Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Her et af de mere heldige løb. Ja, det er nede i medium højde, for den unge dame fandt i dag ud af at man bare kan løbe under, hvis det er for svært at trække rumpen med over (har jeg også videoer af). Og den slags behøver ikke blive en vane! Tror hun havde problemer med at springene stod ret tæt, hun springer meget langt, og har ikke ret god teknik til at korte ind og komme op. Måske nogen der har nogle gode øvelser jeg kan lave med hende? Jeg har engang imellem adgang til spring etc (når jeg er i stalden, hvis jeg kan komme derud før det bliver mørkt).

 

Her en hvor man kan se hendes fine felter. Dog ligner jeg en der har mistet livsmodet

 

Da vi kom ned i den anden ende, hvor der var færre forhindringer, og dermed mere luft mellem dem, sprang hun igen fuld højde, og med bedre drive. Men da filmede Tina en fra det andet hold (fælles bekendt) så det har jeg desværre ikke film af. Vi lavede ellers et par rigtig fine detaljer dernede.. men det må i tage mit ord for :lol:

Redigeret af PinPoynter
Link til indlæg
Del på andre sites

Jeps, det ser godt ud PP.:5up: Sad også lige og så et par videoer med Sallys slalom. Flot benarbejde hun laver.:5up:

 

 

 

I søndags startede Gracie og jeg til indendørs agility, hvor vi har fået nye trænere.

Da vi skulle hen og træne slalom, sagde træneren ret hurtigt at hun ikke kunne holde ud at se på at Gracie hamrer kroppen ind i pindene, når hun løber igennem. Det problem har jeg også haft herhjemme - hun nærmest vælter pindene.:stupid:

 

Så trænere foreslog at vi indlærte det på ny med 2X2 metoden, selvom det ville tage længere tid, og at vi ikke ville kunne bestå slalomprøven til januar.

Den metode har jeg længe gerne ville lære, så jeg var henrykt, og da jeg ikke har ambitioner om konkurrencer, og vi ikke har noget vi skal nå på et bestemt tidspunkt, gør det mig ikke så meget, at vi ikke består den prøve.:-)

Link til indlæg
Del på andre sites

PP - hvor ser det fint ud! Hun ser så glad ud, det er dejligt at se. Det at hun prøver at gå under springene, det skal nok gå over igen, det er ret almindeligt at de lige prøver at se om det funker. :lol: Tror alle mine 3 har prøvet det på et tidspunkt.

 

Karina - hvor fedt! Hvilke trænere har du så fået nu, og hvem var det der foreslog 2x2?? Vidste ikke at nogen af dem har erfaring med 2x2..? Men det er jo dejligt hvis de er åbne for den metode også! :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

PP - hvor ser det fint ud! Hun ser så glad ud, det er dejligt at se. Det at hun prøver at gå under springene, det skal nok gå over igen, det er ret almindeligt at de lige prøver at se om det funker. :lol: Tror alle mine 3 har prøvet det på et tidspunkt.

Ja, blev også helt glad da jeg så den lille hale køre fra side til side :hjerte: Jeg er glad for at du siger det er normalt, jeg har nemlig aldrig selv prøvet det før!
Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, blev også helt glad da jeg så den lille hale køre fra side til side :hjerte: Jeg er glad for at du siger det er normalt, jeg har nemlig aldrig selv prøvet det før!

 

Altså, normalt og normalt - det er jo kun de kloge hunde der prøver det!!! ;-)

 

Alle mine har gjort de, og mange af vores kursisthunde har også gjort det. Mange prøver det i starten (eller sådan i løbet af den første sæson - ish) for at se om det ikke er nok... :lol: Men både Frostie og Iso har gjort det senere, hvor de har fået lidt for meget fart på, og pludselig ikke rigtig har den plads de har brug for, eller det bli'r lidt for snævert. Frostie gjorde det indimellem, Iso har det mere med at løbe udenom i de tilfælde, men kan sagtens også finde på at gå under.

 

Jeg ved ikke om det bare er mig, men jeg synes at det ser ud til at nogle af springene står ret tæt..? Det kunde jo også være en grund til at hun ikke er helt "comfortable" med at springe..? :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Ja, de står helt klart ret tæt. Det er ikke mit indtryk at der er meget fokus på den slags herovre... ved ikke engang om de har regler for det :vedikke: Som sagt, oppe på den anden bane var der mere luft, og der fløj hun gladeligt over den rigtige højde.

 

Nej, UK er jo ikke med i FCI, så det kan meget vel være at de har egne regler - jeg ved det faktisk ikke... :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det vidste jeg ikke engang, er da sikker på der blev arbejdet på opgangfelter i min gamle klub :hmm:

 

aner ikke om det er nyt eller ej :vedikke: Fik det at vide af Sanne engang i sommers, mener jeg det var :hmm: Efter at Gregg Derrett havde løbet et fantastisk løb til Dania Cup, men ikke vandt, fordi hans hund ikke havde opgangsfeltet med på balancen... Så påpegede en eller anden, at det var jo fordi han ikke trænede det, da man ikke dømmer opgangsfeltet som fejl i england... men rent sikkerhedsmæssigt er der jo heller ikke noget at vinde ved at have et opgangsfelt... nærmere tværtimod for de store hunde, som måske bliver tvunget til at ændre deres løbemønster for at ramme feltet på vej op ad...

Link til indlæg
Del på andre sites

PP - hvor ser det fint ud! Hun ser så glad ud, det er dejligt at se. Det at hun prøver at gå under springene, det skal nok gå over igen, det er ret almindeligt at de lige prøver at se om det funker. :lol: Tror alle mine 3 har prøvet det på et tidspunkt.

 

Karina - hvor fedt! Hvilke trænere har du så fået nu, og hvem var det der foreslog 2x2?? Vidste ikke at nogen af dem har erfaring med 2x2..? Men det er jo dejligt hvis de er åbne for den metode også! :5up:

 

 

Jeg ved faktisk ikke hvad hun hedder.:oops:

Det ver en lidt mærkelig træning, eftersom vi kom for sent. Vi troede nemlig det var kl 11.30, men det var så kl. 11, og de andre var godt i gang, så fik ikke hilst ordentligt på de nye trænere.

Den ene hedder vist Susanne, men hende der foreslog 2x2 har jeg vist ikke set før. Hun var lidt skrap. :mrsgreen:

 

Vi øver med 2 pinde herhjemme i denne uge, og glæder mig meget til at komme videre.:banan:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg ved faktisk ikke hvad hun hedder.:oops:

Det ver en lidt mærkelig træning, eftersom vi kom for sent. Vi troede nemlig det var kl 11.30, men det var så kl. 11, og de andre var godt i gang, så fik ikke hilst ordentligt på de nye trænere.

Den ene hedder vist Susanne, men hende der foreslog 2x2 har jeg vist ikke set før. Hun var lidt skrap. :mrsgreen:

 

Vi øver med 2 pinde herhjemme i denne uge, og glæder mig meget til at komme videre.:banan:

Vi kom også for sent, sådan set. Havde set tiden på skemaet - men ikke lagt mærke til at holdet før os slutter 20 min før det. Så vi skal jo møde 20 min før jeg troede... Men jeg var ikke den eneste, tror det havde kikset lidt for dem med at få det ud til kursisterne.

 

Hmm, gad vide hvem det er, der er tante skrap..? :hmm: Vi træner på holdet efter dig, så det må jeg vel se næste gang! :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Joy var bare FANTASTISK i dag :hjerte: Han satte stort set ikke et ben forkert og vi fik lavet en masse rigtig gid handling, og damm vi har et rear cross der sidder lige i skabet... Og nå ja... Det gør vores front cross i øvrigt også :banan:

 

I starten var jeg faktisk lidt bange for de skifte bag hunden(brød mig ikke helt om at lade hunden suse forbi i højt tempo, for var ikke overbevist om at han ville dreje i den retning som han skulle), men nu æææælsker jeg dem...

 

De stykker der var dukket op til det letøvede hold var super seje:klap:

 

Og nå ja... Prinsesse Cassi skulle lige have lov til at lege agilityhund, så væk med pindene og så fik hun lov til at lave fremadsendelser... Lidt blær... Hun kunne dælme søge frem mod tunnellen helt selvstændigt... også selvom der lige var nogle støtter der skulle løbes igennem inden og der var ca. 10 m hen til den... Men hun er så også helt væk i de tunneller *gg*

 

Bare rolig... Hun er normalt lydighedshund med store bogstaver, men der var lige tid til at træne lidt søg frem og igennem springstøtterne i dag, og det mener jeg nu ikke prinsessen kan tage skade af...

 

Jeg venter fortsat med spænding til april hvor vi rigtig kan komme igang med at træne...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nurj, hvor har vi haft en god træningsgang i dag!!! Jeg var ikke for træt, Iso var lydhør og dygtig (og også lidt fræk...), og banerne var perfekte! Vi fik trænet nogle ting som vi virkelig trængte til, og det var mine arme der var i fokus i dag - dem skal jeg altså være lidt mere omhyggelig med. Jeg sjusker med at "gøre tingene færdigt" med armene, og er også lidt slem til at "tabe armene". Men det hele er ikke min skyld, Iso er heller ikke opmærksom nok på mine arme, og går mest på mine fødder. (Og hvorfor gør hun mon det..?? Med en fører med fuldstændig uberegnelige arme, gi'r det vist sig selv... :pift: :oops: ) Iso var lidt fræk på A'et, hvor hun prøvede at snyde flere gange, og gik før sin release. Men til sidst fes den vist ind. :lol: Til gengæld havde hun helt perfekt felt på vippen hver gang, den har hun jo haft lidt problemer med før, hvor hun bare har fløjet over den indimellem. Vi fik også trænet forstyrrelser i slalomen, det var rigtig godt.

 

Da vi kom hjem gik vi en god tur, og fik gået det værste stress ud af benene - nu ligger Iso helt flad på gulvet ved siden af mig, og sover som en død... :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Fik trænet lidt i morges ude på gården, mest slalom for at få dem tættere, og også med spring før efter for at øve at hun skal styre tempo i indgangen (hun har tendens til at hamre derud af med for meget fart).

Vi har øvet herhjemme, med tilsidst 4 pinde på en helt lige række, så jeg startede ud med 4 pinde så tætte som muligt i en channel weave (der er jo to sæt metalskinner, så der vil altid være et par cm forskel). Og vi sluttede på 12 pinde med spring før/efter!

 

I aften skal vi afsted til træning, håber jeg ikke fik hende kørt træt (er det muligt? :hmm:).. Vi plejer at have en lille 6 pindes slalom på den ene bane... ville det være helt fjollet at prøve bare en gang for at se om hun kan?

Link til indlæg
Del på andre sites

uuuh oh en anden rigtig dejlig detalje. Sally er nu ikke længere sådan en der skal underholdes/fodres med bestikkelse mellem hvert løb for ikke at gø og skabe sig, hun har vendet sig til de andre hunde og kan sidde pænt og vente det meste af tiden.

Det er kun når Finleigh (kæreste-wizlaen) løber at hun bliver fidgety, men det hjælper altså ikke at han er lidt uartig, og hopper rundt op ad sin mor, og gør, og løber hen mod Sally for at se om hun vil være med til ballade :lol: DET kan hun ikke klare, så monster-gør hun og er ved at gå ud af sit gode skind, stakkels tøs :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...