Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Altså, mine er udendørsmarkerings-tissere af rang:genert: men hvis vi er på besøg i andre folks haver, så overholder jeg deres regler, så hvis deres hund eller hunde generelt ikke må tisse i haven, så får mine altså ikke lov til det. Det er deres ejendom og det skal for syv sytten respekteres.

 

Derudover mener jeg ikke, at man kan være bekendt at lade hundene tisse på andre folks ting, hvad enten det gælder yndige blomster, cykler, barnevogne mv.

 

Folk lader deres hunde tisse op af vores garageport:shock: som vi skal tage fat i og åbne hver dag:???:

 

her den anden dag ordnede jeg ukrudt ude langs huset. 3 meter før, jeg er nået dertil, får en hund lov til at tisse:damn: det er bare ikke ok:evil:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

med mindre hunden har stylter på, så den kan strinte helt op på mit styr eller sadel, er jeg fuldstændigt ligeglad med, om en hund strinter på min cykel. når det så er sagt, stopper jeg altid halfdan, hvis han lægger an til at markere på blomsterkasser, skilte, cafébænke, dørmåtter osv. men altså trappesten og sokler og affald og hegn og lygtepæle og skraldespande og den slags - det stopper jeg ham ikke i, der er jo stort set ikke noget at tisse på i indre københavn, der ikke er andres ejendom på den ene eller anden måde.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh hvor kan det da også irritere mig hvis man har en stol med på udstilling eller lign, jakken hængende bagpå....sidst på dagen er der stor sandsynlighed for at din stol, taske, jakke, dit telt og hvad ellers man har stående er blevet vandet af en eller anden hanhund hvis ejer bare er ligeglad med hvor hunden letter ben :evil: Det er bare SÅ klamt!

Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde.... det kræver ganske vist at man er opmærksom på sin hund, og det kan jeg godt se kan være svært for nogen!

Altså udenfor i haver osv kan jeg ikke se et problem i lidt tis...heller ikke på mine blomster, det vasker regnen nok af igen :-) men på varer og andre folks ejendele generelt (frugtkasser uden for forretninger!! :shock:), så bør man da lige fortælle fido at han kan finde et andet sted at tisse, sværere er det vel ikke?

Nej jeg har ikke hanhund :mrgreen: Men det har jeg haft og får nok også igen ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh hvor kan det da også irritere mig hvis man har en stol med på udstilling eller lign, jakken hængende bagpå....sidst på dagen er der stor sandsynlighed for at din stol, taske, jakke, dit telt og hvad ellers man har stående er blevet vandet af en eller anden hanhund hvis ejer bare er ligeglad med hvor hunden letter ben :evil: Det er bare SÅ klamt!

Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde.... det kræver ganske vist at man er opmærksom på sin hund, og det kan jeg godt se kan være svært for nogen!

Altså udenfor i haver osv kan jeg ikke se et problem i lidt tis...heller ikke på mine blomster, det vasker regnen nok af igen :-) men på varer og andre folks ejendele generelt (frugtkasser uden for forretninger!! :shock:), så bør man da lige fortælle fido at han kan finde et andet sted at tisse, sværere er det vel ikke?

Nej jeg har ikke hanhund :mrgreen: Men det har jeg haft og får nok også igen ;-)

 

halfdan har to gange markeret på andre folks ting til træning - og jeg har altså øjnene på ham HELE tiden. og kan sædvanligvis stoppe ham med et "ah". men nogle gange går det altså bare så lynstærkt, at man ikke har en chance. jeg har selvfølgelig været frygteligt flov og sagt rigtig mange gange undskyld. så sent som i sidste uge gjorde han det i maxizoo - selv om jeg ikke lavede andet end at stirre paranoidt på ham. en anden hund havde lagt en sø, og der gik seriøst et nanosekund, så havde halfdan bidraget. jeg undskyldte selvfølgelig, og købte en hulens masse som et slags plaster på såret. bare lige for at gøre klart, at det altså ikke kun sker fordi folk glor den anden vej eller er røvligeglade.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde....

Det er altså en hanhunds natur at lette ben, og efter min ringe formening kan det ikke trænes på fornuftig vis. Man kan kun være opmærksom - og hurtig til at reagere.

 

det kræver ganske vist at man er opmærksom på sin hund, og det kan jeg godt se kan være svært for nogen!

Hvad mener du i grunden med den bemærkning? Forhåbentlig er det da ingen hentydning til folk her på listen?

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh hvor kan det da også irritere mig hvis man har en stol med på udstilling eller lign, jakken hængende bagpå....sidst på dagen er der stor sandsynlighed for at din stol, taske, jakke, dit telt og hvad ellers man har stående er blevet vandet af en eller anden hanhund hvis ejer bare er ligeglad med hvor hunden letter ben :evil: Det er bare SÅ klamt!

Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde.... det kræver ganske vist at man er opmærksom på sin hund, og det kan jeg godt se kan være svært for nogen!

Altså udenfor i haver osv kan jeg ikke se et problem i lidt tis...heller ikke på mine blomster, det vasker regnen nok af igen :-) men på varer og andre folks ejendele generelt (frugtkasser uden for forretninger!! :shock:), så bør man da lige fortælle fido at han kan finde et andet sted at tisse, sværere er det vel ikke?

Nej jeg har ikke hanhund :mrgreen: Men det har jeg haft og får nok også igen ;-)

 

Det har jeg til gengæld...og giver dig fuldstændig ret !

Link til indlæg
Del på andre sites

på varer og andre folks ejendele generelt (frugtkasser uden for forretninger!! :shock:), så bør man da lige fortælle fido at han kan finde et andet sted at tisse, sværere er det vel ikke?

Jeg går simpelthen forbi sådanne ting med Sofus i plads. Så er der ingen risiko for uheld. Hvis man er en kende mistroisk anlagt og ydermere er i besiddelse af den viden, at hanhunde altså letter ben ved den mindste forhøjning i landskabet, så plejer uheld at kunne hindres i at finde sted. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Det har jeg til gengæld...og giver dig fuldstændig ret !

Hvis du er fuldstændig enig i, at "Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde..", kunne du så ikke fortælle, hvordan du har gjort? Så kunne jeg være fri for i fremtiden at være så agtpågivende. Så kunne jeg bare lige vupti-aftræne hans naturlige tilbøjeligheder.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvis du er fuldstændig enig i, at "Det kan altså sagtens lade sig gøre at træne sin hanhund til ikke at pisse på alt hvad der er i tishøjde..", kunne du så ikke fortælle, hvordan du har gjort? Så kunne jeg være fri for i fremtiden at være så agtpågivende. Så kunne jeg bare lige vupti-aftræne hans naturlige tilbøjeligheder.

 

Jeg har lært min hund, hvad ja og nej betyder. Da vi mange nok gange havde sagt nej til det der pisseri op af hvad som helst, der ikke skal pisses op af, fattede dyret lige som pointen...og det vil sandsynligvis være muligt at bibringe enhver anden hanhund samme viden.

 

Og den der lidt dum-smarte vupti-bemærkning var der ingen grund til. Ej hellere selvom vi er uenige.

Link til indlæg
Del på andre sites

Og hvis hunden er luftet har den/de heller ikke haft behov for at tisse i haven..

 

Du har SÅ meget ikke haft en hanhund - selv efter 4 timers gåtur, hvor pistolen er gået tom adskillige gange, kan Zamzam gå direkte ind i sengen og løfte det ene bagben :cool:

 

Vil påstå det ikke er mangel på respekt, men kan seriøst ikke se, hvad lidt pis på et cykeldæk kan gøre, slet ikke i det sommer-regn vi har haft i år, så er det jo skyllet væk igen om lidt.

Link til indlæg
Del på andre sites

Ihhh hvor kan det da også irritere mig hvis man har en stol med på udstilling eller lign, jakken hængende bagpå....sidst på dagen er der stor sandsynlighed for at din stol, taske, jakke, dit telt og hvad ellers man har stående er blevet vandet af en eller anden hanhund hvis ejer bare er ligeglad med hvor hunden letter ben :evil: Det er bare SÅ klamt!

 

Hvorfor så lade ting stå, som ikke må tisses på? Jeg lader heller ikke penge / kamera ligge til tyven, lækre guffer ligge til tyvagtige hunde?

 

Har fået tisset på meget, ikke værre end det kan vaskes og er fint igen :engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Der har været en lignende tråd - Zamzam får lov at strinte op ad ALT, barnevogne, cykler, træer, blomster etc.

Kan seriøst ikke se det forkerte i det?

 

Til stævne i går, var der en hanhund der strintede op ad min klapvogn, straks kom ejeren med en spand vand, selvom jeg sagde det var ok, jeg er stadig sådan lidt...hold da op :cool:

 

Hanhunde strinter og det synes jeg, de skal have lov til (blev heller ikke sur, da hanhund strintede på min taske etc)

 

Jamen så er jeg da forberedt på at tasken ryger op over skulderen, hvis jeg en dag får æren af at møde Zamzam. :lol:

 

Så tolerant som du er bliver jeg bare ALDRIG!

 

Kan godt være jeg er sart (og det ved jeg godt, at jeg er), men hvor ville jeg bare blive edderspændt rasende, hvis en hund stod uafbrudt og lettede ben op ad min taske! :evil: Biler, cykler, folks ben osv. synes jeg bare ikke hunde behøver at lette ben op ad, det burde der være buske, træer, lygtepæle, what ever nok til i området til ikke at være nødvendigt...

 

Kan høre på jer hanhundeejere, at det er godt, at jeg har en tæve, for jeg ville faktisk blive flov, hvis min hund gik og lettede ben op ad hvad som helst, den kom forbi. Det må være et tilfælde at de to hanhunde vi har haft ikke har haft det samme behov for at strinte, som jeg læser de fleste hanhundeejere her oplever.

  • Like 1
Link til indlæg
Del på andre sites

Vil påstå det ikke er mangel på respekt, men kan seriøst ikke se, hvad lidt pis på et cykeldæk kan gøre, slet ikke i det sommer-regn vi har haft i år, så er det jo skyllet væk igen om lidt.

 

Jeg vil påstå at det er mangel på respekt for andre folks ting.

 

Det er jo ikke kun dækket der kan blive strintet på. Det kan ligeså godt være selve stellet, og jeg synes egentlig det er lidt ulækkert at tænke på hvor meget hundetis jeg måske har fået tørt af med mine bukser.

 

Ellers når jeg skal bære cyklen ned i cykelkælderen, eller hænge den op på krog...

Link til indlæg
Del på andre sites

Mine hanhunde går altså ikke og strinter overalt - de har aldrig markeret indenfor eller på stole, tasker, cykler/biler, vinduer osv - men naturting såsom hæk anser de/har de anset som ting, der gerne må markeres på. Jeg plejer at bede Enzo "vente" til vi er udenfor området og ude i "naturen" (altså ikke private haver), så han ikke gør folk sure, irriterede eller kede af det. Det er der jo ingen grund til.

 

Da jeg boede inde i midtbyen så jeg engang i mellem hunde tisse op af butiks-skilte, udstillingsvinduer, døre ind til opgange etc - og jeg syntes det var dybt klamt og respektløst fra hundeejernes side. En alm hæk kan jeg dog ikke falde i svime over - men det er min grænse - og jo ikke nødvendigvis hækkens ejermands syn på det.

 

Men lidt "sjov" tråd. Husker tydeligt at Luckyluna en dag på en tur ville redde sin taske fra at Enzo evt ville tisse på den, og jeg stod sådan lidt mundlam tilbage - hvorfor skulle han gøre det.... - syn's altså det er et fåtal af de hanhunde jeg kender som går og strinter overalt på ikke natur-ting.... Men det kunne da være lidt sjovt at lave en "poll" om det og se om det forholder sig sådan. Det er jo lidt blandet i tråden hidtil.

 

Til TS: jeg syn's bestemt du skal sige noget, når du er ked af at hunden tisser på dine blomster/går i dine bede. Og jeg ville bestemt heller ikke kunne se det fede i at gå og lave havearbejde i det bed lige bagefter :genert:

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan høre på jer hanhundeejere, at det er godt, at jeg har en tæve, for jeg ville faktisk blive flov, hvis min hund gik og lettede ben op ad hvad som helst, den kom forbi. Det må være et tilfælde at de to hanhunde vi har haft ikke har haft det samme behov for at strinte, som jeg læser de fleste hanhundeejere her oplever.

 

Eii det er altså ikke alle hanhunde som letter ben/strinter overalt - og heller ikke alle hanhundeejere som syn's det er ok....:engel:

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg vil påstå at det er mangel på respekt for andre folks ting.

 

Det er jo ikke kun dækket der kan blive strintet på. Det kan ligeså godt være selve stellet, og jeg synes egentlig det er lidt ulækkert at tænke på hvor meget hundetis jeg måske har fået tørt af med mine bukser.

 

Ellers når jeg skal bære cyklen ned i cykelkælderen, eller hænge den op på krog...

 

Mine naboer passede en golden for noget tid siden. Audrey og jeg var inde og besøge dem, men da jeg skulle hente noget i min lejlighed løb hunden med ind og gik direkte hen og tissede op ad væggen! :shock:

 

De var vildt flove og undskyldte meget, men det var jo et uheld og jeg blev ikke sur (det var jo heller ikke deres hund), men jeg syntes godt nok det var ulækkert og tænkte, at jeg bare aldrig ville kunne vænne mig til, at en hanhund skal markere indenfor, fordi det ligger til dens natur og fordi der dufter at tæve...

Link til indlæg
Del på andre sites

Eii det er altså ikke alle hanhunde som letter ben/strinter overalt - og heller ikke alle hanhundeejere som syn's det er ok....:engel:

 

Hehe, ej mener det heller ikke så provokerende, som det måske kan læses :blink:

 

Synes bare at kunne læse i en del af indlæggene, at det er normalt for en hanhund at ville markere sig på alt muligt, ikke kun naturens egne produkter. Har ikke hentydet til hvor mange som synes at det er okay.. :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har en rose i min forhave der er pisset halvt ihjel - overvejer seriøst at sætte et skilt ud i bedet med påskriften "pis ikke på mig", for jeg er virkelig træt af det.

Jeg ser det også blandt mine naboer. Nogle planter/buske/blomster er gået ud på den side der vender ud mod fortorvet, fordi der er blevet tisset for meget på dem.

Det er mit indtryk at de førreste hanhundejere ikke tænker over det, og derfor gør de intet ved det?? Og når først én hanhund har pisset på min rose, så skal kvarterets andre hanhunde naturligvis lige markere på den også, og det holder den bare ikke til.

Og så synes jeg i ævrigt det er klammere end klamt, når de markerer op af cykler, biler, barnevogne etc. Og det går slet ikke på en agilitynane. Er der først en hund der har markeret på tunnelen, gør de andre hanhunde det også, hvis det ikke hurtigt bliver skyllet væk. Det kunne også ende helt galt på en rallybane - Nej, jeg synes i forvejen der er så mange naturlige ting vi i fratager vores hunde, og af strinte hvor og hvernår de har lyst, er en af de ting her hos mig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg havde virkelig slet ikke overvejet det så meget før...

 

For mig er det sådan at Dexter får lov at lette ben op af hvad der "naturligt falder på hans vej"... Hvis nogen har sat deres cykel op af et træ(hvilket sker tit hernede) så ville jeg altså ikke have nogle skrupler ved at Dexter letter ben op af den, så må de jo sætte den i et cykelstativ; Der ville jeg tilgengæld ikke lade ham pisse...

Men nu kommer Dexter jo også kun steder hvor hunde må luftes og folk ved at dette er "hundeområde" og så må de jo vide at parkere de deres cykel der, så bliver den pisset på :vedikke:

 

Jeg ville ikke holde ham fra at pisse op af nogens hæk, eller hegn... Men jeg ville ALDRIG lade ham pisse på en taske, eller en jakke der hang på en stol, ej heller om stolen stod ude i haven... Han skal heller ikke pisse op ad havemøblerne, grillen eller sådan noget...

 

Jeg havde bare slet ikke set det som en "definations sag" hvad ens hund må lette ben op af... For mig er det "logisk" at en hund må lette ben op af hvad der falder "naturligt" på en gåtur, men ikke på hvad der er andres.. f.eks. en barnevogn som stopper op fordi hun lige ville sige hej til hunden... Eller på en udstilling op af en stol... Ej det synes jeg altså er dybt forkert.. En hund pisser ikke på "ting" på den måde (Jeg er stadig lidt hmm omkring det med cyklen, fordi jeg virkelig ikke ville reagere hvis han lettede ben op af et cykeldæk, men det er også fordi jeg aldrig selv ville skulle rører ved et, og tænker at så længe folk ikke "røre ved det" så forsvinder det jo af sigselv.. Jeg mener folk cykler over snegle og frøer osv på deres vej, de dæk er jo mega klamme uanset hvad... Tror det kommer an på hvor på cyklen han pisser :lol:)

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg er chokeret over hvad I fortæller I oplever at hunde hanhunde tisser op ad.

 

Da vi havde en han hund fik han lov til at løfte ben op ad "naturlige" ting. Ikke om han fik lov til at gøre det op ad cykler, biler, barnevogne etc etc.

 

Synes godt nok det er klamt med jeres eksempler på f.eks. hunde der på udstillinger letter ben op ad diverse ting tilhørende andre!

Og læste godt, at det ikke lige var jeres hunde, men hunde I oplever sådanne steder, men fatter da ikke, at folk ikke har mere respekt for andres ting!

 

Gitte

Link til indlæg
Del på andre sites

Det synes jeg så ikke.. Men vores hunde har så heller aldrig tisset i vores haver.. Det er ikke det, haven er der til..

 

Og hvis hunden er luftet har den/de heller ikke haft behov for at tisse i haven..

 

Vil det sige, at en sommerdag hvor terassedøren står åben hele dagen, og både hund og mennesker tilbringer det meste af tiden i haven, så tisser dine hunde ikke i haven?

 

Det er det første Elvis gør, når han bliver lukket ud i haven - næsten uanset, hvornår han sidst har været derude. Han har i sær 2 buske, som bliver markeret flere gange dagligt - og det kan ikke ses på dem ;-)

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser tråde som denne, tænker jeg om det mon ikke var det bedste, hvis vi fik en ny hundelov, der gjorde det så dyrt og besværligt at have hunde, at hunden snart ville være udryddet i Danmark. Hellere det end at leve sådan et tøjdyrsliv, som åbenbart flere og flere forventer at de skal :cry:

 

:vedikke: Jeg forstår ikke hvad du mener med tøjsdyrsliv? Er det fordi at folk stopper deres hanhund i at markere på f.eks. en jakke der hænger over en stol :vedikke:

 

Det er naturligt for en hanhund at strinte, men det betyder altså ikke at den må gøre det alle vejne... Og jeg er helt enig i at hvis hanhunden "aldrig får lov", så er det da mærkværdigt... Men jeg ville altså blive STIKtosset hvis en hund lettede ben op af min jakke; Uanset hvor "naturligt" det er... Det ville aldrig falde mig ind at tænke "Årh skal ikke hænge min jakke der, for en hund pisser måske på den", hvorimod jeg aldrig rør ved min cykels dæk for jeg ved at der er "klamme ting" på det.. Inkl. hundepis...

 

Jeg ved godt at en cykel også er "min" eller "nogens" og derfor bør hunden ikke i mine øjne pisse på det.. Men jeg synes stadig er det "okay" i forhold til at f.eks. pisse på en jakke der hænger på en stol (eller bare stolen i det hele taget!)!

Link til indlæg
Del på andre sites

Vil det sige, at en sommerdag hvor terassedøren står åben hele dagen, og både hund og mennesker tilbringer det meste af tiden i haven, så tisser dine hunde ikke i haven?

 

Det er det første Elvis gør, når han bliver lukket ud i haven - næsten uanset, hvornår han sidst har været derude. Han har i sær 2 buske, som bliver markeret flere gange dagligt - og det kan ikke ses på dem ;-)

 

Du kan sagtens lære din hund det.. Dexter er kun 6 måneder og ved allerede hvilket sted i haven han må pisse... Nu vel, det kan ske han begynder at markere når han bliver ældre, men haven skal ikke stinke af hundepis, det sted han tisser kan hurtigt vaskes væk, også i sommervarmen... Helt bestemt at i løbet af vinteren ville jeg være ligeglad, og var vi flyttet ind her om vinteren havde jeg sikkert ikke engang tænkt over at lære ham at tisse et bestemt sted...

 

Men ligesom at du kan træne en hund til ikke at pisse indenfor, så kan du også træne den til at det ikke foregår i haven :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...