Hop til indhold

Min hund er ikke god nok....


Dina
 Share

Recommended Posts

Nej, du har tydeligvis aldrig været hestepige og sovet i stalden med krikken og levet og åndet for den :mrgreen:

... men det har jeg - har haft egen hest siden jeg var 7, og har det stadig (er 28), og jeg er nu enig... det kan slet ikke sammenlignes, de to ting - at have hest og hund. Ikke i min verden ihvertfald. Jeg ville lynhurtigt vælge mine hunde over mine heste, på trods af at de er dejlige. Hestene er ikke med i min hverdag på noget nær samme måde som hundene - fx ligger jeg ikke i ske med hesten om natten. :mrgreen::engel:

 

Jeg er ikke træningsfreak, men jeg kender udmærket forskellen på en hund der er 'på' under træning og en hund der ikke er. Min Sascha har så godt som ingen interesse i at lære nye ting eller at forbedre de ting hun kan, mens Nellie er helt anderledes interesseret i den slags. Det er skønt at træne med en hund, hvor man virkelig fornemmer at den gerne VIL.

 

Men jeg kunne aldrig finde på at omplacere Sascha. Hun er så dejlig en puttehund og god som dagen er lang, hvor Nellie er meget mere skarp og speciel.

 

Jeg elsker dem begge, og intet i verden kunne få mig til at gå af med en af dem med min gode vilje. :hjerte:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 161
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Med fare for at træde folk over tæerne.. Hvis man anskaffer sig en hund, og ene alene går af med den, eller værre afliver pga. den ikke lever op til udstillings/sport standarden.. Ja så er det menneske 100% asshole efter min mening.

 

Nu er det ikke alle, der har hunde som kæledyr..

Hvis du er jæger og har en skudræd hund, så kan du ikke bruge den til en ski..

 

Der er da mange opdrættere, der finder ud af at deres hunde ikke kan bruges i avlen og så finder de et nyt hjem til dem..

Jeg ser ikke noget galt i at de får et nyt hjem, fremfor et liv i bagerste hundegård uden noget indhold i livet..

 

At generalisere alle hunde-ejere ud fra dit egen hundehold, er vist en anelse naivt efter min mening

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke alle, der har hunde som kæledyr..

Hvis du er jæger og har en skudræd hund, så kan du ikke bruge den til en ski..

 

Der er da mange opdrættere, der finder ud af at deres hunde ikke kan bruges i avlen og så finder de et nyt hjem til dem..

Jeg ser ikke noget galt i at de får et nyt hjem, fremfor et liv i bagerste hundegård uden noget indhold i livet..

 

At generalisere alle hunde-ejere ud fra dit egen hundehold, er vist en anelse naivt efter min mening

 

Jeg er helt enig. Mange har hunde som brugsdyr frem for kæledyr og det synes jeg også man skal respektere. En hund er bedre tjent m ed at få et nyt hjem, end at gå i baggangen hele tiden, fordi jægeren ikke kan bruge den.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er det ikke alle, der har hunde som kæledyr..

Hvis du er jæger og har en skudræd hund, så kan du ikke bruge den til en ski..

Det tror jeg nok, at vi alle kan blive enige om...tror jeg da.

 

Jeg opfattede Stefanos "den ikke lever op til udstillings/sport standarden." lidt anderledes end du. Jeg tror, at han henførte til almindelige familiehunde, som ikke levede op til folks krav til enten udstilling eller en eller anden sport.

 

At generalisere alle hunde-ejere ud fra dit egen hundehold, er vist en anelse naivt efter min mening

Hvis jeg undtager "professionelle" og kun tænker på almindelige familiehunde i almindelige familier, så gør jeg mig altså også skyldig i ovennævnte forseelse. :???:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd får mig til at tænke på hvor meget det står i kontrast til den trend der er i øjeblikket, nemlig at hunden skal være en udfordring. Uuuuh nej fy da, man vil ikke i nærheden af en retriever, eller en hund af udstillingslinier for den er der ingen udfordringer i. Nej, så anskaffer folk sig istedet den udfordring de så gerne vil have og så kan de ikke kan håndtere den. :stupid: Folk tænker sgu mærkværdigt.

 

Kan godt være jeg tænker mærkværdig; har trænet med søsters labrador / hønsehund, den er vildt sød, lærenem, ivrig og med en uges træning var vi klar til rallyprøve - en oplevelse, men jeg skal aldrig nogensinde have sådan en!

 

Jeg tænder på bevægelsen fremad, hvor du nok tænder på resultatet, jeg er helt på i udviklingen, hvor sådan en labrador alt for hurtigt når i mål, jeg går glip af alt det sjove, hyggelige og udfordrende (hvorfor er det så mærkværdigt?), med en udfordrende hund, får jeg Zamzam-moments, hvor der pludselig falder en masse 10-ører, tror aldrig Zamzam når ret langt i agility, men for mig er han en milliard gange sjovere at træne med, end søsters labrador, der gjorde alt jeg bad om og så krævede en ny kommando.

 

Ville aldrig sige at folk med labrador (eller border collie, uha uha) tænker mærkværdigt, jeg respekterer og forstår deres motivation fuldt ud.

  • Like 2
Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt være jeg tænker mærkværdig; har trænet med søsters labrador / hønsehund, den er vildt sød, lærenem, ivrig og med en uges træning var vi klar til rallyprøve - en oplevelse, men jeg skal aldrig nogensinde have sådan en!

 

Jeg tænder på bevægelsen fremad, hvor du nok tænder på resultatet, jeg er helt på i udviklingen, hvor sådan en labrador alt for hurtigt når i mål, jeg går glip af alt det sjove, hyggelige og udfordrende (hvorfor er det så mærkværdigt?), med en udfordrende hund, får jeg Zamzam-moments, hvor der pludselig falder en masse 10-ører, tror aldrig Zamzam når ret langt i agility, men for mig er han en milliard gange sjovere at træne med, end søsters labrador, der gjorde alt jeg bad om og så krævede en ny kommando.

 

Ville aldrig sige at folk med labrador (eller border collie, uha uha) tænker mærkværdigt, jeg respekterer og forstår deres motivation fuldt ud.

 

Med fare for at afsløre mig selv eller min hund, som retardo, så synes jeg altså ikke lige jeg kan genkende den der med, at hunden får en kommando, adlyder og så bare sidder og beder om en ny. :hmm:

 

Jeg er helt med på, at retrievere nok generelt er nemmere at motivere end så mange andre racer, men det er altså ikke noget man kommer sovende til, og for mig som førstegangshundeejer er der rigeligt med udfordring i at træne Audrey (som btw er en meget atypisk labrador, der hellere vil lege med blade end spise frikadelle! :fornaermet:).

Og det er ikke fordi jeg regner med en DM-titel i lydighed, men det er da sjovt at lege med tanken om, hvor langt man mon kan komme i den ene eller den anden sport, hvilket vel ikke er anderledes for folk med andre racer...?

Link til indlæg
Del på andre sites

undskyld for ot men det tror jeg heller ikke hun havde. google giver intet og selvom det ikke er jordens bedste billede så kan jeg ikke se noget hareskår på hendes dåbsbillede

Det ska' du sgutte undskylde, for jeg kan heller intet finde om det. Det er bare en af de ting, som jeg "altid har vidst", men det gør det jo ikke nødvendigvis sandt. :stupid:

 

Jeg søger lige videre.

Link til indlæg
Del på andre sites

:ae: det var så heller ikke min mening, men der ER forskel på racerne og tror du vil opdage det, når hun bliver ældre.

 

Jeg lover at give dig besked, hvis jeg pludselig opdager at jeg står med en hund, som adlyder mit mindste vink. :5up:

 

Ps: Skrev vidst også, at jeg godt er klar over, at der er forskel på racerne. Eller i hvert fald tænkte jeg det... :rolleyes:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

 

Jeg opfattede Stefanos "den ikke lever op til udstillings/sport standarden." lidt anderledes end du. Jeg tror, at han henførte til almindelige familiehunde, som ikke levede op til folks krav til enten udstilling eller en eller anden sport.

 

Jeg kan kun svare som jeg opfattede indlægget: Alle over en kam..

 

Det med rødt: Hvis hunden ikke lever op til de krav, er den jo ikke anskaffet med øje for familiehund..

Jeg tvivler på at folk bare fiser ud og køber det første og bedste, hvis de virkelig brænder for udstilling eller f.eks. agility på højt plan.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan godt være jeg tænker mærkværdig; har trænet med søsters labrador / hønsehund, den er vildt sød, lærenem, ivrig og med en uges træning var vi klar til rallyprøve - en oplevelse, men jeg skal aldrig nogensinde have sådan en!

 

Jeg tænder på bevægelsen fremad, hvor du nok tænder på resultatet, jeg er helt på i udviklingen, hvor sådan en labrador alt for hurtigt når i mål, jeg går glip af alt det sjove, hyggelige og udfordrende (hvorfor er det så mærkværdigt?), med en udfordrende hund, får jeg Zamzam-moments, hvor der pludselig falder en masse 10-ører, tror aldrig Zamzam når ret langt i agility, men for mig er han en milliard gange sjovere at træne med, end søsters labrador, der gjorde alt jeg bad om og så krævede en ny kommando.

 

Ville aldrig sige at folk med labrador (eller border collie, uha uha) tænker mærkværdigt, jeg respekterer og forstår deres motivation fuldt ud.

 

Åhh.. Du er så ganske velkommen til at låne Cody en uges tid eller 2.. Han skal nok få vist dig at labrador ikke gør hvad som helt for en pølse :klap:

 

Han kan rigtig meget og lærer lynhurtigt.. Men udfordringen i så klog hund, ligger også i at holde dem til ilden hele tiden og gøre det sværere hele tiden.

Ellers keder de sig

 

Ved godt at det ikke var din pointe, men tro mig.. De gir rigelig udfordring

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg tvivler på at folk bare fiser ud og køber det første og bedste, hvis de virkelig brænder for udstilling eller f.eks. agility på højt plan.

Forhåbentlig aldrig den første, den bedste. :-D

 

Men selvom man vælger med største omhu, er det ikke sikkert, at hunden lever op til folks krav.

Link til indlæg
Del på andre sites

Tror dig, følte mig bare provokeret af påstanden om, at det er en mærkværdig måde at tænke på, når man fravælger de 'nemme' racer.

 

Nu er papsen vel ikke ligefrem en "svær" race - sådan generelt set, tænker ikke på dine små skønne personligheder. :mrgreen: Men ved godt, at du har forkærlighed for bull terriers og og azawakher. :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Nu er papsen vel ikke ligefrem en "svær" race

 

Sammenlignet med labradoren - jo! Eftersom søsters lærte det med godbid på næsen på en dag, må jeg jo magte at lære fra mig, Petrine har ikke lært det efter et par måneder :fornaermet:

 

Hvis vi tager racefordommene væk, så ville jeg bare væk fra 'de andre tænker mærkværdigt' - jeg kan sagtens se ideen i en border collie, jeg skal bare aldrig have en og folk med en border tænker ikke mærkværdigt, jeg foretrækker bare en anden slags udfordring, end en border giver!

Link til indlæg
Del på andre sites

Sammenlignet med labradoren - jo! Eftersom søsters lærte det med godbid på næsen på en dag, må jeg jo magte at lære fra mig, Petrine har ikke lært det efter et par måneder :fornaermet:

 

Johh, men tror måske ikke at dine er standard-papser på det område. :blink: Jeg opfatter papsen som en kvik og lærenem lille hund - ikke en border collie, selvfølgelig, men ret hurtig til at lære nye ting, sådan meget a la Tyson. :-)

 

Hvis vi tager racefordommene væk, så ville jeg bare væk fra 'de andre tænker mærkværdigt' - jeg kan sagtens se ideen i en border collie, jeg skal bare aldrig have en og folk med en border tænker ikke mærkværdigt, jeg foretrækker bare en anden slags udfordring, end en border giver!

 

Og det er jo skønt, at folk er forskellige på den måde. :-)

Link til indlæg
Del på andre sites

really?? Det vidste jeg ikke!

Nåååå, så du vidste ikke, at Anne-Marie var født med hareskår, hva'?

 

Det var hun s'gu heller ikke!!!!!!!!!! Jeg har forgæves søgt efter det på nettet, hvorefter jeg henvendte mig til en klog kone, der heller aldrig havde hørt om det. Tilfældigvis snakkede jeg så lige i telefon med en dame i 80'erne (uhyre kongetro) og hun havde heller aldrig hørt den historie.

 

Hvordan den har sneget sig ind i mit hoved, må guderne vide, men den har befundet sig godt der i en menneskealder. Men nu har jeg kostet den UD.

 

Tak for hjælpen. Nu er der da lidt renere i øverste etage. :slem:

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå, så du vidste ikke, at Anne-Marie var født med hareskår, hva'?

 

Det var hun s'gu heller ikke!!!!!!!!!! Jeg har forgæves søgt efter det på nettet, hvorefter jeg henvendte mig til en klog kone, der heller aldrig havde hørt om det. Tilfældigvis snakkede jeg så lige i telefon med en dame i 80'erne (uhyre kongetro) og hun havde heller aldrig hørt den historie.

 

Hvordan den har sneget sig ind i mit hoved, må guderne vide, men den har befundet sig godt der i en menneskealder. Men nu har jeg kostet den UD.

 

Tak for hjælpen. Nu er der da lidt renere i øverste etage. :slem:

:klap::klap::klap: Synes sgu alligevel du er sej sådan at undersøge det til bunds og indrømme din fejl.

Gad bare så godt vide hvem der har bildt dig det ind? :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Sammenlignet med labradoren - jo! Eftersom søsters lærte det med godbid på næsen på en dag, må jeg jo magte at lære fra mig, Petrine har ikke lært det efter et par måneder :fornaermet:

Selvfølgelig kan Petrine da det stunt, men der er flere godbidder i at lade som om, at det er umådeligt svært. :cool:

 

Du skal se...den dag, hun får tilstrækkeligt ondt af dig, viser hun dig pludselig, at NU kan hun, og så bliver du så glad, at du stikker hende en god bøf.

Link til indlæg
Del på andre sites

:klap::klap::klap: Synes sgu alligevel du er sej sådan at undersøge det til bunds og indrømme din fejl.

Gad bare så godt vide hvem der har bildt dig det ind? :lol:

Tjah, det fortoner sig nok i senilitetens tåger, desværre.

 

Men arlzå - jeg var bare SÅ sikker...... :damn:

 

Gad vide, hvad jeg ellers går rundt og bilder mig ind af lignende mrækværdigheder, tsk tsk.

 

Så - nu kan jeg s'gu heller ikke stave....mærkværdigheder, selvfølgelig.

 

Det bliver vist værre, jo længere, så jeg skynder mig ind for at drille Sofus. Så er det gjort.

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåååå, så du vidste ikke, at Anne-Marie var født med hareskår, hva'?

 

Det var hun s'gu heller ikke!!!!!!!!!! Jeg har forgæves søgt efter det på nettet, hvorefter jeg henvendte mig til en klog kone, der heller aldrig havde hørt om det. Tilfældigvis snakkede jeg så lige i telefon med en dame i 80'erne (uhyre kongetro) og hun havde heller aldrig hørt den historie.

 

Hvordan den har sneget sig ind i mit hoved, må guderne vide, men den har befundet sig godt der i en menneskealder. Men nu har jeg kostet den UD.

 

Tak for hjælpen. Nu er der da lidt renere i øverste etage. :slem:

 

Jeg kan da så informere om, at jeg har gået i klasse med en dreng, som var født med hareskår. Han var opereret allerede da vi startede i 0.a og han har så vidt jeg er orienteret ikke lidt mere under det, end at han har et ar (som jeg første flere år senere forbandt med en operation).

 

Så selvom prinsessen ikke er et vellykket resultat af en hareskårsoperation, så er påstanden om at det kan opereres væk altså god nok :5up:

Link til indlæg
Del på andre sites

Denne tråd får mig til at tænke på hvor meget det står i kontrast til den trend der er i øjeblikket, nemlig at hunden skal være en udfordring. Uuuuh nej fy da, man vil ikke i nærheden af en retriever, eller en hund af udstillingslinier for den er der ingen udfordringer i. Nej, så anskaffer folk sig istedet den udfordring de så gerne vil have og så kan de ikke kan håndtere den. :stupid: Folk tænker sgu mærkværdigt.

 

Tror dig, følte mig bare provokeret af påstanden om, at det er en mærkværdig måde at tænke på, når man fravælger de 'nemme' racer.

 

Det jeg tror Ascha mener med sit indlæg er, at der virkelig er en tendens til at mene, at der absolut ingen udfordringer er i at træne en labrador/retriever, fordi de jo uden tøven vil springe ind i et brændende hus, hvis der bare ligger et stykke pølse derinde (overdrivelse fremmer forståelsen :slem:). Jeg har kun været retrieverejer i nogle måneder, men jeg er selv stødt på den der fordom (ikke nødvendigvis herinde). Og jeg kan da også godt fornemme, at jeg måske har det lidt lettere end andre af de hvalpeejere jeg møder, men når det så er sagt, så kan Audrey fandme være svær at motivere (i blæsevejr er det umuligt).

 

Tror slet ikke du skal føle dig provokeret (jeg kan jo tage fejl :engel:), for du har jo ikke anskaffet dig en hund, som du ikke kan håndtere. Men jeg er faktisk enig med Ascha i, at mange udtrykker, at det at købe en retriever/hund af udstillingslinjer er at springe over hvor gærdet er lavest, og derfor hellere vil eje en race, hvor man virkelig kan bevise sin kunnen.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...