Hop til indhold

Fremmed hund markerede i min have


Gæst Chocolate Labrador
 Share

Recommended Posts

Spekulerede på om der er forskel på plantedød med et kasterat og et ikke kasterat, lugten ændre sig ihvertefald, men ved ikke om det bliver mindre giftigt

 

Over 95% af indholdet i urin er vand. Resten er primært kvælstof og nitrat - stoffer, som også er i plantegødning. Der skal strintes rigtig meget på en plante før den evt. får gule blade af kvælstofforgiftning. Men det er jo en fin undskyldning hvis man ikke har lige så grønne fingre som naboen :vedikke:

Link til indlæg
Del på andre sites

  • Svar 183
  • Created
  • Seneste svar

Top Posters In This Topic

Over 95% af indholdet i urin er vand. Resten er primært kvælstof og nitrat - stoffer, som også er i plantegødning. Der skal strintes rigtig meget på en plante før den evt. får gule blade af kvælstofforgiftning. Men det er jo en fin undskyldning hvis man ikke har lige så grønne fingre som naboen :vedikke:

 

hmmm... jeg synes godt nok mine hunde kan få planter til at dø bare kigger på den. -men måske fordi de alle ynder at lette ben det samme sted. -hanner og tæver.

Link til indlæg
Del på andre sites

Over 95% af indholdet i urin er vand. Resten er primært kvælstof og nitrat - stoffer, som også er i plantegødning. Der skal strintes rigtig meget på en plante før den evt. får gule blade af kvælstofforgiftning. Men det er jo en fin undskyldning hvis man ikke har lige så grønne fingre som naboen :vedikke:

 

Jeg behøves ingen undskyldning, græsset bliver slået en gang i ugen i min have, and thats it. Jeg elsker at træne hunde og bruger ikke min tid i haven

 

Jeg har dog store gule pletter på græsplænen (eller hvad det nu kaldes i naturhaven)

Link til indlæg
Del på andre sites

hmmm... jeg synes godt nok mine hunde kan få planter til at dø bare kigger på den. -men måske fordi de alle ynder at lette ben det samme sted. -hanner og tæver.

 

Jeg har også et par gule pletter i græsplænen. Men Vinnie slipper også 1 1/2 liter ad gangen, og helst på de samme steder.

En hanhund, der går forbi en forhave, strinter som regel kun få ml. Men jeg kan da godt forestille mig at en sart plante, som bliver hele kvarterets favorit-tissested, kan få mén af det.

 

Løsningen er at plante rhododendron i forhaven - de elsker tis :lol:

Link til indlæg
Del på andre sites

Over 95% af indholdet i urin er vand. Resten er primært kvælstof og nitrat - stoffer, som også er i plantegødning. Der skal strintes rigtig meget på en plante før den evt. får gule blade af kvælstofforgiftning. Men det er jo en fin undskyldning hvis man ikke har lige så grønne fingre som naboen :vedikke:

Det er ikke helt rigtigt Umulia.

 

Uanset er det ikke kvælstof der er problemet. Det er urinsyre og saltkoncentrationen i forbindelse med grøndelene på planterne der giver problemer, i form af bla. vandoptaget og svidning af grøndelene.

Kvælstoffet, nitrat og fosfor som også er i høje koncentrationer, bliver først et problem når hunde gentagne gange besøger samme sted, hvis vi taler om næringsstofforgiftning.

Link til indlæg
Del på andre sites

Det er altså en hanhunds natur at lette ben, og efter min ringe formening kan det ikke trænes på fornuftig vis. Man kan kun være opmærksom - og hurtig til at reagere.

 

 

Hvad mener du i grunden med den bemærkning? Forhåbentlig er det da ingen hentydning til folk her på listen?

 

Uh, jeg blev da helt bagefter i den her tråd....

 

Nej, det jeg mener er at hvis man altid er og har været efter sin hanhund om at den ikke bare skal tisse hvor som helst, så er den heller ikke så tilbøjelig til at tisse på steder der er helt uhensigtsmæssige.....selvfølgelig kan der så ske en smutter hvis der er noget der bare MÅ markeres på.

 

Og nej ingen hentydning til folk herinde :-D Men jeg har mange gange set på udstilling at folk egentligt ser at deres hund letter ben, men så pludselig bliver helt blind....og det synes jeg er uforskammet.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor så lade ting stå, som ikke må tisses på? Jeg lader heller ikke penge / kamera ligge til tyven, lækre guffer ligge til tyvagtige hunde?

 

Har fået tisset på meget, ikke værre end det kan vaskes og er fint igen :engel:

 

Altså det er lidt svært at flytte din stol/udstillingsbur/taske og hvad du ellers har med på udstilling uden for tisserækkevidde....eller? Kan godt være det kan vaskes, men det er da nemmere hvis det bare kan stå i fred....og varerne på standende er nok også knapt så nemme at sælge hvis de har hanhundetisaroma.

Link til indlæg
Del på andre sites

Når jeg læser tråde som denne, tænker jeg om det mon ikke var det bedste, hvis vi fik en ny hundelov, der gjorde det så dyrt og besværligt at have hunde, at hunden snart ville være udryddet i Danmark. Hellere det end at leve sådan et tøjdyrsliv, som åbenbart flere og flere forventer at de skal :cry:

 

Ej altså, det er sku da ikke et hundeliv ikke at måtte tisse op ad andres ejendele...der er da et UTAL af steder hvor de må tisse af hjertens lyst, lygtepæle, træer, buske, you name it...som ikke vil genere nogen.

Link til indlæg
Del på andre sites

Hvorfor ikke? Hvis de kan markere op af en træstub (som du selv nævnte tidligere)..

 

Uden at vide det, så tror jeg det bliver "lagt" i jordhøjde???

Der kan BotBot (og andre hunde) så til gengæld få rigtigt megen glæde ud af at rulle sig i stadset bvadr for en lugt.

 

Nå men uanset hvad, så er ræve jo uden ansvar da de jo ingen ejere har, en hund derimod er ejerens ansvar, og bare fordi ræven må, er det ikke ensbetydende med at hunden må.

F.eks. ræven æder også naboens høns, hvis den kan komme til det....men derfor lader du vel ikke din hund gøre det samme?

Link til indlæg
Del på andre sites

De markerer ikke opad noget.

 

De lægger deres lort ovenpå noget højt. EN træstub, en sten, et muldvarpeskud, en myretue osv.

 

De pisser i det åbne.

 

 

Hvis i ikke tror på det, kan i jo undersøge sagen selv.

 

Vi tager godt nok noget på vej her, jeg sprugte bare fordi det virkede som om du havde helt styr på det med ræve :blink:

Link til indlæg
Del på andre sites

Uden at vide det, så tror jeg det bliver "lagt" i jordhøjde???

Der kan BotBot (og andre hunde) så til gengæld få rigtigt megen glæde ud af at rulle sig i stadset bvadr for en lugt.

 

Nå men uanset hvad, så er ræve jo uden ansvar da de jo ingen ejere har, en hund derimod er ejerens ansvar, og bare fordi ræven må, er det ikke ensbetydende med at hunden må.

F.eks. ræven æder også naboens høns, hvis den kan komme til det....men derfor lader du vel ikke din hund gøre det samme?

 

jamen sagen var heller ikke om ræven skulle stå til ansvar, men at en skrev til DKW at det måske også kunne være ræven der har ødelagt hans famøse sommerfuglebusk.

Link til indlæg
Del på andre sites

De markerer ikke opad noget.

 

De lægger deres lort ovenpå noget højt. EN træstub, en sten, et muldvarpeskud, en myretue osv.

 

De pisser i det åbne.

 

 

Hvis i ikke tror på det, kan i jo undersøge sagen selv.

 

Men forstår sådan set stadig ikke at hvis du ikke har så mange der render ind i din have, hvorfor du så er ude i elhegn? Du skrev at du havde læst at nogle herinde var ligeglade med hvor deres hunde pissede og at nogle herinde havde oplevet at fremmede hunde markerede i deres haver; men det er vel ikke grund nok til du sætter elhegn op? hvis du som sagt ikke har så store problemer med det...

Link til indlæg
Del på andre sites

Et hushjørne måske? Eller aner jeg træer/buske der længere nede af vejen? Eller er der måske en park eller et grønt område i nærheden?

 

Man skal gå et godt stykke for at komme til et grønt område. Mange i denne tråd var også imod tisning på bygninger. Kommunen har lige plantet to helt nye træer, som er spærret inde for at beskytte dem. Det er dem, du kan se.

 

Billedet var bestemt ikke for at provokere, men for at give et perspektiv på det at være en rigtig byhund uden parker og marker omkring sig.

Link til indlæg
Del på andre sites

Men forstår sådan set stadig ikke at hvis du ikke har så mange der render ind i din have, hvorfor du så er ude i elhegn? Du skrev at du havde læst at nogle herinde var ligeglade med hvor deres hunde pissede og at nogle herinde havde oplevet at fremmede hunde markerede i deres haver; men det er vel ikke grund nok til du sætter elhegn op? hvis du som sagt ikke har så store problemer med det...

 

Jeg HAR skrevet at jeg ikke har sat én tråd op med en strømgiver på.

 

Det er slet ikke aktuelt for mig.

 

 

Jeg skrev at hvis det var aktuelt, så var dét løsningen.- Jeg gider ikke dels bekoste, dels se på et stort/fint/whatever hegn sat i skel. ÉN tråd i 5 cm's højde holder hundene ude, fylder ikke i billedet, og koster næsten ingenting.

Det er ikke og bør heller ikke være, mit problem at folk ikke dels har styr på deres hunde, og dels ikke har respekt for andres ejendom.

Link til indlæg
Del på andre sites

Man skal gå et godt stykke for at komme til et grønt område. Mange i denne tråd var også imod tisning på bygninger. Kommunen har lige plantet to helt nye træer, som er spærret inde for at beskytte dem. Det er dem, du kan se.

 

Billedet var bestemt ikke for at provokere, men for at give et perspektiv på det at være en rigtig byhund uden parker og marker omkring sig.

 

Kan godt se det er noget bøvl at have hund i byerne (hvad tissepladser angår), især når alt er så tæt pakket som her.

Personligt ville det ikke genere mig at der blev tisset på min husmur hvis den lå helt ud til gaden som på billedet her.

Der burde være små hundeluftezoner over alt, selvfølgelig med ting at tisse på :-D

Link til indlæg
Del på andre sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gæst
Svar på dette emne...

×   Du har kopieret indhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share




×
×
  • Tilføj...