Hop til indhold

Gracie bor nu i haven, til hun lærer at høre efter!


KarinaO
 Share

Recommended Posts

Ja, jeg havde nær postet denne tråd under "Vis mig din perle", fordi der er et billede med, men det fortjener Gracie ikke, fori hun er en møghund der ikke hører efter!:evil:

 

Vi var til lydighedsprøve i Tønder i lørdags, hvor hun kiksede noget så simpelt som stillingsskift. Først ville hun ikke dække ordentligt, og satte sig da jeg gik. Så prøvede vi igen, som træning, og der ville hun så ikke sitte.

Vi fik 0 for den øvelse, og mistede derfor 30 dyre points, så denne gang blev hun heller ikke godkendt LP1 hund men endte ud med en 2. præmie.:megaked:

 

Så nu kan hun få lov at bo i haven uden mad, indtil hun har forstået at lave et ordentligt stillingsskift med sit og dæk.

Jeg har hende nemlig mistænkt for at hun prøver at tage magten fra mig, og det er derfor hun er ulydig. For det er MIG der er alfahund her i huset, og det skal hun altså vide.

Hun har nemlig også lært sit og dæk, og at hun ikke kan det nu, kan aldrig være min skyld. Derfor kommer hun ikke ind igen, før hun kan gøre det ordentligt.:5up:

Så jeg håber hun bruger tiden fornuftigt derude, og reflekterer lidt over, hvorfor hun ligger der. Det er jeg overbevist om at hun godt ved, for når jeg åbner døren og råber "Puhaaaaaa!" ser hun meget flov ud, så den metode kan godt anbefales til andre med dumme hunde.

 

Her er hun ude i haven, og som I kan se, vil hun rigtig gerne ind. Hun gav dog op efter at have hoppet derude en times tid.

196783_1808881935723_1050189828_2000977_2668998_n.jpg

 

Til slut vil jeg godt lige have lov at gøre opmærksom på at min metode ikke er til debat herinde, for jeg VED den virker! Er I ikke enige i dette, bedes i lade være med at skrive noget. Tak!

 

 

 

 

:drille:

  • Like 3
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 77
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Ja ja, det starter med at de ikke vil sit og dæk, lige om lidt har hun helt taget magten derhjemme... Så godt at du skælder hende lidt ud indimellem, og ser hun flov ud så har hun jo fattet det! Men har du egentlig ikke gjort det lidt forkert? For som en ægte alfa er det jo meget vigtigt at DU går ud af døren FØRST - burde du så ikke faktisk ha' lukket dig selv ude i haven, først..? :hmm::vedikke:

 

 

 

 

 

 

:drille:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja ja, det starter med at de ikke vil sit og dæk, lige om lidt har hun helt taget magten derhjemme... Så godt at du skælder hende lidt ud indimellem, og ser hun flov ud så har hun jo fattet det! Men har du egentlig ikke gjort det lidt forkert? For som en ægte alfa er det jo meget vigtigt at DU går ud af døren FØRST - burde du så ikke faktisk ha' lukket dig selv ude i haven, først..? :hmm::vedikke:

 

 

 

 

 

 

:drille:

 

helt ærligt! Tror du da ikke jeg har tænkt på det?? Jeg har altså haft hund siden jeg blev født, nå!! Så selvfølgelig har jeg da taget højde for det, for sådan har vi altid gjort derhjemme.

Først gik jeg ud i haven, og så derefter Gracie. Da vi begge var ude, gik jeg ind igen, som den første - og eneste, for hun kommersom sagt ikke ind.

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

helt ærligt! Tror du da ikke jeg har tænkt på det?? Jeg har altså haft hund siden jeg blev født, nå!! Så selvfølgelig har jeg da taget højde for det, for sådan har vi altid gjort derhjemme.

Først gik jeg ud i haven, og så derefter Gracie. Da vi begge var ude, gik jeg ind igen, som den første - og eneste, for hun kommersom sagt ikke ind.

 

:mrgreen:

 

Næ jeg ville heller ikke lukke hende ind før hun har lært det. Og du skal ikke tænke på om hun fryser, for hun har masser af pels. Hunde er skabt til at bo ude! Nu jeg tænker over det, så kom Frostie faktisk ikke når jeg kaldte i formiddags... :hmm: Må hellere gå og råbe Puuuuhaaaaa til hende!

 

 

;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Næ jeg ville heller ikke lukke hende ind før hun har lært det. Og du skal ikke tænke på om hun fryser, for hun har masser af pels. Hunde er skabt til at bo ude! Nu jeg tænker over det, så kom Frostie faktisk ikke når jeg kaldte i formiddags... :hmm: Må hellere gå og råbe Puuuuhaaaaa til hende!

 

 

;-)

Råb "Puhaaaaa" og smid hende ud. Jeg er sikker på hun ved hvorfor!

 

Jeg har lagt en dørmåtte ud til hende, og en Ikea-hundeseng, så hun ligger nogenlunde godt, imens hun reflekterer. Så hun har det faktisk meget bedre, end hvis hun levede i naturen, som en rigtig ulv.

 

Set bakspejlet, han jeg godt se nu at jeg har været for sød ved hende, så jeg tror også at jeg må til at skælde hende ud hver aften. Det kan vel også virke forebyggende, kan jeg forestille mig?

Link til indlæg
Del på andre sites

TÆNK SIG, at være så sød en hund:hjerte::hjerte::hjerte: og have så OND en mor:shock: og værst af alt, alle synes det er i orden, skam os!:blink::mrgreen:

 

 

he he, ja nogen udefra, eller ny på siden, kan jo faktisk tro vi mener det... :oops:

 

Så vi må vel hellere forsikre alle om at vi egentlig er ret ok hundeejere. Frostie ligger og snorker på sofaen, og har ikke fået puuuuhaaaa-skældud, selv om det dog passer at hun ikke kom når jeg kaldte! ;-) Dyrene har overtaget verdensherredømmet i mit hjem - kattene styrer, så kommer hundene, og helt nede i bunden kommer jeg. Men vi har det nu ret hyggeligt og sjovt sammen alligevel... :lun::mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Miss_menelli
he he, ja nogen udefra, eller ny på siden, kan jo faktisk tro vi mener det... :oops:

 

Så vi må vel hellere forsikre alle om at vi egentlig er ret ok hundeejere. Frostie ligger og snorker på sofaen, og har ikke fået puuuuhaaaa-skældud, selv om det dog passer at hun ikke kom når jeg kaldte! ;-) Dyrene har overtaget verdensherredømmet i mit hjem - kattene styrer, så kommer hundene, og helt nede i bunden kommer jeg. Men vi har det nu ret hyggeligt og sjovt sammen alligevel... :lun::mrgreen:

 

Mener i det da ikke??? :shock::vedikke:

 

..... Lusker lige ud i haven og henter hundene igen, hvor de har været siden i aftes....... :oops:

 

:mrgreen::engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden

Haha, hvis jeg smed Bella ud, ville hun tage det som en stor ros :stupid:

Hun eeelsker haven, og kan være der i flere timer. Og når jeg så kommer for at hente hende, så løber hun ind under legehuset (det er hun heldigvis snart for stor til), og der bliver hun altså liggende, indtil jeg er gået :stupid:

Så det skal vi vist lige have trænet lidt ...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Mais og hunden
Er du sikker?:genert:

 

Er det ikke lidt sent at begynde at gøre det nu? Hun har jo haft 8 år til at opbygge sit herredømme:genert:

Uuuuha, det lyder som om der bliver kamp om tronen.

Eller hvad? :slem:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jada, det er bare med at komme igang, det aldrig for sent! Et par dage på altanen og en tilpas mængde puuuha'er, så er hun godt på vej til at være ordenligt afrettet! :5up:

 

Ja, og husk så at inden den lukkes ind igen, så skal den smides på ryggen og ruskes i hals skindet, det er sådan dens mor ville gøre for at vise den at den ikke bestemmer over dig! :mrgreen:

 

Så skal den nok opføre sig bedre til næste prøve:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...