Hop til indhold

Før og efter


Doberfan
 Share

Recommended Posts

King blev kåret som årets hund i vores lokale doberman rescue. Han blev fundet efterladt og i grusom tynd stand. I dag er han en glad og kærlig familiehund. Hver gang jeg bliver lidt hvalpeskruk kigger jeg på nogle af disse billeder. Det er frygteligt at tænke på, hvor mange hunde, der bliver mishandlet eller negleret, men så skønt at se, hvordan de blomstrer op, når de får den rette dyrlægebehandling og ikke mindst, kærlighed og opmærksomhed.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg tårer i øjnene igen (og den der irriterende kildren i næsen når man kæmper for at få dem til at gå væk :genert:) Først af tristhed fordi jeg simpelthen ikke fatter at man kan lade det komme så langt ud med sit dyr :megaked: og dernæst af glæde over, at der findes mennesker som tager sig af dyr når de har brug for det og at det er muligt for en hund som King at få så meget lys og livsglæde i øjnene igen, som han har på det billede :lun:

 

Nu har jeg været væk herinde fra et stykke tid og er gået glip af lidt af hvert, så nu stiller jeg lige det tåbelige spørgsmål: Er King din hund? :oops:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så fik jeg tårer i øjnene igen (og den der irriterende kildren i næsen når man kæmper for at få dem til at gå væk :genert:) Først af tristhed fordi jeg simpelthen ikke fatter at man kan lade det komme så langt ud med sit dyr :megaked: og dernæst af glæde over, at der findes mennesker som tager sig af dyr når de har brug for det og at det er muligt for en hund som King at få så meget lys og livsglæde i øjnene igen, som han har på det billede :lun:

 

Nu har jeg været væk herinde fra et stykke tid og er gået glip af lidt af hvert, så nu stiller jeg lige det tåbelige spørgsmål: Er King din hund? :oops:

 

What she said ... :lun:

 

og tillykke med titlen

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ser ellers kun så tynde hunde i animal police og lige når jeg ser dem tænker jeg, lad dem dog få fred, det er for sørgeligt et liv :cry:

 

Men så ser man, ligesom med King, hvordan det kan lykkedes at de ikke bare overlever men simpelthen får et nyt liv og en fremtid hvor deres glæde skinner ud af hver en fiber af dem - og så render det fra mine øjne og næse og mit hjerte kan næsten ikke være derinde!

 

Tillykke med hans titel og hans liv, det er skræmmende og rørende på en gang at se og høre om en som ham!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg været væk herinde fra et stykke tid og er gået glip af lidt af hvert, så nu stiller jeg lige det tåbelige spørgsmål: Er King din hund? :oops:

 

Nej, han er ikke min (så måske skulle indlægget ikke være i "min perle" :genert:), men jeg har mødt ham flere gange og har været ude for at godkende hans nye hjem. Vi har lige været til et af vores årlige træf, hvor han fik æren af årets hund.

 

Jeg kan ikke fatte oppe i mit hoved, hvordan nogen kan lade en hund, eller noget dyr for den sags skyld, komme så langt ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Troede også at så tynd en hund ville dø af følgeskaderne, rigtigt dejligt at høre det ikke er sådan!

 

Ja, det er skønt, at det kan lykkes, men det er nok mere undtagelsen end reglen. Den sidste jeg selv adopterede, som også var frygtelig tynd, klarede den desværre ikke. Han var simpelthen ude af stand til at spise.

 

Det her er Hansel, som jeg måtte sige farvel til for to år siden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det er skønt, at det kan lykkes, men det er nok mere undtagelsen end reglen. Den sidste jeg selv adopterede, som også var frygtelig tynd, klarede den desværre ikke. Han var simpelthen ude af stand til at spise.

 

Det her er Hansel, som jeg måtte sige farvel til for to år siden.

 

:cry:

 

Hvor er det bare barskt og fuldkommen uforståeligt :cry:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Malene Nielsen
Ja, det er barskt. Og uforståeligt. Hansel var blevet bundet til et træ ude i skoven og overladt til sultedøden. En venlig jogger befriede ham og bragte ham ind til rescue, men desværre for sent. :megaked:

 

:megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...