Hop til indhold

Kender din hund signalet for "sit"?


Lonny
 Share

Recommended Posts

Dygtig pige.

 

Er hun også dækfast? Hvis du vil være helt sikker på dit "ja", så dæk hende af, gå 20m ud, vend front mod hende, læg dig på alle fire og kravl ind til hende. Bliver hun i dæk, er hun dækfast. :banan:

 

Orv det må jeg prøve imorgen hvis græsset er tørt...:rolleyes: men lige præcis det er jeg ret sikker på Rex kan, men nu må vi se..

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg synes faktisk Rex forstår sit meget godt, også uden at kunne se mig, netop fordi det tit bruges på gåture hvor han i starten har meeeget travlt:shock: og derfor er foran mig:???:

 

Men må da lige prøve med bøf eller lignende.. men synes da sit, dæk og bøf kan jo siges i samme stemmeleje og med samme kropssprog - og kan man hitte ud af sit/dæk, så må man da også kunne sorte bøf fra:genert: eller i det mindste nøjes med at slikke sig om munden:blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Ihh fantastisk tråd - kan nærmest ikke vente på at komme ud og prøve det hele af i morgen.

 

Tror han har ret go styr på sit. For den kan han både når jeg sidder, stå, ligger på sofa, seng, gulv, har ryggen til og når han har ryggen til osv. Dertil forstår han den også hvis jeg står med krykker. Meeen man ved jo aldrig med når jeg står på hovedet:lol:

 

Og dækfast... tjaa, nu vil jeg ikke ned i mølleparken... men umiddelbart en øvelse der får mig til at ligne en der hører til dernede :lol: Gad vide hvad folk tænker når man kommer kravlende gennem parken på den måde, mod sin hund. Yndigt syn.

Vender tilbage med svar... og igen -TS fantastisk tråd:5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jacki er også fast i sit :cool:

 

Jeg kan sige det med ryggen til hende, hende med ryggen til mig, jeg kan sige "bøf" til hende med fronten til hende, og hun kigger bare spørgende på mig :mrgreen:

 

Hun har dog indimellem problemer med "sit" :genert: Det hænder, at hun ikke reagere "korrekt" under stillingsskift :???: et håndsignal på, og hun "løser" opgaven - men vi har trods alt stadig lidt at arbejde på :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg kan læse overskriften og svare dig nej det gør han ikke.

 

Men det er en af de ting vi arbejder på. Hvis du siger SIT til ham, så kryber han faktisk... så han har en forventning om at det gør ondt det ord - derfor bruger jeg det ikke mere...

 

Jeg kender ikke til hans tidligere hjems træningsmetoder, men som jeg plejer at sige. Dyr sladrer. Men ikke om årsagen, som jeg i dette tilfælde tror er uvidenhed, da de ikke har givet mig indtryk af at være spor hårde ellers:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Årh hvad min hund er gooooooood :banan::banan::banan:

 

 

 

 

 

Så prøvede jeg den med at være dækfast...........

 

 

 

 

 

Jeg nåede at sætte et knæ i jorden, så kom han fræsende :lol::lol::lol::lol: og løb mig ned, for bremserne var ikke lige smurt godt nok :lol::lol::damn:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så prøvede jeg den med at være dækfast...........

 

Jeg nåede at sætte et knæ i jorden, så kom han fræsende :lol::lol::lol::lol: og løb mig ned, for bremserne var ikke lige smurt godt nok :lol::lol::damn:

Er man begejstret eller er man ikke begejstret? :banan::banan:

 

Næste skridt er: Fører kravler BAGLÆNS tilbage til hund. Den kan være ret svær for føreren, så den kan erstattes af "forlæns frøhop" tilbage til hund.

 

Næste skridt igen: Fører dækker hund af, tager et stykke legetøj i munden og kravler frem og tilbage FORBI hund.

 

Disse ting virker sværere end blot at lade en bold trille forbi i græsset foran den afdækkede hund.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gracie kender ordet sit uanset hvordan jeg står eller sidder, men hun er også meget glad for at sitte lige for tiden.

Dog tror jeg hun kan afflæse på min mund når der er et "siiiiit" på vej, for jeg smiler på grund i iiii-lyden.:mrgreen:

Hun kan også på håndsignal, men det er sjældent jeg bruger det uden stemmekommandoen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Sofus reagerer ikke på ordet "Fri". Han gjorde det - med største fornøjelse - lige i starten, men da han var omkring et halvt års tid opdagede jeg en dag, at han stadig sad pænt ude i bryggerset, skønt jeg forlængst havde sagt "Fri".

 

For sjov sagde jeg så "Der må danses!", og så rejste han sig. Lige siden har jeg måttet bruge danseopfordringen, ellers bliver han siddende.

 

Jeg tror, at "Fri" måske i hans ører ligner for meget "Bli'!"?

 

Det gør det også når man skriver det, men når man skal bruge ordene som kommando, har du jo også dit tonefald til rådighed.

 

Jeg siger Bliv til Gracie i en dyb meget kort tone ala "Bliu"

Fri er derimod en høj og lang tone - "Friiiiiiii"

På den måde er de to kommandoer ikke til at forveksle med hinanden.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det gør det også når man skriver det, men når man skal bruge ordene som kommando, har du jo også dit tonefald til rådighed.

 

Jeg siger Bliv til Gracie i en dyb meget kort tone ala "Bliu"

Fri er derimod en høj og lang tone - "Friiiiiiii"

På den måde er de to kommandoer ikke til at forveksle med hinanden.

 

 

 

Samme her, nogen gange skal man dog lige skubbe lidt til Aslan fordi han ikke ønske at være friiiiiii når jeg siger det :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg blev engang stillet det spørgsmål og mit svar "selvfølgelig kan hun det" :rolleyes:

 

Så blev jeg bedt om at stå med hovedet ned ad og sige "sit", og Luna gloede bare underligt på mig, jeg blev bedt om at vende ryggen til hende og sige "sit", og igen stod Luna bare og lignede et stort spørgsmålstegn. Og til sidst blev jeg bedt om at stå med fronten imod hende og sige "bøf", hvorefter tøsen satte sig :lol:

 

Så kan din hund rent faktisk genkende lydsignalet for "sit" eller aflæser den bare dit kropssprog? Prøv at stille dig i underlige positioner og sig signalet for "sit" og se om din hund ved hvad det er du beder om :blink:

Groa gør, har prøvet hvor ejer skulle stå med ryggen til hunden. Stod så jeg kunne se Groas skygge.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst Buddha

Jeg havde husket lidt galt - men bøjede hovedet ned og sagde noget ala mæk haj, Motor blev stående. Vendte ryggen til og sagde væp tai, Motor reagerede ikke. Vendte mig mod ham med bøjet hoved og sagde sæt dig - og min kloge hund satte sig!

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst mosgaard

Ok nu er det vist mig der bliver til grin... har filmet hele molevitten... beklager for dem der skal ha psykologhjælp bagefter, da jeg har en sommertop som ikke helt sidder som planlagt...:genert: Men må sige HELE HF skylder for det i får foræret nu!!!

 

Sit vs. mig: Nå men "sit" vs "bøf" og stå på hovedet... det har vi vist styr på...:cool: at stå på hoved... not so much:shock:

 

YouTube - ‪Sit‬‏

 

 

Dækfast... startede ud med at have hans ynglingstøjdyr liggende ml os:stupid: hvilket jeg hurtigt blev klar over (se video)... nå men 2. omgang troede jeg lige jeg havde den... meeeen man kan også blive overmodig....

 

YouTube - ‪Dækfast‬‏

 

Igen psykologregningen sender i bare til undertegnede...:genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg prøvede lige den der dækfast-øvelse ude i haven med Liva.

 

Dæk - gik fint

Gå væk - gik fint

Ned på knæ - gik fint

Kravle - gik fint ...

 

Da jeg var 2 "skridt" fra hende, rullede hun. Teknisk set rejste hun sig ikke, men kunne da godt se på hende, at de små grå var på overarbejde "hvad f.... laver den tossede to-benede nu"

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share



×
×
  • Tilføj...