Hop til indhold

Hundenavne


Amocca
 Share

Recommended Posts

En rigtigt fjollet lille tråd her...

 

Hvorfor hedder jeres hunde de hedder? Der er jo ikke ret mange herinde der hedder "Fido" eller "King" eller "Rex"... altså - "klassiske" hundenavne...

 

Vores hedder Karla Malone, da hun er opkaldt efter mandens yndlingsbasketballspiller (huhadada det var et langt ord) :mrgreen: Men i det daglige bliver det altså bare Karla :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst PPP-Pero

Vi troede egentlig vi skulle have en tæve, så da det lige pludselig blev en han i stedet for havde vi svært ved at finde et navn vi begge syntes om.

 

Vores krav var at det skulle være et portugisisk navn, da pp'en er Portugals nationalrace og det skulle samtidig være nemt at kalde :-D

De fleste navne vi kunne finde på nettet var sådan noget "Fabian" og "Jorge" og det syntes vi altså ikke lige om:blink: Men så faldt vi over navnet Pero, som er et meget, meget gammelt portugisisk navn. Og det passede jo perfekt til ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Sitto

Sitto hedder Sitto, fordi at da jeg skulle have hund, var det oprindeligt meningen at jeg skulle have en hund fra et internat, men på daværende tidspunkt, var der ingen internathund, der passede til mig. Men faldt dog alligevel over en skøn Dalmantiner tæve på internatets hjemmeside, som hed Sitto :lun: så havde jeg besluttet at fik jeg en hund, med et navn jeg ikke kunne lide, så skulle den hedde Sitto. Og så fandt jeg Sitto (ja, min rigtige Sitto :-D) og hun hed Gyda, også med kælenavnet Frida - så der var INGEN tvivl, om at hun skulle have et navneskifte :oops: og det blev så til Sitto!

 

Kency hedder Kency, fordi det har hun altid heddet. :mrgreen: Fik også hende som genbrugsguld, men hendes stamtavlenavn, er heldigvis noget kønnere end Sittos, for Kency hedder bare Kency på stamtavlen (som tidl. familie har valgt) og jeg synes det er et pænt, og specielt navn (æææælsker specielle navne!!), så det fik hun lov til at beholde :-)

 

Min næste hund, kommer med garanti også til at hedde noget specielt! :hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan hedder Aslan fordi vi er DØØØØØØØVVVEEEE

 

Vi var overbeviste om at opdrætter og dennes familie kaldte hvalpen for aslan, og hvilket fint navn til en hund der bliver en stor og gul løve (henviser til løven i narnia)

Så da vi i hans 5. uge havde valgt ham, hed han Aslan....

 

Opdrætter og familie kaldte ham så for aslak.....Mmmmmmeeeeeennnn, de minder da LIIIIDT om hinanden, eller??????

 

Det var vores oprindelig ide at vores hvalp skulle opkaldes efter sin far, Bastian.....men nu blev det til Aslan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba hedder Simba fordi vi ville finde det helt unikke navn til guldklumpen...det ingen andre hunde hedder...senere er det gået op for os, at hver anden hund hedder Simba, så hvor smarte og unikke vi lige var kan diskuteres ha ha ha....vi skulle bare have beholdt hans kennelnavn som er Louis...

Link til indlæg
Del på andre sites

Simba hedder Simba fordi vi ville finde det helt unikke navn til guldklumpen...det ingen andre hunde hedder...senere er det gået op for os, at hver anden hund hedder Simba, så hvor smarte og unikke vi lige var kan diskuteres ha ha ha....vi skulle bare have beholdt hans kennelnavn som er Louis...

 

hehe ja efter Løvernes Konge er der nok ret mange Simba'er og Nala'er i det danske land ;-) men sødt er det da alligevel

Link til indlæg
Del på andre sites

Lucki og Bondo beholdt begge deres tavlenavne :-D

 

Lucki kom jo først til mig som 7½ år, hvorfor jeg ligesom ikke havde så meget indflydelse på hans navn :blink:

 

Bondos navn var jeg ikke just forelsket i :???: men kunne ikke komme på noget bedre, og da jeg endelig - den dag han flyttede ind - gjorde, rodede jeg sådan rundt i navne, at jeg og hunden var helt forvirret :roll:, så der valgte jeg at gå tilbage til tavlenavnet - sidenhen kunne han jo bare ikke hedde andet, Bondo var perfekt til ham :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi troede egentlig vi skulle have en tæve, så da det lige pludselig blev en han i stedet for havde vi svært ved at finde et navn vi begge syntes om.

 

Vores krav var at det skulle være et portugisisk navn, da pp'en er Portugals nationalrace og det skulle samtidig være nemt at kalde :-D

De fleste navne vi kunne finde på nettet var sådan noget "Fabian" og "Jorge" og det syntes vi altså ikke lige om:blink: Men så faldt vi over navnet Pero, som er et meget, meget gammelt portugisisk navn. Og det passede jo perfekt til ham :-D

 

Og på spansk betyder det vist nok "men";-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Sheila er jo også genbrugsguld og hun hed Laura hos sin tidligere familie. Det havde de heller ikke døbt hende, men det ene barn i den familie hvor hun er født:)

 

Inden jeg så hende, havde jeg ingen umiddelbare planer om at ændre navn på hende, men da jeg så hende, var det umuligt hun skulle hedde Laura.

 

Jeg blev modtaget at et gult lyn der kravlede rundt på min mor og mig i alt den tid vi var der, som var så glad, elegant, hurtig og en smule fise fornem, at laura var alt for tungt.

 

Derud over sad min mor og sang, "aura for Laura" hele vejen hjem, hvilket jeg hurtigt kunne forudse ville ske resten af hundens liv:shock:

 

Jeg var inde om mange navne, som jeg ikke kunne få til at passe. jeg har det sådan at et navn meget gerne må betyde noget.

 

Så flaskede det sig sådan at jeg lige havde set krokodile dundee og morgenen efter jeg havde fået sheila, kom jeg i tanke om netp det navn, da Mike i filmen på et tidspunkt siger "this is no place for a Sheila". Vi havde slået det op og det betød noget i retningen af tøsebarn/pigebarn og det passede perfekt til Sheila.:-D

 

At så folk der har boet i Usa eller england finder navnet ret sjovt, da det derovre er et almindeligt menneksenavn, er ret morsomt. Det ville jo nok svare til at hun hed Eva eller Hanne, eller sådan noget:lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Stella fik sit navn efter Stella McCartney, en fantastisk tøjdesigner der går op i dyrevelfærd, miljø o.lign.

Jeg ejer desværre kun et par stykker af hendes tøj, men hun laver mange flotte ting og jeg kan virkeligt godt lide at hun har en holdning.

 

Hund nummer 2 skal hedde Asta.

Dette inspireret af mange søde hundeforum brugere, og valgt dels fordi jeg synes Asta passer godt sammen med Stella og dels fordi navnet betyder "star-like", hvilket jo går fint i tråd med at Stella betyder stjerne.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo er opkaldt efter en Amr. skuespiller der hedder Tylo. Men det kunne jeg jo ikke skrive for det lyder unægtelig lidt anderledes når det udtales på dansk. Jeg troede jeg var smart da jeg fandt på at stave hans navn som starten af Thailand,... lige ud af landevejen... men alligevel skal jeg altid stave hans navn.

 

Min næste hund har jeg allerede et navn til, så jeg skal have en sort hund næste gang, ellers passer det ikke.

Link til indlæg
Del på andre sites

Thailo er opkaldt efter en Amr. skuespiller der hedder Tylo. Men det kunne jeg jo ikke skrive for det lyder unægtelig lidt anderledes når det udtales på dansk. Jeg troede jeg var smart da jeg fandt på at stave hans navn som starten af Thailand,... lige ud af landevejen... men alligevel skal jeg altid stave hans navn.

 

Min næste hund har jeg allerede et navn til, så jeg skal have en sort hund næste gang, ellers passer det ikke.

 

nej hvor pinligt :oops: Hver gang jeg har læst indlæg om Thailo har jeg læst hans navn som THALIO.... Det var godt du forklarede hvad han i virkeligheden hedder, når jeg åbenbart ikke kan læse.... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst beagle-lover

Thjaa, Alice hedder Alice fordi det har hun altid gjort.

På papiret hedder hun: Soft Passion Exotic Alice Spring og i daglig tale blev hun af opdrætteren kaldt Alice :-)

I starten syntes vi godt nok det var et underligt navn - en hund kan squ' da ikke hedde Alice :roll:

Men der gik ikke længe før vi havde vænnet os til det og hun er jo lige præcis en lille Alice.

Samtidig er det nemt at forklare navnet overfor børn:

Alice - Ligesom Alice i Eventyrland :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Oskar hedder Please Please Me på stamtavlen. Men det kan man jo ikke gå og kalde en hund. folk ville jo tro at man var rablende skør hvis man gik og råbte please please me ude i skoven.

 

Det var vores venners datter der fandt på navnet Oskar og ja det hedder han så.:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle

Labell hedder Labell, fordi jeg troede jeg var rigtig fantasifuld :???:

Sad og legede med bogstaver og syntes at Labell passede meget godt til den lille mini hvalp jeg havde været ude at se og forelske mig i.

Det har så senere vist sig at udtalen betyder "den smukke" på italiensk, og det passer jo meget godt til hende.

 

Diesel hedder Diesel fordi det er et navn jeg altid har været vild med til en hund, og det navn der passede bedst til Diesel hvalpen, af de navne jeg havde tænkt på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tyson er jo genbrugshund, så han havde allerede sit navn, og jeg syntes, at det var synd at ændre navnet, når der i forvejen skete så mange ændringer i hans liv. Jeg har nogle gange overvejet at ændre det til Tarzan, da det jo lyder lidt ens, så det kunne han nok vænne sig til.

 

Men egentlig synes jeg også, at Tyson er meget sødt til sådan en kær lille hund, der inde i sit eget hoved tror, at han er stor og farlig. :-) Det er nok ikke det navn, jeg selv ville have valgt, men halvdelen af tiden kalder jeg ham jo alligevel bare "mus-mus", "mussen", "skat" e.l. ;-)

 

Jeg må også altid stave navnet, da det åbenbart er mange hunde, der hedder Taison stavet med ai i stedet for y.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

nej hvor pinligt :oops: Hver gang jeg har læst indlæg om Thailo har jeg læst hans navn som THALIO.... Det var godt du forklarede hvad han i virkeligheden hedder, når jeg åbenbart ikke kan læse.... :-)

 

Det er helt iorden, jeg læser også sommetider ting helt forkert... (sidst gik det ud over Labell som jeg troede var udtalt som "mærke" på engelsk) og hvis du vidste hvad folk har kaldt ham. Tholo, Thaolo, Teilum (vi har en læge i byen med det navn). Han kommer alligevel hvis du har en kiks (altså ikke lægen). Undskyld for spam.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tulle hedder jo egentlig Cuban Silky Dreams Ayshia ... men vi syntes at Ayshia var lidt for tungt - og måske også lidt for fornemt for os ... så vi gik åbenbart i den modsatte grøft og agerede white trash - og valgte navnet Tulle ...

 

Bella hedder Bellamia jo - og det har vi jo selv valgt ... Vi var enige om, at det skulle være noget "let" der gik godt sammen med Tulle ... og Bellamia er vel noget i stil med "Min smukke pige" på italiensk ... det kan jeg godt li :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Brutus hedder Brutus fordi vi på det tidspunkt havde en hund der hed Cæsar, og synes at det passede godt sammen. Cæsar hed cæsar fordi jeg dengang var vild med asterix og obelix, og synes at hans navn skulle være derfor. Da Cæsar døde og vi skulle have en ny hund, vidste vi at det skulle være en hunhund, det blev så til Bananna. Mange spørger ofte hvorfor vi har valgt det navn, og det skyldes et cirkus. Dagen efter cæsar var blevet aflivet, var vi i cirkus, hvor der selvfølgelig var en masse dyr, og der var specielt et jeg lage mærke til, en søløve. I pausen var jeg nede i manegen og hilse på den, og man kunne få taget billed sammen med den, og den var simpelthen så sød, og så hed den Bananna, og der besluttede jeg mig for at det skulle min næste hund hedde. Det er både et specielt og sødt navn, og jeg kan ikke forestille mig at hun kunne hedde andet. Der er mange der synes det er underligt, men jeg er nu ret glad for det.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hedder det fordi opdrætteren havde fundet på det - jeg kunne godt have ændret Bittens navn..

Det gjorde jeg egentlig også, for oprindeligt hed hun "Betten" - men jeg havde læst forkert hihi - egentlig synes jeg hendes navn er perfekt til hende, også selvom det ikke er et man hører så ofte!

 

Dolph besluttede jeg mig først for at købe da han havde fået det på stamtavlen, det var børnene som syntes han var så blå som den der flodhest - jeg tænker nu mere på det som i Dolf Lundgren, ham der bodybuilder gut fra Sverige som var med i en masse film med Arnold og dem..

 

Han har nemlig engang sagt at han ser farlig ud, men er ret blød - og det synes jeg passer vældig godt på Dolphemanden ;-)

 

Bitten og Dolph - unikke navne, til unikke hunde hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Brutus hedder Brutus fordi vi på det tidspunkt havde en hund der hed Cæsar, og synes at det passede godt sammen. Cæsar hed cæsar fordi jeg dengang var vild med asterix og obelix, og synes at hans navn skulle være derfor. Da Cæsar døde og vi skulle have en ny hund, vidste vi at det skulle være en hunhund, det blev så til Bananna. Mange spørger ofte hvorfor vi har valgt det navn, og det skyldes et cirkus. Dagen efter cæsar var blevet aflivet, var vi i cirkus, hvor der selvfølgelig var en masse dyr, og der var specielt et jeg lage mærke til, en søløve. I pausen var jeg nede i manegen og hilse på den, og man kunne få taget billed sammen med den, og den var simpelthen så sød, og så hed den Bananna, og der besluttede jeg mig for at det skulle min næste hund hedde. Det er både et specielt og sødt navn, og jeg kan ikke forestille mig at hun kunne hedde andet. Der er mange der synes det er underligt, men jeg er nu ret glad for det.

 

Bantus

 

jeg er vild med Banana-navnet. Synes de klinger så godt:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...