Hop til indhold

Hvordan fodrer I med flere hunde?


Gæst
 Share

Recommended Posts

Jeg tror at Engelsk Bulldog er en af de racer, der ikke har godt af for meget protein som hvalpe. Jeg ville også give voksenfoder hvis det var min, men ved selvfølgelig ikke om det er trådstarters begrundelse.

 

Ah okay, ja det virker da meget sandsynligt:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Kiki og koda får fodersøg på græsset om morgenen sammen, det fungere fint Koda har lært ikke at gå for tit på Kiki ikke alt hun vil finde sig i fra hans side men nok mest fordi han savler :blink::genert:

 

Om aftenen får de deres foder på forskellige måder i form af tricks og kunstner der står alle 3 hunde og byder ind med hvad de kan, en slags battle bedste hund vinder en guf :hjerte:

 

kaos får sit eget foder og nu har han døjet lidt med dårlig mave er heldigivs ovre nu så der har være specielkost til ham, men han får i køkkenet morgen og aften og så har han lidt foder i en aktiveringsdims for han får ikke mad om middagen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Missing

Dengang vi fodrede med tørt, var det altid adskilt. Det kunne godt være i samme rum, men hver sin ende. Jeg holdt øje med, at ingen spiste den andens mad (vi havde en hvalp, der speed-spiste og en voksen han, der ikke rigtig gad det der mad)

 

Senere, da vi udelukkende råfodrede, så var det enten i hver sin kurv, eller i haven, hvor de kunne have god afstand mellem hinanden. Vi har aldrig haft problemer hundene imellem.

 

Vi har haft spredt lidt godt rundt i haven, hvor de har søgt sammen. Det har heller ikke været et problem

 

Tillykke med Zolo :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine spiser i samme rum ved siden af hinanden. De må ikke stjæle ved hinanden, men de må gerne slikke de tomme skåle hvis jeg ikke har fjernet dem inden...

De10 af mine spiser på faste pladser i køkkenet, og må også gerne slikke skålene efter hinanden.Den sidste spiser så langtsom, at han spiser alene,ingen må stjæle fra hinanden, da de ikke får lige meget mad

Link til indlæg
Del på andre sites

Dexter og Boris får samme foder. De har dog også den der tendens til, at bytte skål nogle gange i løbet af måltidet.

Men de er begge to selskabshunde-spisere. Dvs. at de kun spiser lidt af gangen, tøffer lidt rundt, og spiser så lidt igen.

 

Jeg har holdt en del øje med dem, for at sikre mig, at de begge to får og jeg har lagt mærke til, at den der ikke spiser så meget i første omgang, er den der går hen og spiser noget mere lidt senere. Og det er forskelligt, hvem af dem, det er.

 

Jeg synes dog, at det er lidt frustrerende, at de næsten aldrig spiser helt op. Er lidt bange for at de får for lidt, men tror egentlig bare at det er fordi de selv styrer det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu sætter det automatisk tempoet lidt ned, når de skal søge efter maden, det gør det i hvert fald ved mine, så det fungere ok her.

 

Fælles fodersøg fungerer ikke her, når jeg passer Lumi, med mindre det bare er sådan et hyggesøg med f.eks. hakket kød, hvor det er lige meget, hvor meget de hver især får. For selvom de skal søge efter det, spiser Tyson bare meget hurtigere end Lumi og er hurtigere til at finde maden, så hvis jeg giver dem foderet på den måde, får han mindst dobbelt så meget som hende. Og i virkeligheden skal han have mindre end hende.

 

Da jeg havde Shabi, fungerede det dog ok med fælles fodersøg efter maden, for hun var lige så hurtigt til at spise og til at finde maden som Tyson. Hun skulle dog have MEGET mere at spise end ham, så der måtte jeg give hende en ekstra portion i skål efterfølgende.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage

Vores 3 hunde, får næsten altid deres foder spredt ud på græsset. vi har en kæmpe græsplæne og jeg spreder det godt ud, så tager det både lidt længere tid og de kan øge afstanden fra hinanden hvis de har lyst. Tit går Mickey og Diesel og søger sammen og Enzo går lidt for sig selv. Mickey mister som regel hurtigt interessen og han vil heller ind til mig igen, i stedet for at søger videre, så jeg er begynddt at give ham lidt ved siden af, da han blev lige til den slanke side.

Hvis de en gang i mellem får det i deres skåle, så får Mickey og Diesel deres i gangen og Enzo i kontoret.

 

Da de blev fodret med råt kød, fik de bare hver deres stykke uden for, og så kunne de gå hen og spise det hvor de havde lyst. Enzo gik altid om i haven (for sig selv) og Mickey og Disesel lå næsten altid side om siden i gården og spiste deres.

 

Der er ingen af vores der stjæler fra hinanden og de venter pænt til hinanden er færdige, før de går hen og tjekker om der er levnet noget, det er der så aldrig :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tror at Engelsk Bulldog er en af de racer, der ikke har godt af for meget protein som hvalpe. Jeg ville også give voksenfoder hvis det var min, men ved selvfølgelig ikke om det er trådstarters begrundelse.

 

Men så et hvalpefoder til store racer. Det er jo ikke kun protein der skal tages højde for... Sidespring - back to topic :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lytter jo interessant med her og har lige et tillægsspørgsmål.

 

Jer, der laver fodersøg, er det så med samme type foder.

 

Jeg kan tænker, at hos mig vil hvalpen jo være på hvalpefoder i et lille års tid og da Liva er (i hvert fald p.t.) på slankefoder, er det nok ikke så godt at de får spist for meget af den andens foder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lytter jo interessant med her og har lige et tillægsspørgsmål.

 

Jer, der laver fodersøg, er det så med samme type foder.

 

Jeg kan tænker, at hos mig vil hvalpen jo være på hvalpefoder i et lille års tid og da Liva er (i hvert fald p.t.) på slankefoder, er det nok ikke så godt at de får spist for meget af den andens foder.

 

Ja, det er selvfølgelig samme foder til alle sammen, når de får fodersøg sammen :o) Når der er nogen der skal have andet foder end de andre, får de det for sig selv :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Burde den lille ikke have hvalpefoder:genert:

 

Jeg tror at Engelsk Bulldog er en af de racer, der ikke har godt af for meget protein som hvalpe. Jeg ville også give voksenfoder hvis det var min, men ved selvfølgelig ikke om det er trådstarters begrundelse.

 

Ang. foder så får de begge hvalpefoder. Det får et foder til mellemstore racer med en slutvægt på 25 kg. Nelson får det samme, for han er for tynd, og han får simpelthen det foder, han vil spise. :oops: Men jeg ved ikke om den lille muligvis skal over på et foder til store racer. (Synes bare det lyder lidt vildt, for der hedder slutvægten så 26-44 kg).

 

Jeg tror, jeg holder fast i, at de spiser nær hinanden, og den lille gelejdes tilbage til sin egen skål. Når man så er færdig, så er der fri slikning af skåle.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Advantage
Jeg lytter jo interessant med her og har lige et tillægsspørgsmål.

 

Jer, der laver fodersøg, er det så med samme type foder.

 

Jeg kan tænker, at hos mig vil hvalpen jo være på hvalpefoder i et lille års tid og da Liva er (i hvert fald p.t.) på slankefoder, er det nok ikke så godt at de får spist for meget af den andens foder.

 

Ja jeg bruger samme type foder til vores 3.

Men da vi fik Mickey og Diesel, var Enzo lige kommet på voksenfoder og han fik derfor hans voksenfoder spredt i gårdspladsen mens Mickey og Diesel fik deres hvalpefoder spredt i haven.

 

Nu bor vi på en landejendom og har plads nok omkring os til at kunne dele jorden op, så de kunne spise hver for sig, hvis de ikke fik det samme foder. Hvis man ikke har så meget plads kan man lade først den ene søge sit foder i haven og når den er færdig lade den næste få sin portion. Så er problemet da løst med hensyn til hvis de ikke får det samme foder, eller kan enes om at spise sammen feks.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ang. foder så får de begge hvalpefoder. Det får et foder til mellemstore racer med en slutvægt på 25 kg. Nelson får det samme, for han er for tynd, og han får simpelthen det foder, han vil spise. :oops: Men jeg ved ikke om den lille muligvis skal over på et foder til store racer. (Synes bare det lyder lidt vildt, for der hedder slutvægten så 26-44 kg).

 

Jeg tror, jeg holder fast i, at de spiser nær hinanden, og den lille gelejdes tilbage til sin egen skål. Når man så er færdig, så er der fri slikning af skåle.

 

Med en mellem størrelse tung hund så kunne jeg sagtens finde på at give et hvalpe foder til store racer...

Link til indlæg
Del på andre sites

Med en mellem størrelse tung hund så kunne jeg sagtens finde på at give et hvalpe foder til store racer...

 

 

Når man får en hund der bliver mellemstor er det faktisk bedst at starte med et hvalpe foder til små hunde og derefter gå over på et til store racer.. Det har jeg fået at vide at jeg skal gøre med Blaze ( australian shepard. )

Link til indlæg
Del på andre sites

Når man får en hund der bliver mellemstor er det faktisk bedst at starte med et hvalpe foder til små hunde og derefter gå over på et til store racer.. Det har jeg fået at vide at jeg skal gøre med Blaze ( australian shepard. )

 

Ja det kunne jeg godt forestille mig... At man så skiftede lige op til vækstspurten...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig og mand fodre vores sammen.

Det er gået fint, men de får så også kun mad udenfor på græsset og i stalden eller som i vinter, ude i sneen.

 

Maden bliver spredt på et større område, så hundene finder ligesom selv deres måder at søge på, iblandt hinanden.

Og ellers bliver de kun håndfodret under træning.

 

Når det er kødben, så får de i hvert deres rum.

Af en eller anden grund så er kødben noget andet for dem, der vil de lige tjekke hvad hinanden har, og alfaen synes så, at alle benene skal være hans.

Det gider vi ikke, så der er de delt op.

Så har de fred og ro til at gnave i hver deres.

 

*3 hunde*

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har 3 hunde, og de bliver fodret sammen i køkkenet ved siden af hinanden. Ingen problemer i det. Jeg kan også stille foderet og gå fra dem, mens de spiser. De stjæler ikke og de bytter ikke skåle. Dog holder jeg øje med dem om morgenen, da Lubaya tit ikke vil spise morgenmad, og så fjerner jeg skålen, ellers snupper Selma det, når hun er færdig :oops:

 

Der er heller ingen problemer blandt dem, hvis de får foder kastet ud i haven eller på et sted på tur. De kan også gnave kødben lige oven i hinanden.

 

Jeg går meget op i, at der er ro i min flok omkring mad, så det aldrig bliver et problem - hellere forebygge end helbrede her. Så i starten har jeg stået i mellem dem, og hvis en er gået fra egen skål for at udforske de andres, så har jeg prompte fjernet den forladte skål - og så var måltidet slut for den hund! På den måde fik de vel egentlig lært at blive ved egen skål, til de var færdige :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lytter jo interessant med her og har lige et tillægsspørgsmål.

 

Jer, der laver fodersøg, er det så med samme type foder.

 

Jeg kan tænker, at hos mig vil hvalpen jo være på hvalpefoder i et lille års tid og da Liva er (i hvert fald p.t.) på slankefoder, er det nok ikke så godt at de får spist for meget af den andens foder.

 

Den tid Nova var på hvalpefoder fik de fodersøg hver for sig. Det gør de stadig ofte i dag, for de er allerhelveds dårlige til at dele og farer begge lige direkte hen for at se hvad den anden finder :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg lytter jo interessant med her og har lige et tillægsspørgsmål.

 

Jer, der laver fodersøg, er det så med samme type foder.

 

Jeg kan tænker, at hos mig vil hvalpen jo være på hvalpefoder i et lille års tid og da Liva er (i hvert fald p.t.) på slankefoder, er det nok ikke så godt at de får spist for meget af den andens foder.

Mine "gamle" hunde kan noget fjerndirigering, så når der er gået noget tid, er jeg ude og styre slagets gang (men de er nu også flinke til at blive nogenlunde hvor jeg har placeret dem, så det er nok vanens magt). Den nye kan ikke en skid, så hun må være for sig selv.

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for alle jeres svar. Nu er jeg mere rolig...

 

De sidste to dage har jeg fodret den ene i gangen og den anden i køkkenet (de kan se hinanden), og hver gang den lille møver sig mod den stores skål, bliver han skubbet tilbage på plads. Det ser ud som om det virker, for i går aftes prøvede han kun en enkelt gang. Når begge hunde går helt væk fra skålene, så er skålene frie og man må slikke dem rene (og evt. spise de tre tørpiller Nelson levner:stupid:).

 

/Mette

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...