Hop til indhold

Hvad har du lavet med din hund i dag?


Stjernetosse
 Share

Recommended Posts

Jeg mener vi har haft en lignende tråd før, men er ikke sikker... Derfor opretter jeg en ny :mrgreen:

 

Fortæl hvad du har lavet med din(e) hund(e) i dag, det er s´hyggeligt at læse om, samt dejligt at få inspiration.

 

I dag har Svea, Oscar og jeg sovet længe. Hundene er kvæstede ovenpå en uges hundecamping samt hvalpelegestue m.m, så vi har puttet i dynerne. Oscar var ude på morgentur med Christoffer inden han tog på arbejde, og da vi tre så stod op gik vi en Svea-venlig tur rundt i parken. Da vi kom hjem fik de lidt søg i haven, og så trænede vi alene hjemme i et stykke tid. Både hvor jeg gik ovenpå, og hvor jeg gik ind og ud af hoveddøren. Slutteligt kørte jeg en 5-minutters tur. Det gik så fint.

Hundene har så sovet og efter de vågnede, trænede Oscar og jeg lidt forskellige klasse I øvelser (han skal til prøve inden han bliver 3 har jeg besluttet, så nu skal vi jo rigtig igang med at træne :mrgreen:). Svea sad i sin seng imens, og hun fik så løbende godbider for at sidde der lige så pænt :)

Da Oscar var færdig med at træne kom han ud i haven, og så trænede jeg lidt med Svea. Vi er igang med at træne sit og dæk. Og i dag startede vi ligeså stille på "plads".

Derefter fik de en Kong hver. Oscar's havde to skiver hamburgerryg i, havde ikke lige andet spændende. Og Svea's havde rejeost i :mums:

Så nu er de ved at være trætte igen, og kan derfor være alene mens jeg lige smutter ovenpå og skifter tøj, så det er helt perfekt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi har en gæstehund idag, så det meste af dagen er gået med at lege og tumle, kun afbrudt af enkelte pauser - man skulle jo nødig gå glip af noget :blink:

 

Tidligere var de ude på en gåtur hver for sig, for at prøve at få lidt ro på dem. Det lykkedes meget godt, indtil vi kom hjem igen :roll: Så var freden forbi..

Derfor gik vi ud og lavede lidt fællessøg ude i haven, det hyggede de sig med. Derefter sov de lidt og så gik den vilde jagt rundt i hele haven :lol:

 

Lige nu sover de, jeg håber de sover indtil vi skal gå aftentur, ellers bliver Charlie overtræt og meget ukoncentreret og svær at få til at falde ned. Men nu må vi se :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst T_Martinsen

Vi startede dagen med en gåtur, hvor der var indlagt lidt træning i form af fjerndirigering, som han bare elsker at træne :ivrig:

 

Så har han været alene hjemme, mens jeg har været på arbejde. Her fik han en kasse med hans legetøj, guffer og lidt andet godt at hygge sig med.

 

Da jeg kom hjem gik vi igen en tur, uden nogen dikkedare. Vores eftermiddagstur foregår stort set altid med mit hoved under armen og Buddys snude på jorden. :blink:

Efter turen lavede vi lidt øvelser med klikker, bl.a stå som vi har bøvlet længe med, men efter vi er begyndt med klikker, så er den bare feset ind, og jeg kan nu stå 2-3 meter fra ham og give signal, og han stiller sig UDEN at komme hen til mig, som har været vores store problem, så succes succes :5up:

 

Lige nu ligger han og slapper af... okay ved nærmere eftersyn, så ser det faktisk ud til, han sover zzz.gif

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi starter dagen som vi plejer med at Funky puffer til mig når vækkeuret lyder. Så er det nemlig madtid mener han. Efter morgenmad gåes der morgentur på ca. 40 min og så fik han i dag et hult ben hvor jeg havde kommet leverpostej i og som var frosset. Det elsker han at få og han logre med halen hele tiden mens han slikker leverpostej ud af benet. Så blev han ladt alene hjemme for vi skulle på arbejde.

 

Da jeg kom hjem, gik vi en laaang tur på ca. 5 kvarter og der blev snuset meget. Hjemme igen fik han sin mad strøet ud på græsplænen og så gik der lige lidt tid med det. :-D

 

Nu var det temmelig varmt for en lab i dag, så han skulle lige have tid til at falde lidt ned og fordøje sin mad lidt inden vi begyndte at træne.

Vi har nu afsluttet træningen, som bl.a. er LP2 øvelser som fremad til feltet, stå og sit under gang, stillingskift dæk-sit-stå-dæk, indkald fra dæk, apport, næseprøve o.s.v.

 

Han er ved at være god til de forskellige øvelser, men vi har også meldt til LP2 d. 9. august hos Berner Sennen klubben. Det bliver rigtig spændende om vi består klassen, eller om vi skal snuppe et par LP1'er mere ;-)

 

NU ligger han og flader ud og sover:sove:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kl. 7.30 mente Tyson, at nu var det morgen, så nu måtte han komme op i sengen og putte. Han må nemlig ikke sove i sengen om natten, men gerne ligge og hyggeputte lidt deroppe om morgenen. :-) Jeg kom alt for sent i seng i går aftes, så det endte med, at vi puttesov sammen til kl. 9.30.

 

Vi gik en kort morgentur i det grønne område tæt ved min lejlighed. Der var desværre ingen andre hunde, så vi blev der kun et kvarter. På hjemvejen lavede vi en balanceøvelse, hvor han gik på bagbenene rundt om en stor træstamme og fandt små kyllingestykker i barken.

 

Hjemme igen skar jeg en halv kyllingepølse i små bidder og gemte dem rundt omkring i lejligheden, så Tyson kunne søge efter dem. Bagefter fik vi begge to morgenmad, og derefter hyggede vi os på sofaen et stykke tid.

 

Så lavede vi ca. 10 minutters problemløsning og trænede bagefter tricks, lydighed og balance.

 

Og så var jeg sgu' stadig lidt træt, så vi gik ind i sengen og tog os en skraber til på en halv time. :sove:

Da jeg havde taget mig sammen til at stå op og tage et bad, cyklede vi til Bernstorffsparken og gik en dejlig lang tur på 1 time og 40 minutter, hvor Tyson kunne hilse på andre hunde, jage egern, løbe efter pind, snuse og hygge sig. Han fandt til sidst noget dyrelort af en slags at rulle sig i, så da vi kom hjem, stod den på bad! Selve badet er han ikke så vild med, men han elsker at blive føntørret bagefter.

 

Efter badet fik Tyson et stykke tørret kyllingebryst, som han legede med et stykke tid, før han spiste det. Derefter lavede vi igen 10 minutters problemløsning og trænede en lille smule tricks og balance.

 

Nu var Tyson blevet godt træt, så han har faktisk sovet siden. Først på sofaen, mens jeg læste avis og nussede ham, og så på rensdyrskindet i mit soveværelse, hvor jeg sidder lige nu og har spist aftensmad foran computeren (dårlig vane, det er tydeligt, at jeg er single :???:).

 

Lige om lidt skal vi ud at gå aftenstur i det grønne område tæt ved. Så håber jeg, at en af Tysons faste legekammerater er der. Når vi kommer hjem, skal han have aftensmad, og så står den ellers på afslapning resten af aftenen.

 

Alt i alt en rigtig dejlig feriedag. Bare hver dag kunne være sådan!

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har kørt dem på ferie ( hundepension) vi kørte hjemme fra kl 8 og jeg afleverede dem kl 10 15, hvad de ellers har lavet ved jeg ikke, men ved at de har været ude at gå tur, for da vi kom og afleverede dem, startede de med at gå med hundene, så det var dem der forlod os, og ikke omvendt.

 

Bantus

Link til indlæg
Del på andre sites

Kl 5 stod vi op og gik tur - vores normale morgentur på 10-12 minutter. Derefter var Luna alene hjemme mens jeg var på job.

 

Da jeg kom hjem skiftede jeg tøj til en gammel joggingdragt, pakkede sakse og fryseposer og gps. Gik ned med Luna som lige fik lavet hvad hun skulle på vej hen til min fars bil, så kørte vi til en veninde i Rønnede, hvor hundene var i haven, mens vi klippede og portionerede 2 hele komaver. Der var 30 kg +...

 

Jeg fik en kæmpe vabel på indersiden af min langefinger og fik gnedet hul i den AVVV siger jeg bare :megaked::megaked:

 

Det er meget hårdt at observere komave-klipning iflg Luna, så hun ligger og sover *S*

Link til indlæg
Del på andre sites

Cille og jeg startede dagen kl 06:05 :gab: med den vanlige morgennus og -godbid på hendes pude.

 

45 min. morgentur - derefter 10-15 min. søg i haven efter halvdelen af morgenmaden, Da jeg kørte på arbejde, ledte Cille efter den anden halvdel af hendes morgenmad, der lå spredt over hele underetagen.

 

Vel hjemme igen fra arbejde endnu en gåtur på 45 min., derefter blev hun puttet i bilen, og vi kørte til sportræning med indlagt gåtur på 30 min. mens sporet "afdampede".

 

Hjemme igen blev aftensmaden serveret på græsplænen, derefter dessert en frossen leverpostejs kong :mums:, og nu ligger hun og tygger lidt i en stang tørret oksekød :mums: :mums:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst gadekryds

vi har haft udendørs aktivitet hele dagen. tyson har jagtet sin bold, ind til i eftermiddags hvor naboerne kom hjem og komme ud i haverne, så tog vi den fra ham. for han har det dumme ide at han skal gø af sin bold når han leger med den. og jeg ønsker ikke der skal komme klager over at de ikke kan være i haven i ro og fred uden hunde gø. det var nu også rart for os at få lidt fred efter 5 timers leg med bold. nu ligger han og snorker så højt at vi har været nød til at skrge op for lyden på fjernsynet så ham høre vi ikke mere til i dag ud over snork

 

:klovn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Vi forsøgte at vågne ved 7 tiden. Choko og jeg ville gerne blive liggende, sheila ville gerne op..

 

Da jeg så endelig fik snøvlet mig op kom choko lige ud i sin snor udenfor og da jeg havde fået morgenmad, gik vi tur. 45 min, med søg nede i skoven.

 

Jeg kom til at kaste chokos bold ind i noget højt græs, det var ikke så godt, hun blev meget ulykkelig:(, da vi ikke kunne finde den igen.

 

Så tog jeg på arbejde, mens hundene fik en vaskebold hver med leverpostej og tørfisk.

 

Min lillebror var så forbi og gå tur med dem midt på dagen, så da jeg kom hjem, lavde jeg mad, hundene fik mad og bagefter tog vi bussen ned til hesten.

 

Bus har choko aldrig prøvet før, men hun var så dygtig. Ville genre sidde på skødet, så hun kunne kigge ud af vinduerne. Vi kom hjem kl 22. så de gik efter et tyggeben på hovedet i seng:-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa

Mig og Mimi har været i hundeskoven hele 2 gange i dag, samt nede og bade i søen (dog kun Mimi - jeg kigger bare på :-)) så har vi leget Mimis ynglingsleg: Hun er en stor farlig jagthund og mine håndled er byttet - og lige nu sover mit lille dyr tungt :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Mig og Mimi har været i hundeskoven hele 2 gange i dag, samt nede og bade i søen (dog kun Mimi - jeg kigger bare på :-)) så har vi leget Mimis ynglingsleg: Hun er en stor farlig jagthund og mine håndled er byttet - og lige nu sover mit lille dyr tungt :mrgreen:

 

Hej og velkommen herover :vinken:

 

Hvilken hundeskov bruger du?? Har selv brugt den i Trige, men Bondo blev ved med at blive overfaldet :evil: så det stoppede jeg hurtigt med :(

 

Hvorfor ville jeg have at du skulle bo i Kbh :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja nu er dagen jo næsten hel ny endnu. Men lidt har vi da lavet.

Oskar vågnede tidlig, så skulle der nusses til den helt store guldmedalje. Det gik der en halv times tid med, så var hende den gamle her endelig vågnet så meget op, at hun fik svunget benene ud af sengen.

Mens vi udførte morgenritualerne indløb der en sms på mobilen, om vi ville med i skoven.

Nu er vi så kommet hjem fra en dejlig morgentur i skoven.

Nu sidder jeg seriøs og overvejer om vi skal have en lille formiddagslur, burde egentlig gå i gang med støvsugeren, men skidtet render nok ingen steder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mariannaa
Hej og velkommen herover :vinken:

 

Hvilken hundeskov bruger du?? Har selv brugt den i Trige, men Bondo blev ved med at blive overfaldet :evil: så det stoppede jeg hurtigt med :(

 

Hvorfor ville jeg have at du skulle bo i Kbh :hmm:

Mange tak :-)

 

Jeg bruger den hundeskov som ligger ude ved Skjoldhøj/Tilst - det er et rigtigt godt sted, hvor der kommer mange faste (giver mulighed for at kende hundene) hunde, og deres mennesker.

 

Altså, jeg ved ikke hvorfor du tror jeg er kbh?? For jeg er skam da fra Århus a' :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Ninjamor

Indtil videre er det absolut eneste Pelle og jeg har lavet sammen at have vandkamp i haven og så har jeg "beundret" hans kløer på forpoterne.

 

Jeg blev næsten lige så våd som Pelle.

 

Om lidt vil vi gå ud at vande planterne og så må vi se om vi "gider" mere i varmen.

 

Pelle har været på stranden med sin "storebror", så han har ikke lidt nogen nød. Det og tre måltider på en dag må være himmerrige for en labrador :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst May-Brittdotdk

Lupe og jeg er i Venezuela.. I dag har vi en stille dag... Kl. er kun 13 her, så dagen er forsat lang endnu... Udover en gåtur i kvateret her til morgen, har Lupe hilst på et par frøer og leget med en lille liderlig hanhund af en malteser som bor her på vores Posada også.. Jeg sidder og arbejder og har ikke meget tid til hende i dag og så er det jo dejligt hun har en anden hund som kan aktivere hende :5up:

 

Jeg har desuden lavet en vandflaske med huller i og proppet tørfoder ind i,den får hun megen glæde af.. skøøønt. I morgen skal vi tidligt op og ind til Caracas... Vi skal nemlig nå et fly.

 

Fik jeg sagt jeg hader MYG!!! Øv her er mange :mad:

 

Ha en god søndag aften, derhjemme :)

 

smil,

 

May-Britt

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Lupe og jeg er i Venezuela.. I dag har vi en stille dag... Kl. er kun 13 her, så dagen er forsat lang endnu... Udover en gåtur i kvateret her til morgen, har Lupe hilst på et par frøer og leget med en lille liderlig hanhund af en malteser som bor her på vores Posada også.. Jeg sidder og arbejder og har ikke meget tid til hende i dag og så er det jo dejligt hun har en anden hund som kan aktivere hende :5up:

 

Jeg har desuden lavet en vandflaske med huller i og proppet tørfoder ind i,den får hun megen glæde af.. skøøønt. I morgen skal vi tidligt op og ind til Caracas... Vi skal nemlig nå et fly.

 

Fik jeg sagt jeg hader MYG!!! Øv her er mange :mad:

 

Ha en god søndag aften, derhjemme :)

 

smil,

 

May-Britt

 

 

Jeg er ked af at sige det, men vi har kun lørdag aften :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst BongoJungle
Det er nok alt den internationale tidsregning som ødelægger det :blink: Godt det ikke er søndag - så ville weekenden godt nok bare være pist væk..

 

 

Ja, puha, så var det begyndt at blive nogle hurtige weekender.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst May-Brittdotdk
Jeg er ked af at sige det, men vi har kun lørdag aften :blink:

 

dooooooh , sorry.... :lol: ja og her det så åbenbart kun lørdag eftermiddag... nu har jeg gået og troet det var søndag hele dagen. LOL, knold jeg er, godt jeg snart skal hjem for jeg bliver sgu da total tosset af ikke at vide hvad kl. er og hvilke dage det er. :roll:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus

Jeg gik en tur ned til stranden med Jason og en FT-spaniel vi har boet sammen med de sidste par dage (jeg skal ALDRIG ALDRIG ALDRIG have sådan en :roll:) og kunne selvfølgelig ikke huske hvor jeg var gået ned til stranden så vi blev nødt til at gå ned til vedersø klit camping og så hjem derfra, så turen blev noget længere end forventet, da vi havde startet med at gå modsatte vej og da vi først var gået ved 10tiden så var det jo allerede ved at blive varmt, men hundene hyggede sig, selvom jason blev hvirvlet omkuld af FTen 50 gange mindst

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Stinnemus
Nysgerrig: Hvorfor? :-)

 

Den fik en border collie til at ligne en mops..... Hold da op der var gang i den - den løb frem og tilbage ud og ind og var væk på 2 sek. og jagtinstinktet var bare for meget for mig. Den stod simpelthen ikke stille før kræfterne slap op, så smed den sig på siden, lå som død i 10-15 min og var igang igen. Han kunne IKKE gå, alt foregik i løb....

Link til indlæg
Del på andre sites

Azza og jeg var ude og gå vores ynglings tur på ca en time imorges.. :)

Og da vi kom tilbage mødte vi Roxo..

 

- Roxo er en hjemløs gul labrador, der vandre rundt i vores nabolag.. Hele nabolaget kalder ham Roxo men det er indtil videre kun mig og Azza der har kunnet komme tæt på ham -vi kan nu få han til at kommr når vi kalder.. Han kommer bare og lægger sig ned på ruuggen for at blive nusset til på maven.. Azza er vist også rimelig forelsket i den smukke vovse..

 

Efter de to skønne dyr havde leget lidt, måtte jeg ind og give Azza en ordenlig og kold skølletur under bruseren..

 

Ellers har vi haft en slåskamp på gulvet, trænet det daglige, gået en to timers lang tur ned i gågaden og kastet med boldt..

 

En super hyggelig dag xD

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...