Umulia Skrevet December 11, 2010 Rapporter Share Skrevet December 11, 2010 Var ovre på vores grønne område i dag, med Vinnie i langline. Pludselig kommer genboens Labrador løbende over vejen med kurs lige mod Vinnie, som selvfølgelig er ude i linens fulde længde. Jeg overvejer, så hurtigt jeg kan, hvilket ikke er hurtigt nok i den situation, hvad jeg skal gøre: Trække Vinnie tæt ind til mig, og være 100% sikker på at hun reagerer aggressivt mod den anden hund - eller lad linen være løs og tage chancen? Jeg gjorde det sidste, men lige meget hjalp det. Labben fik tæsk så den skreg Jeg fik viklet linen ind og trukket uhyret væk fra Labben, der hurtigt løb hjem igen. Det så heldigvis ikke ud til at der var blod eller andet alvorligt, men selvfølgelig har man det møgdårligt når ens hund har bøllebanket en anden Jeg sagde undskyld til ejeren og han sagde undskyld til mig, men nu ved jeg ikke om jeg nogensinde tør gå derover med hende igen... Efter at vi ikke har bil længere, er det stort set den eneste mulighed jeg har for at gå uden kort snor. 2 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Jeg er lidt ambivalent her :hmm: For selvfølgelig skal ens hund ikke gå og æde andre hunde, men når man sørger for at have sin hund i snor og ellers er ansvarlig, skal man så gøres ansvarlig for at andre ikke kan finde ud af at have deres hunde i snor? Men i stedet for at droppe alle ture, har du så overvejet at købe en mundkurv til hende, så kan I stadig gå de ture I plejer, og du kan have lidt mere ro i sindet? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst solskin Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Var ovre på vores grønne område i dag, med Vinnie i langline.Pludselig kommer genboens Labrador løbende over vejen med kurs lige mod Vinnie, som selvfølgelig er ude i linens fulde længde. Jeg overvejer, så hurtigt jeg kan, hvilket ikke er hurtigt nok i den situation, hvad jeg skal gøre: Trække Vinnie tæt ind til mig, og være 100% sikker på at hun reagerer aggressivt mod den anden hund - eller lad linen være løs og tage chancen? Jeg gjorde det sidste, men lige meget hjalp det. Labben fik tæsk så den skreg Jeg fik viklet linen ind og trukket uhyret væk fra Labben, der hurtigt løb hjem igen. Det så heldigvis ikke ud til at der var blod eller andet alvorligt, men selvfølgelig har man det møgdårligt når ens hund har bøllebanket en anden Jeg sagde undskyld til ejeren og han sagde undskyld til mig, men nu ved jeg ikke om jeg nogensinde tør gå derover med hende igen... Efter at vi ikke har bil længere, er det stort set den eneste mulighed jeg har for at gå uden kort snor. :kys: Den er til dig. Og ja, det er rigtig øv, når sådan noget sker. Men vi kan ikke gå gennem livet uden en gang imellem, at få nogle oplevelser som vil sætte sig spor (kender det fra mig selv) Du må derud med Vinnie igen. 1 dum oplevelse skal da ikke ødelægge det. Men kan godt forstå dig, jeg har oplevet noget lignend med min gamle hanhund. Knuden i maven forsvinder med tiden. Og du har jo en dejlig hund:lun: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Det er træls når sådan noget sker. Men en hund der kommer farende direkte hen mod en anden holder ikke ligefrem kamertonen i hundesporg, og der går det ofte galt. Mange hunde har glemt evnen til at kommunikere. Grundlæggende har du haft din hund under kontrol, og det er den anden der er kommet på egen pote og som jeg læser det ikke har været under opsyn eller kontrol i den situation. Der er vel ikke ret meget du kan gøre anderledes, andet end at træne bedre kontakt til Vinnie. Og din nabo kan måske lære at holde sin hund på matriklen. For den løb jo dog trods alt over en vej, hvor den kunne være blevet kørt ned, eller have forårsaget et færdselsuheld. Da jeg cyklede til træning i dag kom der en lille bastard flyvende ud af en bil, ingen snor, ud på vejen, lige i kødet på Happy. Den fik en rusketur, og slap en gang tyndskid. Jeg fik en tur i asfalten, og måtte tage diverse ukvemsord. Gamle folk mener ofte at de har retten på deres side, bare fordi de er gamle. Tja, shit happens. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
skipper-odense Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Hvis det var min lab det var gået ud over så havde jeg sikkert lige i øjeblikket fået sagt nogle ret grimme ting om dig og Vinnie. Men når så jeg var kommet hjem så ville jeg slå mig selv oven i hovedet over at jeg havde ladet min hund løbe hen til en anden i snor. Vi har ikke 100% styr på hans indkald og derfor slipper jeg ham kun når jeg er sikker på der ikke er andre hunde i nærheden netop fordi jeg ved at sådan en situation kan opstå. Hvis alternativet er at du aldrig lader hende gå i lang line pga angst for at det skal ske igen, så ville jeg nok også, som Lonny foreslår, overveje en mundkurv. Men du kan jo ikke være herre over andre folks hunde og så længe du har Vinnie i snor så har du jo været ansvarlig :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ulla H Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Bare godt det ikke blev alvorligt. Jeg har jo en af hver- lalle-idioten, der tror, at alle er søde og vil lege, og kan overhøre indkaldet, og een som din, der flaner ud, hvis nogle ,hun ikke kan lide eller kender ,kommer galoperende direkte mod hende., Denne labber har jo fuldstændig overset/negliseret din hunds kropssprog, der vel har været anspændt.Det er ikke din skyld. Den burde været standset op på lidt afstand og vurderet situationen. Du skal bare holde afstand på dine ture og ikke inviterer hunde til jer, men jo mere i kommer ud ,uden ballade , jo bedre får både dig og hunden det da. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 11, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Mange tak for jeres svar! Til en hund af Vinnies størrelse tror jeg desværre ikke at en mundkurv får andet end signalfunktion. Hendes vægt og styrke alene kan vælte en hvilken som helst "almindelig" hund. Jeg ved bare at hun ikke kan klare når andre hunde løber direkte imod hende, og det var jo lige hvad der skete. Det positive var at hun var nem at kalde tilbage, da jeg først havde fået kontrol over snoren, og at hun bagefter totalt lod som om det aldrig var sket - sikkert fordi hun var godt selvtilfreds med sin "heltegerning"... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst The dogfather Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 :ae: det skal du ihvertfald ikke have dårlig samvittighed over...tværtimod håber jeg at ejeren af den anden hund lærer at holde den på sin matrikel...når nu det ikke gik værre til end det gjorde kan jeg vist godt tillade mig at sige sådan... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Synes du skal glemme alt om dårlig samvittighed og se at komme derud igen. Nej, ens hund skal ikke bide - Så absolut ikke! Men spørg dig selv - Havde situationen været anderledes hvis du have haft hende i kort snor? Min mistanke er, at labben alligevel ville være kommet helt tæt på og resultatet havde været mere eller mindre det samme Jeg synes du skal fortsætte som nu og så måske arbejde lidt mere med indkaldet, så det ikke er snoren du skal bruge, men indkaldet til at få hende til dig hvis en ligene situation opstår. Så undgår du at køre hende op ved træk i linen - Men ja, det er lettere sagt end gjort. Og især når labben kommer løbende mod hende, så er det temmelig svært at lære sin hund at løbe væk fra den hund der kommer løbende. Synes det er rigtig, rigtig ærgerligt at dig og Vinnie skal have denne her oplevelse, når du jo rent faktisk har hende i snor og det er den anden hundeejer der opføre sig dybt uansvarligt. :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Puha en ubehagelig oplevelse :ae: Nu har jeg selv en hund, som er nogenlunde til indkald, men det kan godt glippe, hvis hun blir grebet af noget. Det plejer dog at være en kat, der skal jages :stupid: Men hvis hun løb mod en hund i snor og jeg ikke kunne kalde hende til mig pga hendes iver, så ville tanken om at hun kunne blive bidt aldrig falde mig ind - for at være ærlig. Nu er hun ikke så meget "in your face" med store hunde heldigvis, men ja - labber kan godt bare være så lalleglade og ikke tænke over "hundesproget". Ville også anbefale mundkurv, men det kan så måske ikke fås i Vinnies størrelse. Men ville ikke mene det sku afholde jer fra at gå tur med lang snor. Hvis det skulle ske igen - at en løs hund kom løbende hen - måske man kunne øve med Vinnie om at det hed på plads og du så kunne prøve at blokere for hunden, der kom? Og måske belønne Vinnie med godbidder for at ignorere hunden? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Obelix Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Øv øv.. Sikke en ubehagelig oplevelse!!! Jeg kan godt forstå du har det dårligt med at din hund ligefrem har banket den anden. men jeg synes nu bestemt ikke du kunne have gjort noget anderledes. Din hund var i snor og det var den anden ikke, det er også den som kommer "brasende", Vinnie reagere så lidt voldsomt på den måde hun sige fra overfor, men jeg synes nu stadig du har dit på det rene når du har haft din hund i snor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 :ae::kys: Umulia! Du kan under ingen omstændigheder være ansvarlig for en hund som kommer farende i hovedet på Vinnie. Vinnie får jo fortalt labben hvor dumt det var...Ingen blod, Vinnie var vel i sit venlige hjørne;-) Jeg synes ialletilfælde ikke der er noget du skal have dårlig samvittighed over. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Dina Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Labben, der hurtigt løb hjem igen. Det så heldigvis ikke ud til at der var blod eller andet alvorligt, men selvfølgelig har man det møgdårligt når ens hund har bøllebanket en anden Du har ikke gjort noget forkert. Din hund var i snor, den anden hund opførte sig fjoget og fik derfor nogle gedigne "lussinger". Andet skete der jo ikke (intet blod, sagde du). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Bøllebanket, var det lige med en "øretæve" for ikke at opføre sig ordenligt mon? Altså som du skriver, ikke noget blod, ingen rigtige bid men spyt, masser af lyd (fra begge) og markeringer? I så fald har labben måske lært at huske sit sprog og stoppe op en anden gang, kan man jo håbe...for den. Den slags lyder og ser meget voldsomme ud og de er møg ubehagelige og selvfølgelig noget man helst ser aldrig sker for ens hund og du gør jo hvad du kan for at undgå den slags og stadig have et liv derude, sammen med Vinnie. Så i skal da derover igen, træne videre og have nogle gode gåture Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Puha en ubehagelig oplevelse :ae: Nu har jeg selv en hund, som er nogenlunde til indkald, men det kan godt glippe, hvis hun blir grebet af noget. Det plejer dog at være en kat, der skal jages :stupid: Men hvis hun løb mod en hund i snor og jeg ikke kunne kalde hende til mig pga hendes iver, så ville tanken om at hun kunne blive bidt aldrig falde mig ind - for at være ærlig. Nu er hun ikke så meget "in your face" med store hunde heldigvis, men ja - labber kan godt bare være så lalleglade og ikke tænke over "hundesproget". Er det ikke naivt at tro, at fordi din hund ikke har problemer med andre hunde, så har alle andre hunde det heller ikke Jeg kan da godt være bekymret for, at den opfattelse af situationen kan koste din hund et hak over næsen en dag... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Er det ikke naivt at tro, at fordi din hund ikke har problemer med andre hunde, så har alle andre hunde det heller ikke Jeg kan da godt være bekymret for, at den opfattelse af situationen kan koste din hund et hak over næsen en dag... Jo det er meget naivt - blir også bedre og bedre til at tænke at jeg ikke kan være forvisset om at den anden hund er venligt stemt. For ja - vil ikke have at der skal ske Lumi noget. Har ikke selv prøvet at have en hund, som ikke ku med andre, så tror måske det er derfor jeg har svært ved at tænke det... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Jo det er meget naivt - blir også bedre og bedre til at tænke at jeg ikke kan være forvisset om at den anden hund er venligt stemt. For ja - vil ikke have at der skal ske Lumi noget. Har ikke selv prøvet at have en hund, som ikke ku med andre, så tror måske det er derfor jeg har svært ved at tænke det... Stakkels Umulia :ae: virkeligt uhyggelig at se sit nussedyr gøre sådan noget - modsat Aina er jeg vokset op med hunde, der kunne bide igennem og jeg ville ikke være i tvivl, men straks finde mundkurven frem, uanset hvem der er skyld i det, ville jeg aldrig tilgive mig selv, hvis min hund aflivede en anden (uanset hvor dum, provokerende og sprogblind den måtte være) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Lonny Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Jo det er meget naivt - blir også bedre og bedre til at tænke at jeg ikke kan være forvisset om at den anden hund er venligt stemt. For ja - vil ikke have at der skal ske Lumi noget. Har ikke selv prøvet at have en hund, som ikke ku med andre, så tror måske det er derfor jeg har svært ved at tænke det... Jeg har været meget tæt på at Luna fik et hak i næsen fordi jeg i et splitsekund tænkte som dig, og derfor ikke spurgte ejeren om lov til at hilse, så du er ikke ene om at være naiv til tider, det kan bare være rigtig uheldigt at være det på det forkerte tidspunkt... Jeg har så haft en schæfer der ikke ville betænke sig på at ryge i hovedet på enhver hanhund der kom løbende hen til ham, så for mig er det naturligt at tænke at andre hunde ikke altid er venlige, men derfor kan jeg nu alligevel godt dumme mig nogen gange, men det sker meget sjældent, netop fordi jeg har oplevet at stå med den hund hvor jeg bare ikke ønskede at en løs hund kom hen til os. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Aina B Besvaret December 11, 2010 Rapporter Share Besvaret December 11, 2010 Jeg har været meget tæt på at Luna fik et hak i næsen fordi jeg i et splitsekund tænkte som dig, og derfor ikke spurgte ejeren om lov til at hilse, så du er ikke ene om at være naiv til tider, det kan bare være rigtig uheldigt at være det på det forkerte tidspunkt... Jeg har så haft en schæfer der ikke ville betænke sig på at ryge i hovedet på enhver hanhund der kom løbende hen til ham, så for mig er det naturligt at tænke at andre hunde ikke altid er venlige, men derfor kan jeg nu alligevel godt dumme mig nogen gange, men det sker meget sjældent, netop fordi jeg har oplevet at stå med den hund hvor jeg bare ikke ønskede at en løs hund kom hen til os. Har også lært mere af at gå tur med Sonja og Tyson, som heller ik kan lide andre hanhunde - så tænker meget mere over det nu, når jeg er ude med Lumi. Blev faktisk så stolt af mig selv for lidt siden, fordi jeg opdagede at en ejer tog sin hund i snor lidt tættere på sig, da hun så mig og Lumi på afstand (Lumi var løs), så jeg kaldte Lumi til mig og tog snor på hende og fik hende til at gå pænt ved siden af mig forbi den anden ejer med hund Det burde være en selvfølge selvfølgelig, men ja...jeg skal lige lære at huske det 1 Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Ascha Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Nu synes jeg mange i denne tråd giver udtryk for at labben er kommet farende uden at sende venlige signaler eller uden at læse Vinnie,... det synes jeg ikke historien melder noget om. Har den vist venlighed men bare møvet frem for at "undskylde", så synes jeg ikke det er retfærdigt at sige at: så må folk bare have styr på deres hunde. Vi kan jo alle lave fejl og har man en hund der reagerer overdrevent aggressivt på en hund med en ungdommelig hjerne, så kan man ikke bare sige at man selv har hunden i snor og så er det okay. Især ikke med en hund af den størrelse og tænding. Jeg siger ikke at Umulia skal "skamme" sig over Vinnie eller alene bære ansvaret (kan godt forstå at der ikke var meget valg i den situation), mit svar er mest til de der synes det er okay at en hund der smutter over til en anden, uden at være aggressiv, får en røvfuld (for så må ejeren lære det på den hårde måde). Jeg mener at alle bør have en adfærd der sikrer at ingen kommer noget til eller bliver sat tilbage i træningen. Det gavner jo heller ikke en hund, som ejeren forsøger lære at acceptere andre hunde, at de pludselig konfronteres med en anden hund uden ejer. Det er bare ikke sort/ hvidt for mig, så begge parter i sagen har lidt at arbejde med imo. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Nu synes jeg mange i denne tråd giver udtryk for at labben er kommet farende uden at sende venlige signaler eller uden at læse Vinnie,... det synes jeg ikke historien melder noget om. Har den vist venlighed men bare møvet frem for at "undskylde", så synes jeg ikke det er retfærdigt at sige at: så må folk bare have styr på deres hunde. Vi kan jo alle lave fejl og har man en hund der reagerer overdrevent aggressivt på en hund med en ungdommelig hjerne, så kan man ikke bare sige at man selv har hunden i snor og så er det okay. Især ikke med en hund af den størrelse og tænding. Jeg siger ikke at Umulia skal "skamme" sig over Vinnie eller alene bære ansvaret (kan godt forstå at der ikke var meget valg i den situation), mit svar er mest til de der synes det er okay at en hund der smutter over til en anden, uden at være aggressiv, får en røvfuld (for så må ejeren lære det på den hårde måde). Jeg mener at alle bør have en adfærd der sikrer at ingen kommer noget til eller bliver sat tilbage i træningen. Det gavner jo heller ikke en hund, som ejeren forsøger lære at acceptere andre hunde, at de pludselig konfronteres med en anden hund uden ejer. Det er bare ikke sort/ hvidt for mig, så begge parter i sagen har lidt at arbejde med imo. Kan sagtens følge dig langt hen ad vejen, men Umulia sagde jo også omgående undskyld. Det gjorde Lab-ejeren så også. Nej, der blev ikke sagt så meget om hundesprog eller signaler i første indlæg, så det kan ingen konkludere noget om (og gad vide om der er tid til den slags når man står i en akut situation, men det er en anden sag). Det der springer mig i øjnene er egentligt (set i forhold til din sidste sætning), at Umulia ikke behøvede at fortælle om denne episode, men valgte at gøre det alligevel, mens ingen ved om Lab-ejeren overhovedet er interesseret i at arbejde/træne med sin hund. Og vedkommende lod ikke bare sin hund løbe løs på et "sikkert" område, hunden skulle krydse en vej for at komme hen til Vinnie, og lige det taler ikke for en ejer, der er vildt bekymret for sin hunds sikkerhed. Men som du siger, kan der ske uheld for enhver. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Sigurd Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Jeg synes også det er fint, at Umulia fortæller om denne episode, alt for mange af os har vel en tendens til ikke at fortælle om de dårlige episoder. Men det som jeg synes er forkert, når jeg læser de andre indlæg i denne tråd, er at vi mennesker altid søger at finde den "skyldige" Det er som om at mange tror, at vor menneskelige retfærdigs teori kan overføres til hundeverdenen, sådan er det ikke. Vi bliver nødt til at acceptere, at i hundeverdenen er det den stærkeste der vinder uanset om vi synes det er retfærdigt. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Dogue1 Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Nu synes jeg mange i denne tråd giver udtryk for at labben er kommet farende uden at sende venlige signaler eller uden at læse Vinnie,... det synes jeg ikke historien melder noget om. Har den vist venlighed men bare møvet frem for at "undskylde", så synes jeg ikke det er retfærdigt at sige at: så må folk bare have styr på deres hunde. Vi kan jo alle lave fejl og har man en hund der reagerer overdrevent aggressivt på en hund med en ungdommelig hjerne, så kan man ikke bare sige at man selv har hunden i snor og så er det okay. Især ikke med en hund af den størrelse og tænding. Jeg siger ikke at Umulia skal "skamme" sig over Vinnie eller alene bære ansvaret (kan godt forstå at der ikke var meget valg i den situation), mit svar er mest til de der synes det er okay at en hund der smutter over til en anden, uden at være aggressiv, får en røvfuld (for så må ejeren lære det på den hårde måde). Jeg mener at alle bør have en adfærd der sikrer at ingen kommer noget til eller bliver sat tilbage i træningen. Det gavner jo heller ikke en hund, som ejeren forsøger lære at acceptere andre hunde, at de pludselig konfronteres med en anden hund uden ejer. Det er bare ikke sort/ hvidt for mig, så begge parter i sagen har lidt at arbejde med imo. Jeg kan da overhovedet ikke se hvordan Umulia kan have nogen form for skyld i den episode:vedikke: Hun har vinnie i snor, der kommer en løs hund løbende mod dem...Hvordan er hun skyldig..Er hun skyldig i at hunden kommer løbende mod dem? Vinnie er jo tilsyneladende ikke interesseret i labben..Er Umulia skyldig fordi Vinnie ikke ønsker kontakt med den? Umulia er ikke mere skyldig en jeg ville være hvis jeg blev kørt ned i gågaden af en spritbilist med 110 km/t Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KimC Besvaret December 12, 2010 Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Nu synes jeg mange i denne tråd giver udtryk for at labben er kommet farende uden at sende venlige signaler eller uden at læse Vinnie,... det synes jeg ikke historien melder noget om. Har den vist venlighed men bare møvet frem for at "undskylde", så synes jeg ikke det er retfærdigt at sige at: så må folk bare have styr på deres hunde. Vi kan jo alle lave fejl og har man en hund der reagerer overdrevent aggressivt på en hund med en ungdommelig hjerne, så kan man ikke bare sige at man selv har hunden i snor og så er det okay. Især ikke med en hund af den størrelse og tænding. En hund der bare møver sig frem direkte ind på en anden hund opfører sig egentlig ikke pænt i hundeverdenen, og skal forvente kritik. Ligesom usenet brugere der topciterer eller BRUGER CAPS LOCK FUNKTIONEN må forvente en reprimande. Stik de forkerte folk en fremstrangt langfinger, det kan også nemt give problemer. Jeg oplever tit ubehagelige episoder med labrador, på mig virker det som at den race tildels har mistet evnen til at kommunikere med andre hunde, og foretager sig -muligvis uoverlagte- manøvrer som hurtigt kan udvikle sig til noget ubehageligt. Uanset hvor meget man vil forsvare den ene eller den anden hund, så var det labradoren der uledsaget løb over en vej. Det indebærer altid en risiko at en hund krydser en vej på egen pote. Der kan ske noget med hunden, men absolut også med trafikanter. At Vinnie giver lab'en tæsk mener nogen er forkert. Var labben belvet mast under en lastbil undervejs over til Vinnie havde det blot været en hændeligt uheld? For slet ikke at tale om hvis labben havde ramt en "blød" trafikant der var kommet til skade? Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Umulia Besvaret December 12, 2010 Forfatter Rapporter Share Besvaret December 12, 2010 Jeg startede ikke tråden for at placere "skyld". Jeg føler ikke det er mit ansvar at andre folks hunde løber løs. Til gengæld er jeg meget bevidst om at jeg har en aggressiv hund, og derfor skal tage nogle forholdsregler, og når sådan noget sker, tænker jeg selvfølgelig over om jeg gør det godt nok Heldigvis, kan man sige, fik jeg bevis for at hun ikke direkte går efter at slå den anden hund ihjel. Det var, som KarinaG også skriver et "lavkategori" slagsmål med masser af lyd og ingen bid. Mht. kropssprog, så gik det hele jo lidt hurtigt, men Labben havde høj hale- og øreføring da den kom løbende. Det er ikke en hvalp. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts