Hop til indhold

ja til den nye hundelov


Gæst Millepigen
 Share

Recommended Posts

Har stadig til gode at se hvor folk ikke får lov at ytre sig? Eller hvor folk har udbedt sig om at man kun skrev hvis man var imod hundeloven?

 

Måske er det fordi du synes loven er til at lukke op og skide i, at du ikke ligger mærke til at "vi" der er (nej, jeg vil sgu ikke kalde mig selv: for loven) men du ved hvad jeg mener,.... er blevet bedt om at holde os til bestemte emner f.eks., for at tråden ikke skulle udvikle sig til en "for og imod kamphunde debat".

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 286
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Måske er det fordi du synes loven er til at lukke op og skide i, at du ikke ligger mærke til at "vi" der er (nej, jeg vil sgu ikke kalde mig selv: for loven) men du ved hvad jeg mener,.... er blevet bedt om at holde os til bestemte emner f.eks., for at tråden ikke skulle udvikle sig til en "for og imod kamphunde debat".

 

Det er den også....:klap:

 

Ja det er selvfølgelig muligt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror ikke du skal tage det så tungt. Folk har bare glemt alle de gange hvor det har været omvendt (og hvor det er blevet respekteret uden at TS er blevet hånet over det), hvor os der ønsker særlige regler for visse hundetyper/ ejere, er blevet bedt om at holde vores synspunkter for os selv.... og så er latterliggørelse den letteste måde at ramme folk på. Især hvis det er nogle der udgør et mindretal. :vedikke: Sådan er det bare...... primitivt. :???:

 

 

Du er laaangt fra den eneste der ønsker det - det er måske værd at have i tankerne når man debatter "for/imod" kamphunde. Eller hvad debatten nu kan kaldes..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
....

 

 

 

 

Jo da. Det er vi jo ligesom nødt til. Den forsvinder ikke igen af sig selv.

 

Men konsekvenserne......

 

Og der sker stadig bidoverfald som ignoreres af ejere af hunde på begge sider.

Og herinde ,hvor man tidligere for i flint ved det mindste bid fra en MK hund , vælger man at accepter at det nok går hvis hundene er små og skaden minimal.

Men bliver bidet mere "lovligt" af den grund.?

 

Hvis du havde fulgt lidt med, så havde du undgået at stille det sidste spørgsmål.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Har stadig til gode at se hvor folk ikke får lov at ytre sig? Eller hvor folk har udbedt sig om at man kun skrev hvis man var imod hundeloven?

 

OKAY, prøv at læse trådstart, så har du fået den oplevelse med????????

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er laaangt fra den eneste der ønsker det - det er måske værd at have i tankerne når man debatter "for/imod" kamphunde. Eller hvad debatten nu kan kaldes..

 

Okay, synes nu ellers at jeg kun har hørt: lige regler for alle, men godt nok har jeg det somme tider med at blande folks meninger sammen. :oops: Måske du kunne opfriske min hukommelse?.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
OKAY, prøv at læse trådstart, så har du fået den oplevelse med????????

 

 

Har du da udbedt dig om at man kun skriver hvis man er imod hundeloven, som er det jeg efterlyser? Prøv og læs mit indlæg igen...så har du fået en eller anden oplevelse med...:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Og så må jeg lige sige, igen - At lige så snart nogen her inde ikke er enige i den gænse holdnig, så bliver debattøren latterliggjort .

 

Og igen

 

Og igen - Flot :rolleyes:

 

det er godt nok ikke rettet til mig, men hvem "latterliggøre" hvem med sådanne svar ?

 

god bedring til mimi btw.

 

må dog undrer mig lidt over du i samme sætning skriver lovgivningen virker og så skriver hun blev bidt af en amstaff, for så virker den jo netop ikke da den skulle have mundkurv på og ikke kunne bide :blink: ellers har jeg misforstået noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
det er godt nok ikke rettet til mig, men hvem "latterliggøre" hvem med sådanne svar ?

 

god bedring til mimi btw.

 

må dog undrer mig lidt over du i samme sætning skriver lovgivningen virker og så skriver hun blev bidt af en amstaff, for så virker den jo netop ikke da den skulle have mundkurv på og ikke kunne bide :blink: ellers har jeg misforstået noget.

 

Det er en general tendens herinde, at hvis man ikke er enig med flertallet om et eller andet - så begynder man at tage pis på debattøren (debatørene)

 

Hvilket er meget dårlig stil, og ikke bør foregå i en eller seriøs tråd - Har man behov for at svine andre debatøres meninger, i stedet for at debatere og fremkomme med sine argumenter på en sagelig måde, så bør man oprettet en svinetråd til dette formål.

 

Var der sådan en ville jeg personligt bare innorere den, da jeg synes det er død barnlig adfærd- men synes nogen det er fedt, så dem om det, så længe de holder sig uden for en tråd hvor der debateres om et bestemt emne - Du ved gå efter bolden ikke manden.

 

Ang. Hundeloven, så ja du misforstår mig, jeg synes heller ikke den virker nu - men for mig er det vigtigste i den lov, at det nu er forbudt, at anskaffe sig flere af dem, dvs. om x antal år er de uddøde - Og ja, gå i bare helt amok nu (ikke henvendt til dig Guanomo) jeg er fuldstændig ligeglad.

 

 

Og ja, den burde have haft mundkurd på, men det havde den så ikke - ejeren er dog så bundulykkelig over det skete, at han vil gøre det nu :5up:

 

Personligt synes jeg kun, at det er på de aggrasive hunde man skal gøre dette - og det gælder for alle aggresive hunderacer.

 

Hunde (også listehunde) som ikke er aggrasive synes jeg det er unødvendigt og synd for hunden. Men det er selvfølgelig svaært at admistre så, for idioterne kan jo såbare hævde at deres hund er noget af det sødeste.

 

Og ja, jeg ved nemlig godt, at ikke alle listehunde er aggrasive - Men grunden til jeg alligevel er for hundeloven og især at det nu er forbudt at anskaffe sig denne race - er at racen i den grad misbruges af idioterne - stort set enhver "gummirocker) har i dag sådan en hund.

 

Som jeg har nævnt mange gange, så er det naturligvis synd for jer gode hundeejere med dejlige hunde

 

Dog er problemet med de aggresive hunde og ejere her i de større byer utroligt stort

 

Dem af jer som bor på landet og ikke forstår hvad jeg mener - og som i bund og gruind regner mig for at være snotdum fordi i tror jeg henter min infomation fra ekstrabladet og bt - indbyder jeg her med til at komme og besøge mig i en uge her i Århus, så skal jeg nok give jer syn for sagen.

 

 

Tak for at du tænker på Mimi :-) - Hun har det heldigvis fint, lige bortset fra, at hun ikke vil gå ud af hoveddøren når vi skal ud (det var der overfaldet skete) så det arbejder vi på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, synes nu ellers at jeg kun har hørt: lige regler for alle, men godt nok har jeg det somme tider med at blande folks meninger sammen. :oops: Måske du kunne opfriske min hukommelse?.

 

De er nok blevet blandet en anelse sammen ja ;)

 

For jeg er bestemt enig i at der længe har været et problem, jeg mener bare ikke det er blevet tacklet på den rette måde..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

når jeg er for hundeloven, er det ikke kun for mennerskers, og "mindre" hundes skyld. jeg kom til at læse om Michael Vick´s hunde, på nettet og jeg håber at hundeloven vil kunne spare nogle af "disse " hunde for et rigtigt ødsel og smertefuldt liv i Danmark, hos "mennesker" der kun ser dem som et redskab/våben og ikke som et levende væsen.

Link til indlæg
Del på andre sites

når jeg er for hundeloven, er det ikke kun for mennerskers, og "mindre" hundes skyld. jeg kom til at læse om Michael Vick´s hunde, på nettet og jeg håber at hundeloven vil kunne spare nogle af "disse " hunde for et rigtigt ødsel og smertefuldt liv i Danmark, hos "mennesker" der kun ser dem som et redskab/våben og ikke som et levende væsen.
Det argument synes jeg bare ikke helt holder. Jeg er sikker på, at dem, der vil deltage i hundekampe med deres hunde, er bedøvende ligeglade med at de ejer en forbudt hund.

 

Og ellers skal de da nok finde en anden hund, der kan bruges til samme formål, men som er lovlig..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Det argument synes jeg bare ikke helt holder. Jeg er sikker på, at dem, der vil deltage i hundekampe med deres hunde, er bedøvende ligeglade med at de ejer en forbudt hund.

 

Og ellers skal de da nok finde en anden hund, der kan bruges til samme formål, men som er lovlig..

 

Ja men hvad siger det lige om dem??????

Link til indlæg
Del på andre sites

Det argument synes jeg bare ikke helt holder. Jeg er sikker på, at dem, der vil deltage i hundekampe med deres hunde, er bedøvende ligeglade med at de ejer en forbudt hund.

 

Og ellers skal de da nok finde en anden hund, der kan bruges til samme formål, men som er lovlig..

 

Her må jeg nok erklære mig enig med dig, folk som afholder hundekampe er nok ligeglade med hvor kummerlig en tilværelse deres hund har, og hvor ulovlig den er, så den kan få lov til at vokse op i et kælderrum (eller i bagagerummet af deres bil fordi den ikke må være i lejligheden for boligselskabet...) ligesom så mange andre af de sørgelige hundeskæbner rundt omkring i danmark...

 

Og netop dette illustrere jo hvor lidt loven nytter, disse typer er da fuldstændigt ligeglade med om hunden er ulovlig, og de har ingen problemer med at få fat i dem, og måske er de nu endnu mere seje at eje end før...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen

Nu har jeg lige læst en anden tråd, hvor jeg ikke må/vil deltage pga trådstart-tekst.

Men I der nu engang har en listehund, er det da så forfærdeligt at hunden skal bære mundkurv?, det er ikke jeres forfængelighed, der bliver ramt, jeg kan godt se at det "farlige"RESPEKT, går lidt fløjten, og hvad så, er det ikke stadig den samme dejlige hund i har, eller hvad????, Jeg ville give Mille mundkurv på, hvis loven sagde det, og jeg ville ikke miste noget af den grund. Jeg er overrasket over at se/læse, hvad vi der går ind for hundeloven, bliver beskrevet som, snerpede, hunderacist, idiot, og jo mere jeg er på HF, jo stærkere bliver jeg i troen om, at hundeloven er og skal blive, den må gerne blive strammere endnu.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Nu har jeg lige læst en anden tråd, hvor jeg ikke må/vil deltage pga trådstart-tekst.

Men I der nu engang har en listehund, er det da så forfærdeligt at hunden skal bære mundkurv?, det er ikke jeres forfængelighed, der bliver ramt, jeg kan godt se at det "farlige"RESPEKT, går lidt fløjten, og hvad så, er det ikke stadig den samme dejlige hund i har, eller hvad????, Jeg ville give Mille mundkurv på, hvis loven sagde det, og jeg ville ikke miste noget af den grund. Jeg er overrasket over at se/læse, hvad vi der går ind for hundeloven, bliver beskrevet som, snerpede, hunderacist, idiot, og jo mere jeg er på HF, jo stærkere bliver jeg i troen om, at hundeloven er og skal blive, den må gerne blive strammere endnu.

 

Øhm - nej-sigere må ikke skrive i tråden, men det er OK, at du selv tager et helt andet emne op... det fatter jeg altså minus af :vedikke:

 

Du skriver at du har læst i en anden tråd omkring mundkurve - men hvor meget har du vitterligt læst?! Kun overskriften?

 

Når hunden skal bære en mundkurv, så gør mundkurven det umuligt at belønne sin hund med legetøj og det gør det yderst besværligt, at belønne med godbidder, da de skal skubbes/lirkes ind - alt dette er selvfølgelig ikke et problem, hvis man ikke gider lege/træne med sin hund, men det er der jo flere der godt gider.

 

Derudover, så er der jo også problemet med linen - det er yderst problematisk at træne fx. indkald med en ekstrem kort line, ligeledes er det umuligt at træne fx agility... men det kan jo også være lige meget, da hunden alligevel ikke længere må deltage på holdene eller til konkurrencer.

 

Derudover er der en hel masse andre ting i den nye lov, som skriger til himlen.

 

Fint at du kan sidde på din lille ø med tørre fødder og syntes alt er fino fino...men det ændrer altså ikke på, at denne lov berører en hel masse mennesker og hunde, der nu har fået store problemer i forbindelse med deres hobby og hund.

 

Jeg syntes ærlig talt, at dit indlæg er usmageligt og med tydelighed viser, at du enten ikke har tænkt dig om, eller ikke ejer empati :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Øhm - nej-sigere må ikke skrive i tråden, men det er OK, at du selv tager et helt andet emne op... det fatter jeg altså minus af :vedikke:

 

Du skriver at du har læst i en anden tråd omkring mundkurve - men hvor meget har du vitterligt læst?! Kun overskriften?

 

Når hunden skal bære en mundkurv, så gør mundkurven det umuligt at belønne sin hund med legetøj og det gør det yderst besværligt, at belønne med godbidder, da de skal skubbes/lirkes ind - alt dette er selvfølgelig ikke et problem, hvis man ikke gider lege/træne med sin hund, men det er der jo flere der godt gider.

 

Derudover, så er der jo også problemet med linen - det er yderst problematisk at træne fx. indkald med en ekstrem kort line, ligeledes er det umuligt at træne fx agility... men det kan jo også være lige meget, da hunden alligevel ikke længere må deltage på holdene eller til konkurrencer.

 

Derudover er der en hel masse andre ting i den nye lov, som skriger til himlen.

 

Fint at du kan sidde på din lille ø med tørre fødder og syntes alt er fino fino...men det ændrer altså ikke på, at denne lov berører en hel masse mennesker og hunde, der nu har fået store problemer i forbindelse med deres hobby og hund.

 

Jeg syntes ærlig talt, at dit indlæg er usmageligt og med tydelighed viser, at du enten ikke har tænkt dig om, eller ikke ejer empati :vedikke:

 

HVIS DU HAVDE LÆST DENNE TRÅD; SÅ KUNNE DU SE DEN ER ÅBNET OP FOR ALLE BÅDE JA OG NEJ OG ALLE MIDT IMELLEM.

 

Når det er sagt, så himles der op hvor synd det er, ja måske, men nu er loven der, og er det så ikke om at få det bedste ud af sin hund?

 

Man kan fint træne med sin hund i haven, og er den ikke så stor, så kender man nogle måske en man kan låne. der er måske en mark man kan låne, feks. gå nogle stykker sammen, og træne der? Agility dyrker jeg selv i min have, og det kan "i" jo også gøre, der er altså masser af ideer, selv for listehunde, og jeg savner lidt, at se listehundeejere, tage ansvar og gøre noget for deres hunde her på HF, istedet for nej, nej til loven, kampagner, salg af t-shirts med slogan på osv, lav noget nytænkning, gør noget for jeres hunde, og så kan det jo være at i ender med at overbevise nogle, om at loven skal laves om, hvis de bliver overbevidst om at i nu også vil jeres hunde det bedste.:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Millepigen
Muskelhunde

er ikke nødvendigvis kamphunde, li'som indvandrere ikke nødvendivis er

terrorister eller blondiner ikke nødvendigvis er dumme eller

skolelærere ikke nødvendigvis er kedlige ect. Husk det næste gang du

dømmer andres kæledyr!

 

Jeg elsker alle dyr, måske du lige skulle trække vejret, el tælle til 10:vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

HVIS DU HAVDE LÆST DENNE TRÅD; SÅ KUNNE DU SE DEN ER ÅBNET OP FOR ALLE BÅDE JA OG NEJ OG ALLE MIDT IMELLEM.

 

Når det er sagt, så himles der op hvor synd det er, ja måske, men nu er loven der, og er det så ikke om at få det bedste ud af sin hund?

 

Man kan fint træne med sin hund i haven, og er den ikke så stor, så kender man nogle måske en man kan låne. der er måske en mark man kan låne, feks. gå nogle stykker sammen, og træne der? Agility dyrker jeg selv i min have, og det kan "i" jo også gøre, der er altså masser af ideer, selv for listehunde, og jeg savner lidt, at se listehundeejere, tage ansvar og gøre noget for deres hunde her på HF, istedet for nej, nej til loven, kampagner, salg af t-shirts med slogan på osv, lav noget nytænkning, gør noget for jeres hunde, og så kan det jo være at i ender med at overbevise nogle, om at loven skal laves om, hvis de bliver overbevidst om at i nu også vil jeres hunde det bedste.:vuf:

 

Det der synes jeg er forkert skrevet :hmm:.

Jeg tror folk herinde gør meget for deres hunde, også deres listehunde!

(bryder mig ikke om at kalde dem listehunde, da det jo er rigtige hunde :hjerte:)

 

Og ville du ikke selv blive pissehamrende gal og sur hvis du havde en hund og den blev sat på en "liste" fordi den er slem?

Altså så skal golden også på den liste fordi den har så mange bid på samvittigheden...

:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
HVIS DU HAVDE LÆST DENNE TRÅD; SÅ KUNNE DU SE DEN ER ÅBNET OP FOR ALLE BÅDE JA OG NEJ OG ALLE MIDT IMELLEM.

 

Når det er sagt, så himles der op hvor synd det er, ja måske, men nu er loven der, og er det så ikke om at få det bedste ud af sin hund?

 

Man kan fint træne med sin hund i haven, og er den ikke så stor, så kender man nogle måske en man kan låne. der er måske en mark man kan låne, feks. gå nogle stykker sammen, og træne der? Agility dyrker jeg selv i min have, og det kan "i" jo også gøre, der er altså masser af ideer, selv for listehunde, og jeg savner lidt, at se listehundeejere, tage ansvar og gøre noget for deres hunde her på HF, istedet for nej, nej til loven, kampagner, salg af t-shirts med slogan på osv, lav noget nytænkning, gør noget for jeres hunde, og så kan det jo være at i ender med at overbevise nogle, om at loven skal laves om, hvis de bliver overbevidst om at i nu også vil jeres hunde det bedste.:vuf:

 

Jo - jeg har godt se at du allernådigst har lukket op for din tråd.

 

Det er da alletiders at du fint kan træne med din hund i din have... men nu er det jo altså ikke alle der har den mulighed.

 

Du savner at se listehundeeejerne her på HF tage ansvar :confused:

De bestiller jo ikke andet :stupid:

Læser du kun i dine egne tråde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...