Hop til indhold

Hvilken race er det?


Gæst hannah2907
 Share

Recommended Posts

Gæst hannah2907

Hej allesammen,

jeg er ny her, og jeg skriver for at få jeres hjælp til at finde ud af, hvilken race/blanding det er, jeg har forelsket mig i, da jeg kun har set den på gaden og ikke ved hvad det er for en.

 

Det er en middelhøj hund, mellemlang pels, lidt hængeører, fint relativt smalt hoved og også relativt smal krop. Ved ikke om den findes i andre farver, men dem jeg har set har en fantastisk flot næsten skinnende mørkerød/brun pels. Har fundet racen Nova Scotia Duck Tolling Retriever, som ligner den utroligt meget, men ikke helt er den.

 

Håber I kan hjælpe!:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst hannah2907

Ja, billederne er en toller, fordi den jeg leder efter ligner en toller :)

Irsk sætter har jeg også selv tænkt på, den har bare ikke helt samme kropsform og heller ikke helt pelstypen, men pelsfarven.

Jeg tænker lidt at det måske er en blanding, men kan ikke finde den noget sted og desuden ligner den en der kunne være en ren race.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, billederne er en toller, fordi den jeg leder efter ligner en toller :)

Irsk sætter har jeg også selv tænkt på, den har bare ikke helt samme kropsform og heller ikke helt pelstypen, men pelsfarven.

Jeg tænker lidt at det måske er en blanding, men kan ikke finde den noget sted og desuden ligner den en der kunne være en ren race.

 

Tollere falder ret forskelligt ud, så hvis den ligner meget billederne, så er det nok sådan en:blink:

 

Ellers må du jo spørge næste gang du ser den:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke er af jagtlinier.

Opdrætter er ikke så fokuseret på farve, så de er ikke allesammen flødefarvede, som de hunde, der kommer fra opdrættere der ser mindre på jagtevner, og mere på udseende og evner som familiehund.

 

Dommere på udstillinger kan bedst lide goldens med lys flødefarvet pels. Også fordi de som regel er større og kraftigere bygget. Og de har tit en kraftigere pels. SOM er besværlig hvis hunden skal færdes i skov og krat...

 

Silke er utrolig førerfixeret og har været en drøm at træne med. Hun ville have været en fantastisk jagthund.

Men hun er også meget energisk og en hund som hende SKAL have et seriøst job. Det er ikke nok at ligge hjemme og vente på familien det meste af dagen, komme ud en tur og derefter bare være sammen med familien resten af dagen.

Der skal ske noget.

Ellers finder hunden på noget selv...

Måsk mens den er alene hjemme.

Måske er den bare helt ustyrlig når der er nogen hjemme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Michelle w

Islandsk fårehund vil jeg gerne tillade mig at udelukke med det samme, hvis hunden/racen der søges ligner dem på billederne.

De ser jo HELT anderledes ud -har strit-ører, oprullet hale osv:blink:

 

Nå, men jeg hopper med på vognen hos dem der siger toller, golden (af jagtlinier) eller flatcoated retriever -flatten er dog lidt højere og lettere end toller og folden typisk er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

images?q=tbn:ANd9GcRoiHgsc5pz-7kYyOu8JhYqxKfbNpbbdj4ts3Zf81-0Gz9a38xVsw

images?q=tbn:ANd9GcTTx35JxBTI3dKtlqBaooL4HvIxF5CXBTQSngX1Nk6K1woVYlgA

rød tricolour aussie.

 

de ligner jo meget, på mange punkter en toller.

 

 

men ellers ville jeg også sige en toller.

de fås i mange varianter.

har selv en toller. derfor ser jeg mange andre, som overhovedet ikke ligner tollere i mit hoved :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
det var dog en ualmindelig smuk flatcoat..... :lun:

 

Jeg har aldrig set dem i brune..

 

Ja jeg syntes også at den er gudesmuk. Flatcoated fås både i sort, brun og gul. Den gule farve er så ikke ønskelig og dem prøver man at undgå ved at teste alvshunde for hvilke farvegen de er bære af. Den brune har heller ikke, så hvidt jeg ved i hvert fald, været fremme i så mange år, men den er vist ved at blive ret populær og vil sikkert blive eftertragtet lige som den brune labrador. Syntes nogle af dem er i en lidt kedelig "falmede" brun farve, men den her er virkelig smuk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...