Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

At en hanhund ikke kan forstå forskellen på at tisse op og ned af planter i en forhave, bilen i indkørslen, skiltene i gågaden og på græsset i fritløbsområdet eller lignende steder er noget pjat.

 

Hunden kan sgu sagtens forstå forskellen......når den har fået det lært.

Okay, så fortæl mig lige hvordan du vil gøre det?. Altså, vi er vel enige om at det hunden koncentrerer sig om er det den kan lugte og ikke hvad den ser, eller hvad?.

 

Oh jeg er så én af dem der bliver edderrasende når hunde, egne eller fremmede, pisser op af mine planter. Bildækket dør ikke af det, det er bare noget svineri, men planterne kan ikke tåle det. Hundeejeren kunne lige så godt have taget en forstøver med sig på gåtur, og lige give planterne et pift svidemiddel istedet for at lade hunden gå og pisse op af planterne i fremmed mands have. Effekten er den samme.

 

Og ser jeg det ske så meget som én eneste gang, eller ser jeg på planterne at det sker, så kommer der strøm på. På dét punkt er jeg godt nok kold.

 

Milde moses,... kold?. :shock: Det er da fuldstændigt hysterisk.

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Okay, så fortæl mig lige hvordan du vil gøre det?. Altså, vi er vel enige om at det hunden koncentrerer sig om er det den kan lugte og ikke hvad den ser, eller hvad?.

Hvordan lærer du din hund noget som helst andet?

 

Hvis du har lært hunden som hvalp at skide i krattet kontra at skide midt på vejen, så er det dét den gør. Jeg accepterer ikke at min hund tisser og skider alle steder, fordi nogen mener at det skal de bare have lov til.

Og jeg accepterer det da slet ikke på fremmed mands grund. Det kan imo ikke være rigtigt at en anden mand/kvinde skal lide et økonomisk og materielt tab fordi jeg ikke formår at afholde min hund fra at pisse hans/hendes buske i forhaven ihjel. Kan det?

 

 

Milde moses,... kold?. :shock: Det er da fuldstændigt hysterisk.

Næh. Det havde været hysterisk at sidde på lur bag gardinerne, og så storme frem hver gang én eller anden hundeejer kom gående stille og roligt forbi, kun fordi der er én iblandt der ikke kan finde ud af at holde sig fra min grund.

Det jeg gør, er at hegne. Hvis der er en hund der får stød af dét, så er det dén ejers egen skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

en anden mand/kvinde skal lide et økonomisk og materielt tab

 

Må godt nok være nogle meget fine blomster og buske i din have! Og meget lidt grønne fingre, siden det skal svinge sig helt derop, i stedet for noget stikling / frø-formering :mrgreen:

 

Zamzam har nu pisset på den samme hæk (lige udenfor gadedøren), adskillige gange om dagen i over et år, hækken er nøjagtigt lige så fin i pissehøjde som længre oppe - pis dør ingen af, heller ikke planter.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det jeg gør, er at hegne. Hvis der er en hund der får stød af dét, så er det dén ejers egen skyld.

For år tilbage var der en mand, der var blevet tilpas rasende over, at der var nogen, der flere gange havde øvet hærværk mod hans bil, der stod parkeret foran huset.

 

Han satte resolut strøm til bilen. Ikke dødbringende, men - strøm.

 

Personligt kunne jeg lige - i den situation - godt sætte mig ind i, at han ønskede at give hærværksmanden et ordentligt rap over fingrene, men resultatet blev, at han selv fik en bøde.

 

At sætte strøm til hegnet for at afholde en hanhund fra at lette ben er måske lidt overdrevent. Skæg tanke, men lidt....sær?! :skraek:

 

Du laver også bare sjov, ikke?

Link til indlæg
Del på andre sites

Må godt nok være nogle meget fine blomster og buske i din have! Og meget lidt grønne fingre, siden det skal svinge sig helt derop, i stedet for noget stikling / frø-formering :mrgreen:

Åh mon dog. At genetablere en gammel og i anskaffelse for år tilbage, ganske gratis sommerfuglebusk løber hurtigt op i tæt på 1000 kroner, hvis det er samme størrelse som dén jeg har stående ved terassen.

 

 

Det giver sig selv at jeg med lethed kunne lave en ny. Så tager det bare en del år inden den er i samme størrelse.

Simpelt eksempel jeg har lige for hånden er den snart 10 år gamle sukkertopgran som anlægsgartneren der passer arealet lige ved siden af valgte at klippe ned i jordhøjde...... med en buskrydder. Det koster lidt mere end bare et par håndører at erstatte en sådan plante.

 

Zamzam har nu pisset på den samme hæk (lige udenfor gadedøren), adskillige gange om dagen i over et år, hækken er nøjagtigt lige så fin i pissehøjde som længre oppe - pis dør ingen af, heller ikke planter.

Hvilken hæk? Liguster kan overleve ganske meget. Bøg er knap så glad for det.

Og jo Pis dør planter skam af. Visse planter tåler det bedre end andre. Men jeg har ikke tendens til at plante specifikt for at min forhave kan tåle hvad andre folk vil udsætte den for.

Jeg planter for min skyld.

Link til indlæg
Del på andre sites

Der står sådan nogle buske i vores have som er formet som snoede tårne, ved ikke hvad de er, men det er bittesmå grønne blade. De er gule og meget døde forneden, hvor Charles bruger dem som lygtepæl..

Buksbom vil jeg tro. De tåler ikke den slags særligt godt.

 

Det gør taks og andet stedsegrønt nu heller ikke, iøvrigt.

Link til indlæg
Del på andre sites

At sætte strøm til hegnet for at afholde en hanhund fra at lette ben er måske lidt overdrevent. Skæg tanke, men lidt....sær?! :skraek:

 

Du laver også bare sjov, ikke?

Næh. Det gør jeg ikke.

 

Hvis ikke hunden kan komme på matriklen fordi der er sat én tråd op med stød i, så kan den heller ikke komme til planterne, eller noget som helst andet.

 

Og hvad i alverden skal den hund iøvrigt på matriklen i første omgang.

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh. Det gør jeg ikke.

 

Hvis ikke hunden kan komme på matriklen fordi der er sat én tråd op med stød i, så kan den heller ikke komme til planterne, eller noget som helst andet.

 

Og hvad i alverden skal den hund iøvrigt på matriklen i første omgang.

 

Kan du så ikke bare nøjes med at sætte et almindeligt hegn op i første omgang ? :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Næh. Det gør jeg ikke.

 

Hvis ikke hunden kan komme på matriklen fordi der er sat én tråd op med stød i, så kan den heller ikke komme til planterne, eller noget som helst andet.

 

Og hvad i alverden skal den hund iøvrigt på matriklen i første omgang.

Fremmede hunde har ikke noget at gøre inde i folks haver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Kan du så ikke bare nøjes med at sætte et almindeligt hegn op i første omgang ? :blink:

joh.. Hvis jeg gad kunne se hegnet. Og hvorfor skulle jeg bekoste et "almi ndeligt" hegn, når 100 meter galvaniseret tråd og en strømgiver jeg har i forvejen gør det samme?

Det er sgutte mig der ikke kan finde ud af at holde min hund fra andre folks ejendom.

 

Fremmede hunde har ikke noget at gøre inde i folks haver.

præcis

Link til indlæg
Del på andre sites

joh.. Hvis jeg gad kunne se hegnet. Og hvorfor skulle jeg bekoste et "almi ndeligt" hegn, når 100 meter galvaniseret tråd og en strømgiver jeg har i forvejen gør det samme?

Det er sgutte mig der ikke kan finde ud af at holde min hund fra andre folks ejendom.

 

Nej men nu er det jo ikke ejeren du straffer, men hunden...

Link til indlæg
Del på andre sites

Nej men nu er det jo ikke ejeren du straffer, men hunden...

Nåh. Så det gør jeg.

 

Ville det også være tilfældet hvis jeg kort før hundens "besøg" havde været ude med rygsprøjten med sprøjtegift mod noget af det trælse ukrudt..... Som hunden jo så vader lige igennem på dens rutinemæssige runde?

 

Eller er det tilfældet hvis der ligger en smadret flaske i haven hunden får sin pote skåret op på?

 

Eller hvis jeg har været ude dagen i forvejen og beskåret min tornblad, og ladet grenene ligge, eller flishugget dem og ladet dem være i bedet, som hund så selvfølgelig får trådt i poterne, med betændelse osv til følge?

 

Så er dét også min skyld, eller hvad?

 

 

 

Hundeejeren kan bare være sit ansvar, og loven i al almindelighed, bevidst.

 

 

 

 

 

 

Hér er iøvrigt lidt om tornblad: http://1376236.shop11.dandomain.dk/shop/alm-tornblad-179p.html Mage til stikkende busk skal man lede længe efter. Men den er flot. Bare ikke så pokkers hårdfør under danske forhold.

Link til indlæg
Del på andre sites

Buksbom vil jeg tro. De tåler ikke den slags særligt godt.

 

Det gør taks og andet stedsegrønt nu heller ikke, iøvrigt.

Prøver lige at tage et billede i morgen (for nu er jeg nysgerrig). Men de er i hvertfald ikke lige min smag alligevel, og jeg er ligeglad med om de tørrer ud. De er smarte, fordi Charles ellers ikke er vild med at tisse i haven :lol:

Alle mine egne blomster/buske/træer er i potter, fordi vi kun har lejet huset, og jorden desuden er stenet og træls. Og det er forbudt at tisse i potterne!

Link til indlæg
Del på andre sites

Nåh. Så det gør jeg.

 

Ville det også være tilfældet hvis jeg kort før hundens "besøg" havde været ude med rygsprøjten med sprøjtegift mod noget af det trælse ukrudt..... Som hunden jo så vader lige igennem på dens rutinemæssige runde?

 

Eller er det tilfældet hvis der ligger en smadret flaske i haven hunden får sin pote skåret op på?

 

Eller hvis jeg har været ude dagen i forvejen og beskåret min tornblad, og ladet grenene ligge, eller flishugget dem og ladet dem være i bedet, som hund så selvfølgelig får trådt i poterne, med betændelse osv til følge?

 

Så er dét også min skyld, eller hvad?

 

 

 

Hundeejeren kan bare være sit ansvar, og loven i al almindelighed, bevidst.

 

 

 

 

 

 

Hér er iøvrigt lidt om tornblad: Alm. Tornblad Mage til stikkende busk skal man lede længe efter. Men den er flot. Bare ikke så pokkers hårdfør under danske forhold.

 

Jaja, roligt nu :blink: Gør hvad du vil, hvis du vil lægge landminer så gør du det, men jeg mener at du straffer hunden fordi det jo netop er noget du gør bevidst for at skræmme hunden... Og så er vi jo bare så forskellige at jeg kunne ikke få mig selv til at gøre sådan, synes det er en hård metode, men det lyder som om det er noget du oplever tit siden du tager sådan på vej?

Link til indlæg
Del på andre sites

Man burde kunne snakke sig til at hunde ikke skider/piser i sin have.. DKW, hvor langt ude er det hegn sat? Hvis den er inden for 1meters afstand til fortov/offentlig vej så er det sku lidt ekstremt. :P Hvad med katte, har du også et strømnet lagt ud over køkkenhaven, så du ikke skal gramse rundt i kattelort når du er ude og samle friske kartofler? :P

 

Da jeg var lille, havde vi en stor "jagthund" som tit og ofte bruge mine forældres have som lokum... De var henne med hunden utroligt mange gange, ejeren sagde bare "tak fo det då" og lovede at sikre sin kennel bedere.. Men lige meget hjalp det. Så en dag syntes jeg den skulle have med min softgun(ondt ja: var 8år...)...

 

Det hjalp, men vi fik en hel nabokrig til følge + jeg fik 2mdr´s husarrest... >_<

Link til indlæg
Del på andre sites

Man burde kunne snakke sig til at hunde ikke skider/piser i sin have..

Ja.

 

Men det kan man bare ikke. Åbenbart.

DKW, hvor langt ude er det hegn sat? Hvis den er inden for 1meters afstand til fortov/offentlig vej så er det sku lidt ekstremt.

Om det er 1 meter eller ½ er fløjtende ligegyldigt. Loven siger ½ meter for elektriske hegn ud til offentlig færdsel.

 

Og jeg har iøvrigt ikke noget hegn sat.

 

:P Hvad med katte, har du også et strømnet lagt ud over køkkenhaven, så du ikke skal gramse rundt i kattelort når du er ude og samle friske kartofler? :P

Katte bliver skudt, efter fremlysning.

 

...så dét kommer ikke til at ske.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvordan lærer du din hund noget som helst andet?

 

Hvis du har lært hunden som hvalp at skide i krattet kontra at skide midt på vejen, så er det dét den gør. Jeg accepterer ikke at min hund tisser og skider alle steder, fordi nogen mener at det skal de bare have lov til.

Og jeg accepterer det da slet ikke på fremmed mands grund. Det kan imo ikke være rigtigt at en anden mand/kvinde skal lide et økonomisk og materielt tab fordi jeg ikke formår at afholde min hund fra at pisse hans/hendes buske i forhaven ihjel. Kan det?

 

Jeg har aldrig stillet krav til om mine hunde har skulle skide på asfalt eller i græs,... de har selv valgt asfalten fra.

 

Og så svarer du ikke på det jeg spørger om. Hvordan vil du lære en hund at lade være med at markere ovenpå en anden hunds markering, når det kun er i nogle få udvalgte situationer at den ikke må?.

 

 

Næh. Det havde været hysterisk at sidde på lur bag gardinerne, og så storme frem hver gang én eller anden hundeejer kom gående stille og roligt forbi, kun fordi der er én iblandt der ikke kan finde ud af at holde sig fra min grund.

Det jeg gør, er at hegne. Hvis der er en hund der får stød af dét, så er det dén ejers egen skyld.

Nej, hvis du sætter elhegn op fordi en hund kommer til at ødelægge en busk som ræven ligeså godt kunne gøre, så må du iundskylde mig, men så er man for hysterisk eller mangler noget at gå op i. Og hvad med de stakkels hunde der får et rap over næsen, uden at de har haft til hensigt at tisse op ad dine fine buske?.

 

 

Katte bliver skudt, efter fremlysning.

 

...så dét kommer ikke til at ske.

Hvor er du dog bare en sympatisk person.

Link til indlæg
Del på andre sites

Jeg har aldrig stillet krav til om mine hunde har skulle skide på asfalt eller i græs,... de har selv valgt asfalten fra.

Jeg stiller heller ikke krav til hvor kræet må skide og pisse.

Jeg lærer den hvor det er "fedt" at den gør det: Inde i krattet væk fra det hele.

 

Og så svarer du ikke på det jeg spørger om. Hvordan vil du lære en hund at lade være med at markere ovenpå en anden hunds markering, når det kun er i nogle få udvalgte situationer at den ikke må?.

Og igen: Hvordan lærer du din hund noget som helst andet?

Behøver det være meget sværere end at sige nej, hvis den er ved at pisse op af buskene og træerne? Cyklen? Bildækket? sofaen inde i stuen?

 

Jeg har aldrig haft problemet, for hunden har aldrig fået lov til at rende og markere konstant og alle steder.

 

Nej, hvis du sætter elhegn op fordi en hund kommer til at ødelægge en busk som ræven ligeså godt kunne gøre

Rævene render ikke og markerer

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...