu værre: Jadzia skulle sove i sin egen seng, basta! Det var en helt klar aftale. Så vi købte en fin kurv, stillede den ved siden af sengen så vi kunne nusse hende de første par dage og gik i gang med at træne.

Hvad gjorde hvalpen? Hun skiftevis hylede, tissede i hjørnerne og tyggede i ledninger. Det gik jo ikke, så vi endte med den nemmeste løsning: hunden op i sengen (hun kunne ikke komme ned selv, så så havde vi lidt styr på hende) og der har hun sovet siden. Sengetøjet bliver aldrig helt pænt, men det er såååå hyggeligt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

selvom Rosita er en chi, så fylder hun på en eller anden måde mere end cleo gjorde :hmm:

 

Min mand og jeg eeeelsker hinanden, så vi har kun en seng på 120 cm og min datter på snart 4 år ligger i midten. Har fungeret sådan ok, indtil Rosita kom:stupid: Hun nøjes jo ikke med ben-ende, men insisterer på at ligge i brysthøjde. Idag har jeg så måttet købe en ekstra seng (slå-ud-gæste-seng) som passer nøjagtigt i højden med vores seng, hvor så datteren gerne skulle hen og ligge. Nu har jeg suret den fast til vores og vupti - for 300 kr har vi nu en seng med en bredde på 2 meter:slem:

Men . . . . .Rosita . . .. . .hun blir hvor hun er i sengen:lun::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...