Hop til indhold

Er helt knust


Gæst The dogfather
 Share

Recommended Posts

Ups...:oops:...det er fordi jeg er dreng...hun virker ikke sådan tilstoppet i den forstand for der kommer mælk...men tror måske egentlig du har ret...

 

Deraf kan man udlede at hvis der er noget på dig der pludselig føles hårdt så lægger du koldt omslag på??? Du kunne være blevet en rigtig fin munk :mrgreen::klap:

 

Undskyld, jeg kunne ikke lade være :oops::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 354
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Gæst The dogfather
Deraf kan man udlede at hvis der er noget på dig der pludselig føles hårdt så lægger du koldt omslag på??? Du kunne være blevet en rigtig fin munk :mrgreen::klap:

 

Undskyld, jeg kunne ikke lade være :oops::lol:

 

Jamen synes jo ihvertfald ikke at varmt og fugtigt plejer at være den rette løsning på den slags hævelser du omtaler?:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej nej - ikke malke, for så løber mælken bare rigtig til! Sådan der har tæverne det også, når hvalpene stopper med at die - og det skal bare overståes. Selvfølgelig skal man holde øje med betændelse også!

 

 

 

Okay, var også bare en tanke! Så DF, du skal ikk i gang med malkemaskinen, ville jeg ellers gerne se :blink::lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg har fulgt med i tråden men har bare slet ikke vidst hvad jeg skulle skrive.. :vedikke:

 

Synes at det virker så ubeskrivelig hårdt og uretfærdigt at det lov bare så tit rammer de forkerte:damn:

(og dem der skulle rammes af den ignorer den alligevel:evil:)

 

håber i har det godt (eller i hvertfalt hurtigt får det godt igen)

Link til indlæg
Del på andre sites

Hej Brian

Jeg ville, hvis hun under dievorterne havde såkaldte hårde plader, lægge hende på ryggen og lægge lune varme håndklæder på. Og så efter opvarmning massere forsigtigt.

Hvis du så efterfølgende kan malke lidt ud og formindste trykket derinde er det nok OK.Og mere behageligt for hende. og så tror jeg, at DR dyr , hvis trykket skulle forblive eller blive værre , har et produkt, der helt kan stoppe denne mælkeprodukton.

Du må gerne gøre dette med timers mellemrum.Det kan tage et døgnstid.

Mine tæver får også efter fødsel disse generende spændte plader og hvalpe kan faktisk dårligt tømme disse selv, de er for små og uden kræfter til dette .Og det kan sætte sig til disideret brystbetændelse.

Birgitte Schjøth?? fra fertilitetsklinikken Canicold anbefaler også varme.

og hun er vel den i DK der ved mest angående avl og fertilitet.

 

Så skift til varme.

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Hej Brian

Jeg ville, hvis hun under dievorterne havde såkaldte hårde plader, lægge hende på ryggen og lægge lune varme håndklæder på. Og så efter opvarmning massere forsigtigt.

Hvis du så efterfølgende kan malke lidt ud og formindste trykket derinde er det nok OK.Og mere behageligt for hende. og så tror jeg, at DR dyr , hvis trykket skulle forblive eller blive værre , har et produkt, der helt kan stoppe denne mælkeprodukton.

Du må gerne gøre dette med timers mellemrum.Det kan tage et døgnstid.

Mine tæver får også efter fødsel disse generende spændte plader og hvalpe kan faktisk dårligt tømme disse selv, de er for små og uden kræfter til dette .Og det kan sætte sig til disideret brystbetændelse.

Birgitte Schjøth?? fra fertilitetsklinikken Canicold anbefaler også varme.

og hun er vel den i DK der ved mest angående avl og fertilitet.

 

Så skift til varme.

 

 

Kan simpelthen ikke sende dig nok af dem her :kys:

 

havde været på herrens mark uden dig...vi er skiftet til viskestykker med varmt vand efter jeg havde brugt kold...:oops:...det har fået hende til at slappe lidt af, for hun virkede lidt generet af det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
går det godt med Victoria ? :hjerte::hjerte:

 

 

Jo hun er ved godt mod...:engel:...lidt generet af de pludseligt meget mælkefyldte bryster...men ikke mere end at godbidder er sjovere end at ligge og fede den...hehe

Link til indlæg
Del på andre sites

Brian- prøv at tage det roligt- tror ikke der sker alverden, og mener at have læst et sted, at dette Alizin kan tage dage om at virke.Men hun kommer sig helt sikkert.

Undskyld men vil lige tage en MORFAR og om en time eller 2 kan du ringe, hvis du får behov,.

Og ikke for at bidrage til din tragiedie ,men jeg har jo hvalpe på kun 8 dage.Så min nattesøvn er ikke gennemstabil, jeg vågner nemt hver mindst 2 time pga diening.

Link til indlæg
Del på andre sites

Har først lige læst hele tråden igennem nu.

 

Tror ikke jeg kan sige noget der ikke er blevet sagt, eller hoste op med nogle magiske ord eller andet.

 

Så tror jeg ville nøjes med at sende min medfølelse til dig og victoria og så hadefulde tanker til de paphoveder der har lavet loven.

Link til indlæg
Del på andre sites

jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det her, ville det ikke være smartere at få hunden striliseret, dvs fjerne hele livmoren med indhold?

 

 

tror som en anden skrev så er det måske ikke så godt da tæven ville kunne forblive i sin tilstand tænker det må være lidt det samme som gælder ved falsk drægtighed, der skal gå noget tid inden man kan sterillisere og man skal være sikker på hunden er ovre sin falske drægtighed ellers kan hunden blive kronisk falsk drægtig....

 

men ved selvøflgelig ikek om det samme gælder nu hvor det er rigtig graviditet... :hmm:

Link til indlæg
Del på andre sites

tror som en anden skrev så er det måske ikke så godt da tæven ville kunne forblive i sin tilstand tænker det må være lidt det samme som gælder ved falsk drægtighed, der skal gå noget tid inden man kan sterillisere og man skal være sikker på hunden er ovre sin falske drægtighed ellers kan hunden blive kronisk falsk drægtig....

 

men ved selvøflgelig ikek om det samme gælder nu hvor det er rigtig graviditet... :hmm:

tja man gør det da glat væk hos katte ved jeg, så hvorfor mon ikke hunde?

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Brian- prøv at tage det roligt- tror ikke der sker alverden, og mener at have læst et sted, at dette Alizin kan tage dage om at virke.Men hun kommer sig helt sikkert.

Undskyld men vil lige tage en MORFAR og om en time eller 2 kan du ringe, hvis du får behov,.

Og ikke for at bidrage til din tragiedie ,men jeg har jo hvalpe på kun 8 dage.Så min nattesøvn er ikke gennemstabil, jeg vågner nemt hver mindst 2 time pga diening.

 

Du skal da bestemt ikke undskylde at du tager en morfar...synes du er meget overskuds-agtigt når man tænker på du samtidig har hvalpe at se til...:engel:

 

jeg må indrømme jeg ikke helt forstår det her, ville det ikke være smartere at få hunden striliseret, dvs fjerne hele livmoren med indhold?

 

Det tilbud fik jeg slet ikke...men er det ikke også noget med det kan give komplikationer?

Link til indlæg
Del på andre sites

Du skal da bestemt ikke undskylde at du tager en morfar...synes du er meget overskuds-agtigt når man tænker på du samtidig har hvalpe at se til...:engel:

 

 

 

Det tilbud fik jeg slet ikke...men er det ikke også noget med det kan give komplikationer?

Det tror jeg godt det kan, men jeg har da svært ved at tro at det giver flere komplikationer end en "sen" abort hvor hunden selv skal føde, det må da alt andet lige gå ud over hunden på både den ene og anden måde, hvis hunden føder de døde fostre må den da efter min mening mangle sine hvalpe:megaked:

Jeg ville da afgjort mene at den anden løsning må være bedre både for hund og ejer

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather
Det tror jeg godt det kan, men jeg har da svært ved at tro at det giver flere komplikationer end en "sen" abort hvor hunden selv skal føde, det må da alt andet lige gå ud over hunden på både den ene og anden måde, hvis hunden føder de døde fostre må den da efter min mening mangle sine hvalpe:megaked:

Jeg ville da afgjort mene at den anden løsning må være bedre både for hund og ejer

 

 

Det var godt nok også en svær beslutning da jeg stod der og hun nævnte den sprøjte...men da jeg selv kom ind på sterilisering inden næste løbetid bifaldt hun idéen...men det blev ikke foreslået som en løsning nu og her...

Link til indlæg
Del på andre sites

Brian- prøv at tage det roligt- tror ikke der sker alverden, og mener at have læst et sted, at dette Alizin kan tage dage om at virke.Men hun kommer sig helt sikkert.

Undskyld men vil lige tage en MORFAR og om en time eller 2 kan du ringe, hvis du får behov,.

Og ikke for at bidrage til din tragiedie ,men jeg har jo hvalpe på kun 8 dage.Så min nattesøvn er ikke gennemstabil, jeg vågner nemt hver mindst 2 time pga diening.

 

I produktinformationen stod der noget med 7 dage...

 

4.9...

Efter administration af det veterinære lægemiddel til hunde indtræder abort (eller resorption) indenfor 7 dage.

 

Herfra:

http://www.produktresume.dk/docushare/dsweb/GetRendition/Document-19778/html

Link til indlæg
Del på andre sites

Gæst The dogfather

Dr. dyr har lige ringet og undskyldt at hun har misinformeret mig ang. tidsrammen...:engel:...hun havde selv taget kontakt til firmaet bag alizin for at få lidt mere info...mente nu ikke hun behøvede undskylde...er da bare glad for at hun ringer...

 

hun sagde op til en uge, og at hvis der ikke er sket noget der laver vi en scanning til, fordi det som Ulla også har påpeget kan ske i sjældne tilfælde at det ikke virker...

 

Victoria ligger bare og putter, og Pablo og jeg vil nok lige slå lidt græs så han kan nyde sommervarmen lidt...

Link til indlæg
Del på andre sites

Dr. dyr har lige ringet og undskyldt at hun har misinformeret mig ang. tidsrammen...:engel:...hun havde selv taget kontakt til firmaet bag alizin for at få lidt mere info...mente nu ikke hun behøvede undskylde...er da bare glad for at hun ringer...

 

hun sagde op til en uge, og at hvis der ikke er sket noget der laver vi en scanning til, fordi det som Ulla også har påpeget kan ske i sjældne tilfælde at det ikke virker...

 

Victoria ligger bare og putter, og Pablo og jeg vil nok lige slå lidt græs så han kan nyde sommervarmen lidt...

 

 

Fik du spurgt ind til mælken og evt stop af dette? Kan godt forstå hvis du ikke ku huske set :ae:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det tilbud fik jeg slet ikke...men er det ikke også noget med det kan give komplikationer?

 

Min dyrlæge har steriliseret gravide op til dag 63 (hun arbejder for noget hjemløse-hjælp og er IKKE stolt af det, men alternativet for de ufødte hvalpe er værre + nogle af racerne er listehunde), hun har aldrig oplevet det med 'at hænge fast', blødninger eller andet, alle hendes har klart det fint - skrevet i tilfælde af, at abortsprøjten ikke virker.

 

Håber de 'bare' er forsvundet helt af sig selv og alt allerede er på vej til normalen igen :ae;

Link til indlæg
Del på andre sites

I middelhavsområdet steriliseres også trods langt henne i drægtighed. Og jeg mener det er utisk , fordi hele tævens system er indstillet på disse hvalpe. Tæver, hvor alle hvalpe dør inden , under eller efter fødslen kan også blive meget nedstemte, mister lysten til livet.

I middelhavsområdet gøres det vel for at få de uønskede hundes antal bragt ned.

Og sådan en operation må da være mere vanskelig, da livmoderen er så stor.

Jeg kan godt se at danske hjemløse ikke kan lægge hvalpe til, sådan fornuftigt, men det er jo også en alternativ levemåde med meget udendørsliv.

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...