Hop til indhold

negl på siden muligvis knækket lidt


aanonymoss
 Share

Recommended Posts

er sikker på den ik får jord på poterne, så langt oppe :-) hun er jo en fin lille dame.

 

og Buddinge dyreklinik tager over 500 kr bare for at sige hej, LIGE MEGET om det kun medicin hun skal have.

 

Nå ja, så hellere at der kommer betændelse i, og hun skal have den opereret væk til flere tusinde kroner

Link til indlæg
Del på andre sites

 

og Buddinge dyreklinik tager over 500 kr bare for at sige hej, LIGE MEGET om det kun medicin hun skal have.

 

Sådan er det nu engang at have hund.

 

Det er sgu da alle pengene værd at være sikker frem for at stå med håret i postkassen.

 

Hvordan skete ulykken, hvis hun er sådan en fin dame, som aldrig rører jorden så langt oppe ad benet?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ej, altså... Så kunne vi ikke bestille andet end at rende til dyrlægen.....

Selvfølgelig kan der gå infektion i et sår på en pote....... Men så er der måske også noget andet galt.

En hunds immunforsvar er fint i stand til at slippe af med de bakterier, det KUNNE have forvildet sig i nærheden af skrammen.

Hunde og mange andre dyr har jo gået på alle fire i umindelige tider, --i alle mulige uhumskheder.. :vuf:

 

Det er noget andet, hvis der var tale om et hundebid, hvor der kunne være en lomme under huden. Eller hvis der var tale om en knækket negl, der sad og dinglede med nerven blottet og blødende.

 

Lige nu er det da nok at rense og forbinde. Dyrlægen ville gøre det samme.

 

Silke har da haft en masse mindre poteskader i hendes 9 årige liv. Ingen af gangene har hun været til dyrlæge. Der er aldrig gået infektion i dem.

Link til indlæg
Del på andre sites

jo... hvis bare det var så vel.. Jeg tror aldrig, jeg har haft en hund, der levede et helt langt liv uden at komme til at fejle noget, der krævede dyrlæge. Silke og jeg render til dyrlæge mange gange. Især nu, hvor hun er blevet en lidt ældre dame.

 

Næ. En sygeforsikring er nødvendig. Selv med en forsikring er det dyrt at gå til dyrlæge, men hvis ikke man har hus eller formue, så er man nødt til at have hunden forsikret. Ellers bliver man ruineret.

Hvad skal man ellers gøre, hvis hunden hopper ned og brækker benet? Eller får allergi eller blærebetændelse? :vedikke:

 

Det er for sent at tegne forsikring, når hunden er blevet syg.

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis en hund er rask og man passer på den så godt man kan, så er det billgere at lade forsikringen være... man giver jo 1500 kr om året, det er mange regninger om året for at det kan gå hjem... med 1000 i selvrisiko... det kan slet slet ik svare dig... jo hvis man får en regning på over 2000 kr ÅRLIGT. ellers ik.... de tager næsen på mange folk... folk er for godtroende og vil pakkes ind i hoved og ... :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

hvis en hund er rask og man passer på den så godt man kan, så er det billgere at lade forsikringen være... man giver jo 1500 kr om året, det er mange regninger om året for at det kan gå hjem... med 1000 i selvrisiko... det kan slet slet ik svare dig... jo hvis man får en regning på over 2000 kr ÅRLIGT. ellers ik.... de tager næsen på mange folk... folk er for godtroende og vil pakkes ind i hoved og ... :-)

Min kære fader smed penge ud af vinduet i over 10 år efter hundens sygeforsikring, og blev derfor taget ved næsen og andre grimme ting syntes du...

 

Emma har nu været alvorligt syg 2 gange i hendes ældre dage, om aftenen i weekenden, dejligt dyrt, næ...

 

Ialt har forsikringen dækket 16.000 kr ud af 22.000 kr, jeg tror ikk min far har følt sig røvrendt nogle af de 2 gange han har haft fat i forsikringen...

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har penge nok altid, er der ingen ide i disse forsikringer. Jeg betaler selv for 6 hunde.For jeg er pensionist og kan ikke overkomme flere store regninger ad gangen.Og sidst kostede min nu 11 årige gamle vovse lidt over 20.000 kr, så er glad for forsikringbidraget, som kommer een af dagene.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis man har et hus eller andet, man kan få lån i, så behøver man (måske) ikke en fiorsikring.

Men pensionister og studerende og andre med en slunken pengepung, DE bør enten afholde sig fra at få hund, eller de må forsikre den.

1500 kr er ikke meget i dyrlægeregning, hvis hunden er syg.

En RASK hund der bare skal undersøges og måske rutinechekkes for visse sygdomme, kommer let til at koste i nærheden af de 1000 kr for et enkelt besøg.

 

Silke får alderdomscheck, kontrol for H/L-orm, almindeligt helbredscheck og ekstra check for hendes allergi og gigt, --helt almindelige sygdomme, som man enten kan vælge at lade hunden LIDE af eller man kan vælge at behandle...

Jeg regner med en dyrlægeregning, der kommer over de 1000 kr denne gang.

OG så har jeg lige fået behandling for de samme sygdomme for ca 3000 kr. Dem betaler forsikringen en stor del af..

 

Men Silke er 9 år. Det er svært at forestille sig, at éns hvalp bliver syg og gammel...

Forsikringen kan kun tegnes for en rask hund under en vis alder...

Link til indlæg
Del på andre sites

Har været til dyrlægen for 2 mdr siden søndag aften, med en afreven negl + 2 flækkede som dyrlægen måtte hive.. Han fik smertestilende og noget antibiotika med hjem i piller

 

Måtte afsted igen dagen efter da den ene ikke var brændt ordenligt, og stadig blødte lidt, så han sku ha ny forbinding på.

 

alt i alt 2400,-

 

Så jeg var glad for min forsikring. Jeg har en selvrisiko på min. 500,- og max 1500,- Udleveret medicin dækkes ikke

 

Så jeg fik da 1700 et eller andet tilbage..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ville bestemt ikke suse afsted med en negl hvis det var stoppet med at bløde...

 

Dertil sagt er jeg stor tilhænger af sygeforsikring...

 

Ved ikke hvordan det fungere i Danmark, men her i Holland kan man tegne sygeforsikring der f.eks. betaler 25% 50% 75% ved sterilisation osv.

 

Bare vores 12 ugers tjek løb op i 800 kr. for en sund og rask hvalp.

 

Så jeg tænker 12-1500 kr årligt for en sygeforsikring og så er man sikret at man ikke får kæmpe regninger... Havde vi ikke sygeforsikring på Dexter og han f.eks. skulle have en større operation ville vi være nødsaget til at vælge aflivning fremfor operation, simpelthen fordi vi ikke ville have råd til at smide 15.000 eller mere efter en operation her og nu...

 

Min personlige sygeforsikring koster 700 kr om måneden.. Jeg kan nok sagtens lige overkomme at min hunds koster 1500 kr om året så :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Øj, gad godt en der dækkede ved sterilisation, men lyder som en dyr forsikring!

 

Har valgt ikke at betale forsikring, har haft og satser på at få mange hunde, så satser på, det kan betale sig i det lange løb - har til gengæld nok til hysteriske operationer juleaften, så hvis satset slår fejl, går det kun ud over mig selv og ikke hunden

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 9 months later...

Hvis en negl på en sund hund knækker ved leg i græs, må hunden vel have alt for lange negle????? Altså bør de studses, og iøvrigt er det ikke ualmindelig at der fra knækket negl udvikles en neglerodsbetændelse.

Mht til forsikring er det da bare en garanti , min Victor var 10 år da regningerne væltede ind, vel over 20.000 kr på under et halvt år, til diagnosen hudcancer var på plads.

Og Mollys 1 ste regning var lige inden hendes 11 år på 17270 kr.

For dem , der har en supersund sund hund , i hundens hele levetid , hvorfor forsikring, men hvem ved det på en unghund.???? Da debbie her på snart 6 år fik en løs tand pga stenopslag, så åd de da også den med tandbehandling, fordi det var et uheld og ikke medfødt.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 1 month later...
Hvis en negl på en sund hund knækker ved leg i græs, må hunden vel have alt for lange negle????? Altså bør de studses, og iøvrigt er det ikke ualmindelig at der fra knækket negl udvikles en neglerodsbetændelse.

 

Mht til forsikring er det da bare en garanti , min Victor var 10 år da regningerne væltede ind, vel over 20.000 kr på under et halvt år, til diagnosen hudcancer var på plads.

Og Mollys 1 ste regning var lige inden hendes 11 år på 17270 kr.

For dem , der har en supersund sund hund , i hundens hele levetid , hvorfor forsikring, men hvem ved det på en unghund.???? Da debbie her på snart 6 år fik en løs tand pga stenopslag, så åd de da også den med tandbehandling, fordi det var et uheld og ikke medfødt.

 

Ulla, hvordan viste den hudcancer sig? Og hvilke andre symptomer havde han?

 

Min Silke har sorte pletter og misfarvninger mange steder. Dyrlægen siger at det har noget med hendes allergi at gøre..... Men jeg tænker jo altid om det skulle være noget værre... Selv om allergi jo er slemt nok. Silke er lige blevet 10 år.

 

Hvordan gik det med Victor?

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...