Hop til indhold

Hunde med på restaurant; Er det normalt i Danmark?


Shii
 Share

Recommended Posts

Samle sig i støvbolde? De fleste restauranter vasker vel gulv en gang i døgnet, folk spilder jo mad og alverdens ting... så skal der altså en hel del hunde til ligefrem at lægge store hårboller rundt omkring i krogene. Og som andre siger, hellere lidt hundestøv, end alle folks ulækre fingre alle vegne!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 156
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Jeg må indrømme at jeg er lidt forundret;) jeg har faktisk aldrig haft nogen trang til at medbringe mine hu de hvis jeg spiser på restaurant ;) når vi af og til kører langt og spiser undervejs, så er det oftest ved en pølsevogn eller en gril, vi spiser tit i naturen hvor hundene er omkring os, men ellers bliver de i bilen medens vi spiser, så får de deres mad og en godt lufteture først;)

mine hunde er medlemmer af vores familie, men de er altså hunde, de har efter min mening ikke en smule fornøjelse af at være i en restaurant, en tur i skoven i stedet, det passer noget bedre til dem;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg er lidt forundret;) jeg har faktisk aldrig haft nogen trang til at medbringe mine hu de hvis jeg spiser på restaurant ;) når vi af og til kører langt og spiser undervejs, så er det oftest ved en pølsevogn eller en gril, vi spiser tit i naturen hvor hundene er omkring os, men ellers bliver de i bilen medens vi spiser, så får de deres mad og en godt lufteture først;)

mine hunde er medlemmer af vores familie, men de er altså hunde, de har efter min mening ikke en smule fornøjelse af at være i en restaurant, en tur i skoven i stedet, det passer noget bedre til dem;)

Der kan da være mange årsager til at tage hund(e) med ud og spise... I sommerferien var begge hunde med ude og spise hver dag i en uge. Alternativet var ligesom at de skulle være alene hjemme i en brand-varm båd, og det er jo ikke gangbart.

Generelt har vi dem med på spisesteder hvis vi er ude og rejse, på tur eller lign., både fordi det tit kan være for varmt at have dem siddende i bilen, men også fordi de bare hellere vil med :vedikke: Og en pølsevogn er ikke en gangbar løsning for os.

 

Er vi bare herhjemme er det sjældent jeg har brug for at have hund med ud og eller gider at have det. Enkelte gange har jeg haft en eller begge med på café, men så har vi bare valgt at sætte os udenfor.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg må indrømme at jeg er lidt forundret;) jeg har faktisk aldrig haft nogen trang til at medbringe mine hu de hvis jeg spiser på restaurant ;) når vi af og til kører langt og spiser undervejs, så er det oftest ved en pølsevogn eller en gril, vi spiser tit i naturen hvor hundene er omkring os, men ellers bliver de i bilen medens vi spiser, så får de deres mad og en godt lufteture først;)

mine hunde er medlemmer af vores familie, men de er altså hunde, de har efter min mening ikke en smule fornøjelse af at være i en restaurant, en tur i skoven i stedet, det passer noget bedre til dem;)

Jeg spiser også ved f.eks. en pølsevogn, hvis jeg er på langfart, men det er da fordi hunden ikke må komme med ind nogen steder. Og min forundring ligger i at folk argumenterer med at hunde er uhygiejniske at spise i samme rum med, når folk faktisk er langt mere ulækre (hvis man ellers ved hvad man bør tænke over og ikke bare sluger samfundets beslutning, om at dyr udgør en hygiejne risiko, råt).

 

Og det handler vel ikke om at folk vil på restaurant i stedet for at lufte deres hunde. Det handler måske om at folk gerne vil kunne tage ud at spise på en hverdagsaften hvor hunden i forvejen har ligget alene hjemme hele dagen. Eller om folk der bor på hotel og ellers skal efterlade deres hund alene i ukendte omgivelser.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg spiser også ved f.eks. en pølsevogn, hvis jeg er på langfart, men det er da fordi hunden ikke må komme med ind nogen steder. Og min forundring ligger i at folk argumenterer med at hunde er uhygiejniske at spise i samme rum med, når folk faktisk er langt mere ulækre (hvis man ellers ved hvad man bør tænke over og ikke bare sluger samfundets beslutning, om at dyr udgør en hygiejne risiko, råt).

 

Og det handler vel ikke om at folk vil på restaurant i stedet for at lufte deres hunde. Det handler måske om at folk gerne vil kunne tage ud at spise på en hverdagsaften hvor hunden i forvejen har ligget alene hjemme hele dagen. Eller om folk der bor på hotel og ellers skal efterlade deres hund alene i ukendte omgivelser.

Det handler vel om hvad man syntes er bedst for hunden;) jeg tror ikke at mine hunde har noget som helst godt ud af at være på en restaurant, det vil sige, hvis der ikke er en god løsning til dem fx bil, eller lige. Så ville mit valg være pølsevogn, hente mad, eller lign. Jeg ville ikke vælge restaurant med hundene, det ville jeg ikke syntes de fik noget som helst godt ud af;)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig intet imod at folk tager hund med i restaurant så længe den opfører sig ordentlig, hvilket vil sige at den forholder sig nogenlunde roligt i gulvhøjde. Man kan godt forestille sig at der er gæster som har lidt allergi, men så kan man jo diskutere om det er deres eget problem.

 

Jeg har det nok selv lidt som "Alfen". Jeg kan ikke se at mine hunde har nogen fornøjelse af at være med og ligge under bordet. Jeg tror de har det rarere og mere afslappet i bilen, som så naturligvis skal stå i skygge. Og jeg ferierer ikke i båd.

 

Jeg har meget imod børn, hunde og mennesker der på restaurant ikke opfører sig nogenlunde pænt, men det er en helt anden snak.

 

Jeg har oplevet at en hund på restaurant har lettet ben op af en anden gæst/stol. Jeg ved ikke hvordan jeg ville undskylde det hvis det var min hund. Det er ikke så godt. Jeg kunne også godt forestille mig visse uroligheder, hvis mange medbragte hunde, katte, kaniner mv. på restauranter, men pt er det jo ikke noget problem, man skal bare tænke lidt frem. hvis man mener det bør tillades helt generelt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det handler vel om hvad man syntes er bedst for hunden;) jeg tror ikke at mine hunde har noget som helst godt ud af at være på en restaurant, det vil sige, hvis der ikke er en god løsning til dem fx bil, eller lige. Så ville mit valg være pølsevogn, hente mad, eller lign. Jeg ville ikke vælge restaurant med hundene, det ville jeg ikke syntes de fik noget som helst godt ud af;)

Der er vel forskel på hunde - ligesom på mennesker ;)

 

Begge mine er udprægede selskabsdyr og meget glade for, og vant til, at være med os rigtigt mange steder - også ude blandt andre mennesker (og også selvom det kræver at de skal ligge stille).

At tage dem med ud og spise ér den gode løsning for dem, på lige fod med at hente mad med hjem, og bedre end at ligge alene i bil, hvilket de ellers også tolererer helt fint når dét er nødvendigt.

 

Dermed ikke sagt at deres gåture og mere "hundeagtige" aktiviteter bliver erstattet af restaurantbesøg og ture på museum, men det er meget firkantet påstå at hunde ikke kan få noget ud af at være med synes jeg, og det er sådan jeg læser dine indlæg.

 

Når det så er sagt, så er der vist ingen tvivl om at jeg ikke synes at det er et problem at der er hunde hvor der indtages mad. Dog med forbehold for at hundene skal være opdraget til at kunne være der uden at være til gene.

Jeg ser alt for mange pis-uopdragne hanhunde der mener de skal lette ben allevegne, for bare lige at tage et eksempel, og det er bare ikke okay, ligesom gøen osv. heller ikke ville være det.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles har været med på pub et par gange (indendørs, de har alle været med udendørs), og han ligger bare under bordet og kigger. Det kan jeg altså ikke se skulle være værre for ham, end at ligge alene i bilen? Han kan godt lide at være sammen med os :-D

Som LL siger, kan man altså ikke måle alle hundes temperament ud fra sin egen hund, eller egne idealer.

Link til indlæg
Del på andre sites

Charles har været med på pub et par gange (indendørs, de har alle været med udendørs), og han ligger bare under bordet og kigger. Det kan jeg altså ikke se skulle være værre for ham, end at ligge alene i bilen? Han kan godt lide at være sammen med os :-D

Som LL siger, kan man altså ikke måle alle hundes temperament ud fra sin egen hund, eller egne idealer.

 

Nej, er der nogen der gør det?

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej, er der nogen der gør det?

Tjah, hvis man ikke forstår hvorfor nogle gerne vil noget andet end en selv, så er det vel i bund og grund fordi man tager udgangspunkt i egen situation.

 

Jeg kan f.eks. ikke forstå at nogen kan finde på at springe ud fra en bro, bundet til en lille tynd elastik, selvom folk fortæller at det er fantastisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er da ked af hvis jeg har skrevet noget der kan misforstås;( jeg skriver jo bare hvad jeg mener og hvad jeg gør med hensyn til mine egne hunde, var ikke lige klar over at det ikke var ok;(

 

Jeg tror bare det at du er "forundret" falder nogen for brystet :hmm: Jeg er også lidt forundret, hvilket ikke skyldes at jeg går udfra at alle skal mene eller føle som jeg, blot at det er lidt overraskende for mig at nogen synes det er dejligt (også for hundene) at have hunde med, når de er ude at spise på restaurant. Men som sagt, for min skyld, ingen alarm, så længe hundene opfører sig pænt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og støv består i høj grad af andre menneskers hud. Livet er ret ulækkert hvis man begynder at tænke over det. Jeg tror dog oftere at jeg har fundet menneskehår i min mad end hundehår.

 

Jeg tænker på personalets håndhygiejne, service der ligger i timevis på bordene hvor folk går forbi og hoster og nyser, for slet ikke at tale om de steder der er buffé. Der står folk over maden og piller næse, klør sig i håret osv.

 

Der er lavet undersøgelser over folks håndhygiejne, mængde af bakterier på f.eks. håndtag på offentlige steder og det er altså ikke noget man skal studere inden man spiser. En hund der går på gulvet i et supermarked og ikke rører ved noget, kan umuligt sprede flere bakterier end alle os der har hænder vi kan gramse med. Tag på et håndtag i din lokale Brugs og der er garanteret colibakterier på.

 

 

Jamen jeg forstår ikke - gør det det så mere okay at bringe flere bakterier med ind på restauranten ? Herhjemme finder vi oftere hundehår i maden, end menneskehår. Heldigvis er det fra vores egne hunde, vi har nogenlunde styr på hvor de har været henne, men ellers synes jeg ikke det er særligt lækkert, nej.

 

 

Samle sig i støvbolde? De fleste restauranter vasker vel gulv en gang i døgnet, folk spilder jo mad og alverdens ting... så skal der altså en hel del hunde til ligefrem at lægge store hårboller rundt omkring i krogene. Og som andre siger, hellere lidt hundestøv, end alle folks ulækre fingre alle vegne!

 

Havde vi Mollie med i hendes fældningsperiode, ja - så kunne der sagtens ligge store totter hår når vi forlader restauranten igen.

 

 

-----------

 

Jeg gider ærligt talt ikke sidde og spise i lugten til f.eks. våd hund, hvis det regner udenfor. Ligeledes gider jeg heller ikke lugte til Fru Olsens gamle hund, som ikke har set et bad i flere år. En familie som kommer med en hund direkte fra skoven, hvor den har fundet noget lækkert at rulle sig i, nej tak :badr:

 

Fordi nogle hunde er opdraget og kan finde ud af at ligge roligt under et bord, så ville der også være tilfælde hvor hunden farer op, gør, ryster sig, lægger sig på gulvet så tjenerne nærmest må springe over den.

 

Så må man kalde mig snobbet, indspist o.lign., men det er min holdning, jeg forstår ikke hvorfor man skal have hunden med ind på restauranten. :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg gider ærligt talt ikke sidde og spise i lugten til f.eks. våd hund, hvis det regner udenfor. Ligeledes gider jeg heller ikke lugte til Fru Olsens gamle hund, som ikke har set et bad i flere år. En familie som kommer med en hund direkte fra skoven, hvor den har fundet noget lækkert at rulle sig i, nej tak :badr:

 

Fordi nogle hunde er opdraget og kan finde ud af at ligge roligt under et bord, så ville der også være tilfælde hvor hunden farer op, gør, ryster sig, lægger sig på gulvet så tjenerne nærmest må springe over den.

 

Så må man kalde mig snobbet, indspist o.lign., men det er min holdning, jeg forstår ikke hvorfor man skal have hunden med ind på restauranten. :vedikke:

 

De steder vi kommer med vores hunde, er der altså også regler.... F.eks. må hundene ikke stå og gø, de skal være under bordet, og de må ikke være til gene for andre.....

 

Og jeg synes nu også normalt at de folk som jeg har mødt der har haft hunde med f.eks. ikke tager en stinkende hund med der lige har rullet sig i lort.... Det kan dog ikke genere mig mere end f.eks. når en lorteunge render rundt med en lorteble, eller det absolut klammeste ever når forældrene tror det er okay at skifte en lortble inde i en restaurant.. for "vi gør det jo bare herover i hjørnet, og lille olfert bliver jo skiftet på en stol og ikke på bordet"...

Link til indlæg
Del på andre sites

De steder vi kommer med vores hunde, er der altså også regler.... F.eks. må hundene ikke stå og gø, de skal være under bordet, og de må ikke være til gene for andre.....

 

Og jeg synes nu også normalt at de folk som jeg har mødt der har haft hunde med f.eks. ikke tager en stinkende hund med der lige har rullet sig i lort.... Det kan dog ikke genere mig mere end f.eks. når en lorteunge render rundt med en lorteble, eller det absolut klammeste ever når forældrene tror det er okay at skifte en lortble inde i en restaurant.. for "vi gør det jo bare herover i hjørnet, og lille olfert bliver jo skiftet på en stol og ikke på bordet"...

Jeg glemmer aldrig - aldrig-aldrig-aldrig - dengang vi sad og spiste vores madpakker i et madpakkeområde i et af de dersens legeland ting og damen ved siden af smed sit store 3 årige (mit gæt) barn op på bordet som stod i forlængelse af vores og skiftede dens lorteble.

Det var simpelthen noget af det klammeste jeg nogensinde har været udsat for, virkeligt. Og at ungen bare i forvejen var alt for stor til at rende rundt og skide i bukserne satte ligesom prikken over klamheds-i'et.

Det havde også været klamt med en baby, men sådan en stor en er bare så meget mere et rigtigt menneske :lol:

 

Jeg ville have givet penge for at bytte den oplevelse med lidt hundehår i maden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Uanset hvad folk gør med Deres børn kan det vel ikke legitimere at man lader sin hund eller hunde være til væsentlig gene for andre mennesker.

 

Hunde som opfører sig pænt og som ikke er til væsentlig gene er vel velkommen de fleste steder. Der er så også forskel på om man kommer med 2 våde Newfoundlændere eller en Dansk Svensk Gårdhund. Bare man tænker sig om og tager lidt hensyn, går det vel fint nok.

 

Der er desværre en vis procentdel af både hundeejere og forældre som ikke kan finde melodien og de ødelægger meget for alle de andre. Det må vi vist leve med.

 

Der er folk som ikke kan lide børn og folk som ikke kan lide hunde. Det må vi vist også leve med.

 

Vi må leve med disse "individer", men vi behøver jo ikke lade os styre af dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har egentlig intet imod at folk tager hund med i restaurant så længe den opfører sig ordentlig, hvilket vil sige at den forholder sig nogenlunde roligt i gulvhøjde. Man kan godt forestille sig at der er gæster som har lidt allergi, men så kan man jo diskutere om det er deres eget problem.

 

Mon ikke parfumeallergi er ved at overhale allergi overfor hunde efterhånden?

 

Jeg vil langt hellere spise mellem 100 hunde end ved siden af en enkelt deodorantoverhældt person, hvilket straks giver mig hovedpine mm. - og det er mit helt eget problem, som jeg render ind i så snart jeg stikker snotten udenfor egen matrikel.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde mine hunde med på café for et par dage siden. Dog sad vi udenfor. Men jeg har også tit haft dem med indenfor (hedder café2 og ligger i Hirtshals. Kan virkelig anbefales hvis I nogensinde kommer på de kanter. Virkelig god mad og hundevenligt sted.) Reglen er, at hundene skal kunne holde sig i ro og ikke genere. Jeg lægger bare et tørklæde eller lille tæppe/håndklæde på gulvet og så lægger de sig på det.

Grunden til at jeg slæber dem med der er fordi jeg tit har/havde nogle ærinder i Hirtshals, hvor jeg tog dem med. Og jeg bryder mig ikke om at forlade dem i længere tid i en bil, hvis jeg ikke er sikker på skygge. Min bil bliver let varm, så jeg er mere tryg ved at have dem med ind end have dem i bilen.

Jeg ser det ikke som et problem at have en hund med på cafe/restaurant, hvis den kan holde sig i ro. Mine hunde er også typiske selskabshunde der bedst kan lide at være i selskab med sine ejere. Så jeg er egentlig overbevist om at det giver dem mere at være med end være efterladt i bilen.

Da jeg tit var i Hirtshals for at besøge min bedste, brugte jeg så også hundene og caféen som lokkemiddel for at lokke min bedste i kørestolen og ud af lejligheden. 'Hundene' havde brug for en gåtur og så kunne vi ligeså godt gå ned og nyde mad på caféen. Win win, hun kom ud og hundene fik gåtur.

Et cafébesøg tæller jeg dog ikke som rigtig aktivering for hunden. Men et cafébesøg med hundene indebærer for mig, hyggetur hvor man går dertil og derfra så hundene får lov til at opleve et nyt sted med massere af dufte. Det kunne ikke falde mig ind at parkere ved stedet og bare slæbe hundene med ind.

 

Bonusinfo: på Hirtshalsture har mine hunde så altid fået en ordentlig løbetur på stranden inden vi kørte hjem. så jeg synes de får mere ud af at være med til Hirtshals og slæbt med på caféen, end hvis jeg bare efterlod dem hjemme i huset, når jeg kører til Hirtshals :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jamen jeg forstår ikke - gør det det så mere okay at bringe flere bakterier med ind på restauranten ? Herhjemme finder vi oftere hundehår i maden, end menneskehår. Heldigvis er det fra vores egne hunde, vi har nogenlunde styr på hvor de har været henne, men ellers synes jeg ikke det er særligt lækkert, nej.

Det er selvfølgelig altid et spørgsmål om hvor man skal sætte grænsen og hvad man skal forbyde,.. jeg er bare en person der ikke bryder mig om at man forbyder, bare for at forbyde og kan ikke se at hunde skulle kunne udgøre en større sundhedsrisiko end mennesker.

 

 

Jeg gider ærligt talt ikke sidde og spise i lugten til f.eks. våd hund, hvis det regner udenfor. Ligeledes gider jeg heller ikke lugte til Fru Olsens gamle hund, som ikke har set et bad i flere år. En familie som kommer med en hund direkte fra skoven, hvor den har fundet noget lækkert at rulle sig i, nej tak :badr:

 

Fordi nogle hunde er opdraget og kan finde ud af at ligge roligt under et bord, så ville der også være tilfælde hvor hunden farer op, gør, ryster sig, lægger sig på gulvet så tjenerne nærmest må springe over den.

Men folk der kan finde på at tage sådanne hunde med ind på en restaurant, tror du de tænker på hygiejne overhovedet?.

Så må man kalde mig snobbet, indspist o.lign., men det er min holdning, jeg forstår ikke hvorfor man skal have hunden med ind på restauranten. :vedikke:

Jeg finder det ikke nødvendigt at kalde dig noget som helst, for vi har alle vores grænser for hvad vi kan lide og hvad vi ikke kan lide, men at man ikke kan forstå at andre kan lide noget man ikke selv kan, synes jeg bestemt ikke man bør lovgive udfra. Personligt bryder jeg mig ikke om at sidde ved siden af en børnefamilie på en restaurant, men ville da aldrig gå ind for et forbud mod at have børn med ind,.. det ved jeg da godt at andre kan være afhængige af have. Det er mit problem hvis jeg er så sart at en unge kan ødelægge min appetit, ligesom jeg synes det bør være dit at en hund kan gøre det samme for dig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde mine hunde med på café for et par dage siden. Dog sad vi udenfor. Men jeg har også tit haft dem med indenfor (hedder café2 og ligger i Hirtshals. Kan virkelig anbefales hvis I nogensinde kommer på de kanter. Virkelig god mad og hundevenligt sted.) Reglen er, at hundene skal kunne holde sig i ro og ikke genere. Jeg lægger bare et tørklæde eller lille tæppe/håndklæde på gulvet og så lægger de sig på det.

Grunden til at jeg slæber dem med der er fordi jeg tit har/havde nogle ærinder i Hirtshals, hvor jeg tog dem med. Og jeg bryder mig ikke om at forlade dem i længere tid i en bil, hvis jeg ikke er sikker på skygge. Min bil bliver let varm, så jeg er mere tryg ved at have dem med ind end have dem i bilen.

Jeg ser det ikke som et problem at have en hund med på cafe/restaurant, hvis den kan holde sig i ro. Mine hunde er også typiske selskabshunde der bedst kan lide at være i selskab med sine ejere. Så jeg er egentlig overbevist om at det giver dem mere at være med end være efterladt i bilen.

Da jeg tit var i Hirtshals for at besøge min bedste, brugte jeg så også hundene og caféen som lokkemiddel for at lokke min bedste i kørestolen og ud af lejligheden. 'Hundene' havde brug for en gåtur og så kunne vi ligeså godt gå ned og nyde mad på caféen. Win win, hun kom ud og hundene fik gåtur.

Et cafébesøg tæller jeg dog ikke som rigtig aktivering for hunden. Men et cafébesøg med hundene indebærer for mig, hyggetur hvor man går dertil og derfra så hundene får lov til at opleve et nyt sted med massere af dufte. Det kunne ikke falde mig ind at parkere ved stedet og bare slæbe hundene med ind.

 

Bonusinfo: på Hirtshalsture har mine hunde så altid fået en ordentlig løbetur på stranden inden vi kørte hjem. så jeg synes de får mere ud af at være med til Hirtshals og slæbt med på caféen, end hvis jeg bare efterlod dem hjemme i huset, når jeg kører til Hirtshals :blink:

 

Det lyder super fint og dejligt. Gode dage for alle parter.

 

Jeg ville nok komme i bil og parkere den et passende sted i skygge. så ville jeg lufte hundene på stranden - og når de var luftede, beskidte og en smule trætte ville jeg tilbyde dem lidt vand og lukke dem i bilen, men jeg nuppede en kop kaffe og en kage på Caféen. Om hundene hellere ville med på Cafe ved jeg ikke, men jeg gider ikke have dem med der, hvis det ikke er nødvendigt og jeg generer i hvert fald ikke nogen ved ikke at have dem med :-)

 

Og jeg bruger deodorant meget mådeholdent, men lugter nok af hund engang imellem :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er selvfølgelig altid et spørgsmål om hvor man skal sætte grænsen og hvad man skal forbyde,.. jeg er bare en person der ikke bryder mig om at man forbyder, bare for at forbyde og kan ikke se at hunde skulle kunne udgøre en større sundhedsrisiko end mennesker.

 

Men folk der kan finde på at tage sådanne hunde med ind på en restaurant, tror du de tænker på hygiejne overhovedet?.

 

Jeg finder det ikke nødvendigt at kalde dig noget som helst, for vi har alle vores grænser for hvad vi kan lide og hvad vi ikke kan lide, men at man ikke kan forstå at andre kan lide noget man ikke selv kan, synes jeg bestemt ikke man bør lovgive udfra. Personligt bryder jeg mig ikke om at sidde ved siden af en børnefamilie på en restaurant, men ville da aldrig gå ind for et forbud mod at have børn med ind,.. det ved jeg da godt at andre kan være afhængige af have. Det er mit problem hvis jeg er så sart at en unge kan ødelægge min appetit, ligesom jeg synes det bør være dit at en hund kan gøre det samme for dig.

 

Men det er jo ikke at forbyde noget som helst, ved at lade det være op til restauranter selv, om de accepterer at hunde må komme med ind og "spise" ? Jeg forstår ikke at folk ligefrem kan undre sig over at de fleste spisesteder ikke ønsker at have hunde indendørs.

 

Jeg forstår sagtens at folk synes det er hyggeligt at have hunden med ud at spise, men så må de vel også acceptere at det bliver ved et udendørs bord de fleste spisesteder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er stor fan af forbud:-) For så kan man nemlig selv vælge. Jeg synes at udgangspunktet burde være, at alle var velkomne alle steder, og at det så var op til den enkelte restaurant at forbyde hunde, børn under x år, amning m.m. Da jeg var i Thailand sidste gang, valgte vi meget bevidst et børnefrit hotel - som er noget de markedsfører sig på (ligesom der snart er børnefri flyvninger). Og det er jo så mit valg:vedikke: Og det sker da at jeg vælger steder fra hvis jeg fx kan se at der sidder en flok småbørnsmødre eller en flok larmende gymnasieelever.

 

Alle kan vælge til og fra. Blot synes jeg det er pudsigt at der ikke i fx Tyskland er det store behov for at skilte med ordensregler for hunde. Enten er tyskerne bedre til at opdrage deres hunde, eller også er tyskerne bare bedre opdraget generelt og kan selv styre det der med hvornår hunde er for ulækre/uopdragne m.m. til at komme med på restaurant.

Link til indlæg
Del på andre sites

Pbc: Glemte at nævne at hundene også altid får en gåtur et sted inden, når jeg er på vej til Hirtshals. Der holder jeg nemlig altid ind ved en sø, hvor de lige får lavet de vigtigste ting. Så tror næppe at kræ mangler noget.

 

Rent praktisk, så er det næsten umuligt at finde en ordentlig skyggeplads i Hirtshals, så jeg ville ikke have god samvittighed med at lade hundene være i bilen i længere tid. Vindblæst by med sandjord = næsten ingen ordentlige træer.

 

I det hele taget bryder jeg mig ikke om tanken om at efterlade hunde i bilen nogen steder i længere tid med risikoen for at skyggen flytter sig og det danske vejr hurtigt skifter, så bilen står i fuld sol.

Jeg undrer mig over at så mange hundeejere har is nok i maven til at lade hundene sidde i bilen i længere tid, imens ejeren er inde alle mulige steder i både kortere og længere tid. Nok også mere fordi jeg har en sort bil, der er så lille at jeg ikke kan have et bur i baggagerummet og derfor ikke kan have bagklappen til at stå åben.

Men det er så off topic i denne tråd.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...