Hop til indhold

Fortvivlet over en ældre herrer :-(


Gæst Golden
 Share

Recommended Posts

Jeg ønskede Bosse tillykke medfødselsdagen i går, velvidende at det også var Kalles (og Baloo's) fødselsdag.

Selvom det skulle være en skrivefejl, kan de godt have fødselsdag samme dag.

 

Karina - det er min fejl! :stupid:. Kalle har fødselsdag den 1/10 og Bosse har den 5/10. Undskyld forvirringen!. :oops:

 

Tak til jer alle - jeg er SÅ glad for i følger med, er taknemmelig for jeres indlæg tanker og kram. Hvert og et.

 

:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 267
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

Flere har skrevet til mig og spurt til Bosse :hjerte: TAK! for jeres tanker og omsorg :hjerte:

 

Det går ....ja - det går bare. Det går ikke godt - og det går heller ikke a pommern til.

 

Eller - det går jo a pommern til hvis man sammenligner med den friske ivrige og legesyge tæve jeg har på snart 7 år. Eller bare ser 2 år bagud i Bosses liv.

 

Men Bosse er jo 11 - og har Spondylose. Han har gode dage - og rigtig dårlige dage.

 

I lørdags var vi ude og gå en lille tur. Vi bor på landet - og der er mange marker omkring os som er blevet høstet men ikke sået/pløjet - og det benytter jeg mig rigtig meget af - ELSKER at gå på marken. Og det samme med hundene.

 

Bosse fandt et kæmpe traktorspor fyldt med vand - og han ville bade.

 

Det gamle fæ altså!. Han stod der længe - og min mand sagde til mig det så ud som om han havde fundet noget i vandet - måske en frø - fordi han hele tiden stak hovedet ned i vandet. Han drak også en del af vandet.

 

Det viste sig så at han sad fast og på ingen måde kunne komme op igen.

 

Så jeg måtte ud og løfte hans ben op på land. Og idet jeg bøjer mig ned for at løfte det ene ben slikker han mig på munden/kysser mig. Som han jo så ofte gør. Dette skulle vise sig, at blive starten på 3 lor*edage!.

 

Da han kom op af hullet var han totalt udmattet og kunne ikke stå eller gå. Så vi måtte stå der i 20 min og nusse ham varm. Der var små 300 meter hjem over marken - ingen af os ville kunne bære 40 kg. så langt - og at hente bilen kunne vi jo ikke....

 

Men hjem kom vi. Til sidst.

 

Da jeg skulle lave aftensmad, kunne jeg godt mærke en stærk smerte i min mave - og 20 min senere blev jeg så rigtig dårlig. Det samme med Bosse.

 

Både Bosse og jeg har været syge i 3 dage nu af diarré og mavesmerter. Bosses har været så slemt at han ikke har villet spise noget som helst.

 

I går aftes var han så afkræftet at jeg måtte have ham til dyrlæge som gav ham 3 sprøjter.

 

De har været effektive - for allerede ½ times tid efter hjemkomst fra dyrlægen så han meget bedre ud - og forsøgte at lege med Luna. Her til morges har han også spist.

 

Vores familiedyrlæge mener ikke vi skal aflive endnu....

 

- og jeg har jo en aftale med Bosse om at han skal sove stille ind fordi det andet er for svært for mig.

 

Jeg afventer egentlig bare - er i venteposition. Afventer at han giver op på en eller anden måde. Sender mig øjnene der beder om hjælp eller lignende. Eller sover stille ind - som vi jo har aftalt.

 

Jeg har aldrig haft en gammel hund før - og slet ikke en gammel hund med en sygdom - så det er meget anderledes - og svært for mig dette her.

 

Så længe han har gnist, kan tændes, har kraft i øjnene, søger kontakt, vil lege med Luna - er det så ikke livskvalitet?.

 

Betyder det SÅ meget om man kan gå marktur, apportere, selv hoppe op i bilen eller lege vilde lege med andre hunde?. :vedikke::vedikke:

 

Jeg er i sådan et fremmed land hvor jeg ikke forstår sproget. Famler mig frem. Forsøger at finde mig selv i denne her situation. Forsøger at mærke på Bosse hele tiden.

 

Jeg er dog klar over, at denne her tid er LÅNT tid. Og at det kun er et spørgsmål om tid. Så en gave fra ham til mig igen: lev hver dag som var det den sidste!.

 

Jeg er dog ret brugt mentalt. Er bange hele tiden. Leder efter tegn. Tænker hver gang vi gør et eller andet: var det sidste gang?. Græder en del. Kan ikke forstå hvorfor han snart skal forlade mig - mener han virkelig at jeg kan alt det selv nu som han har forsøgt at lære mig igennem tiden?.

 

Men jeg fortsætter indtil jeg "får besked på andet".

 

Tak fordi jeg lige fik mulighed for at hælde ud af posen!

Link til indlæg
Del på andre sites

Tak for update, har sådan tænkt på jer.. Åha hvor jeg synes det er rørende at læse om dine tanker, det må være så hårdt at være der, hvor I er :megaked: Jeg er slet ikke i tvivl om, at dig og Bosse nok skal finde ud af, hvornår det er tiden og jeg håber inderligt at han sover ind af sig selv, helt stille og roligt... Du gør det bedste du kan, tro på det, og nyd den sidste tid I har sammen :hjerte:

 

Mange tanker og kram herfra :bighug::bighug::bighug:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Bosse fandt et kæmpe traktorspor fyldt med vand - og han ville bade.

 

Det gamle fæ altså!. Han stod der længe - og min mand sagde til mig det så ud som om han havde fundet noget i vandet - måske en frø - fordi han hele tiden stak hovedet ned i vandet. Han drak også en del af vandet.

 

Det viste sig så at han sad fast og på ingen måde kunne komme op igen.

 

 

 

Både Bosse og jeg har været syge i 3 dage nu af diarré og mavesmerter. Bosses har været så slemt at han ikke har villet spise noget som helst.

 

I går aftes var han så afkræftet at jeg måtte have ham til dyrlæge som gav ham 3 sprøjter.

 

De har været effektive - for allerede ½ times tid efter hjemkomst fra dyrlægen så han meget bedre ud - og forsøgte at lege med Luna. Her til morges har han også spist.

 

Vores familiedyrlæge mener ikke vi skal aflive endnu....

 

- og jeg har jo en aftale med Bosse om at han skal sove stille ind fordi det andet er for svært for mig.

 

Jeg afventer egentlig bare - er i venteposition. Afventer at han giver op på en eller anden måde. Sender mig øjnene der beder om hjælp eller lignende. Eller sover stille ind - som vi jo har aftalt.

 

Jeg har aldrig haft en gammel hund før - og slet ikke en gammel hund med en sygdom - så det er meget anderledes - og svært for mig dette her.

 

Så længe han har gnist, kan tændes, har kraft i øjnene, søger kontakt, vil lege med Luna - er det så ikke livskvalitet?.

 

Betyder det SÅ meget om man kan gå marktur, apportere, selv hoppe op i bilen eller lege vilde lege med andre hunde?. :vedikke::vedikke:

 

Jeg er i sådan et fremmed land hvor jeg ikke forstår sproget. Famler mig frem. Forsøger at finde mig selv i denne her situation. Forsøger at mærke på Bosse hele tiden.

 

Jeg er dog klar over, at denne her tid er LÅNT tid. Og at det kun er et spørgsmål om tid. Så en gave fra ham til mig igen: lev hver dag som var det den sidste!.

 

Jeg er dog ret brugt mentalt. Er bange hele tiden. Leder efter tegn. Tænker hver gang vi gør et eller andet: var det sidste gang?. Græder en del. Kan ikke forstå hvorfor han snart skal forlade mig - mener han virkelig at jeg kan alt det selv nu som han har forsøgt at lære mig igennem tiden?.

 

Men jeg fortsætter indtil jeg "får besked på andet".

 

Tak fordi jeg lige fik mulighed for at hælde ud af posen!

 

Bosse har lige overlevet to episoder, der kunne have taget livet af langt yngre hunde. Han har hængt gevaldig fast i et mudderhul, og han har haft en alvorlig maveinfektion.

Han er ikke døende.

 

Det betyder ikke noget, alt det han IKKE kan mere. Det er det, han KAN, der tæller. Det er ikke anderledes om man er hund eller menneske. Jeg er 63, og har allerede måttet sige farvel til en hel del ting i mit liv. Og det gør altså ingenting, at der kommer mere ro på.

For Bosse tror jeg at det er vigtigere at han føler sig elsket og betydningsfuld og ikke gammel og kasseret, -end det er, om han kan alt det, han kunne da han var ung.

 

Prøv at glæde dig over at du har fået LOV til at have en gammel hund:lun:. Nyd jeres tid sammen og prøv at mindes jeres livligere tider uden sorg.

 

Der er masser af kvalitet ved at være sammen med en skøn gammel hund som forstår hver tanke man har.

Tænk på, at Bosse sørger når DU sørger. Så prøv at påskønne jeres stilletid sammen.. Har du ikke haft gamle bedsteforældre? Sådan nogle kan man jo godt være stille og nære med, uden at sørge over at de nok snart dør.......:hjerte:

Link til indlæg
Del på andre sites

Birgitta: kan du læse den karma man giver dig når du har deaktiviteret funktionen?. Eller betyder en deaktivering blot at man ikke kan se tallet for Karma?.

 

Uanset: 1000 tak for dit indlæg. Det gav mig lidt ro på. Jeg vil forsøge at arbejde mig frem mod det du skriver. Tak for en anden og meget mere behagelig vinkel. Du har givet mig lidt at tænke over. Tak skal du have!.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har deaktiveret karma fordi jeg synes det er rigeligt med "tak"-funktionen. Hvad skal der mere til for:vedikke:?

 

jeg tror ikke jeg får nogen karma når jeg har deaktiveret.

 

men tak alligevel hvis du har sendt mig nogen.

 

Og NYD din gamle hund. Jeg nyder min:lun:. Jeg har kun haft én før, ud af syv dejlige hunde... FEM måtte af sted alt for tidligt...:cry:

 

--Og jeg har haft en gammel mor... Man når at få et anderledes forhold til gamle personer, uanset om de har to eller fire ben..

Nyd din gave. :hjerte:Éns hjerte vokser i brystet -og bliver ved med at være stort til evig tid, længe efter man har måttet sige farvel..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har deaktiveret karma fordi jeg synes det er rigeligt med "tak"-funktionen. Hvad skal der mere til for:vedikke:?
Næ - det kan du selvfølgelig have ret i et eller andet sted - jeg har bare fået opfattelsen at Karma var en god ting - både at give - og også at modtage (jeg bli'r ihvertfald selv glad :-))

 

Jeg har kun haft én før, ud af syv dejlige hunde... FEM måtte af sted alt for tidligt...:cry:
Det er jeg ked af at høre Birgitta :megaked:

 

--Og jeg har haft en gammel mor... Man når at få et anderledes forhold til gamle personer, uanset om de har to eller fire ben..

 

Jeg har desværre ikke haft gamle forældre så der er ikke noget jeg kan sammenligne med der - men jeg vil dog alligevel forsøge at bruge de tanker du vækker hos mig. Tak fordi du gad svare :hjerte:

 

Nyd din gave. :hjerte:Éns hjerte vokser i brystet -og bliver ved med at være stort til evig tid, længe efter man har måttet sige farvel..
:lun: Det vil jeg gøre :hjerte:
Link til indlæg
Del på andre sites

  • 2 weeks later...
Hvordan går det med Bosse? Har du fået nyt syn på ham efter Birgittas indlæg? :)

 

Ja det synes jeg faktisk jeg har.

 

Der er sket et par ting siden.

 

Den dyrlæge som jeg sendte cd'en til i Hammel har svaret mig. Der er ikke mulighed for at operere ham. Det vidste jeg jo nok godt - men jeg havde bare brug for at høre en dyrlæge sige, at det IKKE var en mulighed. Så er det ligesom lukket.

 

Bosse fik jo enorm dårlig mave efter han sad fast i vandhullet og havde drukket af det - så derfor var han ved dyrlæge og fik bla. en indsprøjtning med Binyrebarkhormon.

 

Og han havde det rigtig godt i næsten en uge. Jeg kunne slet ikke forstå hvorfor han pludselig livede så meget op og var så aktiv.

 

Så derfor spurte jeg dyrlægen om, hvad det var han havde givet ham i de 3 sprøjter mod dårlig mave. Og dyrlægen fortalte så at han havde tænkt over den sms jeg havde sendt ham dagen efter hvori jeg beskrev at Bosse havde det så godt.

 

Så derfor foreslår dyrlægen nu, at Bosse får en sprøjte idag m. binyrebarkhormon og jeg får en recept på piller til ham som han så skal have dagligt. Godt nok i lav dosis.

 

Jeg er bare ikke ret vild med det....

 

Synes ikke jeg har hørt ret meget godt om det stads. Og jeg kan så læse mig frem til, at hvis man giver det regelmæssigt, sætter man hundens eget system ud af drift ift. at producere de hormoner.

 

Jeg er ikke ret glad ved sådan noget her...men alle jeg taler med om det synes jeg skal give Bosse det så hans sidste tid er optimal.

 

:vedikke::vedikke:

 

Jeg skal hele tiden tage stilling til at "det er hans sidste tid". Det er frustrerende!.

 

Jeg ved ikke hvor gammel en Golden kan blive - men hvem siger han ikke kan leve 2 år mere - og hvis det så er nyrene der står af - kan JEG så leve med at den medicin jeg har givet ham har gjort han ikke er mere?.

 

Omvendt kan jeg vel ikke være andet bekendt at gøre hvad jeg kan for at give ham den bedst mulige tilværelse?.

 

Alle de forskellige smertestillende vi har prøvet har ikke haft den ønskede effekt. Så det er vi stoppet med. Der er jo ingen grund til at fylde på bare for at fylde på.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan sagtens forstå dine kvaler med at putte binyrebarkhormon i ham :ae: Hvad siger dyrlægen mht. bivirkniner?

 

Jeg ved ikke hvor gammel en golden kan blive. Og som du selv er inde på, så er det jo heller ikke et spørgsmål om udelukkende at holde liv i ham så længe som muligt, det skal være med kvalitet. Sådan "alt andet lige"-agtigt (sådan situationen isoleret set, uden alle de andre faktorer) så tror jeg at jeg ville forsøge med medicinen i en kort periode og se om den havde den ønskede effekt. Hvis ja og han fik det væsentligt bedre, ville jeg glæde mig over den ekstra tid jeg ville få tildelt med ham. Hvis ikke, så kan man jo stoppe igen. Det er vel ikke sådan at den dosis han skal have smadrer hans nyrer på en måneds tid? (Jeg har ikke ret meget styr på binyrebarkhormons bivirkninger, så det er et ærligt spørgsmål, ikke på nogen måde sarkastisk ment :oops:)

 

Det scenarie du er igennem var min store skræk med Futte :shock: Det er frygteligt at skulle vurdere nærmest dag efter dag om det er nu nok er nok :megaked: Selv om det ikke hjælper en døjt, så skal du vide at jeg tænker rigtig meget på dig og virkelig føler med dig :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

 

Jeg skal hele tiden tage stilling til at "det er hans sidste tid". Det er frustrerende!.

 

Meget!! Og prøv at passe på med at det ikke kommer til at fylde det hele og nyd ham så længe han er her uanset hvor længe det er :ae:

 

Jeg ved ikke hvor gammel en Golden kan blive - men hvem siger han ikke kan leve 2 år mere - og hvis det så er nyrene der står af - kan JEG så leve med at den medicin jeg har givet ham har gjort han ikke er mere?.

 

Ja! For alternativet var måske en aflivning tidligere eller en tid hvor han ikke havde det så godt, så det vil IKKE være dig der har slået ham ihjel. Og uanset hvad der sker, så må du ikke lade skyldfølelse få plads i jeres forhold, du gør alt hvad du kan for ham, ingen kan forvente eller forlange mere! :ae:

 

Omvendt kan jeg vel ikke være andet bekendt at gøre hvad jeg kan for at give ham den bedst mulige tilværelse?.

 

Det gør du uanset hvad du vælger! Du bruger enormt meget energi på at gøre det så godt for Bosse som du overhovedet kan. Han er en meget heldig hund!! :lun:

 

Alle de forskellige smertestillende vi har prøvet har ikke haft den ønskede effekt. Så det er vi stoppet med. Der er jo ingen grund til at fylde på bare for at fylde på.

 

Helt enig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er jo det evige dilemma, man står i når man har syge dyr, skal man gøre dit eller gøre dat.

Vores gamle hund , havde en leversygdom og fik så også allergi på sine gamle dage, som gav sig udslag i at hun gnavede sine ben til blods.

Leversygdommen var under kontrol med diætfoder, men jeg ville ikke have, at hun fik binyrebarkhormon, da det ville påvirke hendes lever, så jeg valgte et andet middel , som hed Atopica.

Atopica kan også have en del bivirkninger, men det fungerede fint for hende og jeg fik en glad hund igen, da allergien blev holdt nede.

Gør hvad du synes er bedst for Bosse.

Uanset hvad du vælger , så gør du det af kærlighed, til hunden.

Livet består af tilvalg og fravalg, og begge dele har konsekvenser. Og nogle gange kan det være rigtigt svært , at vælge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er samme sted, hvor jeg er med min Silke. Hver god dag er en gave. Og hvert eneste symptom på sygdom får hjertet til at stå stille og maven til at knuge sig sammen..

 

 

Men ved du hvad? Vi skylder vores dejlige gamle hunde at være der for dem. At træffe også svære beslutninger for dem. DE har givet os så meget i løbet af deres liv. Faktisk har de givet os hele deres liv. Nu er det vores tur til at gøre gengæld:hjerte:.

 

Selvfølgelig skal du ikke lade Bosse lide, hvis du kan holde ham smertefri. Valget står jo ikke mellem binyrebarkhormon eller ej, men mellem binyrebarkhormon eller døden.

 

Atopica, som Tullemus nævner, skulle være et glimrende middel til visse typer allergi.. Om det også kan hjælpe på de problemer som Bosse har, det er jeg ikke så sikker på.. Jeg tror det ikke:vedikke:...

Men det er da værd at snakke med dyrlægen om det..

Link til indlæg
Del på andre sites

Du er samme sted, hvor jeg er med min Silke. Hver god dag er en gave. Og hvert eneste symptom på sygdom får hjertet til at stå stille og maven til at knuge sig sammen..

 

 

Men ved du hvad? Vi skylder vores dejlige gamle hunde at være der for dem. At træffe også svære beslutninger for dem. DE har givet os så meget i løbet af deres liv. Faktisk har de givet os hele deres liv. Nu er det vores tur til at gøre gengæld:hjerte:.

 

Selvfølgelig skal du ikke lade Bosse lide, hvis du kan holde ham smertefri. Valget står jo ikke mellem binyrebarkhormon eller ej, men mellem binyrebarkhormon eller døden.

 

Atopica, som Tullemus nævner, skulle være et glimrende middel til visse typer allergi.. Om det også kan hjælpe på de problemer som Bosse har, det er jeg ikke så sikker på.. Jeg tror det ikke:vedikke:...

Men det er da værd at snakke med dyrlægen om det..

 

Jeg vil bare lige sige, at jeg jo kunne vælge et alternativt til binyrebarkhormon, altså Atopica, fordi binyrebarkhormon ikke var godt for hendes lever, det var det der var min pointe ;-)

 

Tror heller ikke , at det er noget for Bosse. Min hund havde jo allergi.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil bare lige sige, at jeg jo kunne vælge et alternativt til binyrebarkhormon, altså Atopica, fordi binyrebarkhormon ikke var godt for hendes lever, det var det der var min pointe ;-)

 

Tror heller ikke , at det er noget for Bosse. Min hund havde jo allergi.

 

Ja.. jeg er godt klar over, at din hund har allergi og at atopica er godt til allergihunde...

Og sandsynligvis HAR atopica ikke nogen virkning på Bosse....

 

Men både atopica og binyrebarkhormon bruges jo for deres immun-undertrykkende virkning. Atopica undertrykker bare kun den del af immunforsvaret, der har med allergi at gøre...

 

Det er bare..... Nogle gange er det ikke helt afprøvet OM noget medicin virker på noget andet end man forventer..

 

--Men dyrlægen ved garanteret om der kunne være en chance for at det kunne hjælpe..

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja.. jeg er godt klar over, at din hund har allergi og at atopica er godt til allergihunde...

Og sandsynligvis HAR atopica ikke nogen virkning på Bosse....

 

Men både atopica og binyrebarkhormon bruges jo for deres immun-undertrykkende virkning. Atopica undertrykker bare kun den del af immunforsvaret, der har med allergi at gøre...

 

Det er bare..... Nogle gange er det ikke helt afprøvet OM noget medicin virker på noget andet end man forventer..

 

--Men dyrlægen ved garanteret om der kunne være en chance for at det kunne hjælpe..

 

Jo, det kan du da have ret i, det er da værd at forhøre sig.

Det er ret dyrt, bare så man ved det. 30 kapsler på 100 mg. koster 1000 kr og 50 mg koster så 500 kr. Men hvis det kan hjælpe er pengene jo godt givet ud.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere haft en hund med AIHA - tror jeg nok det hed. Det var en autoimmun sygdom. Hun fik binyrebarkhormon i ca. 3 år for denne sygdom. Hun blev kun 9 år, men havde det godt i de 3 ekstra år vi fik med hende. Tror ikke jeg ville være så nervøs for at give sådan en gammel hund binyrebarkhormon i lave doser, hvis det kan hjælpe på ham. Det er nok korrekt, at det slider på især nyrene, men det drejer sig jo ikke om en ung hund der skal have det i rigtig mange år. Nogle vil så nok mene, at man holder liv i hunden for sig egen skyld, men jeg kan nu ikke se problemet i det, når hunden har det godt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har tidligere haft en hund med AIHA - tror jeg nok det hed. Det var en autoimmun sygdom. Hun fik binyrebarkhormon i ca. 3 år for denne sygdom. Hun blev kun 9 år, men havde det godt i de 3 ekstra år vi fik med hende. Tror ikke jeg ville være så nervøs for at give sådan en gammel hund binyrebarkhormon i lave doser, hvis det kan hjælpe på ham. Det er nok korrekt, at det slider på især nyrene, men det drejer sig jo ikke om en ung hund der skal have det i rigtig mange år. Nogle vil så nok mene, at man holder liv i hunden for sig egen skyld, men jeg kan nu ikke se problemet i det, når hunden har det godt.

 

Min Ramses (berner sennen:cry:) fik prednisolon i et par år på grund af allergi. Dengang var vaccination endnu ikke særlig afprøvet. Min daværende dyrlæge nævnte ikke muligheden.

 

Efter et par år fik Ramses så skimmelsvamp i snuden. Da havde vi fået en ny dyrlæge. Og den nye dyrlæge foreslog vaccination. Det gik fint og han blev fri for allergien. Og for prednisolonen..........

 

Kun for at få AIHA (AutoImmun Hæmolytisk Anæmi) kort tid efter han var kommet over allergien.

 

Vi forsøgte en ny prednisolon-kur, men den hjalp ham kun i kort tid.....

 

Ramses blev 4½ år. Han fik prednisolon fra han var 1 til han var 3. Og DE år var hans bedste år.

 

---Jeg ville aldrig have budt ham et liv med konstant kløe og gentagne infektioner fordi han kradsede sig selv til blods igen og igen.

 

Binyrebarkhormon ER en mirakelkur. Men hvis der er andre muligheder, så vil jeg foretrække dem..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jo, det kan du da have ret i, det er da værd at forhøre sig.

Det er ret dyrt, bare så man ved det. 30 kapsler på 100 mg. koster 1000 kr og 50 mg koster så 500 kr. Men hvis det kan hjælpe er pengene jo godt givet ud.

 

Ja... Jeg kender priserne. Jeg har kikket på dem, fordi Silke jo måske har en eller anden allergi.. Hvis det ikke er senfølger af ræveskab.

HVIS det viser sig at hun har støvmideallergi, så vil hun også få atopca. Uanset prisen. Når hun er 9½, -til den tid 10 år, så vil jeg ikke gennemføre en vaccination på hende. Jeg vil "nøjes med" at forsøge at gøre hende symptomfri.

 

Men jeg håber stadig, at allergien viser sig at være falsk alarm..

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...