Hop til indhold

Indlagt med diskusprolaps


Gæst Lusen
 Share

Recommended Posts

Gæst Lusen

:cry: Ja som overskriften siger... Pomkin er imorges blevet indlagt med en diskusprolaps.

 

Igår ved kl.22.00 ville jeg give dem alle en godbid, men lille Pomkin ville ikke danse eller stå på bagben som hun plejer. Dog sad hun ved min side men som den pyllemor jeg nu en gang er... ja så kender jeg jo mine tøser godt nok til at se hvis noget ikke er som det skal være.

Hun fik sin godbid og daffede henover gulvet med høj haleføring som om intet var galt... men jeg var klar over at når hun ikke danser eller står oprejst ved lækkerbidder... så er der noget galt.

 

Jeg tog hende med i sofaen og lukkede de andre på den anden side af børnelågen. Hun lå ved mig i sin dyne og hyggede, når jeg ville nusse hende rullede hun rundt så jeg kunne nusse maven og ellers var hun bare glad.

Kl.23 tog jeg hende med i haven så hun kunne tisse af til natten, hun gik hen over plænen og jeg kunne se at der var lidt slinger, ikke meget men nok til at jeg besluttede at der nok var en prolaps undervejs, så hun blev med mig i stuen hele natten og de andre gik med Marcus i seng.

 

Kl.07.45 ringede jeg til dyrlægen og fortalte om mine bange anelser, kl.08.45 stod vi på klinikken, der var ingen tvivl om at min diagnose var rigtig, hun har fået en diskusprolaps og han indlage hende til medicinskbehandling... bliver der være ville de operere med det samme men lige nu så det ok ud fordi jeg havde være så hurtigt til at tage hende fra og holde hende i ro.

 

Men hvor er det skrækkeligt at vide... min lille pige, som ikke kan være væk fra mig, netop nu ligger i et bur oppe hos dyrlægen. Hun vil ikke spise når vi er adskildt og jeg vil ringe imorgen tidligt for at høre om jeg ikke skal komme med maden og være der mens hun får noget at spise. :megaked:

Det skær mig i hjertet for jeg ved hvor ulykkelig hun er når vi ikke er sammen....

 

Hvilken erfaring har I herinde med diskusprolaps hos hunde... og hvordan bagefter ??

 

Jeg er ved at gå op i limningen og græder hele tiden fordi hun mangler i flokken... hun mangler ved min side... hun mangler bare ... overalt :megaked:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 58
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Hvor er det synd, både for dig og Pomkin. Godt, at du opdagede det så hurtigt, forhåbentlig kan operation undgås. Har ikke erfaringer med diskusprolaps hos hunde, men med andre ryg- og led-relaterede problemer har jeg haft super resultater med akupunktur. Ved ikke om det er en mulighed hvor du bor.

 

God bedring til hende. :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst FrøkenWhipsy

Har ikke den store erfaring med diskusprolaps forløb blandt hunde men ville bare ønske det lille pus god bedring. Og sender masser af positive tanker og energi i jeres retning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Mille som jeg har nu, og min gamle hund har haft discusprolaps. Hos begge hunde i halsen. Hvor sidder hendes?

 

Min første hund blev opereret og klarede sig fint igennem operationen og forløbet bagefter; også selvom hun var oppe i årene.

 

Mille fik en prolaps i 2006 mener jeg det var - dvs hun var da 3 år. Som dig vidste jeg med det samme noget var galt, også jvf forløbet med den gamle hund.

Hun blev indlagt til medicinsk behandling som nok ligner den Pomkin skal igennem nu. Mille var indlagt to nætter hvorefter de valgte at sende hende hjem "før tid" fordi hun intet ville spise. De mente hun savnede os for meget. Hun havde også tabt 5 kg på 3 dage :cry:

 

 

Hun blev ordineret fuldstændig ro i 3-4 uger, og det var lidt sejt at komme igennem. Hun var ikke burtrænet, så jeg byggede en 2 x 2 indhegning i stuen, fyldte den med madrasser, dyner, fjernbetjeningen og en masse bøger og sov, spiste, studerede og levede der sammen med Mille i 4 uger, indtil hun gradvist måtte bevæge sig mere.

 

I dag er der jo ingen mén, men jeg kan huske at der gik meget længe førend jeg kunne slappe af, velvidende at forløbet var overstået. Det siges at risikoen for gentagne prolapser er til stede, og det tænkte jeg meget på i starten. Det har vi dog været forskånet for :-)

 

Det var godt du handlede så hurtigt, og jeg håber i kan klare det med medicinsk behandling. Det lyder som om det er en af de mildere tilfælde.

Indtil hun kommer hjem, så overvej hvordan du/i kan strukturere hverdagen, sådan så hun får mest muligt ro. Kan være du skal lave om på nogle rutiner i nogle uger, men det gør man jo også gerne :-)

 

Tror du ikke hun vil blive hamrende ulykkelig hvis du kommer og forsøger at fodre, for så at forlade hende igen? Selvfølgelig savner hun dig, men hun har ikke brug for flere stressorer, som en afsked vil være. Hendes krop skal have kræfter til at komme sig, ikke blive ulykkelig over du går igen :ae:

 

Jeg håber du føler dig beroliget ved mine erfaringer. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

1000 tak for jeres "god bedring" til min lille pige, jeg har lige gjort klar til at foder de andre og det smerter mig at se hendes lille madskål stå alene på bordet. Jeg kan ikke lade være med at småtude fordi jeg ved at hun er deroppe helt alene uden sin Moooar. :cry:

 

 

Hvor er det synd, både for dig og Pomkin. Godt, at du opdagede det så hurtigt, forhåbentlig kan operation undgås. Har ikke erfaringer med diskusprolaps hos hunde, men med andre ryg- og led-relaterede problemer har jeg haft super resultater med akupunktur. Ved ikke om det er en mulighed hvor du bor.

 

God bedring til hende. :ae:

 

Jeg vil helt klart undersøge de muligheder der er i området og ellers så køre vi efter det, hundene og deres ve og vel kommer i første række.

 

Har kikket flere steder omkring Diskusprolaps hos hunde og kan se at det sættes i 5 grader, jeg vil tro at Pomkin ligger imellem grad 2 og 3.

 

Diskusprolaps hos hund

Link til indlæg
Del på andre sites

Både Mille som jeg har nu, og min gamle hund har haft discusprolaps. Hos begge hunde i halsen. Hvor sidder hendes?

 

Min første hund blev opereret og klarede sig fint igennem operationen og forløbet bagefter; også selvom hun var oppe i årene.

 

Mille fik en prolaps i 2006 mener jeg det var - dvs hun var da 3 år. Som dig vidste jeg med det samme noget var galt, også jvf forløbet med den gamle hund.

Hun blev indlagt til medicinsk behandling som nok ligner den Pomkin skal igennem nu. Mille var indlagt to nætter hvorefter de valgte at sende hende hjem "før tid" fordi hun intet ville spise. De mente hun savnede os for meget. Hun havde også tabt 5 kg på 3 dage :cry:

 

 

Hun blev ordineret fuldstændig ro i 3-4 uger, og det var lidt sejt at komme igennem. Hun var ikke burtrænet, så jeg byggede en 2 x 2 indhegning i stuen, fyldte den med madrasser, dyner, fjernbetjeningen og en masse bøger og sov, spiste, studerede og levede der sammen med Mille i 4 uger, indtil hun gradvist måtte bevæge sig mere.

 

I dag er der jo ingen mén, men jeg kan huske at der gik meget længe førend jeg kunne slappe af, velvidende at forløbet var overstået. Det siges at risikoen for gentagne prolapser er til stede, og det tænkte jeg meget på i starten. Det har vi dog været forskånet for :-)

 

Det var godt du handlede så hurtigt, og jeg håber i kan klare det med medicinsk behandling. Det lyder som om det er en af de mildere tilfælde.

Indtil hun kommer hjem, så overvej hvordan du/i kan strukturere hverdagen, sådan så hun får mest muligt ro. Kan være du skal lave om på nogle rutiner i nogle uger, men det gør man jo også gerne :-)

 

Tror du ikke hun vil blive hamrende ulykkelig hvis du kommer og forsøger at fodre, for så at forlade hende igen? Selvfølgelig savner hun dig, men hun har ikke brug for flere stressorer, som en afsked vil være. Hendes krop skal have kræfter til at komme sig, ikke blive ulykkelig over du går igen :ae:

 

Jeg håber du føler dig beroliget ved mine erfaringer. :-)

 

Tak for dit indlæg, dejligt at læse hvor godt det er gået for jer.

Pomkins sidder midt på ryggen, netop der hvor der ik er så meget plads. :???:

Jo det har været oppe og vende i mine tanker mht til at stresse hende, desvære er hun heller ikke burtrænet, hun går i panik når hun sættes i bur :cry: men heldigvis blev jeg arb-løs for 8 dage siden så jeg kan være hjemme hos hende hele tiden, måske jeg skulle overveje at bo som du gjorde og begrænse hende på den måde... de andre vil elske at se mig og hende i bur mens de kan fise rundt over hele huset.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er jo pt på Kbh Dyrehospital og er i genoptræningen.. Og jeg kan komme med et eksempel:

 

Hund får for ca 1½ år siden en disk, bliver behandlet medicinsk og har det fint i et års tid, hvorefter den bryder op igen og var rigtig slem. Hund blev derfor opereret i Faxe og går til genoptræning i waterwalk. Da jeg så hende første gang for en lille måned siden (et par måneder efter operation, tror jeg), kunne hun slet ikke bruge bagparten, men slæbte den bare efter sig..

 

Med waterwalk 2 gange om ugen, samt en masse træning og forskellige øvelser derhjemme, er hun nu gående.. Jo hun mister stadig balancen indimellem, men det er altså helt vildt en forvandling.. I dag kom hun ind.. Fuld fart frem og vimsede rundt:lun: Fantastisk..

 

Men jeg kender så kun det ene tilfælde, de andre disker har været opereret i første hug..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Klüssendorf

Oh, hvor er jeg ked af at høre, at Pomkins har fået en discusprolaps. Håber hun kommer godt igennem et medicinsk forløb og undgår en operation. God bedring :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville kontakte Gudrun Frantsen, hun har klinik i Rønde og Århus. Hun kan en masse gode ting også forebyggende. Ring evt og få en snak med hende, hun kan altså lave mirakler. :5up:

Hun arbejder alternativt med akkupunktur, osteopati, urter, laser og en masse andet sammen med hun er alm dyrlæge. :-D

 

Ønsker Pomkin rigtig god bedring.

 

Nu er det måske anderledes med hunde. Men jeg har selv en diskusprolabs i nakken. Jeg er blevet anbefalet operation, men det vil jeg ikke. Der kan være mange bivirkninger osv.

Redigeret af Flaffy,Zozo,Luna
ups
Link til indlæg
Del på andre sites

Tak til jer der har skrevet.

Jeg har til morgen snakket med en klinikdame og Pomkin er ikke blevet værre , hun har været ude og gå tur til morgen. Men mere kunne hun ikke fortælle mig. Så nu venter jeg på at dyrlægen ringer til mig senere idag.

Jeg ved godt at jeg ikke svarede så meget igår men humøret har ikke rigtig været der til det.... men jeg læser jeres beskeder :lun:

 

Jeg ville kontakte Gudrun Frantsen, hun har klinik i Rønde og Århus. Hun kan en masse gode ting også forebyggende. Ring evt og få en snak med hende, hun kan altså lave mirakler. :5up:

Hun arbejder alternativt med akkupunktur, osteopati, urter, laser og en masse andet sammen med hun er alm dyrlæge. :-D

 

Ønsker Pomkin rigtig god bedring.

 

Nu er det måske anderledes med hunde. Men jeg har selv en diskusprolabs i nakken. Jeg er blevet anbefalet operation, men det vil jeg ikke. Der kan være mange bivirkninger osv.

 

:5up: Gudrun har været i mine tanker da flere herinde ofte skriver meget godt om hende, jeg vil tage en snak med hende ligeså snart jeg ved mere omkring Pomkins tilstand og hvordan dyrlægen mener det går.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu har jeg talt med Gudrun Frantsen og hun lyder meget positiv omkring Pomkin, vi har aftalt at ligeså snart Pomkin kommer hjem så skal jeg ringe og få en tid hos hende i Århus.

Jeg beskrev forløbet for hende og hun gav mig en indre ro da hun helt klart mener at det ser godt ud for min lille pige fordi hun stadig går (omend vaklende) og fordi hun blev taget fra de andre så hurtigt og holdt i ro.

 

Så nu kan jeg ikke andet end afvente opkaldet fra dyrlægen... og håbe på at alt ser godt ud. :x:

Link til indlæg
Del på andre sites

Dyrlægen har lige ringet..... :banan:

 

Pomkin har fået sine normale reflekser tilbage og det tegner rigtig godt for hende, han ringer igen imorgen og forventer at hun allerede kan komme hjem imorgen hvis hun bliver ved med at have det så godt.

Dog skal hun hjem i total ro og ingen hoppen op eller noget.

Jeg kan slet ikke få mine arme ned lige nu.... så nu vil jeg gøre hele hytten ren og give den en skalle i stalden så jeg bare kan bruge AL min tid på hende og de andre tøser fra imorgen.

Manden har lovet at tage sig endnu mere af de andre så jeg kan holde min lille pige i ro og bare hygge i stuen og haven med hende så hun ikke fare rundt.. ligeledes er vi blevet enige om at hun skal med os hvis vi skal nogen steder , for ellers fare hun jo rundt med de andre hvis der kommer nogen eller noget udenfor....

 

 

 

Er sikker på at jeres tanker og ønsker om god bedring har hjulpet :lun: TAK

Link til indlæg
Del på andre sites

Hun har det stadig godt og dyrlægen har givet grønt lys.... kl.12.45 skal jeg op og hendte hende :banan:

 

Lige nu er vi ved at indrette os så hun får mest muligt ro og også så jeg kan få lidt råderum uden at skulle være over hende 24 timer i døgnet.

Desværre kan hun ikke være i bur, hun går fuldstændig i selvsving og er nærmest ved at gøre skade på sig selv... så vi knoker på sagen ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Så er hun hjemme igen, hun var noget rundt på gulvet da vi hentede hende men da hun havde været under narkose meget tidligt pga røngen så var der jo ikke noget at sige til det.

Hendes lille mave er slået i stykker så den skal vi have rette op på, jeg var nød til at klippe hendes "bukser" så det ikke hænger i de lange hår. Jeg vil simpelthen ikke byde hende at skulle vaskes lige nu da hun bare skal have fred.

Jeg fik et chok da jeg så hende for dyrlægen har barberet hende midt på ryggen... hun har nemlig haft et smerteplaster på og fået akupunktur .. PYYYHA bløw helt ræd :shock:

 

Men lige nu sover hun ved siden af mig, jeg har taget foto men kan ik lægge dem ind før jeg får sporet mig frem til mit mobilkabel... tror der er røget i oprydningen inden lillepigen kom hjem, det var noget kaotisk igår fordi jeg så gerne ville have rent bord (og det se ud til at være lykkedes ret godt :stupid:)

 

Men dyrlægen har sagt at der ser rigtig godt ud, hun bør holdes i ro i 2 uger og så skal vi til kontrol... men han ville dog lige ringe på fredag når han havde tid for at følge op på hende... dejlig dyrlæge :lun:

Hun har fået piller med hjem til 8 dage mod smerter og så skulle jeg bare sørger for at hun ikke hopper op og ned af møblerne.

 

Pyyha hvor er jeg lettet og lykkelig... nu er flokken fuldtallig igen og jeg nyder at have min pige hjemme.

 

Tak endnu engang til alle jer som har skrevet i tråden,,, jeres hilsner har hjulpet og som altid så er HF et dejligt sted at kunne få hjælp og trøst ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Til jer som har fulgt Pomkin i disse dage... her er hun :lun:

 

[ATTACH]40150[/ATTACH]

 

[ATTACH]40151[/ATTACH]

 

[ATTACH]40152[/ATTACH]

 

Idag er hun lidt mere vågen og opmærksom, hendes gang er meget bedre og det er kun minimalt hvor meget det kan ses.

 

:lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...