Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Gæst milder batmusen
Fredag aften da vi var gået i seng begyndte Bosse at sige underlige lyde. Som om han skulle kaste op eller havde noget siddende i halsen som han ikke kunne hoste op.....

 

Gik med ham ud og han drak en god portion vand og ville ud og spise græs i mængder jeg ikke tidligere har set.

 

Tænkte ikke mere over det....

 

Men lørdag morgen ville han ikke have sin mad. Og i går aftes gentog det hele sig igen. Og pludselig kom jeg i tanke om Bianca - Bosses mor som ikke tålte Metacamen.

 

Og ja - så faldt min verden bare en lille bitte smule sammen igen.

 

Har talt med vores "familiedyrlæge" idag - han bad mig tjekke farven på Bosses afføring. Desværre sort.

 

Altså har han enten et begyndende mavesår eller et decideret mavesår af Metacamen.

 

FANDENS!!!

 

Har ikke givet Metacam idag - skal have fat i den anden dyrlæge i morgen (ham som har behandlet Bosse med laser, taget røntgenbilleder og lagt plan for smertedækning)

 

Min mand har talt med en god kammerat idag som arbejder med grise - og de giver også Metacam inden de kastrere grise - og han fortalte at de ofte var nødt til at give grisene et præparat der hed noget med Magnesium et eller andet fordi grisene fik mavesår af Metacamen. Dette magnesium-et eller andet skulle afhjælpe mavesåret i løbet af et par dage. Lægge en hinde i deres mavesæk. Vores "familiedyrlæge" vidste at det også var godt til køer - og så mente han det også ville være godt til hunde. Det kan fås i håndkøb på apoteket.

 

Åh ha.....

 

Må vist lave en tråd med anbefalinger af smertestillende....:cry:

 

previcox er en af bedste lavet kun til smerte ved ledproblemer er ikke så hårdt ved systemet men metacam og mange af de andre er ikke kn smertestillende ved ledsmerter.

 

ellers plejer man at kunne få antepsin til at lægge den hinde på mavesår

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Åååhh, altså, hvor ville jeg ønske jeg kunne bidrage med et eller andet konstruktivt i den her tråd, men det kan jeg desværre ikke.:vedikke:

 

Men det mindste jeg kan gøre er at krydse fingre for at der ukker en anden mulighed op, i stedet for Metacam, så Bosse kan få det bedre.

 

Og så følger jeg med på sidelinien, og sender mange varme tanker til dig og din familie, og ikke mindst Bosse.:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med dyrlægen i Assens. Han beder mig tjekke Bosses afføring idag og i morgen tidlig. Inden vi sætter behandling igang mod mavesår.

 

Og så er der bestilt anden smertestillende hjem som jeg kan hente i morgen. Må dog ikke påbegyndes førend vi er sikre på, at Bosses mave er ok.

 

Der var ingen "grimme lyde" i går aftes eller i nat og heller ingen voldsom græsspisning. Dog et øget væskeindtag synes jeg. Heller ingen symptomer på, at han ikke fik Metacam i går - det tager åbenbart lidt inden det er ude af kroppen.

 

Og her til morges havde han ikke afføring - så det er ikke til at sige om vi er nået at stoppe i tide med Metacamen. Men jeg kunne da godt ønske det!.

 

Jeg spurte ind til, om det ville gavne med en operation af Bosse. Sagde rent ud at jeg var lidt ked af at Bosse kun var i konservativ behandling HVIS der rent faktisk var andre muligheder der var værd at overveje.

 

Han sagde at han da gerne ville sende røntgenbillederne videre til en expert i Bramming? (synes jeg han sagde) men at han bestemt ikke mente der var noget som helst at komme efter fordi det var så grelt med Bosses Spondylose.

 

Så jeg tænker lige lidt. Og håber Bosses mave er ok når jeg kommer hjem - og håber så igen på at det nye smertestillende kan påbegyndes i morgen og virker!.

 

Jeg ved godt i ikke kan sige så meget, men jeg kan mærke at det er godt for mig at skrive alt dette her ned af flere årsager.

 

Tak fordi i læser med :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Har lige talt med dyrlægen i Assens. Han beder mig tjekke Bosses afføring idag og i morgen tidlig. Inden vi sætter behandling igang mod mavesår.

 

Og så er der bestilt anden smertestillende hjem som jeg kan hente i morgen. Må dog ikke påbegyndes førend vi er sikre på, at Bosses mave er ok.

 

Der var ingen "grimme lyde" i går aftes eller i nat og heller ingen voldsom græsspisning. Dog et øget væskeindtag synes jeg. Heller ingen symptomer på, at han ikke fik Metacam i går - det tager åbenbart lidt inden det er ude af kroppen.

 

Og her til morges havde han ikke afføring - så det er ikke til at sige om vi er nået at stoppe i tide med Metacamen. Men jeg kunne da godt ønske det!.

 

Jeg spurte ind til, om det ville gavne med en operation af Bosse. Sagde rent ud at jeg var lidt ked af at Bosse kun var i konservativ behandling HVIS der rent faktisk var andre muligheder der var værd at overveje.

 

Han sagde at han da gerne ville sende røntgenbillederne videre til en expert i Bramming? (synes jeg han sagde) men at han bestemt ikke mente der var noget som helst at komme efter fordi det var så grelt med Bosses Spondylose.

 

Så jeg tænker lige lidt. Og håber Bosses mave er ok når jeg kommer hjem - og håber så igen på at det nye smertestillende kan påbegyndes i morgen og virker!.

 

Jeg ved godt i ikke kan sige så meget, men jeg kan mærke at det er godt for mig at skrive alt dette her ned af flere årsager.

 

Tak fordi i læser med :-)

 

Vi tænker på jer og :x:

 

Du må meget gerne se om du kan få navnet på den der ekspert i Bramming. Jeg har dyrlæge i Bramming, og de har ikke nævnt nogle eksperter, men der er en klinik mere.

Link til indlæg
Del på andre sites

Dorte - jeg skal nok spørge ind til hvem det var han mente. Jeg er slet ikke sikker på han sagde Bramming :oops: der var en rigtig skidt mobil-forbindelse

 

Status her til aften er, at Bosse er lige så glad og frisk som han plejer. Har spist sin aftensmad, og har desværre stadig sort farve i sin afføring. Jeg synes også hans mave rumler helt vildt (og han virker "hævet" mellem ribbenene - eller også har han tabt sig for tykkelses-forskellen mellem ribben til mave er forøget kan jeg se) - men ingen "opkastlyde" eller gurglen eller græsspisning.

 

Jeg har en bekendt som er veterinærsygeplejerske - og hun ville lige se hvad hun kunne støve op på jobbet i morgen vedr. spondylose og så det med at lægge guld ind.

 

Jeg ved ikke helt hvorhenne jeg er selv sådan rent mentalt ift. at få lagt guld ind - men hvis der er gode chancer? - skulle man så ikke i det mindste give det et forsøg?. Ihvertfald kan det jo ikke skade at høre en eksperts udsagn vha de digitale røntgenbilleder der er blevet taget.

 

Og jeg er så glad for min mands støtte i alt dette her. Selvom han ærligt erkender at havde det været hans hund var den her ikke mere - så støtter han mig i mine valg. Det er rigtig rart!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Så virker Metacamen ikke mere - det er ihvertfald HELT sikkert.

 

Bosse havde det rigtig skidt til morges - og jeg har tudet hele vejen på job.

 

Hans afføring er ikke HELT fri for sort endnu - så jeg må jo afvente...inden jeg kan give ham det nye smertestillende.

 

CD m. røntgenbilleder er pakket og skal sendes til en dyrlæge der har haft gode erfaringer m. at operere for Spondylose. Hun skriver til mig, at når det er Spondylose i svær grad så ville hun umiddelbart ikke vælge guld - men operation. Nu må vi se hvad hun siger, når hun har set billederne.

 

Jeg er selvfølgelig spændt på at høre, hvad hun siger til det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pyh, jeg har det som Doberfan her, det er en ren gyser :megaked: Jeg krydser SÅ meget for ham og dig :x: og sender tonsvis af tanker :kys:

 

Tak skal du ha' Nollike :hjerte:

 

- og jeg har lovet Doberfan at lave en mindetråd først når den tid kommer - så jeg starter altså ikke med at skrive at han er taget over regnbuebroen i denne her tråd. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak skal du ha' Nollike :hjerte:

 

- og jeg har lovet Doberfan at lave en mindetråd først når den tid kommer - så jeg starter altså ikke med at skrive at han er taget over regnbuebroen i denne her tråd. :-)

 

Øhm, kunne du så måske alligevel komme med et hint i denne tråd? :oops: Altså noget i stil med "prøv lige at finde min anden tråd" eller noget i den stil, for jeg er her i lidt spredt fægtning og følger egentlig mest med i denne tråd, så det er ikke sikkert at jeg opdager den anden sådan lige med det samme i hvert fald... :genert: Meeeen, det bliver der slet ikke behov for vel? Han skal jo bare se at få det bedre!!! :x::x::x:Hvordan går det med ham? (Jeg mangler en hviskesmiley... ;-))

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike :lun:

 

Jo - det skal jeg nok :-)

 

Jeg afventer stadig besked/opkald fra bekendts dyrlæge som jeg har sendt røntgenbilleder til.

 

Har fået andet smertestillende til Bosse - i guder - 8 piller for 175 kr. :shock::shock:

 

De var i restordre på apoteket - så derfor fik vi lov at købe en pakke ved dyrlægen.

 

Og Bosses mave er fin igen ser det ud til. Hans afføring er fin :klap:

 

Og jeg gik den anden dyrlæge lidt på klingen i går. Bad ham om et navn på den der dyrlæge som han anbefalede ift. kirugi - og han hed Gert og boede i Brenderup - og hans kunder kom primært fra Fyn. Han skulle efter sigende være rigtig rigtig dygtig til at skille ad og sætte sammen igen.

 

Men dyrlægen sagde rent ud, at han på ingen måde kunne anbefale mig at lægge Bosse under kniven af flere årsager.

 

For det første så er Bosses spondylose så svær at det ikke var til at vide hvor man skulle gribe ind for at få det bedste resultat.

 

For det andet så vokser Spondylose jo "hele tiden" - så selv om vi valgte at operere var der ikke sikkerhed for at det ville vare ret længe med en god effekt.

 

For det tredie så var det en stor operation at foretage på så gammel en hund.

 

Og for det fjerde sagde han at Bosse jo var over gennemsnitsalderen for en Golden og han syntes det var rigtig rigtig synd at han skulle igennem en operation på sine sidste dage.

 

Han meldte klart ud at havde det været hans egen hund ville han overveje at sige farvel nu hvor det ikke blev bedre.

 

Status er derfor:

 

Tove Due har sagt hun ikke kan gøre ret meget mere.

1. dyrlæge der udelukkende vil behandle konservativt - smertestillende.

1. dyrlæge som IKKE anbefaler operation - men gerne vil sende billeder videre til Gert i Brenderup

1. dyrlæge som jeg afventer svar fra.

 

Ærligt tøser - så tror jeg, det er tiden jeg træffer den svære beslutning.

 

Bosse vil på ingen måde kunne klare en vinter m. glatføre eller sne og han er begyndt at være ked af at gå på vores gulve i stue og køkken. Opholder sig allerhelst i soveværelse m. tæppe eller udenfor hvor han kan stå mest stabilt.

 

Jeg tror vi er der, hvor jeg snart ikke kan forsvare det mere. Han skal jo ikke KUN leve for min skyld - og jeg skal kunne leve et liv også hvor jeg ikke 90 % af tiden er depressiv pga. gammel hund der ikke fungerer og deraf kommende frustrationer og bekymringer.

 

Jeg er SÅ brugt følelsesmæssigt og kan snart ikke mere....

 

Hans krop er slut brugt og ikke til mere. Den dur simpelthen ikke.

 

Hans sind og indre kraft er helt i top - men det nytter jo ikke noget. Det er jo en brugshund jeg har. Og han skal herfra med en smule værdighed....

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh for pokker :ae: Som du beskriver det lyder det som om det er ved at være tid til at tage afsked med Bosse. Selv om det er en grim beslutning, så tror jeg at du vil være glad bagefter over at du ikke trak den for længe :ae:

Det er en skrækkelig tid hvor hunden er syg :megaked: Faktisk syntes jeg at den tid var værre pga. den voldsomme bekymring, end da Futte rent faktisk VAR væk (selv om det også var SÅ skrækkeligt!! :shock::megaked:) men da kunne jeg få lov til "bare" at være ked af det, det værst tænkelige VAR sket, det kunne ikke blive værre og der var ikke mere som kunne gøre ham ondt...

 

Men det er et helvede...!! :megaked: :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

I har kæmpet rigtig flot, og du har undersøgt og gjort alt hvad du overhovedet kan for Bosse, det er jeg helt sikker på at han er klar over, og at han ved at du træffer den rigtige beslutning... Puha, det må være rigtigt hårdt at erkende, at det kun går en vej, og at alle andre muligheder er udtømte :cry: I har begge gjort alt I kunne, håber at I kan nyde den sidste tid sammen...Kæmpe knus til jer begge, og mange medfølende tanker....

Link til indlæg
Del på andre sites

Nollike :lun:

 

Jo - det skal jeg nok :-)

 

Jeg afventer stadig besked/opkald fra bekendts dyrlæge som jeg har sendt røntgenbilleder til.

 

Har fået andet smertestillende til Bosse - i guder - 8 piller for 175 kr. :shock::shock:

 

De var i restordre på apoteket - så derfor fik vi lov at købe en pakke ved dyrlægen.

 

Og Bosses mave er fin igen ser det ud til. Hans afføring er fin :klap:

 

Og jeg gik den anden dyrlæge lidt på klingen i går. Bad ham om et navn på den der dyrlæge som han anbefalede ift. kirugi - og han hed Gert og boede i Brenderup - og hans kunder kom primært fra Fyn. Han skulle efter sigende være rigtig rigtig dygtig til at skille ad og sætte sammen igen.

 

Men dyrlægen sagde rent ud, at han på ingen måde kunne anbefale mig at lægge Bosse under kniven af flere årsager.

 

For det første så er Bosses spondylose så svær at det ikke var til at vide hvor man skulle gribe ind for at få det bedste resultat.

 

For det andet så vokser Spondylose jo "hele tiden" - så selv om vi valgte at operere var der ikke sikkerhed for at det ville vare ret længe med en god effekt.

 

For det tredie så var det en stor operation at foretage på så gammel en hund.

 

Og for det fjerde sagde han at Bosse jo var over gennemsnitsalderen for en Golden og han syntes det var rigtig rigtig synd at han skulle igennem en operation på sine sidste dage.

 

Han meldte klart ud at havde det været hans egen hund ville han overveje at sige farvel nu hvor det ikke blev bedre.

 

Status er derfor:

 

Tove Due har sagt hun ikke kan gøre ret meget mere.

1. dyrlæge der udelukkende vil behandle konservativt - smertestillende.

1. dyrlæge som IKKE anbefaler operation - men gerne vil sende billeder videre til Gert i Brenderup

1. dyrlæge som jeg afventer svar fra.

 

Ærligt tøser - så tror jeg, det er tiden jeg træffer den svære beslutning.

 

Bosse vil på ingen måde kunne klare en vinter m. glatføre eller sne og han er begyndt at være ked af at gå på vores gulve i stue og køkken. Opholder sig allerhelst i soveværelse m. tæppe eller udenfor hvor han kan stå mest stabilt.

 

Jeg tror vi er der, hvor jeg snart ikke kan forsvare det mere. Han skal jo ikke KUN leve for min skyld - og jeg skal kunne leve et liv også hvor jeg ikke 90 % af tiden er depressiv pga. gammel hund der ikke fungerer og deraf kommende frustrationer og bekymringer.

 

Jeg er SÅ brugt følelsesmæssigt og kan snart ikke mere....

 

Hans krop er slut brugt og ikke til mere. Den dur simpelthen ikke.

 

Hans sind og indre kraft er helt i top - men det nytter jo ikke noget. Det er jo en brugshund jeg har. Og han skal herfra med en smule værdighed....

 

Har igår læst alt, hvad du - og andre - har skrevet om Bosse. Det er flot, du har gjort, alt hvad du kan gøre. Det er også godt for Bosse og dig.

Men hvor er det hårdt for dig at tage den endelige beslutning. Især fordi Bosse er i top i sind og kraft, som du skriver. Men hans sjæl forsvinder aldrig. Han vil altid være hos dig. Det gør bare sååååhe ondt. Ens bedste ven.

Mange tanker til dig og klap Bosse......

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Ja beslutningen er rigtig, rigtig hård men når den er taget, kan man koncentrere sig om at sige farvel.. og det er måske bedre at du kan forberede dig lidt i stedet for at der pludselig sker noget og Bosse må akut ind, og du ikke når et par dage med tanken først.

 

Jeg synes også det lyder som om det er ved at være tid... jeg kan godt forstå det må være SÅ svært når hans humør virker godt, men jeg tror jeg synes det er bedre at sige farvel til en glad hund end en der er nået at blive rigtig ked af det fordi alting gør ondt.

 

Rigtig mange knus herfra. Jeg kan tydeligt huske hvor smertefuldt det var at tage valget - for mig - de små hunde forstår jo ikke hvad der sker. Men inderst inde i maven, der vidste jeg at det var det rigtige.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: Ja beslutningen er rigtig, rigtig hård men når den er taget, kan man koncentrere sig om at sige farvel.. og det er måske bedre at du kan forberede dig lidt i stedet for at der pludselig sker noget og Bosse må akut ind, og du ikke når et par dage med tanken først.

 

Jeg synes også det lyder som om det er ved at være tid... jeg kan godt forstå det må være SÅ svært når hans humør virker godt, men jeg tror jeg synes det er bedre at sige farvel til en glad hund end en der er nået at blive rigtig ked af det fordi alting gør ondt.

 

Rigtig mange knus herfra. Jeg kan tydeligt huske hvor smertefuldt det var at tage valget - for mig - de små hunde forstår jo ikke hvad der sker. Men inderst inde i maven, der vidste jeg at det var det rigtige.

 

Buddha har helt ret i det med at have tid til , at sige ordentlig farvel.

Det betyder rigtig meget.

Føler med dig. Mange tanker og trøstekrammer herfra

Link til indlæg
Del på andre sites

- Hvad er levealderen for en Golden?. (Bosse bliver 11 den 1. oktober)

 

Men sig mig, havde Bosse fødselsdag igår??

 

Det var Kalle der ville have haft fødselsdag, hvis han stadig var her. :megaked:

 

Jeg ønskede Bosse tillykke medfødselsdagen i går, velvidende at det også var Kalles (og Baloo's) fødselsdag.

Selvom det skulle være en skrivefejl, kan de godt have fødselsdag samme dag.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kære Golden, ud fra alle dine indlæg som jeg har fuldt med i med dårlige nerver og håb og bekymring, så tror jeg også at du gør rigtig i at overveje om ikke Bosse snart skal over på den anden side af broen :megaked:

 

Bosse lyder til at kæmpe en brav kamp og alligevel bevare sit gode humør, det er beundringsværdig.

 

Hvis du spørger Bosse og mærker efter inden i hvad han svarer, for dyrene de svarer os hvad de gerne ville, vi skal bare lytte efter og mærke inden i, mon så ikke Bosse snart er ved at være klar til at tage afsted ? Blive genfødt med en ny frisk og rask krop og løbe glad oppe i hundehimlen og kigge ned på dig. Mærke at kroppen igen er til at styre og have kontrol over.

 

Årh jeg vræler når jeg skriver det her, tænker på jer, det gør jeg virkelig. Sender alle mine varmeste tanker til dig og Bosse.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...