Hop til indhold

Agilitytræning - fælles: Efterår 2011


Amocca
 Share

Recommended Posts

Juhu, hvor fedt! Håber at buerne kan få Mingus til at kunne li' slalomen!

 

Det var så fint - jeg har virkelig aldrig været fan af buer... men for nogen hunde er de altså en god ide... Mingus fattede det bare - SÅ hurtigt og han holdt helt op med at være frustreret og gjorde det bare! Og bedst af alt, så løb han faktisk igennem (ihvertfald travede) istedetfor at gå i stå og gå og stå og gø! :5up:

 

Han skal selvfølgelig stadig op på 12 pinde og han må gerne få mere fart på... Men man må sige det var lovende takter for kæmpecavalieren :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 734
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

Det var så fint - jeg har virkelig aldrig været fan af buer... men for nogen hunde er de altså en god ide... Mingus fattede det bare - SÅ hurtigt og han holdt helt op med at være frustreret og gjorde det bare! Og bedst af alt, så løb han faktisk igennem (ihvertfald travede) istedetfor at gå i stå og gå og stå og gø! :5up:

 

Han skal selvfølgelig stadig op på 12 pinde og han må gerne få mere fart på... Men man må sige det var lovende takter for kæmpecavalieren :mrgreen:

 

Fedt! Farten bør komme ganske af sig selv, og fordelen er jo at man som fører kan presse dem lidt, da buerne holder hunden inde i slalomen. En rigtig god belønning (fremadrettet) ved slutningen plejer også at kunne gøre noget.

Link til indlæg
Del på andre sites

Fedt! Farten bør komme ganske af sig selv, og fordelen er jo at man som fører kan presse dem lidt, da buerne holder hunden inde i slalomen. En rigtig god belønning (fremadrettet) ved slutningen plejer også at kunne gøre noget.

 

Må snart filme Zamzam, han har den roligste slalom, buerne har virkeligt hjulpet, men tempoet...fører med gangstativ ville overhale :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Juhu, hvor fedt! Håber at buerne kan få Mingus til at kunne li' slalomen!

 

Det virker som den helt rigtige metode for Mingus. Allé-metoden er også fin, den bruger jeg til Cajsa, men Mingus slår hjernen fra og bliver frustreret når han ikke kan spæne igennem.

Men med buerne arbejder han med en helt anden koncentration, man kan fornemme at han rent faktisk tænker over hvad han gør. Og så er det jo bare et spørgsmål om tid før det sidder fast :mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Det var så fint - jeg har virkelig aldrig været fan af buer... men for nogen hunde er de altså en god ide... Mingus fattede det bare - SÅ hurtigt og han holdt helt op med at være frustreret og gjorde det bare! Og bedst af alt, så løb han faktisk igennem (ihvertfald travede) istedetfor at gå i stå og gå og stå og gø! :5up:

 

Han skal selvfølgelig stadig op på 12 pinde og han må gerne få mere fart på... Men man må sige det var lovende takter for kæmpecavalieren :mrgreen:

 

:mrgreen:

Link til indlæg
Del på andre sites

Så skrider det fremad med Cassi indlæring af en ud på et spring. Der er så meget knald på den lille hund, at det godt kan blive lidt uoverskueligt. Glæder mig rigtig meget til jeg får min nye Sussan Garrett dvd hjem, så jeg forhåbentlig kan få lidt inspiration til arbejdet med hende.

 

Lige nu et vi nået til et punkt, hvor hun selv skal begynde at finde ud af at det altså er de der støtter hun skal søge frem mod, også selvom jeg står stille. Men hun kan da lave en ud på en afstand på fem meter på to dages træning(á 5-7 minutter pr. gang).

 

Jeg må se om jeg får taget mig sammen til at filme lidt enten torsdag eller fredag ;)

Link til indlæg
Del på andre sites

  • 4 weeks later...

Havde den fedeste træning med Sally til aften, hun var vildt meget på! Desværre medførte det også en del larm, når det ikke var hendes tur :lol: men så dygtig som hun var, er hun tilgivet :mrgreen: Har kun tegnet 4 af banerne, for vi lavede rigtig meget forskelligt, og jeg kan ikke huske det hele. I starten sjuskede hun lidt med sine slalomindgange, men det var kun de første par gange. Da vi kom ned på bane nr 2 (hvor der kun er 6 slalompinde) lavede hun så vidt jeg husket slet ikke fejl i den! Det er 99% af gangene kun indgangen hun kludrer med, er hun først igang er det virkelig sjældent hun fejler! Er så stolt :hjerte:

 

Har ingen tegninger fra den første bane, kan ikke huske dem :stupid:

 

Så kom vi ned på den anden, hvor feltforhindringerne er, og mange flere spring. Der legede vi lidt med det her, og variationer deraf. (skulle nok have skrevet numre, som ovenfor, men det tager en krig når det er sådan et copy/paste projet! Programmet tilllader kun et max antal tegn per bane).

jan2a.jpg

 

Vores første bagkryds over spring, og hun gjorde det perfekt uden at dreje rundt for at se hvor jeg blev af :mrgreen:

jan2c.jpg

 

Og igen, en hel time uden en feltfejl!! :cool:

jan2b.jpg

Redigeret af Amocca
Flyttet til ny træningstråd
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...