Hop til indhold

For helvede da også...


bernerazuro
 Share

Recommended Posts

  • Svar 647
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst Priceman
Jeg må indrømme jeg kun så et glimt så slukkede jeg for videoen - kunne ikke holde ud at se mere.

 

Hvis det er korsbåndet, skal han så ikke også være fremføringshalt? Ja, jeg ved det ikke, så som sagt kun et øjeblik, men tænker bare. Han er tydeligvis meget støttehalt, men jeg er i tvivl om det andet.

 

Jeg håber det bedste for ham :ae:

 

Du har ret.

Jeg synes dog at han ER halt i fremføringen. Eller han vælger at springe den del af hans gåcyklus over. :hmm:

 

Uanset er det godt nok noget skidt at se på.

:ae:Stakkels Møffe

Link til indlæg
Del på andre sites

Det går vist fremad med Møffe, han er begyndt at støtte på bagbenet nu og han piver ikke rigtig længere. Der kommer lige lidt selvynk nu og da, men ikke ofte. Han halter dog stadig hele tiden! Til trods for, at han er på to styks smertestillende :???:

 

Vi regner jo med, at det bare er en forstuvning, forværret af, at han har den løse hofte... Men det er jo ikke sikkert. Og nu må vi se i morgen..

 

Men altså, møghund! Skulle lige op og tjekke hurtigt og glemte at lukke børnegitteret ved trappen (som er sat op til Møffes ære) - og tror I ikke møghunden gik op af dem? :evil: Det er i hvert fald tegn på en bedring af en art - han nægtede at gå op ad trappen, da vi skulle hjem i går, han måtte blive løftet helt og holdent op i bagparten, så tåspidserne nærmest kun strejfede.

 

Du får lige en god bedring til Møffe her også... :kys:

 

Min gamle berner ødelagde begge korsbånd og fik ikke de store mén af det - andet end at vi kaldte hende robothunden, når hun nu rendte rundt med to stykker ståltråd i benene :blink:

 

Der tabte du mig, jeg har slet ikke forstand på korsbåndsskader - ståltråd?:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Du har ret.

Jeg synes dog at han ER halt i fremføringen. Eller han vælger at springe den del af hans gåcyklus over. :hmm:

 

Uanset er det godt nok noget skidt at se på.

:ae:Stakkels Møffe

 

Okay, ja som sagt så jeg kun et kort glimt, men nu lader det heldigvis til, det går bedre :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øhm, æh, fremføringshalt? :genert: Han er meget anspændt i venstre front også, når han går - agtigt - synes jeg. Men er det det samme som fremføringshalt?

 

Fremføring af benet, altså at bevæge benet fremad, er det jeg hentyder til.

Men det er svært at se, synes jeg, for når det er så smertefuldt kan han jo også vægre sig ved at gå pga forventet smerte.

 

Dejligt det går lidt bedre med ham :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Undskyld jeg spørger, men det er af ren uvidenhed :genert: Jeg lagde mærke til at du stadig udstiller ham - men han kan da ikke blive avlsgodkendt med den hoftestatus, kan han? Hvorfor så udstille?

 

Det er helt okay :lol:

 

Udstiller udelukkende for fornøjelsens skyld, synes det er super hyggeligt at komme ud blandt andre bernerfolk til udstillingerne og så er det sq også noget fedt ved at være i ringen, man er vel lidt konkurrencemenneske ét eller andet sted :mrgreen: Og så kan man lige holde øje med de forskellige hunde, hvordan de teer sig i og uden for ringen og hvordan og hvorledes, så man ligesom kan blive prejet lidt ind på, hvordan de forskellige linjer er (så'n, hvis noget synes at gå igen, som nervøsitet og aggression).

 

Nåjo, og så for min egen trænings skyld til min næste hund :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan er hoftestatus på hans søskende, hvis du ved det..

 

I øst og vest.

 

To har C

To har A (den ene fotograferet i Sverige)

 

Møffe har E

 

Møffen :ae: Håber sørme i får et godt svar i morgen! Hvad tror du selv, hoften, korsbånd eller forstuvning??

 

Jeg ved det ikke, jeg har simpelthen ikke nok forstand på det :vedikke: Men mistænker nok korsbåndet lidt ekstra, udfra at halteriet ikke rigtig er blevet helt vildt voldsomt bedre.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved det ikke, jeg har simpelthen ikke nok forstand på det :vedikke: Men mistænker nok korsbåndet lidt ekstra, udfra at halteriet ikke rigtig er blevet helt vildt voldsomt bedre.

 

Jeg har vildt svært ved at forestille mig, at det kunne være pga hoften, at han er blevet SÅ halt på så kort tid. Det lyder mere som en skade, synes jeg, og håber selvfølgelig det er en, der kan behandles nemt og billigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...