Hop til indhold

Fordomme ud fra hvem mennesket er


Lonny
 Share

Recommended Posts

Gæst andreadot

Tror aldrig jeg har fortalt det her. Men da jeg startede til hundetræning var første gange uden hund hvor vi fik lidt intro og fortalte om os selv og valg af hund.

 

Det skal lige siges at jeg er meget alm. og måske lidt fordomsfuld over for folk som har muskelhunde(selvom jeg selv har en staffordshire bull terrier) De er over tatovedede, overtrænede og så er deres kærester totalt dullede med store bryster og langt blond hår!

 

Der sidder sådan et par over for mig. Og jeg er mega spændt på at høre hvad de har af hund.

 

Da jeg så fortæller hvilken hund jeg har. Bryder manden ind og siger det er deres ønskehund. Men at de har fået at vide der er mellem 2 og 4 års ventetid. Så derfor har de fået en fransk bulldog.

 

Faktisk er det jo synd hvis parret har sat sig ind i hvad det vil sige at have en staff. Men jeg tror personligt at de er blevet valgt fra af div. opdrættere.

 

Nå men så komme vi til første time hvor hunden er med. Og da hunden er løse kommer de hen for at snakke med min karla. Og de syntes bare hun er så sød.

Nå men hunden er vi vild leg. Damen sætter sig ned og vil hilse på vapserne. i sine tårnhøje stiletter, nedringede bluse lange halskæder mm.

 

Det reslutere i at karla springer op hiver halskæder og 4 hairextensions ud af demens hår!!!!

 

løber væk og more sig gevaldig med håret..

 

Jeg kunne have gravet mig ned.

 

Så lidt fordomme har man vel altid.

 

Jeg oplever det tit selv. Og faktisk forundres jeg, for jeg kommer med min fine og meget velopdragne hund sammen med mine to børn på 6 og 9. og alligevel kan jeg se at folk går udenom os. eller spørger om ikke det er en af de der farlige kamphunde.

 

I weekenden var vi i djurs sommerland. der kom en flok indvandre hen og spurgte om ikke det var en pitbull for sådan en havde de selv derhjemme. Og i et kort øjeblik mistede jeg fatningen og sagde "jo det er det skam, bare i miniature" for hvis man har en pittbull hjemme ved man vel godt at de ikke findes i 15 kg klassen.

 

Ellers en fin dag som dog tiltrak de der tatovedre fyre i alle afskygninger. De skulle lige hen og snakke.

 

Og ikke et ondt ord om tatoverede fyre(er selv til tattos) men det er da sjovt at jeg står der med hele familien og børn og er rimelig ordinær. Og ikke en eneste ligesindet familie kommer og snakker med min hund. kun de her fyre i flok!

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 61
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jah vi dømmer alle og jeg er selv en af dem, men efter jeg selv fik hund så stoppede jeg så vidt muligt med at dømme.

Ældre damer og mænd er de værste for mig. Jeg er en lille nips ting på 21 år med en 2 årig labrador som sagtens kan trække lidt afsted, som har til vane at rejse sig op på 2 ben og sige meget meget højt hej imens han svinger ude i linen og mig som er ved at få fisket ham ind og på plads og kontakt til ham. Så jeg bliver bestemt dømt dagligt og det er så ærgerligt for hvis de bare kom tæt nok på og gad at se at jeg faktisk træner med ham (så han ikke skræmmer hundejer væk) så ville de møde den mest kærlige hund som bare vil lege.

 

Så jeg dømmer da, men jeg prøver at lade være for det kan jo være at deres lille vaps også bare er misforstået af mig

Link til indlæg
Del på andre sites

 

Nå men hunden er vi vild leg. Damen sætter sig ned og vil hilse på vapserne. i sine tårnhøje stiletter, nedringede bluse lange halskæder mm.

 

Det reslutere i at karla springer op hiver halskæder og 4 hairextensions ud af demens hår!!!!

 

løber væk og more sig gevaldig med håret..

 

Jeg kunne have gravet mig ned.

 

 

:lol::lol::lol: I love it!

Link til indlæg
Del på andre sites

Og ikke et ondt ord om tatoverede fyre(er selv til tattos) men det er da sjovt at jeg står der med hele familien og børn og er rimelig ordinær. Og ikke en eneste ligesindet familie kommer og snakker med min hund. kun de her fyre i flok!

 

Her er jeg så lige omvendt, jeg halvgamle småtykke dame, jeg kontakter alle de tatoverede fordi jeg gerne vil klappe deres hund :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork fordomme har jeg masser af, mest mod mig selv og mit udseende :lol:

 

Men ellers er jeg nok med på den at en fed og halvgammel madamme ikke udsættes for helt så mange - direkte ? - fordomme, den jeg møder oftest er at mange ikke kan forstille sig mig med en lille hund ever! Herude er jeg kendt som hende der hver dag traver mosen tynd med hunden og stadig træner hunden efter 8 år med samme og så kan man åbenbart li'som ikke passe til en lille hund :vedikke:

 

Jeg kigger meget på ejerne når vi møder en fremmede hund og møder jeg unge piger i sidste nye skrig, mobilen oppe til øret og en stor taske over skulderen ja så bimler mine fordomme nok en smule :genert:

 

I det heletaget folk der fuldkommen glemmer hunden til fordel for en mobilsamtale og en skuldertaske der heletiden glider ned og en smøg som skal tændes kan få mig til at sende en fnyse-blik i ved-kommenes retning selv om jeg prøver at lade være :engel:

 

Det bedst par jeg er stødt ind i et par gange - NEDE I MOSEN :shock: - er to unge indvandre fyre et sted i 20'erne, kortklippet smart hår, "diiiumant" ørestik i det ene øre, store overarme og oprullet t-shirt ærmer og de der hænge-r*vs bukser......De lufter deres langhåret Chi dernede og han (hunden) får lov til at hilse og lege med hvem han vil, sådan et par seje gutter hvor man :oops: helt automatisk kigger efter den der steoride-hund de da må have.....og så er det bare en lille fis af en Chi....såkandulæredet, Karina! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

det er helt sikkert vis der kommer nogle tøser med en hund uanset race så er jeg ret sikker på at der over hoved ikke er styr på dyret den er bar sød og nuttet og menskliggjort hel op til begge øre.

 

Sjovt når man tænker på at hvad, 80% af alle herinde er kvinder og de fleste af dem lyder da til at have rimmelig godt styr på deres hunde! :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ork fordomme har jeg masser af, mest mod mig selv og mit udseende :lol:

 

Men ellers er jeg nok med på den at en fed og halvgammel madamme ikke udsættes for helt så mange - direkte ? - fordomme, den jeg møder oftest er at mange ikke kan forstille sig mig med en lille hund ever! Herude er jeg kendt som hende der hver dag traver mosen tynd med hunden og stadig træner hunden efter 8 år med samme og så kan man åbenbart li'som ikke passe til en lille hund :vedikke:

 

Jeg kigger meget på ejerne når vi møder en fremmede hund og møder jeg unge piger i sidste nye skrig, mobilen oppe til øret og en stor taske over skulderen ja så bimler mine fordomme nok en smule :genert:

 

I det heletaget folk der fuldkommen glemmer hunden til fordel for en mobilsamtale og en skuldertaske der heletiden glider ned og en smøg som skal tændes kan få mig til at sende en fnyse-blik i ved-kommenes retning selv om jeg prøver at lade være :engel:

 

Det bedst par jeg er stødt ind i et par gange - NEDE I MOSEN :shock: - er to unge indvandre fyre et sted i 20'erne, kortklippet smart hår, "diiiumant" ørestik i det ene øre, store overarme og oprullet t-shirt ærmer og de der hænge-r*vs bukser......De lufter deres langhåret Chi dernede og han (hunden) får lov til at hilse og lege med hvem han vil, sådan et par seje gutter hvor man :oops:helt automatisk kigger efter den der steoride-hund de da må have.....og så er det bare en lille fis af en Chi....såkandulæredet, Karina! :lol:

 

jeg elsker når ens fordomme bliver gjort til skamme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg elsker når ens fordomme bliver gjort til skamme :lol:

Også jeg, jeg kommer altid til at smile når jeg tænker på dem og på min egen fordom :lol:

 

 

Det er ligesom når man møder den der pææææne ældre herre i hans altid nydelige tøj og så forventer høvisk tale og gode gammeldaws pæne manere - og så åbner han munden og den værste latrinære-bodega-svine tale strøm kommer ud af hans mund :shock:

 

Så står man der med vindblæst hår og røde kinder og tænker WTF skete der lige her! :vedikke:

 

 

Det må så være en slags baglæns fordom, ikk :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg læste et indlæg i et andet forum, og her var der en ung lyshåret kvinde der fortalte at når hun gik tur med sin SBT, så gik folk som regel en stor bue uden om den, og det var sjældent nogen hilste på dem.

 

Hendes forældre havde så passet hunden og var gået en tur med den, og de kom glædestrålende tilbage og fortalte hvor mange mennesker de havde hilst på, og at det havde været en rigtig dejlig tur med en masse positive tilkendegivelser...

 

Tror du også at din hund bliver bedømt på hvordan du ser ud, eller har du oplevet noget lignende. Og den anden vej rundt, er der forskel på hvordan du bedømmer hunden alt efter hvor gammel ejeren er, eller hvordan ejeren ser ud?

 

Jeg tror bestemt at jeg selv kigger meget på ejer, og dømmer hunden ud fra det, egentlig kigger jeg nok først på ejer, og derefter på hunden :genert:

 

Og jeg tror rent faktisk at folk gør det samme med mig, jeg hører jo mange historier om folk med samme race som min er blevet svinet til på åben gade, men jeg oplever selv hovedsageligt positive mennesker der gerne vil hilse. Det kan selvfølgelig skyldes området jeg bor i, men det kan også skyldes at jeg er tæt på de 40 og mest ligner en "hr og fru danmark" :blink:

 

Jeg bedømmer vist i den grad mere ejeren end hunden, men til gengæld holder mine fordomme desværre ofte stik :???:

 

Vi har en meget ung pige og en meget ung dreng (søskende vil jeg tro), der går tur med familiens golden. En meget stor og ivrig unghund som de har utrolig svært ved at holde (og som Dumle selvfølgelig ikke kan tåle synet af). Dem går jeg altid en stor bue udenom. Hunden har så også en gang trukket sig ud af halsbåndet og kom farende hen til os.

 

Så er der en gammel dame med en meget stor berner hund som hun aldrig har i snor. Da den var hvalp gjorde det mig ikke noget, men nu reagerer både den og Dumle meget kraftig på hinanden når vi går forbi haven, så jeg tør ikke gå forbi dem længere. Der vender vi om og går langt væk.

Selv hvis hun tog snor på den ville hun jo ikke være i stand til at holde den hvis den blev gal.

 

Så er der en gammel mand med sin gamle ruhårede gravhund. Begge går meget langsomt. Dette par bedømte jeg til at være rolig og rimelig ligetil at passere. Det har så også holdt stik.

 

Dumle bliver helt sikkert også dømt på hvordan vi ser ud. Når det er Bjørn der går med ham er der større sandsynlighed for, at folk sætter deres hund i snor når vi skal passerer end når jeg går med ham.

Link til indlæg
Del på andre sites

Min hund er udsat for én bestemt fordom, bare fordi hendes mennske har valgt at hun skal være lydighedshund :ae:

 

Hun bliver kaldt for (grim) Border Collie og hyrdehund hvorend vi går :vedikke:

Det er vel nok godt at hun ikke forstår dansk, ellers ville hendes selvtillid have lidt et temmeligt solidt knæk efterhånden.

 

Stakkels Asta-Pasta-hund :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

di er osse over 25 så det kan man da ikke rektig sammenline.:-)

 

Nu er jeg bange for at mine fordomme om folk der ikke mener at unge mennesker er ordentlige hundeejere, kommer frem ;-):fornaermet:

 

Jeg var 21 da jeg fik Lupus og jeg betragter da mig selv om en ganske fornuftig hundeejer, der gerne bruger mine lørdageformiddage på træningspladsen, frem for hjemme med tømmermænd.

 

Og jeg er endda blondine :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er ligesom når man møder den der pææææne ældre herre i hans altid nydelige tøj og så forventer høvisk tale og gode gammeldaws pæne manere - og så åbner han munden og den værste latrinære-bodega-svine tale strøm kommer ud af hans mund :shock:

 

Så står man der med vindblæst hår og røde kinder og tænker WTF skete der lige her! :vedikke:

 

Sådan en har jeg også mødt. Der fik jeg godt nok mit livs chock, må jeg indrømme :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg både har og bliver udsat for fordomme. :engel:

 

Blondinen med lyserød bluse og lys deminbukser, lyserød libgloss og en chi på armen, er næsten en klassiker - Vi har en del af dem her i Herning :rolleyes:

Og bodybuilder-typerne med Amstaff er her også en del af.

Endnu er der ingen af dem der har overrasket mig.... Både hund og ejer har opført sig som jeg forventer :genert:

 

Tilgengæld så kan jeg åbenbart ikke styre så stor en hund. Når folk hører hvor stor Chinook ender med at blive, bliver de helt forkerte i hovedet, når jeg står med snoren - hvis min kæreste står med snoren, er der ikke noget.

Kvinder kan åbenbart ikke have store hunde - ikke i Herning i hvertfald :klap:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er jeg bange for at mine fordomme om folk der ikke mener at unge mennesker er ordentlige hundeejere, kommer frem ;-):fornaermet:

 

Jeg var 21 da jeg fik Lupus og jeg betragter da mig selv om en ganske fornuftig hundeejer, der gerne bruger mine lørdageformiddage på træningspladsen, frem for hjemme med tømmermænd.

 

Og jeg er endda blondine :lol:

 

vis du nu kigget på profilen velle du opdage at jeg er 22 år gammel.:-D

jeg var cirk 20 da jeg fik tulle.

 

og jeg velle osse mene at jeg er en nogen lunde hundeejer +,-:hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Men dog en mand :fornaermet:

 

Og du snakkede om KVINDER :fornaermet:

 

Ej, tror jeg ved hvad du mener :blink:

 

 

nej nej for pokker ikke mand nej bare et menske af hankøn.

 

jeg snakker ikke om kvinder men mo tøser du ved fnise fnise megt høj og vedvarene.

 

kunne du så ikke fortelle det jeg er nemlig let i tvivl om vad jeg er kommet til at mene.??

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Afganskmynde

Oplever oftest det modsatte. At folk tillader sig alt muligt naar det er mig, ogsaa med sine hunde og gaar gerne os i mode.

 

Men naar min mand gaar med os, saa faar han laaaangt mere respekt. Ogsaa i telefonen med fremmede mennesker. Han udstraaler naturlig autoritet af en eller anden aarsag. Det irriterer mig til hudloshed!!! f.eks naar jeg skal bytte toj sender jeg konsekvens nu min mand til det - Saa er der ingen problemer!. For som jeg har erfaret til hudloshed, giver de ham ALTID penge tilbage UDEN at sporge hvorfor og hvordan og hvorledes, som jeg oftest udsaettes for:vedikke::???::evil:

 

Tror maaske det er en tildens nogle folk har mod unge kvinder dvs dem har nogle mennesker ikke saa meget respekt for. Men samtidig tror jeg ogsaa ens udstraaling har MEGET at sige. Og min er altsaa ikke saa autoritaer. Ov!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst stenshoej

jeg har vel fordomme overfor ældre mennesker med "skødehunde"...

 

som bare lader dem gå løst.. har mødt et par stykker af dem som så er kommet farende over og hoppet direkte på robin.. sådan lige uden videre :hmm:

 

 

men jeg møder jo nok en del fordomme selv..

da jeg ofte møder på folk som vil belære mig om det ene eller andet når det gælder hunde..

 

men det er jo nok pga. min alder..

de tager mig heldigvis seriøst på træningspladsen.. og havde også skudt mig ældre end jeg er.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det bedst par jeg er stødt ind i et par gange - NEDE I MOSEN :shock: - er to unge indvandre fyre et sted i 20'erne, kortklippet smart hår, "diiiumant" ørestik i det ene øre, store overarme og oprullet t-shirt ærmer og de der hænge-r*vs bukser......De lufter deres langhåret Chi dernede og han (hunden) får lov til at hilse og lege med hvem han vil, sådan et par seje gutter hvor man :oops: helt automatisk kigger efter den der steoride-hund de da må have.....og så er det bare en lille fis af en Chi....såkandulæredet, Karina! :lol:

 

Så er det sgu da bøsser.

 

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...