Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Gæst Golden
Jeg var ikke klar over at der fandtes kiropraktorer for hunde-er der også nogen i kbh?[/color][/size]

 

 

Jeg ved at Tove Due har forskellige opsamlingssteder - og også på Sjælland.

 

Tjek hendes side ud: www.tovedue.dk

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvordan du har det.

Min forrige hund blev næsten 18 år.

I den sidste tid hun levede bar vi hende op og ned af trappperne, gik små korte ture, hun bestemte længe og tempo.

 

En gammel hund har ikke brug for så megen motion, den har brug for ro og masser af søvn, lige som gamle mennesker.

 

Vi brugte en dyrlæge ved Århus som giver bl.a. akupunktur, det havde Speedy glæde af.

Ud over de behandlinger fik hun vitaminer og fiskeolie, og hun lå på et lammeskin som var lagt på en meget blød madras.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg syntes at du skal give ham smertestillende så længe han har livsglæden, og tage en dag ad gangen.

 

Vores gravbasse Max blev 17,5 år gammel. Han fik en hjerneblødning sidste år, dyrelægen mente at pga hans alder (17 år) var det bedst at aflive ham :evil: Vi var ikke enige med dyrelægen da Max stadig havde livsglæden og han viste os, at han ikke var klar til at sige farvel. Man kender jo sin hund bedst selv.

 

Vi tog en anden dyrelægen, hvor han fik medicin, han livede fuldstændigt op og han elskede sine ture med os alene uden de andre hunde, hvor han blev forklælet. De andre hunde accepterede at der blev lavet om på dagligdagen, måske fordi at når Max ikke var med dem så varede deres ture i længere tid.

 

Vi tog en dag ad gangen, jeg må indrømme at det var hårdt, da man var et nervevrag til sidst. Max fik nogle små tilbagefald, hvor vi troede at nu var det nu, han kom sig hurtigt igen og viste os igen, at han stadig havde livsgælde, han var glad med logrende hale og en rigtig kælegris.

 

Da der var gået et halvt år efter hans hjerneblødning ændrede han sig fra den ene dag til den anden, han kunne ikke gendkende os det meste af dagen og var bange, så vidste vi at tiden var inde til at sige farvel.

 

Jeg er så lykkelig for, at vi gav ham en chance, det har været pragtfuldt at han fik ½ år mere, jeg går ikke herefter og tænker hvis vi havde valgt den første dyrelæges råd, at han bare skulle aflives pga hans alder, om det var det rigtige vi gjorde og stille en masse spørgsmål. nu ved jeg at han ville få et halvt år mere, jeg er fuldstændigt afklaret med, at vi har givet ham den største gave nu når han var klar til det og vi fik taget en god afsked med ham.

 

Så længe hunden har livsglæde så vil jeg ikke tøve et sekund med at bruge medicin som kan hjælpe hunden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Update - hvis i gider læse om min gamle guldklump :engel:

 

Bosse har nu fået ialt 3 indsprøjtninger med Metacam - med 3-4 dages mellemrum.

 

Det har virkelig haft en effekt!.

 

Her til aften er han startet op på Trocoxil - skal have 1 tabl. igen om 14 dage - og derefter en tabl. hver måned.

 

Jeg er spændt på at se hans reaktion på medicinen. Og dyrlægen ligeså. Vi er hans første patient på det medicin - men han har undersøgt det nøje, læst rapporter om det og kontaktet forhandleren med de spørgsmål han havde. Den eneste bekymring dyrlægen havde var, at når jeg først havde givet Bosse pillen var der ingen vej udenom - man kan jo ikke bare afbryde behandlingen fra den ene dag til den anden hvis det viser sig at han ikke kan tåle det - fordi det jo er depotmedicin.

 

Men dette her produkt skulle netop var meget skånsomt for mave-tarmsystemet - så jeg er fortrøstningsfuld og krydser fingre!.

 

De sidste par dage er Bosse livet op - er meget mere aktiv - og siger nu fra overfor Kalle vores unghund. Han gemmer sig ikke mere bag mig for at få hjælp og han kommer også og siger goddag selvom de andre 2 er vilde for at få goddag kæl og kys. Og han er begyndt at gø og brumme helt vildt højt igen - jeg havde helt glemt for larmende han rent faktisk kan være!. :-D

 

- og så har han været ude at svømme - i hans eget tempo og han STORnød det!.

 

Tak til jer alle!. For gode råd og for at bære over med min medicinskræk og ikke være fordømmende men lod mig tage det i det tempo med jeres oplysninger i baghånden som jeg kunne magte.

 

:hjerte::hjerte::hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Update - hvis i gider læse om min gamle guldklump :engel:

 

Bosse har nu fået ialt 3 indsprøjtninger med Metacam - med 3-4 dages mellemrum.

 

Det har virkelig haft en effekt!.

 

Her til aften er han startet op på Trocoxil - skal have 1 tabl. igen om 14 dage - og derefter en tabl. hver måned.

 

Jeg er spændt på at se hans reaktion på medicinen. Og dyrlægen ligeså. Vi er hans første patient på det medicin - men han har undersøgt det nøje, læst rapporter om det og kontaktet forhandleren med de spørgsmål han havde. Den eneste bekymring dyrlægen havde var, at når jeg først havde givet Bosse pillen var der ingen vej udenom - man kan jo ikke bare afbryde behandlingen fra den ene dag til den anden hvis det viser sig at han ikke kan tåle det - fordi det jo er depotmedicin.

 

Men dette her produkt skulle netop var meget skånsomt for mave-tarmsystemet - så jeg er fortrøstningsfuld og krydser fingre!.

 

De sidste par dage er Bosse livet op - er meget mere aktiv - og siger nu fra overfor Kalle vores unghund. Han gemmer sig ikke mere bag mig for at få hjælp og han kommer også og siger goddag selvom de andre 2 er vilde for at få goddag kæl og kys. Og han er begyndt at gø og brumme helt vildt højt igen - jeg havde helt glemt for larmende han rent faktisk kan være!. :-D

 

- og så har han været ude at svømme - i hans eget tempo og han STORnød det!.

 

Tak til jer alle!. For gode råd og for at bære over med min medicinskræk og ikke være fordømmende men lod mig tage det i det tempo med jeres oplysninger i baghånden som jeg kunne magte.

 

:hjerte::hjerte::hjerte:

 

Det var en god opdatering :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
Hvordan er det gået første dag med Trocoxil? Kan han tåle det?

For så er det jo alletiders, også fordi han ikke skal have det så tit..

 

Han virker en lille smule stille idag - men er glad. Er spændt på om jeg kan se/mærke en forandring. Håber jo han er smertedækket af Metacamen indtil det nye middels effekt træder i kraft - men jeg synes ikke rigtig jeg kan læse mig frem til, hvor længe der går inden de virker....

Link til indlæg
Del på andre sites

"Maximal koncentration opnås indenfor 24 timer..."

Hvis altså pillerne bliver givet sammen med hovedmåltidet. Det er vigtigt for at opnå fuld udnyttelse af stoffet.....

 

Herfra:

Produktinformation:

http://www.ema.europa.eu/docs/da_DK/document_library/EPAR_-_Product_Information/veterinary/000132/WC500069279.pdf

 

Kik under "5.2 Farmakokinetiske oplysninger" på side 6.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
"Maximal koncentration opnås indenfor 24 timer..."

Hvis altså pillerne bliver givet sammen med hovedmåltidet. Det er vigtigt for at opnå fuld udnyttelse af stoffet.....

 

 

Tak Birgitta :-) - og ja - de blev givet lige inden aftensmaden - for det står der også på indlægssedlen :-)

 

Men så burde de have max effekt her ved 18 tiden. Synes han trækker lidt/halter lidt og er lidt mere inaktiv.

 

Afventer og håber på et fantastisk resultat :mrgreen:. Havde jo håbet på en lille svømmetur i weekenden :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Silke halter altså osse mest om eftermiddagen.......:???:

 

Svømning er nok bedst om formiddagen:hmm:. Men det ER sundt. Det er lige så meget lysten til at svømme, der skal være der.

 

Hvad med kosttilskud? Silke havde enorm effekt af glucosamin/chondroitin/MSM kombinationen..

Desværre er jeg nødt til at holde pause med at give hende det, for at finde ud af om hun er allergisk overfor stofferne.. :cry: --Efter bare få dages pause synes jeg allerede at hun trækker lidt mere på det ene forben........:damn:

 

Men okay, hendes ører er stadig røde, så måske er det ikke DET, hun ikke kan tåle.. Der SKAL bare gå længere tid før jeg starter igen..

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

For et par måneder siden skiftede vi foder til Olivers hvor der er:

 

"Glukosamin 800 mg/kg

Kondroitin 550 mg/kg"

 

-og derudover havde jeg en bøtte piller stående med 400 mg glucosamin sulfat kaliumchlorid som han får 1 pille af dagligt.

 

Jeg har læst den anden tråd igen og igen hvor du vejleder vedr. kosttilskud - men jeg har bare ikke helt fattet det - og ville ikke være ved det :oops:

 

Forstår godt der er en kombination af 3 ting der er virkelig god - og du nævner også kombinationen - men på siden der henvises til hvor det kan købes synes jeg jeg farer vild.....og så er det jo kun Bosse som herhjemme får foder i skål - de andre laver fodersøg - så jeg var lidt i tvivl om hvordan jeg så skulle servere det for dem....Selvfølgelig alt sammen praktiske ting som kan løses hvis jeg spørger om hjælp til det :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Olivers er rigtig godt med hensyn til at forebygge ledsygdomme.......

Men når der ER problemer, så skal der mere til.

 

Man anbefaler ca. 800mg glucosamin og 800mg chondroitin OM DAGEN og det dobbelte af MSM for en hund på 30 kg...

Så medmindre hunden spiser et kilo olivers om dagen, så er det ikke nok:vedikke:.

 

Olivers har også et produkt, der hedder Olivers Body Boost, til hunde med ledproblemer...

Men jeg kan ikke se, hvor meget der er af de forskellige stoffer i det produkt.

 

Silke har også spist olivers hele hendes liv, men på grund af borreliose har hun fået ledskader. Og jeg har så valgt den anden løsning, nemlig at tilsætte de tre ting i hendes foder. Og det hjalp altså.

 

Det, hun har fået, er tre pulvere, som kan tilsættes i en lille portion "menneskemad" eller blandet med lidt leverpostej eller lignende.

800mg er en ganske lille teskefuld. Der følger måleskeer med.

 

Nu får hun så ikke tørfoder mere på grund af fødevareallergi. Så er det selvfølgelig lettere at blande pulveret i hendes foder hver dag.

 

Men det skulle ikke være voldsomt svært at blande det i noget andet.

 

Fodersøg kan du stadig lave med Olivers tørfoderet.

 

Olivers Body Boost er flydende, så det kan hældes ud over tørfoderet inden serveringen.

Men som sagt kan jeg ikke lide, at man ikke kan se, hvor meget der er i Boosten...

Måske kan Olivers oplyse det..

 

Er det siden fra Vital horse, der volder problemer?

Der er en fodringsguide i PDF-format på siden. Her:

 

http://vital-horse.com/feedingguide.pdf

 

Herfra: Glucosamine & MSM - vital-horse.com

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh ja... Det tilskud du har er også godt, men der er ikke nok sulfat i

Derfor tilsætter man MSM osse.

 

Det er ganske nemt at bestille på siden. De vil bare ikke sende varer for over 1500 kr uden forudbetaling.

Men du kunne købe to af produkterne først. Og når du har betalt de to produkter, kan du bestille det tredie.

Jeg ville foreslå, at du starter med 1 kg chondroitin og 1 kg MSM. Glucosamin HAR du jo lige nu.

 

Du betaler først, pr girokort, når du modtager varerne.

Jeg har aldrig haft problemer med levering eller dansk betaling.

Selv om varerne kommer fra England.

 

Det er mange penge på én gang... Men der er altså også til over et år. Faktisk til flere år. Bortset fra MSM, som de skal have dobbelt dosis af. Det er til gengæld ikke så dyrt (395 kr).

OG man betaler ikke for forsendelse eller fragt. Uanset hvor meget eller hvor lidt man bestiller.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

http://vital-horse.com/index.php

 

 

Men der er da 4 produkter på den side :confused:

 

Glucosaminsulfat

Glucosamin HCL

MSM

Chondroitinsulfat 90% (udv. af svinebrusk)

 

- og når jeg så trykker mig ind på de menuer der er i højre side er der:

 

GLUCOSAMIN PULVER

MSM PULVER

CHONDROITIN SULFAT

HUND & KAT

KOMBI PRODUKTER

 

- se så er det forvirringen opstår - for hvad er det jeg skal bestille - og de der kombipakninger? Vil det være "godt nok"?.

 

Tak fordi du gider bakse med mig!.

Link til indlæg
Del på andre sites

http://vital-horse.com/index.php

 

 

Men der er da 4 produkter på den side :confused:

 

Glucosaminsulfat

Glucosamin HCL

MSM

Chondroitinsulfat 90% (udv. af svinebrusk)

 

- og når jeg så trykker mig ind på de menuer der er i højre side er der:

 

GLUCOSAMIN PULVER

MSM PULVER

CHONDROITIN SULFAT

HUND & KAT

KOMBI PRODUKTER

 

- se så er det forvirringen opstår - for hvad er det jeg skal bestille - og de der kombipakninger? Vil det være "godt nok"?.

 

Tak fordi du gider bakse med mig!.

 

Altså: Først chondroitin sulfat + MSM.

Det giver du sammen med en pille af dem, du allerede giver.

Senere kan du så købe glucosaminSULFAT, f.eks. når dine piller slipper op.

 

---Så det er nr 2 og 3 du skal klikke dig ind på. Og senere nr. 1. Når du ikke har flere piller.

Og NÅR du bestiller Glucosaminpulveret, så skal du huske at kikke efter at det er den med sulfat. De har nemlig begge dele, når du klikker på "GLUCOSAMIN PULVER".

 

Kombipakningerne kan du kun bruge, hvis du vil betale forud, f.eks. ved bankoverførsel. For det koster mere end 1500 kr. Og der er faktisk ingen rabat, så vidt jeg husker...

 

--Så nøjs med MSM og chondroitinsulfat først.

Hvis du kommer i tvivl når du engang vil bestille glucosamin, så spørger du bare igen.

 

I produkterne til hund og kat er der ikke chondroitin.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden

Tak for opklaringen!. Og når du nu skriver at han burde have 800 mg. Glucosamin bør jeg jo opdosere til 2 piller om dagen.

 

ØV - hans halten er blevet meget meget værrer her til aften. ....Det gør så forbandet ondt at se ham forsøge at rejse sig og gå. :cry::cry:

 

Det har ikke tidligere været SÅ slemt - intet har været anderledes ved dagen idag eller i går - så jeg ved ikke hvad der er sket.....

 

Metacamen virker ihvertfald ikke mere nu tænker jeg - og det nye burde jo virke nu - ser an til i morgen tidlig og kontakter dyrlægen hvis det ikke er bedre. SÅ ondt her skal han ikke have!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja. Du kan godt give 2 piller glucosamin om dagen....... Selv om han også får noget gennem sit foder.

For en del af pillerne er jo kaliumklorid, som jeg ikke rigtig kan se nytten af... Men det skader næppe. Det fylder bare..

 

 

Det er synd han ikke rigtig har glæde af medicinen..:shock: SURT!

Du og dyrlægen må overveje hvad I så kan gøre....... :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Golden
Øv da. Hvordan år det med ham? Hvad sagde dyrlægen?

 

Dyrlægen sagde at han synes vi skulle give det et par dage mere og så skulle vi tales ved....

 

Jeg synes stadig ikke det er helt så godt som da han var på Metacam indsprøjtningerne - men de koster kassen - og skal gives hver 3. dag. Alternativet er jo metacam dråberne som er hårde ved mave/tarm systemet (slimhinderne).

 

Men det ER bedre end før hvor han ikke fik smertestillende - men ikke så godt som på Metacam.

 

Så jeg skal overveje hvad jeg vil risikere...

 

Hader det bare!. Og Kalle er så syg af epilepsi og bivirkninger lige nu her- har lyst til at rejse min vej og komme retur om et år - så er det hele nok overstået. Synes bare det er så svært at være i - er fuld af bekymringer og hele tiden være obs på små ting - tage stilling og tænke på at om lidt er begge drenge måske væk.....Kan bare ikke rigtig klare den her belastning lige pt.....:cry:

 

- er du ikke glad for du spurte...:cool: Men tak for muligheden for at lade lidt frustration slippe ud :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...