Hop til indhold

DÅRLIGT nyt :(


Bagge
 Share

Recommended Posts

Jeg ved ikke om det er OCD eller hvad overhovedet. Glemmer seriøst med det samme hvad dyrlægen siger, nok fordi jeg ikke forstår de fine ord. Det jeg dog forstod var da han viste mig et skelet og forklarede ud fra det, ja hej jeg går i 2. klasse :mrgreen:

Tager pen og papir med i morgen og skriver ned hvad han siger så jeg ikke har glemt det en time efter.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 133
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

OCD? Er det osteochondritis dissicans ? Det er i albuerne.. Tit i begge..

Det havde min første berner..:cry: --For 30 år siden... Så det er ikke nyt..

 

Jeg troede egentlig, at OCD ville kunne ses ved en AA fotografering... :???:

 

OCD er en massebetegnelse for en fejltilstand i nærmest hvilket som helst led på hunden.

 

Men når man får sin hund OCD-fotograferet og bedømt hos DKK, så snakker vi kun om skulderen. Møffe har en bette bruskplet på sin skulder, desværre. Næppe noget, der nogensinde udvikler sig til at give nogen former for gener, heldigvis dog.

 

netdyredoktor - OCD (osteochondrittis dissecans)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sikke en omgang både for hende og dig :ae: :ae: Jeg håber at du har en hundesygeforsikring som kan hjælpe dig bagefter :ae:

 

Som jeg har forstået dækker forsikringen desværre ikke. Men det er egentlig også ligegyldigt, selvfølgelig er det mange penge, men man vil jo gi alt for de små bæster :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Som jeg har forstået dækker forsikringen desværre ikke. Men det er egentlig også ligegyldigt, selvfølgelig er det mange penge, men man vil jo gi alt for de små bæster :lun:

 

Må man spørger om hvilken sygeforsikring har du???? og hvilken begrundelse kom de med, da de sagde at der ingen dækning var?

Svar evt over pb.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nårh ja, ringede derop halv 4, og hun havde det godt. Hun var allerede vågnet og lå bare og kiggede. Hun er selvfølgelig temmelig dopet, men var dejligt at høre alt er som det skal være :5up:

Nu ser jeg bare frem til at få det bedste ud af den næste periode.

 

Dejligt at høre, at den første operation nu er overstået og at hun er vågen:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo huske at spørge om alt! Så her er hvad jeg har skrevet ned, er der andet jeg skal spørge om?

Genoptræning

Foder og tilskud

Smertestillende (hun har tidligere fået metacam uden effekt)

BOT-dækken (tænker selv det kunne være en god idé)

Og så skal jeg ha ham til at forklare mig en gang til hvad det er hun fejler, for selvom jeg kan forstå det nogenlunde inde i hovedet har jeg virkelig svært ved at sætte ord på :oops:)

 

Tror I jeg kan få et print af røntgen billederne, eller få den cd med dem jeg afleverede deroppe med hjem igen? Min morbror vil nemlig gerne se dem, da han aldrig har hørt om det før, så det er proffesionel nysgerrighed.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu skal jeg jo huske at spørge om alt! Så her er hvad jeg har skrevet ned, er der andet jeg skal spørge om?

Genoptræning

Foder og tilskud

Smertestillende (hun har tidligere fået metacam uden effekt)

BOT-dækken (tænker selv det kunne være en god idé)

Og så skal jeg ha ham til at forklare mig en gang til hvad det er hun fejler, for selvom jeg kan forstå det nogenlunde inde i hovedet har jeg virkelig svært ved at sætte ord på :oops:)

 

Tror I jeg kan få et print af røntgen billederne, eller få den cd med dem jeg afleverede deroppe med hjem igen? Min morbror vil nemlig gerne se dem, da han aldrig har hørt om det før, så det er proffesionel nysgerrighed.

 

Du burde sagtens kunne få billederne med hjem. Jeg fik Luna's.. Så skriv det på listen over spørgsmål:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih glad for at høre operationen gik godt! Håber hun får nogle nemme genoptrænings måneder.

 

Spørg hvad du skal være obs på og i hvilke tilfælde du skal ringe (går ud fra at du må ringe alt det du vil, men tænker på tænker på hvilke tegn du i hvert fald skal holde øje med).

Hvor meget må hun bevæge sig nu?

 

Håber afhentningen går godt, bliver dejligt at få hende hjem, hva :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih glad for at høre operationen gik godt! Håber hun får nogle nemme genoptrænings måneder.

 

Spørg hvad du skal være obs på og i hvilke tilfælde du skal ringe (går ud fra at du må ringe alt det du vil, men tænker på tænker på hvilke tegn du i hvert fald skal holde øje med).

Hvor meget må hun bevæge sig nu?

 

Håber afhentningen går godt, bliver dejligt at få hende hjem, hva :-D

 

Jaa glæder mig så meget til at få hende hjem, kan næsten græde over det :mrgreen:

Selvom vi kun har haft hende i 3 måneder er der bare SÅ stille og underligt uden hende, man vænner sig hurtigt til et ekstra familiemedlem i huset.

De første 10 dage skal hun ikke bevæge sig (self skal hun lige ud og tisse osv). Og så sagde han jeg får nogle stræk øvelser vi skal lave med hende. Han sagde også det selvfølgelig er forkselligt fra hund til hund hvor hurtigt det hele vil gå, men når de er vant til at have ondt skulle det gøre det lettere for dem at begynde at bruge benet igen.

Han snakkede allerede i går om ting vi skal holde øje med, men det må jeg nok også hellere få skrevet ned.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan varmt anbefale BOT-dækken :5up: Jeg havde måske ikke det vilde fidus til det, og forstår stadig ikke helt HVAD det er det gør :oops: men virker, det gør det altså :5up: Marco har et stykke tid skudt ryg og haft ondt, men allerede efter et par dages brug kunne jeg se og mærke forskel på ham, og her et par uger efter, er der bare en kæmpe forskel på hans holdning, ja selv han ørestilling er blevet bedre og pænere :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

:banan: Så er hunni hjemme :banan:

Hun har self ondt, men tror faktisk hun har mere ondt af sig selv :vuf:

Dyrlægen sagde hun var en hund der have MEGET ondt af sig selv, hun ville kun tie stille når en af plejerne sad ved hende (men det kan man vel godt forstå :lun:)

Hun støtter allerede på benet, hvilket er rigtigt godt, for normalt trives små hunde så godt på 3 ben at de ikke vil bruge det ben der gør ondt, og det skal bruges (selvfølgelig med måde i starten).

Hun glemte vidst før at hun har ondt for sprang op i sofaen, men så skreg hun også, så vi skal lige ha et vågent øje på hvad hun finder på.

 

Er bare så glad for alt tyder på det blir godt :klap:

 

Og det andet ben skal først opereres når hun begynder at halte, jeg havde jo i første omgang forstået det skulle ordnes asap.

 

Mht dæknet så havde dyrlægen vidst ikke meget til overs for det, men det er jo heldigvis mit eget valg.

 

Han sagde det var ligegyldigt hvilket foder hun får, men jeg skal vidst lige på jagt efter den tråd der anbefaler foder der er godt mod ledende, det kan jo ikke skade.

 

Diagnosen er, at det ca er det samme som hoftedysplasi, bare i skuldrene, det er hvert fald det der står på min regning..

 

Om 10 dage må hun ALT. Der kan hun ikke bruge benet for meget, så det glæder vi os til.

 

Alt i alt er vi glade nu :mrgreen:

Selvom det er træls, er det SÅ rart at man endelig 100 % ved hvad der er galt, og at der er udsigt til hun ikke skal holdes i ro længere.

 

Laver lige en lille dans mens hunni ligger på skødet og sover :banan::banan:

 

Og 1000 tak for alle jeres søde ord og gode råd. Nu satser jeg stærkt på den næste tråd skal hedde GODT nyt :vinken:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er godt at høre at hun er hjemme og har det godt:-D

 

Fik du snakket om smertestillende?

 

Ja der er ikke så mange dyrlæger, der har fidus til dækkenet, men jeg har bare set/læst så mange positive ting, at jeg ikke fortryder, jeg har købt dem:-D

 

Hvor er det fedt at det andet ben sagtens kan vente:5up:

 

Hun har et smerteplaster på, plus vi har fået smertestillende til 20 dage. Nu kan jeg ikke lige huske navnet og hun ligger ved mig og sover så kan ikke lige tjekke. Hun skal have smertestillende de første 10 dage og så så længe hun er bedre på smertestillende end uden, men det skal jeg ha ringet og spurgt om hvordan man ved :hmm:

Det var lidt en hård nat, når hun ligger stille er det fint, men når hun vil op eller rykke ondt lyder det som om det gør av av.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...