Hop til indhold

Når hunden skal have lidt hjælp

Trei
 Share

Recommended Posts

Har jeres hunde nogle spøjse idéer om når de skal have hjælp af jer?

Ozzie fx - nogle gange når hun får et ben, så kan hun altså KUN spise det hvis jeg vil holde fast i det eller hun kan KUN spise det hvis hun må ligge ovenpå mig imens. :stupid: :mrgreen:

Hvis hun synes hendes vand er for gammelt (fx om aftenen, hvor det blev fyldt i om morgenen) så kan hun bare slet, slet ikke drikke det og hun står og venter på at jeg skifter det - samme hvis der ikke er vand nok i skålen, så står hun også og venter på hjælp og hun ser altid meget misrøgtet ud imens. :lol:

Hvis hun træder på fx bog (altså dem fra træerne) og får sådan en til at sidde fast i poten eller der om vinteren kommer salt i poten, så nægter hun at gå videre før jeg har fjernet det grufulde i poten.

For ikke så længe siden opdagede jeg så at hun også har brug for hjælp, når hun bliver tisset på, hihi. Det havde hun aldrig prøvet før, men imens hun stod og snuste meget koncentreret sammen med hundevennen Elvis vendte han sig lige og tissede en ordentlig tår på Ozzie.

Hun sprang et par meter væk fra ham, kiggede med afsky nedover sig selv og tisset og haltede så (på det forben der var tis på) hen til mig og så meget, meget bedende ud. Jeg tog den stærkt haltende Ozzie i bad og skyllede hende og så løb hun glad ud af badeværelset bagefter.

Jow, det er vist godt at hun har fået opdraget mig så godt. :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihihi, er det det man kalder indlært hjælpeløshed :mrgreen:

Karla har det på samme måde med ben og tyggestænger, de kan altså kun spises hvis et menneske holder i den anden ende, og helst liggende på skødet af dette menneske samtidig...

Ting der ruller ind under møbler, her bruger hun ført "pote, pote, pote" - nu har jeg forsøgt og jeg kan ikke nå det - du MÅ hjælpe mig... Hvis man ikke lige har tid, så ligger hun sig ned og stirrer ind under møblet, mens hun ser uendeligt liiiiiiidende ud... så man kan se hvor ond man er :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

For ikke så længe siden opdagede jeg så at hun også har brug for hjælp, når hun bliver tisset på, hihi. Det havde hun aldrig prøvet før, men imens hun stod og snuste meget koncentreret sammen med hundevennen Elvis vendte han sig lige og tissede en ordentlig tår på Ozzie.

Hun sprang et par meter væk fra ham, kiggede med afsky nedover sig selv og tisset og haltede så (på det forben der var tis på) hen til mig og så meget, meget bedende ud. Jeg tog den stærkt haltende Ozzie i bad og skyllede hende og så løb hun glad ud af badeværelset bagefter.

Hvor godt, og hvor ville jeg dog gerne have haft set hende halte pga. tis :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

hihihi, er det det man kalder indlært hjælpeløshed :mrgreen:

Karla har det på samme måde med ben og tyggestænger, de kan altså kun spises hvis et menneske holder i den anden ende, og helst liggende på skødet af dette menneske samtidig...

Ting der ruller ind under møbler, her bruger hun ført "pote, pote, pote" - nu har jeg forsøgt og jeg kan ikke nå det - du MÅ hjælpe mig... Hvis man ikke lige har tid, så ligger hun sig ned og stirrer ind under møblet, mens hun ser uendeligt liiiiiiidende ud... så man kan se hvor ond man er :mrgreen:

Haha hvor sjovt at Karla har det på samme måde med ben - måske smager de bare bedst, når man deler lidt. :cool:

Arj men det er da også nærmest mishandling ikke straks at kaste sig ned og fiske tingen frem til hende. :mrgreen:

Hvor godt, og hvor ville jeg dog gerne have haft set hende halte pga. tis :klap:

Ja, du kan også tro jeg er ærgerlig over at jeg ikke fik det på film - især fordi hun haltede mere og mere når jeg kiggede på hende og snakkede med hende. :lol:

:lol::lol:

Ozzie er vist lidt.... speciel. :mrgreen:

Jeps :lun:

Link til indlæg
Del på andre sites

Aslan er også meget social anlagt når det gælder ben, dog ser jeg det som skrevet - at det er for det sociale sammenværd og ikke fordi han har brug for hjælp.

Aslan spørger faktisk aldrig om hjælp :hmm: han halter bare hvis han får en tjørn op i poten :stupid:

Men altså, når man nu skla kontrolere verdensherredømmet, kan man jo heller ikke be om hjælp, eller noget :stupid::stupid::roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ozzie er en rigtig dame :lol:

Vinnie kan godt spise sine ben selv, men hvis der er en anden hund i huset, skal jeg være ben-sitter for hende, hvis hun af en eller anden grund er nødt til at gå fra benet, eller bare ikke gider gumle på det mere. Så bliver det simpelthen dumpet i mit skød eller på mit tastatur, hvis jeg sidder ved computeren.

Vores terassedør, der står åben døgnet rundt om sommeren, skal hun have hjælp til, hvis den bare står på klem. Hun kunne så let som ingenting selv skubbe den op, men nej - mor skal vækkes og åbne dør kl. 3 om natten :gab:

Tørre mule - når hun har spist eller drukket, er det første hun gør, at gå hen til mig med en halv meter savl hængende ud af mundvigene. Så er det med at gribe savlekluden i en fart, ellers bliver det tørret af i mit tøj.

I starten var jeg en anelse fattessvag, og misforstod hendes hensigter. Jeg troede simpelthen at hun var kærlig, når hun kom og gnubbede sig op ad mig. Men Vinnie er ikke kærlig, hun er bare meget praktisk anlagt :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja - men her går den ikke:-) Hugo skal selv få sit ben fri, hvis det sidder over snoren før går turen ikke videre, og går han den forkerte vej om en lygtepæl gælder det samme.

Og det I beskriver her er altså ikke indlært hjælpeløshed... Det er lige lidt værre, når en hund har det. Så er den passiv af angst hele tiden:-)

Jeres er snarere forkælede! (lige som Hugo, da jeg i morges alligevel hjalp hans ben fri:-))

de manipulerer gør de!

:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når vandet i Dumles vandskål har stået for længe eller han bare mener det skal skiftes (kan godt være 5min efter det er blevet skiftet sidst, men frisk vand er nu engang bedst :roll:), så kradser han meget forsigtig i den. Altså så forsigtig at der ikke ryger vand ud og han ikke får vand på poten, men stadig så kloen lige rammer kanten på skålen så vi lige kan høre at han altså mener der skal nyt vand i (kreamik skål).

Når Nova har fået en lille gren e.l. i pelsen bagpå stopper hun op til jeg har fjernet det.

Når Dumle mener det er madtid og vi skal give ham mad sætter han sig foran madskabet og nedstirrer det.

Opdager vi det ikke render han ind til os, stirrer på os, render ud til skabet og stirrer, ind til os igen og siger brum og ud til skabet.

Hvis noget har "gemt sig" under noget for Nova siger hun "GRAUUuuuuUUUuuu!" og kradser løs på stedet indtil vi kommer og henter det frem for hende.

Nova mener tyggeben SKAL tygges ovenpå os.

Link til indlæg
Del på andre sites

Bitten brummer når hun vil ned fra sengen

Bitten klager højlydt når hun vil op igen..

Bitten er bange for store tallerkener og dybe skåle - derfor danser man omkring dem og siger sære lyde, indtil jeg tømmer indholdet ud på gulvet, så det kan spises

Bitten kratter på mig når hun vil under tæppet - også selvom det måske ikke er et tæppe, men bare min bluse. Så må jeg finde et tæppe

Bitten råber når hun er sulten og tæver rundt med madskålen.

Bitten KAN ikke gå igennem en dør på klem - HELT op, så damen kan passere

Dolph kan selv rulle bedrolleren ud fra under sengen, og komme op i den.. han lister alle døre op uden problem og hvis han er tørstig henter han en skål.

Til Bittens forsvar, er hun ret avanceret i sin fortælle form. Jeg overnattede hos mine forældre og havde ikke fået en skål vand med ned på værelset til dem - klokken sent om natten brokkede Bitten sig foran døren ud til gangen. Lukkede hende ud.

Så fortsatte brokkeriet på badeværelset - fandt hende i bruseren hvor hun begyndte at grave i risten. Vand tak, knold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nå ja....

Tyksakken kan, på trods af sine snart 2 år, ikke gå ned ad trapperne :genert: Hvis han så har forvildet sig op på 1. salen, mens vi andre er i stueetagen, ja så sidder han da bare deroppe og hyyyyyyler og bjæffer og lyder ultra ynkelig, indtil nogen gider komme og bære ham ned :roll:

Er vi for længe om at spise aftensmad, så vandrer han hvileløst rundt, kigger bedende på min mor og eller mig og ender med at flade helt ud på gulvet med et suk. Andre gange sætter han sig foran madskabet. Hvis vi ikke rejser os, så kommer han tilbage til bordet, og sådan kan han blive ved.

Til tider har han også stået og stirret intenst ind i et hjørne af køkkenet. Det ser så tåbeligt ud, og den stakkels sultne hund bliver ved længe :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Elsker bare når hunde får sjove ideer :D

Hogan kan godt li' at gå helt inde i kanten af buske så han nærmest skraber op af dem.

Og så kan der jo godt falde lidt blade og dyr og sådan ned på ryggen af ham. Så går herren i panik og kigger panikslagent om på sin ryg, gerne skiftende fra den ene og den anden side. Det bliver så ved indtil jeg har fjernet hvad det nu er der er i hans pels :stupid:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ih elsker fantastiske hunde der har opdraget sine mennesker til deres egen fordel. Det er i mine øjne hunde der har det godt og bliver set:5up:

Mine har en, blandt mange, meget mærkelig ide: Vand hos min mor kan KUN drikkes på badeværelset:vedikke:

Og skal de være alene og ikke har adgang til badeværelset, så får de en skål i køkkenet, men nej, de vil hellere dø af tørst end drikke vand i køkkenet, så man kommer hjem til 2 monster tørstige hunde, der slet ikke har tid til at hilse på en fordi de skal lukkes på badeværelset og drikke:vedikke::stupid:

Og jeg aner ikke hvor ideen kommer fra.. Hjemme har de skål både i køkkenet og badeværelset og selvom badeværelses vand er bedst, så drikker de da også i køkkenet og alle andre steder, hvis det er der vandet står..

Og trei, tror du det er en schæfer ting det der med at spille halt? Sheila kan det samme (dog er hun ligeglad med at blive tisset på) hvis hun kommer let til skade, uha hvor ynkelig man kan være:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

aaaarj, halfdan gør også det med ben og snacks, og det er SÅ belastende, han kan nemlig ikke engang selv tage det med hen til mig. han kan kun hvinegø af det, hvilket betyder, at jeg skal komme og flytte det med op i sofaen/i sengen/ud i køkkenet osv. :roll:

i det hele taget kan han jo nærmest ingen ting selv - udover at råbe på hjælp, det er han tilgengæld god til :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Botten graver sig som regel ned under hendes tæppe, men hvis det nu ligger lidt forkert til at det kan lade sig gøre så gør eller brummer hun indtil hun får hjælp til at blive puttet ordentligt.

Hun er endnu en der har en underlig idé med vandskålene, der står både et i køkkenet og et på værelset (vi bor hos min mor for tiden) og det er altså kun vandet i køkkenet der kan drikkes:stupid:

Hun skraber løs på folks sokker for at få dem til at tage dem af, hun elsker nemlig tæer :mrgreen:

Ellers så er hun god til selv at hjælpe til, hun lukker skuffer og døre der står åbne :)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Findus

Når Duffy ikke selv synes hun kan hoppe op i sofaen :roll: -hvilket hun ellers sagtens kan og gør, men nogle gange står hun på to ben og sender nogle meget bedende øjne om at blive løftet op...

Ligesom om natten, når hun vil op i sengen, så står hun og skraber én på armen og be'r om at blive løftet op og putte :lun:

Nårj ja, og Duffy kan heller ikke bevæge sig længere, hvis en pind sidder fast i pelsen, så sætter hun sig til den er fjernet! Sjovt nok kan hun løbe rundt og lege med andre hunde og have samlet det meste af skoven sammen i pelsen uden at bemærke det :stupid: Så er man åbenbart optaget af noget langt vigtigere...

Link til indlæg
Del på andre sites