Tonks Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Det er vel fordi de risikerer at sidde fast med en klo i revnen i klokken, så vidt jeg ved, og ikke pga. evt. sindssyge..? Det er bare hvad jeg altid har fået af vide! Er altså ikke noget jeg sidder og finder på Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Inkognito Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Jessie har et halsbånd med hendes navn broderet på og 3 skilte hængende i. Et skilt med mit efternavn, telefonnummer og adresse, et skilt fra Dansk Hunderegister og et skilt med teksten I'v been chipped. Hun har ikke halsbånd på herhjemme eller i vores lukkede have, men ellers har hun det altid på. Jeg har sat mine skilte i en karabinhage, så de er nemme at skifte over til selen eller et andet halsbånd. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
JeanetteH Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Men du har bedre råd til en bøde på 1000kr ? :blink: lige nu har jeg ikke råd til noget som helst;-) Jeg har sat mine skilte i en karabinhage, så de er nemme at skifte over til selen eller et andet halsbånd. Det var smart:5up: ------------------------------------------------------ Luna har indtil for kort tid siden haft 3 skilte i sit halsbånd (det obligatoriske med navn (mit), adresse og tlf nr, et her til karlemosen og så det der hvide fra dansk hunderegister), men så fik jeg jo den her ide med at hun skulle have sele på. Og skal hun have sele på, så har hun altså ikke også et halsbånd på.. Det synes jeg ser åndet ud.. Så jeg tog det obligatoriske skilt og satte over i et meget tyndt rundsyet halsbånd, som man så ikke ville kunne se, da hendes pels ville lægge sig udover.. Men nu har jeg jo fået købt en sele, hvor spændet desværre går på hendes dårlige albue, så får ikke brugt den. Og har ikke fået sat skiltet over i det halsbånd, vi bruger mest.. Men kunne da være jeg skulle finde sådan en karabinhage, så er det jo nemt at skifte fra halsbånd til halsbånd:-D Men da hun ikke har en chance for at slippe ud fra lejligheden, så har hun ikke halsbånd på heroppe.. OG hun har heller ikke halsbånd på, når vi leger med andre hunde.. Vil simpelthen ikke risikere noget.. Og Binka, Luna's legekammerat, bider sig altid fast i halsbåndet... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Amocca Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Jeg er også en af de dumme - dog ikke på grund af lyden... den fattede jeg ikke lige Men på grund af absurd indgroet paranoia.... Jeg er rædselsslagen for at hun skal hænge fast i noget og komme til skade... Så hun er altid nøgen herhjemme og i haven, både når jeg er hjemme og når hun er alene. Det samme når hun er med mig nogen steder på besøg, så ryger det hele af, når hun får lov at gå rundt... og i bilen. Hun får ikke lov at sidde så meget som et sekund alene i bilen med "seletøj" på af nogen art... Hun har tegn på sin sele og hun er chippet. Så forhåbentlig finder jeg hende igen, hvis det utrolige skulle ske, at hun rent faktisk løb længere væk end 10 meter fra mig.... Hellere en bøde på 1000 kr, end at hun sidder fast et sted og kommer til skade. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Jeg nåede så lige at redde Kaias ben ud af Bamses halvvæl i dag - Så nej, mine hunde har fremover aldrig mere halsbånd på herhjemme. Hundetegn eller ej, så skal jeg sgu' ikke risikere et brækket ben på den bekostning. Det er jo vældigt fint at hunden selv kan komme ud af halsbåndet, men det kan jo gå frygteligt ud over den hvis pote/ben sidder fast alligevel. Risikoen for et brækket ben er i vores tilfælde langt større end risikoen for at de stikker af, i og med der er stor størrelses forskel på hundene. Tidligere har jeg reddet Bamse ud af en af vores hække, hvor halsbåndet sad fast, og det var et fast halsbånd. Så de to oplevelser skræmmer mig mere end at de stikker af. Men de har selvfølgelig hundetegn på når de er fremmede steder henne og når de får lov at gå løse - Så går jeg ud fra jeg kun er halvdum :hmm: Eller hvad?! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Stinnemus Besvaret April 10, 2011 Rapporter Share Besvaret April 10, 2011 Katten har hele tiden halsbånd med hans navn og tlf på Jason har kun halsbånd m. navneskilt på (hundens navn, tlf nr, mit navn og fuld adresse) når vi går tur eller han bliver passet - pga. pelsen filtrer sådan omkring halsbåndet Derudover har jeg et ekstra halsbånd og et ekstra skilt liggende hvis der nu skulle ske noget. Og så har jeg et skilt hvor der står "Maxi Zoo" + adresse og tlf til butikken hvis han er med på arbejde - det sidder sammen med det alm. tegn Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg nåede så lige at redde Kaias ben ud af Bamses halvvæl i dag - Så nej, mine hunde har fremover aldrig mere halsbånd på herhjemme.Hundetegn eller ej, så skal jeg sgu' ikke risikere et brækket ben på den bekostning. Det er jo vældigt fint at hunden selv kan komme ud af halsbåndet, men det kan jo gå frygteligt ud over den hvis pote/ben sidder fast alligevel. Risikoen for et brækket ben er i vores tilfælde langt større end risikoen for at de stikker af, i og med der er stor størrelses forskel på hundene. Tidligere har jeg reddet Bamse ud af en af vores hække, hvor halsbåndet sad fast, og det var et fast halsbånd. Så de to oplevelser skræmmer mig mere end at de stikker af. Men de har selvfølgelig hundetegn på når de er fremmede steder henne og når de får lov at gå løse - Så går jeg ud fra jeg kun er halvdum :hmm: Eller hvad?! Hverken hel- eller halvdum. Jeg kan sagtens følge dig. Mine leger ikke indendørs, og udendørs er de altid under opsyn. Hvis de legede indendørs, eller hvis jeg lod dem være udendørs uden opsyn, så ville jeg også være nervøs ved at lade dem bære halsbånd - navneskilte eller ej. Engang legede Chase og Greta udenfor, og pludselig blev Gretas underkæbe fanget i Chase's halsbånd, og i hendes forsøg på at vriste sig løs, fik hun halsbåndet vredet endnu en gang rundt om kæben, og hvis jeg ikke havde styrtet ind og hentet en saks ville Chase være blevet kvalt. Der er lidt pest eller kolera med de halsbånd... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Spilop Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg må se hermed erklærer mig heldum. Ingen af mine hunde har hundetegn på, 8 stk. De er kun løs under opsyn, ellers har de 4000 kr. indhegning. Vi går tur med dem alle sammen 3x45 min om dagen, men her er de under opsyn og nærmeste nabo er 400 m. væk. Jeg har boet herude i 3 år og kun en af mine hunde har været væk mere end 3 min. Justitsministeriet har påpeget at hunde skal bare halsbånd til markprøver og jagt også, da en jægers hund fornyelig har været løbet væk. Men retriever skal det nok gå, men da jeg var på jagt i Sverige havde jeg et halsbånd med til min spaniels som rives af ved modstand, det var væk efter ca. 2 min, jeg troede så at det var et uheld, næste jagt sket det samme på. Så der var jeg igen dum. Jeg er så dum at jeg hellere vil risikere en bøde end at der sker noget med mine hunde i leg eller i krattet (hvor mine spaniels elsker at befinde sig på luftet turene), men omvendt mine hunde er også så dumme at de faktisk ville synes det var en fest at komme på internat etc. Som hund så fører, dum, dummere og dummest. P.S da vi boede inde i byen var vi knap så dumme, der havde vi halsbånd og navneskilte på altid, men det må være alt det gylle på landet der har gjordt det ved os Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Hverken hel- eller halvdum. Jeg kan sagtens følge dig. Mine leger ikke indendørs, og udendørs er de altid under opsyn. Hvis de legede indendørs, eller hvis jeg lod dem være udendørs uden opsyn, så ville jeg også være nervøs ved at lade dem bære halsbånd - navneskilte eller ej. Engang legede Chase og Greta udenfor, og pludselig blev Gretas underkæbe fanget i Chase's halsbånd, og i hendes forsøg på at vriste sig løs, fik hun halsbåndet vredet endnu en gang rundt om kæben, og hvis jeg ikke havde styrtet ind og hentet en saks ville Chase være blevet kvalt. Der er lidt pest eller kolera med de halsbånd... Føj, bare tanken om en brækket kæbe eller en kvalt hund giver mig ondt i maven Men ja, det er pest eller kolera. Da vi kun havde Bamse, så gik han altid med halsbånd og med et han altid kunne komme ud af i tilfælde af han sad fast i noget. Det gav jo selvfølgelig ikke alverdens sikkerhed ifht. hundetegnet, da det jo også ville ryge af, hvis halsbåndet smuttede. Men de har trods alt en chance for at komme hjem, hvis de ikke er kvalt ved at sidde fast i noget. Og det sker jævnligt for Bamse, at jeg må sende ham ind og søge efter sit halsbånd, fordi det hænger fast et eller andet sted :stupid: Godt feltsøg er en del af DcHs lydighedsprogram, ellers var det ved at være dyrt i halsbånd Kaia har jeg ikke oplevet det ved endnu - Så der er åbenbart også forskel på hvor gode hundene er til at undgå at sidde fast i noget. Det er kun Bamses halsbånd hun både gnaver i og får poterne viklet ind i Og så kommer det igen an på livsstil og på hvilken måde man holder hund. Nogle lever steder hvor der er en reel risiko for at hundene kan stikke af - Og så skal man da seriøst overveje om det er risikoen værd ikke at have hundetegn på den. Andre lufter ikke hunde i krat, tæt skov, og ufremkommeligt terræn og så er risikoen for at sidde fast i noget jo også det mindre. Har man kun en hund, så er der jo heller ikke de store problemer i det. Så det er bestemt ikke kun sort/hvidt, men en opvejning af risici - Og et spørgsmål om at tage sine forholdsregler og holde hund på en fornuftig måde, så den hverken bliver kvalt eller strejfer rundt på egen pote. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaO Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Gracie har aldrig halsbånd på indenfor og i haven. Jeg kan virkelig ikke se det nødvendige i det der. Hun klør sig mere, når hun har halbånd på, og det slider på pelsen. Hundetegner larmer ikke det mindste, så det er bare det at have halsbåndet på hun ikke gider. Men når vi går tur har hun altid halsbånd på med hundetegn med både hendes og mit navn, adresse og telefonnummer.. Selvom hun ikke render væk, er jeg utryg, når hun ikke har det på. Når vi er på besøg hos andre, har hun også halsbånd på indenfor. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst mk101 Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg er også heldum. Ingen af mine har navneskilte på. Og ja, jeg ved godt det er lovpligtigt. Og ja, jeg ved godt, at det ikke findes vægtige argumenter for ikke at gøre det - lidt ligesom med cykelhjelm (som jeg heller ikke ejer). Ingen af mine har halsbånd på hjemme. Slet ikke efter historier om hunde, der er blevet kvalt i det efter at have været alene hjemme. Freaky accident. I know. Men det fik alligevel sat en frygt i gang. Har aldrig prøvet at mine hunde bliver væk - heller ikke på tur i Sverige. Så de har nok lullet mig ind i en eller anden (falsk?) tryghed... Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg tog konsekvensen af min halsbånds fetich og købte navneskilte til samtlige halsbånd og til selen, så Misja har navnskilt på når vi er ude på tur men aldrig herhjemme. Jeg bor i lejlighed og ser ingen grund til at hun skal have halsbånd på indedørs, mine tidligere katte havde dog altid halsbånd på og en lille tube med navn og tlf. inden i men de havede også langt lettere ved lige at smutte ud mellems ens ben - og så var min første kat i øvrigt ude og inde kat, hele sommeren kunne hun selv bestemme og derfor var hun selvfølgelig "klædt på". Jeg var også bange for at Misja skulle hænge fast i krat eller endnu værre, i en gren når hun aborterede i vand, som yngre. Så jeg købte noget kraftig elastik snor og satte et navnskilt i som hun så fik på når jeg vidste vi skulle i mosen og hun skulle ud at svømme. Det alm. halsbånd røg af inden vandgang/fri og elastikhalsbåndet forblev på, så var jeg rimelig sikker på at hun var sikret på alle måder...´ I dag får hun nogen gange halsbåndet af ude på tur, det er når vi kommer til hendes yndlings musse-mark. Det er et engstykke hvor jeg kan overskude hele området og hvor hun afsøger i 1-2 timer hvis hun får lov og der har hun bedre fangst-chancer, uden det klirrene halsbånd Under leg da hun var yngre, fik hun det også altid af pga. faren for knækkede negle og tænder - men altid på igen når legen var slut. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 når hun aborterede i vand, som yngre. Petrine har fået sin ulveklo viklet ind i ringen med navneskiltet, så hun er også nøgen når hun er alene, det var svært at få hende viklet ud og hold op et skrigeri Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
KarinaG Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Petrine har fået sin ulveklo viklet ind i ringen med navneskiltet, så hun er også nøgen når hun er alene, det var svært at få hende viklet ud og hold op et skrigeri UUPS, nu så jeg lige hva jeg skrev :stupid: Apporterede selvfølgelig Og stakkels Petrine :ae: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gitte O Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Heller ingen af mine hunde har halsbånd og dermed navneskilt på inden dører. Jeg har sat deres navneskilte på karabinhagen til en vognmønt og så skifter jeg hurtigt og let navneskiltet fra sele til halebånd osv (hvis jeg da husker det :stupid:). Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Guuud, jeg er helt overrasket over hvor mange herinde, der undlader navneskiltet, trods det, at man paa alle andre punkter er ansvarsfuld hundeejer. Igen, det rette halsbaand, udgor ingen fare. Saa det behover jo rent faktisk ikke vaere et sporgsmaal om pest eller kolera. Sorry, men der ingen gode undskyldninger for ikke at have det paa;-) Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Guuud, jeg er helt overrasket over hvor mange herinde, der undlader navneskiltet, trods det, at man paa alle andre punkter er ansvarsfuld hundeejer. Igen, det rette halsbaand, udgor ingen fare. Saa det behover jo rent faktisk ikke vaere et sporgsmaal om pest eller kolera. Sorry, men der ingen gode undskyldninger for ikke at have det paa;-) Synes du! Jeg synes ikke der er noget halsbånd der er godt nok til at jeg vil tage chancen med min hunds liv :blink: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Igen, det rette halsbaand, udgor ingen fare. Link tak - især katten trænger til et halsbånd! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Link tak - især katten trænger til et halsbånd! Jeg ved ikke til kattene:-), men hundene, som indlaegget handler om, er der disse slags sikre halsbaand, maaske de kan bruges til katte i en mindre udgave: " Break-away collars look similar to buckle collars, but have a safety mechanism installed that allows the dog to break free of the collar if excessive force is applied. These collars are useful in situations where a non-quick release collar could get snagged and strangle the dog. Safety Stretch Collars an elastic panel in the sturdy nylon collar allows escape from potential strangulation dangers such as branches, fences, gates and other dogs. Unlike breakaways a stretch collar acts like a traditional static collar when clipped with a leash" Dog collar - Wikipedia, the free encyclopedia Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Tonks Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Jeg ved ikke til kattene:-), men hundene, som indlaegget handler om, er der disse slags sikre halsbaand, maaske de kan bruges til katte i en mindre udgave: " Break-away collars look similar to buckle collars, but have a safety mechanism installed that allows the dog to break free of the collar if excessive force is applied. These collars are useful in situations where a non-quick release collar could get snagged and strangle the dog. Safety Stretch Collars an elastic panel in the sturdy nylon collar allows escape from potential strangulation dangers such as branches, fences, gates and other dogs. Unlike breakaways a stretch collar acts like a traditional static collar when clipped with a leash" Dog collar - Wikipedia, the free encyclopedia Det lyder da som kattehalsbånd har aldrig set hundehalsbånd der havde nogen af de funktioner! Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Petrine Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Break-away collars Petrine kan stadig få ulvekloen i klemme i den ring navneskiltet sidder i - men ellers tror jeg katten skal have sådan et Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Petrine kan stadig få ulvekloen i klemme i den ring navneskiltet sidder i - men ellers tror jeg katten skal have sådan et Man kan jo selvfolgelig faa sin hunds kontakt info. broderet i sit halsbaand, istedet for 'kling klang', eller hvis man, er nervos for...sindssyge:lol: Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Miss_menelli Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies Denne skulle eftersigende være lavet til at undgå netop de situationer der bliver omtalt. Men har prøvet det og det er stadig for fast, hvis en pote kommer i klemme og kan ikke bruge det på ture, da hunden jo kan komme ud af det, hvis den skulle se sig gal på noget - Det andet jeg prøvede var det selve låsen der skulle kunne gå op. Og det skal jeg dælme også love for den gjorde Den ville man ikke engang kunne indfange hunden i, da et alm. lille ryk fik låsen til at gå op. Kan desværre ikke finde det nogen steder længere, så det er måske pillet af markedet. :hmm: Men hvis nogle har et link til et ORDENTLIGT halsbånd, der kan imødekomme de ting der er et problem for os - Og ikke til wikipedia, men et sted man kan købe dem, så ville jeg såmænd ikke have det fjerneste imod at hundene altid havde halsbånd på. Indtil videre har jeg bare ikke fundet noget der fungere Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Gæst Afganskmynde Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Din web browser tillader ikke dette web site at bruge cookies Denne skulle eftersigende være lavet til at undgå netop de situationer der bliver omtalt. Men har prøvet det og det er stadig for fast, hvis en pote kommer i klemme og kan ikke bruge det på ture, da hunden jo kan komme ud af det, hvis den skulle se sig gal på noget - Det andet jeg prøvede var det selve låsen der skulle kunne gå op. Og det skal jeg dælme også love for den gjorde Den ville man ikke engang kunne indfange hunden i, da et alm. lille ryk fik låsen til at gå op. Kan desværre ikke finde det nogen steder længere, så det er måske pillet af markedet. :hmm: Men hvis nogle har et link til et ORDENTLIGT halsbånd, der kan imødekomme de ting der er et problem for os - Og ikke til wikipedia, men et sted man kan købe dem, så ville jeg såmænd ikke have det fjerneste imod at hundene altid havde halsbånd på. Indtil videre har jeg bare ikke fundet noget der fungere Her er bl.a et link med ordentlige halsbaand, der virker. Chinook & Co., L.L.C. Home page Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Doberfan Besvaret April 11, 2011 Rapporter Share Besvaret April 11, 2011 Her er bl.a et link med ordentlige halsbaand, der virker. Chinook & Co., L.L.C. Home page De virker lidt for godt, synes jeg. Har i hvert fald mistet tre af dem, de går op for et godt ord. Så dem bruger jeg ikke mere. Citér Link til indlæg Del på andre sites More sharing options...
Recommended Posts