Hop til indhold

CM i Forum


Gæst Dogue1
 Share

Recommended Posts

Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

selvfølgelig er det en latterlig tråd..CM gør sit bedste og ingen hunde bliver udsat for unødig smerte..Du har jo helt ret Sigurd

 

[media]

[/media]

 

Ok en smule ironi KAN forekomme

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 961
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Fordi at folk herinde, lige fra hundeforums begyndelse, har gået op i med liv og sjæl at få udbredt positive måder at træne hund på og i meget lang tid har forsøgt at gøre op med de hårde træningsmetoder.

Det er nu endelig ved at lykkedes og folkene har med saglige argumenter og veldokumenteret forskning efterhånden fået overbevist en del. Nu er indlæringspsykologi endda kommet ind over og støtter op om det.

 

og så finder vi det naturligvis ærgerligt at en mand som Millan kommer og på et splitsekund sætter hundeopdragelsen mange mange år tilbage i tiden, fordi det er hurtig og nemt, så folk tager det straks til sig og føler at de skal forsøge det samme derhjemme.

 

Det tror jeg godt du kan regne med at folk herinde vil gøre alt i deres magt for ikke sker, for så kan de/vi starte kampen helt forfra igen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Al den energi bunder nok i at vi brænder for hunde og deres ve og vel. Selv om vi herinde sikkert kan være uenige omkring træning og træningsmetoder, så er de fleste dog enige i at Millans metoder er for grove, nogle af os mener endda at det er ren dyremishandling.

 

Jeg har ikke svært ved at forstå at man prøver at protestere, omvendt kan jeg ikke forstå hvis man ikke gør! Og selvfølgelig nytter det at protestere imod ting man synes er dybt forkerte - den dag man opgi'r troen på det kan man jo lige så godt opgi' det hele!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Du har ikke fattet pointen Sigurd...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Du har ikke fattet pointen Sigurd...

 

 

Der er kommet autosvar fra TV2 med besked om at jeg ikke skal forvente et svar, men at der måske alligevel kommer et ;-)

 

Jeg håber at rigtigt mange vil protestere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så har jeg sendt dette afsted:

 

"Jeg ser til min skræk at TV2 gi’r muligheden for at vinde en lektion hos Hundehviskeren Cesar Millan.

 

Cesar Millan er vel nok den største bluff der nogensinde har ramt hundeverden. Millan har ingen uddannelse, og hans “metoder” går kun ud på at knække hunden, gerne ved at lukke for dens lufttilførsel - kvælning. Det er rene overgreb, og dyremishandling af værste skuffe. Millan er heller ikke bleg for at bruge pighalsbånd, og på visse videoer ses endda elektriske stødhalsbånd, hvilket er forbudt ifølge dansk lovgivning. Hvordan kan man invitere sådan en mand til Danmark, hvor vi har tradition for at behandle vores dyr vel?

 

Der er igennem de seneste år gjort en stor indsats for at sprede kendskab til moderne træningsmetoder, og i dag har rigtig mange “almindelige hundeejere” hørt om f.eks. klikkertræning. Vi er endelig på vej væk fra gammeldags træningsmetoder, der kunne byde på ryk i liner, og andre meget ubehagelige “korrektions-metoder”. At få Cesar Millans metoder spredt ud til den danske befolkning er at bombe os tilbage til nul - ja faktisk endnu længere ud!

 

Skandinavien har nogle af verdens bedste og dygtigste hundeadfærdsfolk, og jeg har ikke set andet end stor afstandstagen til Millans metoder, fra disse meget kyndige folk. Også Dansk Kennel Klub tager afstand fra Cesar Millans metoder. Et citat fra DKK’s egen hjemmeside, i forbindelse med genudsendelserne af ”Hundehviskeren”:

 

“Cesar Millans overdrevne brug af tvang, straf og såkaldt disciplinering er skammeligt. Han udsætter flere hunde for helt unødig angst og stress, og i nogle tilfælde er der tale om direkte fysisk og psykisk overgreb på hundene”

 

“...hvis gennemsnitshundeejeren forsøger sig med samme metoder, eksempelvis på en kønsmoden schæfer eller rottweiler, så kan det være direkte farligt”.

 

Hele kommentaren kan læses her: http://www.dansk-kennel-klub.dk/Nyheder/Nyhed1077

 

Jeg synes TV2 i den grad skulle skamme sig! At være så aktivt medvirkende til at udbrede Millans metoder, og desuden være direkte medvirkende til at en stakkels dansk hund nu skal leve i en hverdag med overgreb - hvordan i himmelens navn kan I få jer selv til det? At udlodde “en lektion i hundeopdragelse hos Cesar Millan” svarer til at udlodde “en lektion i børneopdragelse hos en børnemishandler” - kan vi også se frem til det på et tidspunkt? Føj, I skulle virkelig skamme jer!"

 

Nogenlunde det samme jeg sendte til Vi med hund... Spændende at se om der kommer svar... :blink:

 

MVH Korvis

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst MorTilKatja
Uden at dette indlæg skal opfattes som værende fortaler for hverken den ene eller den anden metode, så forstår jeg altså ikke al den energi der lægges i dette emne.

Demonstrationer, mails til TV kanaler og indlæg efter indlæg, som vel nærmest har til formål at skræmme folk væk.

 

Hvorfor lader I ikke bare være med at købe en billet, eller hvis Jeres Tv ikke kan slukkes, så sæt det på en anden kanal.

 

Den her tråd virker jo nærmest latterlig.

 

PS. Hvor mange ( med hånden på hjertet) skal ikke, bare lige se udsendelsen når den bliver sendt. :-)

 

Jeg skal ikke se det, jeg sidder heller ikke og ser tyrefægtning

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg skal se udsendelsen og jeg behøver ikke engang at have hånden på hjertet. For tænk hvis journalisterne vil spørge indtil nogle af de spørgsmål/kommentarer som er blevet stillet i nogen af alle de mails tv2 har fået? Desværre så er det nok sådan at han skal have alle spørgsmål på forhånd, og han skal nok også ”godkende” det der bliver sendt, men derfor skal jeg se det om ikke andet så kommer det vel på nettet, hvis jeg ikke husker det. naiv måske!

Mvh

britta

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt sjældent jeg kommer her forbi (dette forum). Men sjovt nok sendte jeg også en mail til GO-TV2 i går. Faktisk videresendte jeg blot samme mail, som jeg sendte til TV2 i 2006 da hundemishandleren blev vist første gang på TV2. Så de ER advaret for længe siden.

 

Med hensyn til "Vi med hund", er der så ikke noget fælles ejerskab imellem dem og TV2? Det mener jeg faktisk. Så er jeg faktisk på nippet til at Boykotte "Vi med hund" :shock: , som jeg ellers køber hver måned. Men jeg kan godt undvære bladet, hvis de reelt ikke vil hunde noget godt, hvis pengene er bedre (hos TV2).

Link til indlæg
Del på andre sites

Lidt sjældent jeg kommer her forbi (dette forum). Men sjovt nok sendte jeg også en mail til GO-TV2 i går. Faktisk videresendte jeg blot samme mail, som jeg sendte til TV2 i 2006 da hundemishandleren blev vist første gang på TV2. Så de ER advaret for længe siden.

 

Med hensyn til "Vi med hund", er der så ikke noget fælles ejerskab imellem dem og TV2? Det mener jeg faktisk. Så er jeg faktisk på nippet til at Boykotte "Vi med hund" :shock: , som jeg ellers køber hver måned. Men jeg kan godt undvære bladet, hvis de reelt ikke vil hunde noget godt, hvis pengene er bedre (hos TV2).

 

Hvis man går ind på Vi med hund's hjemmeside, så kan man se, at det er en 'underside' til BT. Så tror at det er solgt af tv2 til BT.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Rams og KimC

 

Hvis man går ind på Vi med hund's hjemmeside, så kan man se, at det er en 'underside' til BT. Så tror at det er solgt af tv2 til BT.

 

Umiddelbart ser det ud til at være tilknyttet B.T. på en eller anden måde.

 

I har ret i at hjemmesiden nu administreres af BT (Berlingske Media). Men jeg kan ikke se at TV2 ikke stadig har penge i bladet :hmm:.

 

TV2 er eller har været ejer af 30% af "Vi med hund" (jeg kan desværre ikke vises linket her).

 

Mvh. Træner

 

PS. Jeg boykotter sgu "Vi med hund" - hvis de støtter Cesar Millans metoder.....

Redigeret af Træner
Lidt ekstra stof
Link til indlæg
Del på andre sites

I har ret i at hjemmesiden nu administreres af BT (Berlingske Media). Men jeg kan ikke se at TV2 ikke stadig har penge i bladet :hmm:.

 

Det kan jo være.

 

Man kan jo vende det på den måde at netop B.T. havde en lidt kedelig rolle i forbindelse med vedtagelseen af "Makkelsens nye hundelov", så måske er det en grund mere til at lade bladet ligge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hundens navn er 'BINGOOOO'..... jeg fandt det:slem:

 

TV2 ejer sgu 30 % af "Vi med hund" - jeg er sgu færdig med det blad....

 

Læs om det på "JSL Publications" hjemmeside (Om os), hvor der står:

 

JSL PUBLICATIONS A/S indgår i stærke mediepartnerskaber og arbejder blandt andet sammen med:

  • TV 2/Danmark A/S, som ejer 30% af Vi med hund
  • B.T. om w ww.vimedhund .dk
  • Aller i Norge om udgivelsen af Vi med Hund på det norskemarked
  • Jyllands-Posten om redaktionelt indhold
  • A-Pressen, som ejer 25 % af JSL PUBLICATIONS A/S
  • Forlaget Harlequin om udgivelsen af Harlequins bøger på det danske marked

Hjemmesiden er: w ww.jslp. dk (træk selv mellemrum sammen for at følge linket).

 

Vh. Træner

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst ThomasTBO

Hvis der nu f.eks. skulle komme en temaaften om dødsmetal på tv, så ville intet være mere oplagt (for mig) end at skifte væk fra kanalen. Der ville ingen grund være til klager, protester eller demonstrationer, for det er slet og ret en smagssag om man 'er til' den slags. At protestere over noget, udelukkende fordi det ikke falder i ens smag er både formålsløst (har ikke en jordisk chance for at blive taget alvorligt) og uberettiget (smag kan/må ikke dikteres)

 

Drejede alt dette postyr sig om ren og skær smag, så kunne jeg godt forstå forundringen, men det er jo ikke tilfældet. På samme måde som det er blevet forbudt at reklamere for tobak, alkohol osv. de fleste steder i de seneste år, for at forhindre at svage sjæle fristes, burde det også være forbudt at friste med 'lette', men dyreetisk særdeles uforsvarlige opdragelsesmetoder.

 

Der sidder masser af mennesker rundt omkring i landet, som i hverdagen går og tumler med større eller mindre problemer med deres hunde, men "ikke lige vil ofre en formue på sådan noget adfærdsdims-noget", som de anser for ikke alene at være dyrt, men også 'sådan lidt langt ude'.

 

Hvis der nu på tv toner en såkaldt 'ekspert' (ovenikøbet verdenskendt) frem på skærmen og fortæller dem, at alt hvad de behøver at gøre er, at vise hunden hvem der bestemmer, så forsvinder alle problemer - ja så er kimen lagt til tusindvis af eksperimenter ude omkring i hjemmene. Eksperimenter som kan skade hundene fysisk og psykisk, ødelægge forholdet mellem hund og ejer og i yderste konsekvens føre til bidskader og aflivninger.

 

Er man 'klædt på' til at se det, altså ved man hvad det er manden foretager sig, hvilke virkninger hans behandlinger har og hvilke alternativer der findes, så sker der ikke noget ved at se det (forudsat man altså har nerver til det) - for trænere og adfærdsbehandlere er det vel nærmest 'pligtstof' så man er orienteret om hvilke 'tricks' danske hundeejere sættes til at benytte. Desværre er det langt fra alle hundeejere der har den fornødne baggrundsviden og derfor burde CM udstyres med advarselskilte som de kendes fra cigaretpakker...

"CM er yderst sundhedsskadelig for dig og din hund"

"CM kan dræbe"

"CM er stærkt vanedannende: lad være med at begynde"

"CM ødelægger hunden"

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Du skriver det meget præcist, CM's ekspertsstatus, og den megen eksponering på TV, kan give hundeejere anledning til at tro at hans metoder er de bedste for både hund og ejer.

 

TV har en kæmpe magt og ikke fordi jeg vil sammenligne CM med deodorant, men gentagelser af reklamer for netop deo har bevirket at man knap kan gå på gader og stræder uden at bevæge sig i en sky af forskellige overdrevne dufte.

Tidligere var det et pust under hver arm, nu fortæller reklamerne os at det skam er hele kroppen der skal indhylles i stærk og unaturligt duftstof.

 

Jo, måske vil jeg alligevel gerne sammenligne CM med Axe: Stærk og unaturlig, påtrængende og ikke til at blive af med :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
DKK er med i advarsel: Dansk kennel klub

 

Skønt de er med igen, og ikke bare stopper ved de advarsler de allerede har givet :5up:

Det er en god klub at have i ryggen, når man argumentere mod Cesars metoder - Alt andet lige, så er de trods alt både kendt og (forholdsvis) accepteret som en seriøs klub indenfor både opdræt og hundetræning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor
Skønt de er med igen, og ikke bare stopper ved de advarsler de allerede har givet :5up:

Det er en god klub at have i ryggen, når man argumentere mod Cesars metoder - Alt andet lige, så er de trods alt både kendt og (forholdsvis) accepteret som en seriøs klub indenfor både opdræt og hundetræning.

 

Enig

Link til indlæg
Del på andre sites

Så tager Cecilie-trunten en snak med Hr. Milan om ikke så mange minutter, godt at TVet kan klikkes over på fx. DR1s Aftenshow uden Hr. Milan...

 

God fornøjelse derude, redaktionens svar er jo, at man bare kan lade være at se Go'aften i aften - jo-jooow, de tager deres seere seriøst!

 

 

EDIT: Det er Michelle som er vært i aften - og jeg bør ikke skrive trunte...

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...