Hop til indhold

Får dine hunde menneskemad..?


Gæst sarafia
 Share

Recommended Posts

Nej. Dette er bl.a. fordi han får kød (kogt/tørret lever, hjerte eller lign.) som træningsgodbider i løbet af dagen og knogle mm som hyggespisning herhjemme. Så for at holde styr på at han får det han SKAL have, så holder jeg fast i ikke at rode rundt med hans foder.

Dog er hunden STOR fan af brød:lun:, så tørt brød får han af og til, men igen, udover hans foder.

 

Fie elsker når vi går forbi en pølsevogn eller kiosken på fisketurene, så får hun nemlig det kedelig endestykke af min hapsdog...ristet brød...mums, eller et stykke hvidløgsfluté, det ryger også lige ned :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 131
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja, da :mrgreen:

 

Buster får hver dag lidt ost, når jeg skal have min daglige ostemad - det eelsker han, så meget at jeg skal passe på fingrene. Han lyder faktisk som en støvsuger :lol:.

 

Ligeledes får han lidt rester fra min frokost fx tun, torskerogn, makrel i tomat el lidt kogt æg.

 

Derudover får han diverse frugt og grønt som æble, gulerod, blomkål, spidskål og rødbede. Det er dog tydeligt at gulerod er at foretrække :-D.

 

Bløde frugter og grønt gider han ikke :fornaermet:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men Sarah.. Risengrød??? Det laver man da risalamande af, dagen efter:genert:

 

 

mmmm... eller KLATKAGER!! :mums::mums::mums::mums::mums:

 

 

 

flipsedyret får ikke så meget rester herhjemme, jeg laver jo kun meget sjældent varmt mad, men han får applaws for ligesom og veje op for det :engel:

men han har altid snackgulerødder liggene i køleskabet :vuf:

 

hos min mor vil resterne ingen ende tage :banan: eller jo hvis der er noget til hønsene :fornaermet::fornaermet::fornaermet:

 

hver søndag holder Tinka og flipsedyret madpakkeandagt når min mor laver madpakker og vovserne står og venter på lidt æg, et halvt stykke pålæg og en lille klat leverpostej :mrgreen::lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tomat, det er da et hit hos de fleste hunde :-)

 

Blander af og til også en halv dåse flåede tomater i Fie´s mad, gulerod sætter de fleste også stor pris på.

 

Så Fie får en del, men har altid sagt at hunde ikke ser mængder som vi gør, så der skal jo ikke nødvendigvis meget i skålen, for at give en lidt anden smag

 

Det er nu heller ikke for hans skyld.. bare fordi jeg ikke gider at hans hvide pels om munden bliver alt for "u-hvid":genert: - forfængelighed... du ved...

 

Han elsker at tygge i en gulerod - så er han bare helt orange om munden og på forbenene bagefter:rolleyes:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har lige spist reste pizza og mitte fik selvfølgelig en smule rest-rest, men hun ville også slikke tallerken og der lå lidt Jalapenos (staveplade) og dem regnede jeg da ikke med at hun gad at æde - men jo-jooe de gled alle sammen med, så nu er jeg da ligsom lidt spændt på hvad hendes mave siger til den slags stærke sager :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Prinsen Romo

Romo får menneske mad hver dag.... Det er ikke så tit jeg bruger tørkost.

Han får ris, grønsager, fisk, el. tun på dåse, kylling og brød. Så blander jeg div. tilskud i og pels pleje. Det giver 1 stk meget meget glad hund:vuf:

Link til indlæg
Del på andre sites

Luna lever meget varieret :blink:

 

Både med Baldur og Luna er jeg altid blevet spurgt hvordan deres pels er blevet så pæn, og jeg plejer at svare at det skyldes den variede kost :blink:

 

Luna får lov at få lidt af alt, det være sig is, grill kylling, almindelig aftensmad, ost, kage, bolsjer, ja alt hvad vi kan finde på at spise :mrgreen:

 

Hun får det ikke i store mængder, men når hun tigger om noget, så plejer jeg at udnytte det til at træne med, og det virker rigtig godt, så det forsætter vi med. Men jeg blander det aldrig i hendes tørfoder, for jeg orker ikke at skulle til at gøre det hver dag fordi hun bliver forvænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hunde får aldrig menneskemad, ligesom jeg heller aldrig spiser hundemad.

 

Tja, hvad er menneskemad og hvad er hundemad ?? Mine hunde får ihvertfald meget som mennesker også spiser, bla. æbler, appelsin, gulerødder, rød peber, kartofler, ris, pasta osv.

 

Som hovedmåltid får de Olivers fisk eller lam - og når vi har spist aftensmad får de en "lille haps" et eller andet. Men direkte restemad får de ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse er hamrende forkælet, og får ALT.. Eneste kriterie, er at det ikke er for krydret, for jeg vil ikke have hendes mave gakker ud. Ellers får hun alt..

 

Når vi er hos mine forældre, ripper min mor lige køleskabet for rester, og så får Basse ellers.

Det samme gælder sig når vi kommer til aftensmad. Så har mor skåret alt af, der kan skæres af kødet, og det får Basse selvfølgelig.. Nogle gange mistænker jeg hende for at finpudse kødet meeeeeeget...

 

Når vi er hos de gamle ligger hun altid under spisebordet og sover mens vi spiser. Hun tigger ikke.

Rejser mor eller jeg mig, er hun ligeglad. MEN, hvis min far rejser sig, går hun jordens flotteste fri-ved-fod ved ham, det kunne jo være han havde tallerkenen med sig!! Det samme gælder sig hvis vi midt under maden, bliver så optagede af snak, at lyden af bestik stopper. Så står hun ved siden af far, og puffer ham på armen for at blive fodret.. Det er pissebelastende, men er ikke heeelt uventet, for så snart han er færdig, rejser han sig og går direkte i køkkenet hvor Basse får hans tallerken til at slikke ren..

 

Hun tigger ikke ved os andre, og gør hun bliver hun smidt i kurven.. Det er min fars egen skyld hun tigger ved ham, for i starten fik hun hans tallerken lige ved bordet ved siden af ham.. Har sagt han ikke skal gøre sådan..

Link til indlæg
Del på andre sites

Basse er hamrende forkælet, og får ALT.. Eneste kriterie, er at det ikke er for krydret, for jeg vil ikke have hendes mave gakker ud. Ellers får hun alt..

 

Når vi er hos mine forældre, ripper min mor lige køleskabet for rester, og så får Basse ellers.

Det samme gælder sig når vi kommer til aftensmad. Så har mor skåret alt af, der kan skæres af kødet, og det får Basse selvfølgelig.. Nogle gange mistænker jeg hende for at finpudse kødet meeeeeeget...

 

Når vi er hos de gamle ligger hun altid under spisebordet og sover mens vi spiser. Hun tigger ikke.

Rejser mor eller jeg mig, er hun ligeglad. MEN, hvis min far rejser sig, går hun jordens flotteste fri-ved-fod ved ham, det kunne jo være han havde tallerkenen med sig!! Det samme gælder sig hvis vi midt under maden, bliver så optagede af snak, at lyden af bestik stopper. Så står hun ved siden af far, og puffer ham på armen for at blive fodret.. Det er pissebelastende, men er ikke heeelt uventet, for så snart han er færdig, rejser han sig og går direkte i køkkenet hvor Basse får hans tallerken til at slikke ren..

 

Hun tigger ikke ved os andre, og gør hun bliver hun smidt i kurven.. Det er min fars egen skyld hun tigger ved ham, for i starten fik hun hans tallerken lige ved bordet ved siden af ham.. Har sagt han ikke skal gøre sådan..

 

Sådan noget gør fædre vist....og jeg tror de hygger sig med det :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

I øvrigt har jeg lige spist risengrød, og har maaaasser af rester!. og Basse skal da have lidt, det skal Mitten også. Og tror nok liiiige der skal noget i kongen til i morgen også :P

 

Og når jeg siger alt, så mener jeg ALT. Hun foretrækker sine pomfritter med ekstra meget remo på, og vil helst have hele pizzastykker frem for bare at få skorpen.

En halv calzone behøver hun ikke en tallerken til, men kan hun få direkte som een stor godbid :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sådan noget gør fædre vist....og jeg tror de hygger sig med det :-D

 

Det tror jeg du har ret i!.. Også derfor jeg ikke gider tage mig af det :P sålænge det ikke er mig der bliver puffet til under maden..

Han har også købt sin heeelt egen spand med tørrede godbidder i Tyskland, og har altid en pakke tuc-kiks stående klar til hende :P de hygger sig gør de!

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...