Hop til indhold

Agilitytræning - fælles forår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Gæst Spilop
Det er jo nemlig usundt, og han bliver også jævnligt øm i lænden, så jeg må til massør med ham. Jeg er dog først for nyligt blevet opmærksom på, at han springer forkert, da min træner kommenterede det, før det var jeg ikke klar over det (anede ikke, hvordan rigtig og forkert springteknik så ud - og har helt ærligt stadig svært ved at se det, særligt når jeg selv løber med hunden).

 

Basisopstillinger hver 3. dag burde jeg nok kunne få trænet - eller i hvert fald et par gange om ugen. Når du siger, at han helt skal pilles ud af frispringning i 1/2 år, hvis der ikke er nogen forbedring, mener du så, at han i et halvt år kun må springe basisopstillinger og ikke løbe de almindelige moduler og baner til træning?

 

Jeg har lige tjekket en af dine agilityvideoer ud, jeg kan dog ikke se at han springer på forbenene, de spring jeg kan se lige på, der laver han fin vægtfordeling (vægt til bagpart) og han sænker ikke hovedet før han springer og han hænger fint over springet.

 

Tegn på en hund der springer på forpart er

 

Sænker hovedet før spring

Sætter af tæt på springet og lander længere væk

Lander gerne på stive forben

Fortsætter elevationen efter pindene er passeret

 

Det kan dog være svært at se på video, jeg vedhæfter lige en video med en hund som springer på forpart i ekstrem grad. Overdrivelse fremmer eller noget

 

[media]

[/media]

Nr. 2 hund på videoen

 

Faldt lige over denne til Petrine

‪????? ?? BlahGolfIV‬‏ - YouTube

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 1,2k
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg har lige tjekket en af dine agilityvideoer ud, jeg kan dog ikke se at han springer på forbenene, de spring jeg kan se lige på, der laver han fin vægtfordeling (vægt til bagpart) og han sænker ikke hovedet før han springer og han hænger fint over springet.

 

Tegn på en hund der springer på forpart er

 

Sænker hovedet før spring

Sætter af tæt på springet og lander længere væk

Lander gerne på stive forben

Fortsætter elevationen efter pindene er passeret

 

Det kan dog være svært at se på video, jeg vedhæfter lige en video med en hund som springer på forpart i ekstrem grad. Overdrivelse fremmer eller noget

 

[media]

[/media]Nr. 2 hund på videoen

 

Faldt lige over denne til Petrine

‪????? ?? BlahGolfIV‬‏ - YouTube

 

Jeg tror heller ikke, at han gør det altid. Det glæder mig i hvert fald, at du ikke ser det på de videoer. Men min træner siger, at han jævnligt springer på forbenene i stedet for bagbenene - han siger, at det ser ud som om, at Tyson holder så meget øje med mig, at han opdager springet for sent og derfor sætter for sent af = springer på forbenene. Han har også foreslået mig at prøve at holde min arm lavere, så Tyson ikke skal kigge op for at se min arm. På strækninger med fremadsendelse springer han vist for det meste korrekt, fordi han har fokus fremad, men når vi skal rundt i mere snørklede dele af banen, har han tendens til at sætte af for sent. Ifølge min træner, that is.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Jeg tror heller ikke, at han gør det altid. Det glæder mig i hvert fald, at du ikke ser det på de videoer. Men min træner siger, at han jævnligt springer på forbenene i stedet for bagbenene - han siger, at det ser ud som om, at Tyson holder så meget øje med mig, at han opdager springet for sent og derfor sætter for sent af = springer på forbenene. Han har også foreslået mig at prøve at holde min arm lavere, så Tyson ikke skal kigge op for at se min arm. På strækninger med fremadsendelse springer han vist for det meste korrekt, fordi han har fokus fremad, men når vi skal rundt i mere snørklede dele af banen, har han tendens til at sætte af for sent. Ifølge min træner, that is.

 

Lige en strå tanke, at springe forkert fordi hunden holder øje med handleren er ikke et springtekniksproblem. Det er et træningsproblem. Hunden skal lære dine signalere bedre at kende, og den skal trænes til større selvstændighed

Link til indlæg
Del på andre sites

Lige en strå tanke, at springe forkert fordi hunden holder øje med handleren er ikke et springtekniksproblem. Det er et træningsproblem. Hunden skal lære dine signalere bedre at kende, og den skal trænes til større selvstændighed

 

Ja, det er rigtigt. Men de springteknikøvelser, vi træner, træner faktisk også samtidig en del selvstændighed. Så håber da, at det har nogen virkning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Chili Con Caia

Er det en lukket fest den 3 august hvor flere daf'ere mødes for at træne? Kan bare se det i Google kalenderen.. Chili og jeg kan ikke den dag godt nok.. Men er bare nysgerrig...

Link til indlæg
Del på andre sites

Er det en lukket fest den 3 august hvor flere daf'ere mødes for at træne? Kan bare se det i Google kalenderen.. Chili og jeg kan ikke den dag godt nok.. Men er bare nysgerrig...

 

Det er fordi vi skal til stævne den 6./7., så vi vil lige have en lille træningssession inden. :-) Og nej, ikke en lukket fest.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nyder sådan at mit lille kræ kan løbe en lille bane nu uden at få tilbagefald (halthed). Hun har ikke løbet agility i et halvt år nu.

 

 

Det har sikkert været nakken den var gal med (denne gang, ved ikke om den også har været skyld i de andre gange hun har været halt. :vedikke:) Hvordan skåner man bedst nakken i forhold til agility fremover? God opvarmning/ udstrækning. Og noget massage engang imellem. Men er der nogle forhindringer der er værre for nakken end andre? :hmm:Vi har ikke prøvet slalom endnu med hende..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Spilop
Nyder sådan at mit lille kræ kan løbe en lille bane nu uden at få tilbagefald (halthed). Hun har ikke løbet agility i et halvt år nu.

 

 

Det har sikkert været nakken den var gal med (denne gang, ved ikke om den også har været skyld i de andre gange hun har været halt. :vedikke:) Hvordan skåner man bedst nakken i forhold til agility fremover? God opvarmning/ udstrækning. Og noget massage engang imellem. Men er der nogle forhindringer der er værre for nakken end andre? :hmm:Vi har ikke prøvet slalom endnu med hende..

 

Hvor er det bare fint, specielt da fordi hun i maj ikke kunne gå mere end et par 100 meter:klap: så fint

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyder sådan at mit lille kræ kan løbe en lille bane nu uden at få tilbagefald (halthed). Hun har ikke løbet agility i et halvt år nu.

 

 

Det har sikkert været nakken den var gal med (denne gang, ved ikke om den også har været skyld i de andre gange hun har været halt. :vedikke:) Hvordan skåner man bedst nakken i forhold til agility fremover? God opvarmning/ udstrækning. Og noget massage engang imellem. Men er der nogle forhindringer der er værre for nakken end andre? :hmm:Vi har ikke prøvet slalom endnu med hende..

 

Åh så dejlig en video :klap: glade lille Smilla

Link til indlæg
Del på andre sites

Nyder sådan at mit lille kræ kan løbe en lille bane nu uden at få tilbagefald (halthed). Hun har ikke løbet agility i et halvt år nu.

 

 

Det har sikkert været nakken den var gal med (denne gang, ved ikke om den også har været skyld i de andre gange hun har været halt. :vedikke:) Hvordan skåner man bedst nakken i forhold til agility fremover? God opvarmning/ udstrækning. Og noget massage engang imellem. Men er der nogle forhindringer der er værre for nakken end andre? :hmm:Vi har ikke prøvet slalom endnu med hende..

 

Hvor er hun sød og glad. :lun: Og hurtig, jeg synes ellers tit, at cavalierene er lidt langsomme i det på agilitybanen. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak. :-D Jeg synes også det er et lille mirakel, at hun så småt kan komme igang igen. Håber godt nok det varer ved! :pray: Men ellers må hun stoppe helt, for det er ikke til at holde ud/ eller fair at have en hund, der er on/ off halt.

 

 

Sonja, farten er også hendes største problem. Hun er hurtigere end mange cavalierer (tror jeg) specielt, når det går lige ud. :mrgreen: Men der er et par cavalierer her i Jylland (Thais og Mikkel) som løber noget hurtigt. Det er hanner, ved ikke om de automatisk har lidt mere 'power'. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror Taccos 2 hjerneceller ramte hinanden i dag :klap::klap:

 

Hold da magle en koncentreret hund, vi trænede snævre vendninger og ikke en eneste gang smuttede han fra mig, der var ellers masser af fristende tunnelhuller :5up:

 

og så skete der det i dag at Tacco af sig selv to en slalomindgang :shock::klap::shock::banan: 2 gange endda :mrgreen::mrgreen:

 

Slalom var lagt et lille stykke fra et spring og jeg var lidt bagefter men Tacco var jo løbet så jeg tog chancen og gav kommandoen og sørme ikke om han tog slalomen som om det var det mest naturlige i verden. :klap:Ellers plejer jeg at være nødt til at holde ham tæt ved mig til vi er lige foran slalom og så guide ham hele vejen. Måske alt den træning herhjemme alligevel har båret frugt :5up:

 

 

Nåeh ja og så trænede jeg røven ud af bukserne, så kunne man jo blive mobbet bare fordi folk kunne se lidt af min mås gennem et hul bagpå :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...