Hop til indhold

Kimmien på slap line...


 Share

Recommended Posts

Til de misundelige kan jeg afsløre, at det ikke er sådan en "Kimmi og Trine" kontakt - det ser nøjagtig ligesådan ud, når andre - f.eks. Tweesa går med hende! Så står jeg bare og kigger forelsket på :hjerte:

 

Hun er virkelig en ener!

 

Vil ikke anbefale folk at låne hende, dog. Man går derfra og tror at man kan alt xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Øv, havde lige håbet på et par guldkorn.....:fornaermet:

 

 

 

:mrgreen:

 

Okay, så..... jeg er ret hysterisk med, at mine hunde skal gide, det de laver - så jeg gider ikke lokke dem! Gider de ikke, så stopper vi og laver noget andet. Til gengæld belønner jeg al kontakt i starten OG bygger enormt meget på hundens eget initiativ. Hvilket nogen gange har betydet, at jeg vader rundt og går med min imaginære hund, mens min virkelige hund laver noget andet - NÅR de så tilbyder kontakt, så er der fest!

 

I morgen tager vi ud og tager nogle træningsvideoer, der nok vil vise mig på slap line - f.eks. liggende på maven i den anden ende at et eller andet trækkelegetøj, som en hund trækker i. Eller gakkede gangarter.... eller andet pinligt. Skal også prøve at få filmet distraktions-cirklen, som går ud på, at hunden skal tilbyde kontakt selvom en hjælper forsøger at distrahere den med legetøj eller godbidder. Det har Kimmi godt nok aldrig prøvet, men det gør hende nok mere egnet som demo-dyr :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så..... jeg er ret hysterisk med, at mine hunde skal gide, det de laver - så jeg gider ikke lokke dem! Gider de ikke, så stopper vi og laver noget andet. Til gengæld belønner jeg al kontakt i starten OG bygger enormt meget på hundens eget initiativ. Hvilket nogen gange har betydet, at jeg vader rundt og går med min imaginære hund, mens min virkelige hund laver noget andet - NÅR de så tilbyder kontakt, så er der fest!

 

I morgen tager vi ud og tager nogle træningsvideoer, der nok vil vise mig på slap line - f.eks. liggende på maven i den anden ende at et eller andet trækkelegetøj, som en hund trækker i. Eller gakkede gangarter.... eller andet pinligt. Skal også prøve at få filmet distraktions-cirklen, som går ud på, at hunden skal tilbyde kontakt selvom en hjælper forsøger at distrahere den med legetøj eller godbidder. Det har Kimmi godt nok aldrig prøvet, men det gør hende nok mere egnet som demo-dyr :mrgreen:

 

 

 

Tak for fif's!!

Tænker meget over, hvordan jeg skal få den ultimative kontakt til hvalpen (:x: fingre for der ér en hvalp til mig)

Så flere hvalpefif's hvis du/I har nogle i ærmet!

Link til indlæg
Del på andre sites

Okay, så..... jeg er ret hysterisk med, at mine hunde skal gide, det de laver - så jeg gider ikke lokke dem! Gider de ikke, så stopper vi og laver noget andet. Til gengæld belønner jeg al kontakt i starten OG bygger enormt meget på hundens eget initiativ. Hvilket nogen gange har betydet, at jeg vader rundt og går med min imaginære hund, mens min virkelige hund laver noget andet - NÅR de så tilbyder kontakt, så er der fest!

 

I morgen tager vi ud og tager nogle træningsvideoer, der nok vil vise mig på slap line - f.eks. liggende på maven i den anden ende at et eller andet trækkelegetøj, som en hund trækker i. Eller gakkede gangarter.... eller andet pinligt. Skal også prøve at få filmet distraktions-cirklen, som går ud på, at hunden skal tilbyde kontakt selvom en hjælper forsøger at distrahere den med legetøj eller godbidder. Det har Kimmi godt nok aldrig prøvet, men det gør hende nok mere egnet som demo-dyr :mrgreen:

 

Uh, bli'r spændende! Ser frem til videoen i morgen :klap: Ja?

Link til indlæg
Del på andre sites

I er bare så dygtige - begge to! :5up: Det ser brand godt ud.

 

Det er godt at du har en hvid FOX hue på - det er det eneste man kan se efter du dækker Kimmi af og går ud i intetheden :mrgreen:

 

Nu vi snakker om kontakt, så kan du ellers tro at der er kommet andre bolle på suppen mht. Nana.

Du så selv lidt af hvordan hun hang til rallyprøven i Ølstykke i oktober :cry:, men der er virkelig sket noget nu. Hun går simpelthen så smukt og kontakten er blevet så fin :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

. Eller gakkede gangarter.... eller andet pinligt. Skal også prøve at få filmet distraktions-cirklen, som går ud på, at hunden skal tilbyde kontakt selvom en hjælper forsøger at distrahere den med legetøj eller godbidder. Det har Kimmi godt nok aldrig prøvet, men det gør hende nok mere egnet som demo-dyr :mrgreen:

 

Elsker distraktionscirklen, den er virkelig et super redskab - de gakkede gangarter falder desværre alt for naturligt for mig, så selv når jeg laver lydighed med gadedrengehop, så går bubben pænt på plads - ville dog gerne selv, have et mere elegant udtryk, når jeg trasker derud af :oops:

/Carina og Supermulen

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia
Elsker distraktionscirklen, den er virkelig et super redskab - de gakkede gangarter falder desværre alt for naturligt for mig, så selv når jeg laver lydighed med gadedrengehop, så går bubben pænt på plads - ville dog gerne selv, have et mere elegant udtryk, når jeg trasker derud af :oops:

/Carina og Supermulen

 

Distraktionscirklen er nemlig et rigtig godt redskab:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...